Geen korte termijn voorspelling dagkaart?

Gestart door Keizerin, september 06, 2011, 11:02:20 AM

Keizerin

Hallo mensen,

Ik ben benieuwd of jullie dit ook regelmatig hebben. Op de dag dat er een nare of vervelende gebeurtenis plaatsvindt trek je een 'neutrale' of 'positieve' dagkaart. Pas als je je de volgende dag rot voelt over wat er is gebeurd trek je een 'negatieve' kaart.

Een gewaarschuwd mens telt voor 2, misschien kun je de gebeurtenis wel voorkomen of verzachten door anders te reageren. Daarom zou ik liever vantevoren gewaarschuwd worden...  :-\ De juiste kaart de volgende dag is wel fijn maar op zich heb je er minder aan, je weet al dat je je gekwetst, verdrietig, noem maar op voelt.

Trekken jullie vaak een voorspellende dagkaart op een dag dat er iets vervelends gebeurt of komt dat dan ook als een donderslag bij heldere hemel? Het is mogelijk dat het aan mij ligt, dat ik onbewust niet wil weten dat er iets zal gebeuren en dat ik daar opnieuw aan moet proberen te werken.

Leeuwin

Hoi Keizerin,

Wat mezelf betreft: nee! Ik ervaar dit niet echt zo. Pas als een kaart in korte tijd vaak verschijnt dan beschouw ik mezelf pas als een gewaarschuwd mens. Net zoals de meeste mensen heb ik ook mijn goede en minder goede dagen. Op minder goede dagen trek ik vaker een zwaardere kaart. Er gebeuren die dag dan vaak ook wel wat vervelede dingetjes maar niet zo rampzalig als je deze kaart maar één keer in de x tijd trekt.

Leeuwin

Keizerin

Hoi Leeuwin,

Dank voor je reactie. Ik ben een beetje onhandig geweest, de eerste keer heb ik de vraag tegengesteld geformuleerd aan de laatste keer.  :-\ Daarom begrijp ik je niet helemaal.

Vóór een Torengebeurtenis zeg maar trek jij dus een paar keer De Toren? Gebeuren er geen Torens als je deze niet hebt getrokken? Ook vaak op de dag zelf? Dat is wel fijn! En is dat dan meestal inderdaad een Grote Arcana of kan dat ook met Kleine Arcanakaarten?

Groeten, Keizerin.

Keizerin

Ik heb nog even gekeken, ik heb de laatste 2 weken wél 2x De Toren getrokken. Maar ook zelfs 3x De Geliefden. En 2x Zwaarden 4. Verder allemaal verschillende.

Misschien moet ik die Grote Arcanakaarten maar vaker op een rijtje gaan zetten.

Leeuwin

@Keizerin.

De Toren/De Geliefden: een nieuwe doorbraak in je liefdesleven en dat zal met enige turbulentie gepaard gaan. Zwaarden 4 duidt op stilte voor de storm.

Carla

@Leeuwin

Hoe bekijk jij eigenlijk een dagkaart? Altijd in relatie met de kaarten van de dagen ervoor?

dameblanche

als je de grote arcana op een rij zet zie je een duidelijk verloop in deze kaarten, de grote arcane geven immers een situatie weer.....
3 keer de geliefden.....je zult een keuze moeten gaan maken, de toeren zegt dat je eerst het oude moet afbreken alvorens iets nieuws te gaan opbouwen, de zwaarden 4 geven je stabilisatie en evenwicht proberen te verkrijgen in een [innerlijk] conflict, vaak geeft deze kaart een gedwongen rust aan....

Keizerin

Dank voor jullie reacties. Het is allemaal behoorlijk ingewikkeld. Ik weet al lange tijd waar die Zwaarden 4 voor staat: ik moet in de situatie w.b. de liefde alles zoveel mogelijk op z'n beloop laten en weinig ondernemen. Dit staat echter volkomen haaks op die 3 De Geliefden: als ik mijn hart volg dan wil ik juist vanalles ondernemen. De Toren lijkt los te staan van die situatie, tenminste als die Toren op dat conflict van van de week slaat, waar ik nu vanuit ga. Dat was een conflict met een 'gewone' vriendin. Ik weet niet wat voor hartskeuze ik daarin moet maken.  ???

Daarnaast heb ik een heel nare ontdekking gedaan over iemand. Daar mag ook wel een Toren voor staan.  :( Aanvankelijk betrok ik die Torens daar op, dat is de reden denk ik dat ik niet bedacht was op nóg een Torensituatie. Ik had de Torens voor mezelf al zinvol geïnterpreteerd dus vergat ik weer dat ik ze getrokken had.

Nee weten wat de kaarten kunnen betekenen is 1 ding - ik ben nu bijna 2 jaar bezig dus ik weet er wel wat van hoewel je nooit uitgeleerd bent - begrijpen wat ze precies in jouw situatie, en in alle situaties waar je op dat moment in zit, te zeggen hebben is toch iets anders.

Misschien moet ik ondersteunende kaarten trekken voor die 3 kaarten, met de vraag waar ze op kunnen slaan. En een Keltisch Kruis ofzo voor de liefde. Tot nu toe doe ik wat dat betreft enkel relatieleggingen. Ben ik toch een stukje verder.

Keizerin

Nou ik heb ondersteunende kaarten getrokken voor de 3 terugkerende kaarten.

Met wat heeft de kaart te maken en/of waar heeft het betrekking op?
2 Torens: Munten 3 en Zwaarden 10.
2 Zwaarden 4s: Munten 5 en Zwaarden 9.
3 De Geliefden: Staven 4 en Staven 6.

Weer een paar nieuwe puzzeltjes...  ;)

Leeuwin

@Carla,

Ik spiegel de dagkaart eerst aan de dag zelf maar daarna aan de dag ervoor. Hoe is het trouwens met je ;)

Leeuwin

Carla

Hi Leeuwin,

Morgenmiddag kaakoperatie. Ik was de laatste dagen wel wat nerveus, maar hoe dichterbij het komt, hoe kalmer ik lijk te worden  ;D
Ik heb sterk het gevoel dat het goed komt, en dat het ook allemaal -zoals de planning is- in 1 operatie zal kunnen plaatsvinden. En voor je het weet zijn we alweer een etmaal verder en is het achter de rug  :P

Vandaag trok ik de Hierofant, een kaart die ik eigenlijk zelden of nooit trek. Gisteren Kelken Aas (die trek ik wel vaker, ik trek sowieso wel vaak kelken, en pentakels).

Liefs,
Carla

Keizerin

Sterkte Carla en een spoedig herstel gewenst!

Keizerin

Om weer even on-topic te komen - ik neem aan dat anderen zich ook weleens afvragen wat dagkaarten precies voor hen kunnen betekenen en/of verder willen groeien zodat deze kaarten meer waarde voor hen kunnen hebben, vandaar dat ik zulke dingen hier deel, ondanks dat ik niet in staat ben een forum regelmatig te bezoeken.

Opvallend is dat bijvoorbeeld die ondersteunende kaarten die ik trok voor de 2 Torens zo vaag zijn. Als ik beide situaties zou typeren zou ik voor de ene een Zwaarden 7 nemen (mijn thuiszorg steelt geld uit mijn portemonnee!  :(), voor de andere denk ik een Bekers Koningin omgekeerd. Had ik deze kaarten getrokken dan was het duidelijk. De kaarten die ik nu trok kunnen op beide situaties slaan. Waarschijnlijk betekent dit dat ze inderdaad op beide situaties slaan.

Leeuwin

@Carla,

Allereerst: hééél veel sterkte voor morgen. De Hierofant vind ik in dit geval een zéér passende kaart. De kaart kan ook symboliseren dat je om hulp moet vragen, mogelijk aan iemand die (wat) machtiger is dan jij. Hier kunnen o.a artsen onder vallen.
Kelken Aas zegt mij dat de operatie zeer goed zal verlopen.

Vaak pentakels en waterkaarten trekken; dan zit je heel erg in je gevoel maar desalniettemin kun je moeilijk stil zitten en ben je graag met meerdere dingen tegelijk bezig (pentakels). Als je bijna geen luchtkaarten trekt dan kan het zijn dat je zo nu en dan nogal eens wat zwaar op de hand bent. Bijna geen vuurkaarten: je kunt een gebrek aan energie ervaren.

Liefs van
Leeuwin