Wat zou jij doen bij deze kaarten?

Gestart door Keizerin, september 13, 2011, 12:38:33 PM

Keizerin

Mijn dagkaart vandaag is opnieuw De Geliefden. Daarnaast trok ik een engelenkaart met de boodschap dat mijn ingevingen van de engelen kunnen komen. Ik had vanmorgen voordat ik de kaarten trok een ingeving over een manier om een belangrijke stap te zetten in de liefde. Maar ik denk dat het daar (nog???) geen tijd voor is.

Ik trok kaarten met de vraag of ik die stap vandaag zou zetten: De Kluizenaar, Munten Aas en Munten Koning. Dat is best wel risicovol. Die twee laatste kaarten kunnen wijzen op een mogelijkheid op een fijne relatie. Maar die eerste kan volgens mij even goed betekenen dat ze denkt dat ze géén relatie met me wil als dat ze bij zichzelf gaat ontdekken dat ik belangrijk voor haar ben.

Omdat ik deze beslissing vandaag wil nemen (De Geliefden) heb ik de knoop al doorgehakt: ik doe het NIET. De kaarten zijn te onzeker en er zaten geen echte liefdeskaarten of zelfs maar bekers tussen. Ik kan de eventuele stap beter zetten als ik echt positieve kaarten trek.

Maar wat zouden jullie doen? Misschien heb ik daar iets aan voor de volgende keer.

Leeuwin

@Keizerin,

De Kluizenaar wil juist aangeven dat je wat meer tijd moet nemen voor bezinnig op hetgeen je te doen staat. Misschien dat je vandaag de knoop te vroeg doorhakt?
Munten Aas geeft juist een mooie relatie aan. Gekoppeld aan Munten Koning, kan het zijn dat je te veel zekerheid wilt hebben?

Ook zij heeft misschien tijd voor overdenking nodig, laat haar de tijd nemen.

Groetjes van
Leeuwin

Keizerin

Dank je Leeuwin! Dus die 2 kaarten kunnen elkaar misschien versterken tot teveel van het goede?

Ik kom de Munten Koning(in) de laatste tijd regelmatig tegen in leggingen. Normaliter leg ik hem uit als mijn hoop op een vaste/stabiele relatie. (Ik betrek ook Koningen en Koninginnen meestal op mezelf, ga er meestal vanuit dat de kaart voor een gedeelte van mijn eigen persoonlijkheid staat).

Ja teveel zekerheid willen hebben klopt wel - tenminste ik geloof dat ik verkeerd omga met de tarotkaarten op dit moment. Dat ik steeds De Geliefden als dagkaart trek maakt me eigenlijk alleen maar onzeker, geeft me het gevoel dat ik in actie moet komen terwijl mijn verstand zegt dat ik dat beter niet kan doen. Best wel moeilijk om de kaarten een goede plaats te geven.

Ik geloof dat je zeker gelijk hebt dat ik nog even moet afwachten. De Keltisch Kruis-legging van van de week over de liefde impliceerde wel dat daar binnenkort een eind aan kan komen. Zowel een omgekeerde Bekers 4 (omgevingskaart) als een omgekeerde Zwaarden 4 als een Staven 4 (resultaat) kwamen erin voor. Lijkt wel duidelijk, aangezien we nu in een Zwaarden en Bekers 4-fase zitten, die kaarten zullen dus: einde van deze fase betekenen.

Leeuwin

@Keizerin,

Welke rationele overwegingen weerhouden jou van je te ondernemen actie richting je toekomstige vriendin? Gezien het feit dat jij zo vaak de Geliefden trekt, zegt mij dat de kaarten jou op deze richting attent willen maken. De Geliefden wordt vaak getrokken als je tussen twee standpunten of relaties in staat.

Leeuwin

Keizerin

Zowel rationeel als gevoelsmatig, ze houdt me een beetje op een afstand (milde betekenis Bekers 4). Eerst wachten tot ze wat toeschietelijker wordt.

Ik kan me nog heel goed een De Geliefden herinneren waar ik indertijd blij mee was maar die achteraf bleek te betekenen dat degene van wie ik hield verliefd werd op een ander...  :-[ Die bleek ze precies die dag te hebben ontmoet. Het blijft voor mij onduidelijk wat deze dagkaarten betekenen. Ondersteunende kaarten die ik legde waren Staven 6 (mijn dagkaart vandaag) en Staven 4. Dat wijst gelukkig niet op die negatieve betekenis waar ik nu steeds bang voor ben.

Keizerin

Volgens de kaarten is ze bezig met een proces, in leggingen kwam ik voor haar De Hogepriesteres (2x), De Gehangene en De Dood omgekeerd bijvoorbeeld tegen. Daarnaast meerdere keren De Wereld over hoe zij mij ziet/voelt. Dat laatste lijkt erg positief. Intussen liggen er dan wel Zwaarden (Aas of Koningin) bij haar gedachten. Van dit proces, en zeker van een De Wereld-gevoel merk ik verder echter niets.

Angel

Euh ik ben een beetje leek maar is het ook niet zo dat de kaart "Geliefden" willen zeggen dat je moeilijk kunt kiezen.  Je zou wel willen maar het is moeilijk om de knoop door te hakken.  Je twijfelt een beetje. 
Kan het ook niet zijn dat in een relatie de kaart geliefden aan toont dat het niet goed komt.  Er staat een berg tussen de "geliefden" in.  Of zie ik dit verkeerd? 

Liefs
Angel

dameblanche

ik trok vandaag de volgende kaarten
het oordeel
munten 7
en staven 9
het kan betrekking hebben op het me kunnen bevrijden van zorgen, daarbij moet ik wel geduld opbrengen om vooruit te willen komen, en niet me halsstarrig aan iets vast willen gaan houden... staven 9 is niet een al te vrolijke kaart en duidt op koppigheid......
iemand hier een andere visie op..... ::)

Keizerin

Angel, De Geliefden kan je aanmoedigen naar je hart te luisteren en daarop een beslissing te nemen. Het is juist een heel positieve kaart. De berg op de kaart staat op de achtergrond, niet tussen de mensen in. Misschien verbeeldt hij wel het feit dat je in elke relatie, hoe goed ook, bergen en dalen hebt.

Elke tarotkaart heeft een aantal mogelijke betekenissen. In de ene situatie betekent hij dit, in de andere dat. Voor mij is de vraag wat de kaart voor mij nu betekent, want op dit moment luisteren naar mijn hart lijkt echt de verkeerde beslissing.

Keizerin

Marianne, ik zou die Staven 9 uitleggen als een waarschuwing. De kaarten zouden voor mij betekenen: als je geduld opbrengt dan zullen de problemen opgelost worden, maar opletten dat je niet in gekwetstheid gaat zitten of je (onbewust) laat leiden door moeilijke ervaringen vroeger. Dan kun je jezelf in de weg lopen.

dameblanche

dank je keizerin, me gekwetst voelen, dat herken ik zeer zeker het is eigenlijk ook een schaduwkant van me, en dan maar wilt om me heen gaan slaan en me zielig gaan voelen....
we zullen eraan werken ;)

Keizerin

Vandaag is mijn dagkaart wéér De Geliefden... Maar ik denk dat hij op gisteravond slaat, toen heb ik een belangrijke mail gestuurd. Ik heb nog geen antwoord. Helaas is de 2e kaart die signaal gaf vanmorgen Bekers 7...  :-\

Voor ik de mail schreef gisteren heb ik nog een beslissingslegging gedaan. Bij de gevaren/kansen lag De Wereld. Maar bij het advies/de uitkomst ook een Bekers 7. Ik heb dat als 'oppassen dat ik niet te hoge verwachtingen heb' uitgelegd. Mogelijk betekent de Bekers 7 van vanmorgen dit ook. Of ik krijg een negatieve reactie. Het is even afwachten, er ligt op dit moment geen beslissing meer bij mij...