reunie met bekenden van heel lang geleden.

Gestart door raven67, september 11, 2011, 19:03:16 PM

raven67

De droom, een soort reunie met alle mensen die je kent uit je verre verleden, je kindertijd.
Ook overleden grootouders zijn aanwezig, het is een soort buurtfeest.
de lokatie is in je land van oorsprong, in de wijk waar je woonde toen je kind was....

Kiwiwoman

Misschien een wens-droom, omdat het leven toen minder gecompliceerd leek te zijn dan nu?

raven67

afgelopen nacht weer ongeveer dezelfde droom, een soort drukke samenkomst gewoon op straat, met daarin enkele familieleden, en veel onbekenden.
Edoch, er was een soort "kontrole" van de politie of soortgelijks machthebbers.
Ze vroegen om bewijs van identiteit, maar dat kon ze niet vinden, haar tas was weg, en dus ook haar persoonlijke spulletjes.
Toen werd de droom meer nachtmerrie want de "politie"begon de huid van haar onderarm af te stropen, met machete.
Dat was ook het moment dat ze wakker schrok, en de droom vertelde.
Het klinkt wat macaber, maar dat zijn de details die ze zich heel duidelijk herinnert...

Dit alles speelt zich wel elke keer af in Zuid Amerika, waar mijn vrouw ook vandaan komt.
de omgeving is zoals ze die kent uit de tijd dat ze daar nog woonde.

Ze zegt zelf ook dat ze de laatste tijd veel van dit soort dromen heeft, meer als normaal.

IKKE***)

Hoi raven,

ik heb de indruk dat je vrouw bezig is met verwerkingen van vroeger. Heeft ze zelf nare dingen meegemaakt in haar geboorteland of trekt ze gebeurtenissen in dat land erg aan? Ik heb ook de indruk dat je vrouw erg gevoelig is en dat wat binnenkomt haar pijnlijk raakt. Ze weet niet meer goed wat bij haar Zelf hoort/past. Dat wat ze altijd in haar rugzak, tas had en waar ze dacht op te kunnen vertrouwen is weg. Verwarring.Ieder mens heeft een kind in zich. Ik ben heel benieuwd wat er gebeurd als ze zich voorstelt dat ze een rugzak op haar rug heeft waar dat kindje in zit en dat ze het kindje tevoorschijn laat komen. Wat doet het kindje hoe komt het uit de rugzak, durft het mee te kijken naar de droom, wat zegt het haar?

Dit was even een eerste reactie. Ik zoek nog even het 1 en ander uit.

Lana.