Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Fazant

Gestart door Troubadour, september 01, 2011, 11:17:13 AM

Troubadour

Fazantenman kwam vanmorgen op mijn pad, we bekeken elkaar en wisten dat het goed was zo en vervolgden onze weg.
Kan over fazant niets terug vinden.
Mvgr. Dirk Jan

Carla

Hallo Dirk Jan,

Een Fazant heeft te maken met vruchtbaarheid, groei, wasdom en in die zin ook met seksualiteit.

Op geestelijk niveau kun je denken aan artistieke creativiteit en op het niveau van ons verstand voor een veelheid aan ideeën, ook vergroting van inzicht. Tevens kan de Fazant aangeven dat we ons op veranderingen in moeten stellen, dat er sprake zal zijn van iets heel nieuws. Maar ook al kan groei soms voor pijnscheuten zorgen, de door de Fazant aangekondigde gebeurtenis is meestal wel een verbetering!  :)


Carla

IKKE***)

Hoi Dirk-jan,

Ik ben toch zo af en toe zo klungelig met de computer. Schrijf ik een heel relaas druk ik op een toets die alles weer laat verdwijnen. Dus bij deze met liefde  (bijna) alles nog een keer.

Enkele aanvullingen vanuit het boek van Christiana Beerlandt.

Fazant houdt de eer hoog. Het oordeel is streng. Fazant wil de zaken exact, duldt niet gauw tegenspraak.
Een strak zittend keurslijf en " zo hoort het en niet anders". Ze noemen haar wel de volwassen dochter van Saturnus.

De fazant vraagt je of je het goed begrepen hebt, met haar valt niet te spotten! Het is ernst. Stop aan spot, stop aan zelfspot, het scherpe mes erin en zonder pardon de nodige structuurlijnen en richtlijnen van het Leven volgen. Doet me mij wat denken aan de hofkaarten van de zwaarden.

Krachtige scherpe samengetrokken energie. Je kan er niet naast kijken. Als een pijl uit de boog schieten. Je paard laten galopperen en snel in een pijlrechte koers. Geen sensatie maar echte , rechte taal. Zij durft en gaat.

Mooi stukje vind ik ook dat er wordt gesproken over een marskracht binnen in je lijf dat niet veel nodig heeft om af te gaan als een raket. Heb je soms je woede te lang ingehouden? Fazant kan ineens met alle kracht enorm hard wegrennen. daar heeft hij veel energie voor moeten samenbundelen mijnsinziens. Mocht de woede er al uit zijn dan kun je dus nu mooi die energie gebruiken om voor je eigen pad.

Fazant vraagt je ook:

In hoeverre handhaaf jij je IK BEN?
In hoeverre daal jij af naar het gevoel ik ben maar een nummertje niemandal?
In hoeverre doe je iets puur voor jezelf en in hoeverre omdat anderen het van je verwachten?

Ben toch wel benieuwd wie of wat de dochter van Saturnus is en dat in combi met die Mars die zich meer mag laten gelden in Venus.
Wie weet is er een forumlid die daar wat mee kan.

Het boek; Als de dieren spreken konden is echt een aanrader hoor. Ik krijg er altijd weer nieuwe inzichten en overdenkingen door.

Lana.




Troubadour

Carla en Lana beiden bedankt, de nagel op de kop, was inderdaad waar ik mee bezig ben, heb weer wat te overdenken.
Groet Dirk Jan

Varen

#4
Net terug van van 10 dagen vakantie op de camping in Noord Brabant :-)

Op het veldje waar wij stonden met de caravan hebben we vorige week buiten gegeten met een familie fazanten.

Vader, moeder, 4 dochters en 1 zoon fazant kwam langs toen wij buiten zaten te eten. Hebben ze een stukje brood gegeven en aten zelfs uit onze hand.

Leuk om hier iets over de fazant te lezen.