Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

"Schildpad"

Gestart door frommeltje, september 13, 2011, 14:10:01 PM

frommeltje

Hallo,

1 van de dromen die ik vannacht heb gehad vond ik zo aandoenlijk dat ik hem toch even wilde posten,geen flauw idee wat hij betekend.

Ik zie een vrij grote schildpad zitten,op zijn kont met zijn schild tegen de muur(witte achtergrond).
Hij ziet er heel lief uit.
Er komen 2 kinderen aan die om beurten de schildpad omhelzen en de schildpad hun.

Hij is ontzettend kort maar het zag er zo lief uit.Ikzelf deed in deze droom niet mee maar aanschouwde de droom als een soort filmpje.

Iemand enig idee,alvast bedankt,groetjes.

Carla

Hallo frommeltje,

Wat er mij door m'n hoofd schiet: een schildpad is een bekend symbool voor 'langzaam maar zeker'. Het lijkt er op dat je een bepaalde (andere?) weg bent ingeslagen waarop je 'langzaam maar zeker' vooruitgang boekt.

Als totemdier brengt de schildpad o.a. bescherming.

frommeltje

Hoi Carla,

Bedankt voor je reaktie.
Een andere weg ingeslagen,ik kan het zo niet zeggen,misschien onbewust.Of het komt nog.
Het is in ieders geval heel positief.
Bedankt.

Varen

Als er gevaar dreigt trekt de schildpad zich terug in zijn schild.

Het schild tegen de witte muur en het gezicht afgewend.

Wit is het reine, opnieuw beginnen, een schone lei...

Je weet dat je moet veranderen maar keert je schild nog naar de nieuwe start.

Langzaam maar zeker...

Kinderen staan ook voor het reine,het nieuwe, het onschuldige...

Je weet het, je koestert en knuffelt het maar toch zit je met de rug tegen de muur.

De betekenis van de schildpad is oa.:

Liefde, Bescherming, Loyaal, Kennis en Geduld

Kijkend naar de cijfers van je bericht:

geplaatst op: september 13, 2011, 14:10:01 pm

15 + 6

15. De Duivel

Zit ik vast in afhankelijkheid?
Laat ik me verleiden om mijn duistere kant te tonen?

6. De Geliefden

Waar wil je volmondig: "ja", tegen zeggen?
Durf ik een bindende beslissing te nemen?

frommeltje

Hoi kraai,

Je hebt er nogal wat werk van gemaakt,zeer uitgebreid.
Ik denk dat je daar wel gelijk in hebt dat ik weet dat ik dingen moet veranderen,maar zoals je al beschrijft zit ik met mijn rug tegen de muur,eigenlijk lettelijk.
Ik weet helemaal niet wat ik nou wil en hoe ik dingen aan moet pakken.
Maar ik heb er vertrouwen in dat het toch een keer goed moet komen,al gaat het heel langzaam(schildpad).

Wat je uitleg van de nummerologie betreft,ik weet niet zo goed wat ik daarmee aan moet.
Daar moet ik nog eens goed over nadenken.

Heel erg bedankt voor je uitleg.
Groetjes...

Varen

Soms heb ik het gevoel dat de nummers van een bericht meer kunnen vertellen over de gestelde vraag.

In dit geval dus ook.

15 De Duivel

Zoals je zelf aangeeft zit je met de rug tegen de muur, geketend aan de duivel zoals de man en vrouw op de kaart.

Deze situatie dwingt jou om jezelf niet helemaal te zijn en om kanten van jezelf in het duister te stellen.

Wat houdt je tegen om je los te maken?

6 De Geliefden

Iets wat door je is geliefd en je bezig houdt. Het kan zijn dat het een geliefd idee van je is of een geliefde zelf.  Deze kaart staat ook voor twijfel en een moeilijke keuze, daarom werd ze vroeger ook wel 'de Beslissing' genoemd.

Welke beslissing moet jij maken om je los te maken?

Als ik dan kijk naar het getal van je laatste bericht 

geplaatst op: september 13, 2011, 18:38:15 pm Geplaatst door: frommeltje

1+3+2+0+1+1+1+8+3+8+1+5=34 3+4=7

7. De Zegewagen

Geeft aan dat we een grote stap voorwaarts maken en onze eigen weg aan het ontdekken zijn. We laten oude denk patronen los en streven succes na.

Het loslaten van een patroon kan met heftige emotie gepaard gaan maar de schildpad zegt:

"Doe als mij, laat alles van je afglijden"

Als we kijken naar de schildpad als gedragsaspect dan zegt hij:

"Het belangrijkste is het loslaten van dingen, van mensen, van ideeën.
Dingen aan je voorbij laten gaan. Lossen van ideeën die je niet (meer) passen. Lossen van spullen die je niet meer nodig hebt. Lossen van conflicten: je er buiten houden. Het loslaten van belemmerende opvattingen, gedachten. Twijfelen hoort ook bij : in niet-weten blijven staan."

De schildpad die dingen letterlijk van zijn schild laat afglijden, die in zijn eigen tempo zijn dingen doet. Die zich in zijn schild terugtrekt als hij dingen/dieren aan zich voorbij wilt laten gaan. Er zijn zelfs schildpadden die hun schild zelf kunnen lossen...

frommeltje

Wat mooi hoe het allemaal in elkaar past en ook zo klopt met die nummers.
Wat mij tegenhoud,ben ik waarschijnlijk zelf.Mijn toch wat negatief denken en het vasthouden van alles.Het lang blijven hangen in alles.
Dat is ook iets wat ik telkens probeer,om alles los te laten,heb ik al heel mijn leven moeite mee.
Ik weet dat je er niks mee op schiet maar het blijft lastig om dingen die je bezig houden,van je af te laten glijden.
Het klopt ook dat ik mezelf niet altijd helemaal laat zien zoals ik ben,misschien ben ik wel bang dat mensen daarvan schrikken.

Heel mooi gevonden allemaal wat je schrijft,er zit veel waarheid in.
Vooral het getal 7 de zegewagen daar kan ik me absoluut in vinden,het spreekt me heel erg aan,heel erg mooi,bedankt.

Ricca

Lief Frommeltje,

Wat een lief en inderdaad aandoenlijk droompje. De schildpad is natuurlijk een deel van jou en de kinderen ook.

Schildpad hoort bij het element aarde, het meest trage element. Veranderingen in het element aarde (bijvoorbeeld in praktische zaken) verlopen van nature traag. Maar er is ook nog iets anders aan de hand. Het schild beschermt de kwetsbare rug van de schildpad, en zijn buik is vanzelf beschermd als hij laag over de aarde kruipt. Maar wat doet hij? Hij zit op zijn kont tegen de muur en toont zijn kwetsbare buik!

Het doet me denken aan Jezus uitspraak over 'je tegenstander de andere wang toekeren'. Die woorden waren natuurlijk symbolisch bedoeld. Jezus wilde de mensen een manier aanreiken om een aanval af te wenden, niet om er een uit te lokken, en daarbij verwees hij naar de communicatiehoudingen van dieren. Dat werd in dié tijd heel goed begrepen... tegenwoordig minder... Symbolisch stelt de uitdrukking een dier voor dat zijn buik (= de andere wang) aan een tegenstander toont: een gebaar van nederlaag, maar uiteindelijk van triomf omdat de aanval afgewend wordt en het dier blijft leven. De uitdrukking was niet bedoeld als de kruipende daad van een martelaar die zegt: "Sla mij nóg maar een keer". Een dier dat zich kwetsbaar opstelt, erkent daarmee zijn nederlaag en wordt niet door een soortgenoot aangevallen.

Tegen de witte achtergrond van liefde, licht en zuiverheid, stelt de schildpad in jou zich kwetsbaar op en wie zou hem nu kwaad willen doen, zo'n lieverd. De twee (innerlijke) kinderen zijn er in ieder geval heel blij mee en omhelzen de schildpad en hij omhelst hen ook. Wat een innerlijk geluk!

En innerlijk geluk moet zich wel naar de buitenwereld uitbreiden. Dus waar je ook mee bezig bent, welke dingen je ook aan moet pakken, accepteer jezelf zoals je bent, inclusief alle zwakheden en kwetsbaarheden. Toon je kwetsbaarheid en je zult vanzelf minder negatieve reacties uit je omgeving aantrekken. Het begint altijd bij jezelf... Dat wil de droom je laten zien.

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

frommeltje

Dank je wel Ricca voor je uitleg.
Hier zitten heel veel inzichten in waar ik echt wel wat aan heb.
Heel mooi en duidelijk uitgelegd.
Heel fijn dit forum,je komt steeds een stapje verder.

Bedankt allemaal en groetjes.....