Invloed op legging

Gestart door hatsjepsoet, september 12, 2011, 12:35:08 PM

hatsjepsoet

IK las vandaag dat je kaarten erg sterk reageren op je gevoelens. Het beste is om ze te leggen als je je neutraal voelt. Wanneer je heel sterk een bepaald gevoel hebt dan kan je dus een kaart trekken die dat gevoel aangeeft. Dit zou met name veel voorkomen bij vragen over relaties. Als de kaarten heel gunstig liggen dan kan het te maken hebben met de wens van de betrokkene en niet de realiteit.

Dit vind ik lastig. Ik heb de laatste maanden geregeld leggingen gedaan voor mijzelf. Ik heb maanden lang een dagkaart getrokken (ben ik mee gestopt), en verschillende keren een keltisch kruis en een relatielegging.
Het onderwerp relatie was een belangrijk item de laatste tijd en ik zat vol emoties daarover.
Vorige week heb ik weer een keltisch kruis gelegd. Dat is niet specifiek over een relatie. Ik vond het een bijzondere legging en vind hem volledig van toepassing. Ik heb niet het idee dat er iets specifieks over een relatie naar voren kwam maar ik ben niet altijd even goed in interpreteren ervan maar het ging zeker over mij en hoe ik ben e.d.

Hoe moet ik een legging nu interpreteren als ik ze voor mijzelf doe en het is in een periode dat er (heftige) gevoelens aanwezig zijn? Het is veel minder nu maar nog niet helemaal over.
Hoe weet ik dat iets een wens is of realiteit?

Groetjes, H.

Leeuwin

Als ik zelf een belangrijke vraag over iets heb dan laat ik meestal voor mezelf kaarten leggen i.p.v dat ik het zelf doe. Het gevaar schuilt erin dat je voor jezelf datgene in de kaarten leest wat je er graag in wilt lezen.

Een dagkaart kun je spiegelen aan de dag en ook nog aan de kaarten die je daarvoor hebt getrokken. Zo krijg je een veel objectiever beeld van jezelf en je situatie. Jammer dat je bent gestopt met dagkaarten voor jezelf trekken. Je kunt hier namelijk heel veel van leren!

Dus bij belangrijke vragen: laat liever door iemand leggen.

Liefs van
Leeuwin

dameblanche

ja idd zoals het leeuwin al aangeeft, laat bij belangrijke vragen liever iemand anders voor je leggen.
je kunt namelijk beinvloed worden door wensgedachtes.
toch levert het voor jezelf leggen ook iets op, als je eerlijk naar jezelf durft te kijken krijg je een goed beeld van jezelf en hoe je met bepaalde situaties om gaat.
iedere dag een kaart trekken is eigenlijk heel goed, je leert  zo spelenderwijs alle kaarten kennen, je neemt ze in je handen en gaat gewoon op het gevoel af wat deze kaart je te zeggen heeft, het kan ook duidelijk afwijken van wat er bijvoorbeeld in het boekje staat, het gaat erom dat je leert je intuitie daarmee te ontwikkelen, en dat keulen en aken niet op een dag zijn gebouwd is eenfeit, je kunt zo jaren aan de sal, na  20 jaar ben je nog steeds niet uitgeleert en leer je nog iedere dag bij.....
en met leren gaan we immers allemaal door totdat onze vingers allemaal even lang zijn nietwaar?
gr. marianne

hatsjepsoet

Ja, dagkaarten leggen was leerzaam en vond ik leuk maar ik raakte op een gegeven moment geobsedeerd op het onderwerp waarvoor ik de kaarten legden. Ik zocht overal antwoorden in horoscopen en tarotkaarten voor iets waar ik denk ik geen antwoorden kan krijgen. In ieder geval niet op die manier. Ik denk ook dat ik o.a. zoveel bezig was met astrologie en tarot als compensatie. Ik vond het moeilijk om bepaalde zaken onder ogen te zien.
Ik ben er mee gestopt om niet zo gefixeerd te zijn op dat geen wat er in mijn leven gebeurde om uit het cirkeltje te komen. Helaas ben ik of te zwart/wit alles of niets of ben ik iemand die te gefocust kan zijn met nadelige gevolgen van dien.

Wat me wel altijd is opgevallen is de kaarten in moeilijke periodes ook "negatief" waren. Ze gaven me niet het antwoord wat ik wilde. Jaren terug toen ik in een moeilijke periode zat heb ik geregeld de kaarten gelegd omdat ze me niet gaven wat ik wilde zien maar ze bleven "negatief". Daardoor wist ik dat tarotkaarten niet zomaar kaarten zijn en dat ik er in kon geloven.
In de afgelopen periode zijn ze ook uitgekomen om het maar zo te zeggen. Ze weerspiegelden wat er echt gebeurd ook al vond ik het niet prettig om te lezen.
Toch vraag ik me af of wat ik las de laatste de spiegeling was van mijn verdriet en onzekerheid of dat het ook echt zo was.

Leeuwin

Nee, kaarten geven altijd goed aan waar hem de kneep zit, of je het nou leuk vindt of niet :) Het kan zijn dat je te gefocust bent maar omdat ik je niet live ken, heb ik daar natuurlijk geen pasklaar antwoord op.

Leeuwin

dameblanche

hahahaha soms is kaartleggen helemaal niet leuk als je ze voor jezelf legt, je leert jezelf te goed kennen, ook je schaduwkanten kmen er in naar voren of je het leuk vindt of niet, maar daar heeft iedereen last van ook, ook wij worden op deze manier met onze schaduwkanten geconfronteert,  :'( :'( :'(

Keizerin

Dit is een heel herkenbare vraag die ik mezelf ook vaak stel. Zelf doe ik altijd voordat ik leg of trek een ritueel waarbij ik een wegwerpgebaar maak vanuit mijn hart naar buiten en zeg: "Ik laat nu mijn ongefundeerde angst los. Ik laat nu mijn ongefundeerde hoop los. Ik laat nu alle ruis los". Dat zucht ik. Ik hoop dat dat afdoende is. Meestal komen de kaarten in de legging die op het heden slaan wat betreft mezelf wel overeen met wat ik denk/voel/ervaar dus dan neem ik aan dat de rest ook klopt.

hatsjepsoet

Ik vind dat een heel mooi ritueel en ga dat zeker eens toepassen.
Nee, ik weet dat ze niet persé geven wat je wil zien. Uiteindelijk is dat ook niet wat ik echt wil als ze maar inzicht geven ook al is het niet prettig. Liever de waarheid die minder leuk is dan bullshit.
Waar ik mijn vragen over had was of wat ik in de kaarten las een weerspiegeling was van mijn eigen angsten of dat het werkelijk zo is. Je kent het misschien wel, jezelf de grond in piekeren, negatief over jezelf denken en denken dat anderen dat dan ook doen. Ik wist daarom niet of dat de negatieve kaarten sloegen op mijn eigen negatieve zelfbeeld of dat ze iets zeiden over de ander waar de vraag dan op sloeg.

Keizerin

Ja ik begrijp het precies, dat heb ik ook. Tenminste ik twijfelde ook vaak of ik mijn legging niet beïnvloedde vanuit positieve of negatieve gevoelens/gedachten. Vandaar dat hoop- en angst-loslaat-ritueel. Ik ben juist vaak te positief (en als ik dan teleurgesteld word te negatief), het is mogelijk dat dat ook in mijn leggingen doorklinkt.

kristina1975

ik herken hierin mezelf ook volledig ...beinvloeden van kaarten en of gek van worden, dan maar liever alleen maar online dagkaarten trekken en mijn vragen via anderen laten beantwoorden.
Ik merk ook aan mezelf dat ik Tarotkaarten toch meer dan ik als toekomstvoorspellingen zie, terwijl ik met die dagkaarten iedere dag bewust wil zijn van een eigenschap of een gebeurtenis. Ik geloof wel in dat sommigen zeker en zeker de toekomst zien en aanvoelen alleen we moeten wel door met dankbaarheid ook.
Ik realiseer me dat sinds een paar dagen. Ik werd weer eens ongeduldig en natuurlijk weer te maken met de liefde terwijl ik me om mijn financiele situatie helemaal niet druk maak. Ik moet met geduld afwachten ennn vooral doorgaan  ;) ;)

liefsssss,
Believe :)