Totemdierentarot

Gestart door jopie, september 08, 2011, 11:21:53 AM

jopie

Hallo allemaal  ik doe sinds een jaar dierentarot kan iemand mij misschien vertellen wat die blanco kaart is kan het nergens terug vinden moet ik hem er uit laten of wat betekent het.
Ik dacht zelf eerst misschien een nieuw begin van iets maar wil het heel graag zeker weten.
Groetjes Petra

Varen

Als het goed is heb je 2 blanco kaarten...

Voor meer info hier.

klaproos1945

hallo jopie

de blanco kaart in een tarot dek is aanwezig
om eventueel je vraag die je gestelt hebt te wijzigen of kies opnieuw

de blanco kaart attendeerd je er op je af te vragen of de vraag wel klopt
want mogelijk zit er achter je vraag nog een belangrijkere of diepere vraag

het is zinvol om dat eerst uit te zoeken omdat je dan te weten komt waar het
wezenlijk om gaat als men de blanco kaart trekt kan men op deze plek een nieuwe
kaart trekken om te kijken wat er in de legging gebeurd is je vraag bevoorbeeld te drammerig

of wil het gebeuren dat je vraag steeds in herhaling valt omdat het antwoord je niet bevalt
of dat je er niet acoord mee kan zijn met het antwoord wat de kaarten je bied
omdat je met het antwoord niet acoord kan gaan niet verstaat en meent dat het niet van toepassing is

het is dan zinvol dat de blanco kaart word getrokken want meer kaarten leggen
met nog meer verhalen zou het onduidelijk of vewarrend maken op zo'n moment
geeft de blanco kaart meer inzicht en helderheid dan welke andere kaart dan ook

het is dan ook de overweging waard om de kaarten weg te leggen en eens na te denken over
de bergrenzing van je denken het onderzoek wat passender te maken of moet je een
hele andere actie ondernemen dan enkel het leggen van de tarot kaart

dit is een beschrijving van de blanco kaart
uit het boek tarot liefdevolle zelf realisatie
en ik denk dat het ook van toepassing kan zijn in andere tarot deks

misschien is er iemand die hier nog iets aan kan toevoegen

jopie

Heel erg bedankt kraai voor de uitleg van de blanco kaarten inderdaad zijn er twee kaarten maar op die ene kaart staat een plaatje van de dierentarot daarom twijfelde ik.
Maar ik heb het hele verhaal gelezen over die twee kaarten en het is me nu duidelijk hoe het in elkaar zit.En ook klaproos bedankt hele duidelijke uitleg en ik kan me daar inderdaad wel in vinden over dat doordrammen omdat ik in een hele verwarrende situatie zat en er nog een heleboel onduidelijk heden zijn.
Maar de kaarten hebben me ook heel veel rust gegeven en door deze periode heen geholpen.
Liefs Jopie