Hele levendige droom, net een film, wat betekent het???

Gestart door Jane26, augustus 23, 2011, 12:01:14 PM

Jane26

Ik droomde dat ik met mijn moeder in Antwerpen was, een dagje uit. We gingen naar huis, liepen naar onze auto. De auto stond ingeparkeerd door een grote witte bak, waarvan ik wist dat deze bij het huis ernaast hoorde. We liepen de tuin in, opzoek naar de eigenaar. Er kwam een man naar buiten, redneck type en in de tuin liepen twee grote honden (waren soort menshonden, leken op mens maar waren honden). Een van de honden kwam kwispelend naar de man, waarop de man de hond in elkaar schopte :( Ik moest heel erg huilen, schreeuwde naar mn moeder hoe die dit kon doen.  :'(
Hij die auto weggehaald en ineens had mijn moeder een baby in haar armen.

Wij ons gammele autootje in, en hup die hond mee gejat (om hem te redden!) Snel reden we weg, maar ik merkte dat hoe erg ik mijn gas in trapte ik niet harder vooruit kwam. We reden relatief rustig! Werd hier gek van en was doodsbang ingehaald te worden door de vrouw van die man (wist dat zij achter ons aan zat).

Halverwege kwamen we aan bij een huis. Dit huis was van een lieve vriend van mijn moeder. Hij liet ons binnen. De hond kon praten en liet me zijn wonden zien. Ik hield heel veel van de hond. Mijn moeder had nog steeds de baby bij zich (geen idee van wie die baby was trouwens).  :-X

De lieve man trok me bij hem en zei dat hij het prima vond mij, mijn moeder en de baby te verschuilen, maar dat die hond echt voor zichzelf moest zorgen. Ik werd hier boos om. Wel mochten we de betere auto van de man meenemen.

Toen werd ik wakker  ???

Varen

Een behoefte aan ontspanning is in jou aanwezig. Je bent trouw aan andere mensen en sluit graag vriendschappen.

Echter wordt je voor je gevoel (vaak) afgewezen en niet geaccepteerd zoals je bent.

Je wilt graag je innerlijke zelf voeden en beschermen maar er zit een groot stuk onzekerheid.

Er is teveel waar je nu mee bezig gehouden wordt in je zoektocht naar ontspanning en begrip.

Op het moment dat je deze behoefte los laat zal er een nieuwe mogelijkheid zich aanbieden.
Om deze mogelijkheid te benutten moet je een periode van onzekerheid tegemoed gaan.

Wanneer je je innerlijke zelf tot rust komt en niet meer het gevoel heeft na gezeten te worden door demonen uit het verleden, dan kun je je behoefte om geaccepteerd en begrepen te worden los laten en zal de verdere weg rustiger verlopen.

Kraai is gek op nummertjes en de nummers van je bericht zijn :

18 + 9

18. De Maan

De Maan geeft maar weinig licht. Hierdoor heb je minder zicht op de normale alledaagse dingen.

In het licht heb je controle en overzicht. Zodra het donker wordt komen de angst en de onzekerheid.

Natuurlijk is alles in het donker anders, maar de angst is niet nodig, het zijn de schaduwen die spookbeelden veroorzaken.

De angsten die je nu ontmoet zijn niet nodig en vaak irrationeel, als je alles nuchter bekijkt.

Je hebt een beklemmend gevoel dat pas verdwijnt als je door je angst heen durft te gaan.

Nachtmerries verdwijnen niet door je ogen te sluiten.

En

9. De Kluizenaar

De Kluizenaar leeft alleen. Hj heeft niemand anders nodig dan zichzelf.

Hij heeft de wijsheid en het diepere inzicht, is geestelijk een rijk mens en weet wat echt belangrijk is in het leven.

Zie stilte en afzondering niet als iets wat je als naar en vervelend zult ervaren.

Wanneer je het durft te ondergaan zul je er als een rijker mens uitkomen.

Carla

Wat een mooie droom, ik moest weg nadat ik 'm gelezen had, maar dit is wat ik me vanmiddag onderweg bedacht:

De auto stond ingeparkeerd zodat je niet weg kon. Je werd dus belemmerd in je doen. Je zocht de eigenaar, iemand die je kon helpen zodat jij verder zou kunnen. Maar dat liep uit op een grote teleurstelling.

Een van de honden liep kwispelend op de man af, je zou kunnen zeggen, vol vertrouwen, maar dat werd beschaamd (de man schopte de hond). Een hond symboliseert vaak trouw en loyaliteit. Heb je ergens hulp gezocht en/of heeft iemand jouw vertrouwen beschaamd?

Je moest huilen, schreeuwen en riep je moeder te hulp. Je zag je moeder opeens met een baby in haar armen. Dat kun je misschien letterlijk nemen, dat je graag zou willen dat je moeder voor je zou zorgen, zoals ze vroeger deed toen je nog heel klein was (een baby) en zij jou beschermde tegen alle problemen.

Je schrijft over een 'gammel autootje', een auto in een droom symboliseert je vermogen om je eigen leven 'te besturen'. In een gammel autootje wordt dat lastig. Je schrijft ook dat je relatief maar langzaam reed, maw: er zijn dingen in je leven die niet zo snel gaan als je graag zou willen. Je was ook bang ingehaald te worden. Wat zou er gebeurd zijn in je droom als je ingehaald was? Zou ze je klemgezet hebben? Zou ze er voor gezorgd hebben dat je niet verder meer kon gaan op de ingeslagen weg?

Wat speelt er in je dagelijks leven wat zo moeizaam lijkt te gaan?
Of: wat is het waarover je twijfelt of je wel goed bezig bent?

Jane26

Wouw.. Kraai & Carla..

Bedankt..!!! Beide wat een mooie beschrijvingen.. ik herken me heel erg in jullie beiden. Sluit mijn ogen vaak voor mijn echte gevoel. Voel me vaak angstig om alleen te blijven. Ben heel erg in mijn vertrouwen beschaamd door een man, waar ik op vertrouwde dat deze ook gevoelens voor mij koesterde.

Mijn echte gevoel is het facen van de eenzaamheid, en daar doorheen te moeten.

In mijn droom was ik bang, dat wanneer zij mij zouden bijhouden ze me iets aan zouden doen, en de hond zouden wegnemen.

Carla

Hallo Jane,

Fijn dat je je kunt herkennen in de reacties van Kraai en mij.

Je schrijft "was ik bang, dat wanneer zij mij zouden bijhouden ze me iets aan zouden doen, en de hond zouden wegnemen."

Met andere woorden, je bent bang dat wanneer je iemand toelaat gelijk met jou op te gaan, je bij (je) te houden, dat dat jou schaadt en je vertrouwen beschaamt (=> de hond wegnemen). Ik lees dus dat je bang bent om anderen toe te laten (door je eerdere ervaringen).

Maar in je droom was er ook nog de lieve vriend van je moeder, iemand die het wel goed met je voor heeft, halverwege heb je daar hulp gevraagd, en gekregen! Dat hoeft niet op 1 specifieke persoon te duiden, maar duidelijk is wel dat je er niet alleen voor staat, mensen komen je (halverwege) tegemoet als je het maar met ze wilt delen.

Alleen, je moet wel zelf voor de hond zorgen, want dat kan een ander niet voor je doen (==> zorgen dat je je vertrouwen in andere mensen weer wat terugkrijgt, dat je niet iedereen over 1 kam gaat scheren).

Liefs,
Carla

Jane26

Ha Carla,

Wederom enorm herkenbaar! Op liefdesgebied zeer incapabel als het gaat om vertrouwen.. echter het eind van mijn droom, adviseerde de man mij de hond achter te laten. Vond het geen goed idee wat ik gedaan had. Ik werd boos op hem.

Later op de ochtend, na mn kopje koffie kreeg ik ineens een ingeving dat die man mijn gids was. Kan dit?

Jane26

Want die lieve vriend van mijn moeder ken ik niet in het echte leven. Onbekende man. In mn droom was hij echt mn beschermer.

Carla

Citaat van: Jane26 op augustus 24, 2011, 16:01:53 PM
echter het eind van mijn droom, adviseerde de man mij de hond achter te laten.

Vertel hier eens wat meer over, als je wilt. Hoe bracht de man dat advies? Was het op een gelijkwaardig niveau? Was het betuttelend? Was het zo van 'geen discussie over mogelijk'? Wat kun je je nog herinneren, welke details, van dit stukje droom?

Vond het geen goed idee wat ik gedaan had. Ik werd boos op hem.

Ik vraag me nu af of de hond in jouw droom misschien iets anders (bijv een levenswijze, een idee, een manier van doen, je manier van kijken naar..) symboliseert. Iets wat voor jou heel 'gewoon' is, bijv jouw manier van reageren op een bepaald iets, of een bepaald idee van/over iets waar je geen afstand van wilt doen, waar je als het ware 'trouw aan blijft', terwijl het misschien niet goed (meer) voor je is. Misschien ook kun je sowieso moeilijk raad van anderen aannemen?

Later op de ochtend, na mn kopje koffie kreeg ik ineens een ingeving dat die man mijn gids was. Kan dit?

Daar kan ik je niet met ja of nee op antwoorden. Gidsen kunnen in je dromen verschijnen. En het feit dat je het zelf een ingeving (een in-geving, het wordt je gegeven) noemt zou daar ook op kunnen wijzen..

Jane26

echter het eind van mijn droom, adviseerde de man mij de hond achter te laten.

"Vertel hier eens wat meer over, als je wilt. Hoe bracht de man dat advies? Was het op een gelijkwaardig niveau? Was het betuttelend? Was het zo van 'geen discussie over mogelijk'? Wat kun je je nog herinneren, welke details, van dit stukje droom?"

De man bracht het advies op een hele gelijkwaardige liefdevolle manier. Hij voelde als de liefdevolle vader. Het huis waarin we stonden, was heel licht, zuiver, mooi. Ik voelde echt die onvoorwaardelijke vader/kind liefde.

" Vond het geen goed idee wat ik gedaan had. Ik werd boos op hem. "

"Ik vraag me nu af of de hond in jouw droom misschien iets anders (bijv een levenswijze, een idee, een manier van doen, je manier van kijken naar..) symboliseert. Iets wat voor jou heel 'gewoon' is, bijv jouw manier van reageren op een bepaald iets, of een bepaald idee van/over iets waar je geen afstand van wilt doen, waar je als het ware 'trouw aan blijft', terwijl het misschien niet goed (meer) voor je is. Misschien ook kun je sowieso moeilijk raad van anderen aannemen?"

Ik weet niet hoe ik letters dik moet drukken, maar deze zin: " of een bepaald idee van/over iets waar je geen afstand van wilt doen, waar je als het ware 'trouw aan blijft', terwijl het misschien niet goed (meer) voor je is" raakt me. Ik wilde geen afstand van de hond nemen, schuldgevoelens en verdriet overmande me bij het idee..

Carla

Citaat van: Jane26 op augustus 24, 2011, 17:20:24 PM
De man bracht het advies op een hele gelijkwaardige liefdevolle manier. Hij voelde als de liefdevolle vader. Het huis waarin we stonden, was heel licht, zuiver, mooi. Ik voelde echt die onvoorwaardelijke vader/kind liefde.

Dan denk ik dat de droom je wil vertellen dat je ergens niet goed mee bezig bent, dat je de verkeerde weg bent ingeslagen. "De hond moet voor zichzelf zorgen".., is er misschien iemand die je los zou moeten laten? Iemand met wie je een ongelijkwaardige relatie hebt, waarbij jij teveel van jezelf weggeeft (inlevert, kwijtraakt)?

Ik vraag me nu ook af, in je droom zag je honden die "leken op mens maar waren honden". Wat is de lading van het woord "hond" voor jou? Waar associeer je het woord "hond" zelf mee?

Citaat van: Jane26
deze zin: " of een bepaald idee van/over iets waar je geen afstand van wilt doen, waar je als het ware 'trouw aan blijft', terwijl het misschien niet goed (meer) voor je is" raakt me. Ik wilde geen afstand van de hond nemen, schuldgevoelens en verdriet overmande me bij het idee..

Heeft dat te maken met wat je eerder schreef "Ben heel erg in mijn vertrouwen beschaamd door een man, waar ik op vertrouwde dat deze ook gevoelens voor mij koesterde." ?
Is het (de gedachte aan) die man wat je niet los kunt laten?

Liefs,
Carla

PS het forum heeft ook een helppagina waar je alles kunt lezen over vetmaken of schuindrukken van woorden, citeren van de tekst van een ander enz.

IKKE***)

Hoi Jane,

Naast alles waar al op is gereageerd zat ik nog wat te overdenken. Tot nog toe mis ik nog het kind in de armen van je moeder. Kan zijn dat het, het kind in jezelf is waar je moeder even ahw de zorg weer van over heeft genomen. Moet steeds denken aan de tarotkaart de keizerin. Daarnaast was ik zelf de kaart koning zwaarden aan het bestuderen. Toen ik over het kind in jouw droom aan het nadenken was schoot me ineens te binnen dat er op een deck de achterkant werd getoond waar het kindje er verwaarloosd en met een zwaard een eindje van hem af lag.

Heb je door een man je innerlijk kind een tijdje verwaarloosd, niet gecommuniceerd met je innerlijk kind?
Ik ben ook benieuwd wat Antwerpen betekent, mijn ervaring is dat je plaatsnamen niet voor niets droomt of te horen krijgt. Mal misschien maar nummerologie komt hierin bij mij boven. Ben daar alleen niet handig in.

Lana.

Ricca

Wat mij het meest opviel in deze droom was:

Citaat van: Jane26 op augustus 23, 2011, 12:01:14 PMDe hond kon praten en liet me zijn wonden zien. Ik hield heel veel van de hond.

Je gevoel sprak letterlijk. Ik ben heel benieuwd wat de hond precies zei en meer nog: kwam zijn (haar) stem jou bekend voor?
Honden leren ons onvoorwaardelijke liefde.

Ik zou de droom 'Sprekende hond en baby' genoemd hebben...

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

Jane26

Citaat van: Carla (aka Catharina) op augustus 24, 2011, 18:01:25 PM
Citaat van: Jane26 op augustus 24, 2011, 17:20:24 PM

Dan denk ik dat de droom je wil vertellen dat je ergens niet goed mee bezig bent, dat je de verkeerde weg bent ingeslagen. "De hond moet voor zichzelf zorgen".., is er misschien iemand die je los zou moeten laten? Iemand met wie je een ongelijkwaardige relatie hebt, waarbij jij teveel van jezelf weggeeft (inlevert, kwijtraakt)?

Ik vraag me nu ook af, in je droom zag je honden die "leken op mens maar waren honden". Wat is de lading van het woord "hond" voor jou? Waar associeer je het woord "hond" zelf mee?

Citaat van: Jane26
deze zin: " of een bepaald idee van/over iets waar je geen afstand van wilt doen, waar je als het ware 'trouw aan blijft', terwijl het misschien niet goed (meer) voor je is" raakt me. Ik wilde geen afstand van de hond nemen, schuldgevoelens en verdriet overmande me bij het idee..

Heeft dat te maken met wat je eerder schreef "Ben heel erg in mijn vertrouwen beschaamd door een man, waar ik op vertrouwde dat deze ook gevoelens voor mij koesterde." ?
Is het (de gedachte aan) die man wat je niet los kunt laten?

Liefs,
Carla

PS het forum heeft ook een helppagina waar je alles kunt lezen over vetmaken of schuindrukken van woorden, citeren van de tekst van een ander enz.

Lieve Carla,

Inderdaad ben ik veel te lang en veel te ver met de man in kwestie gegaan. Ik denk inderdaad dat je geijk hebt wanneer het een ongelijkwaardige relatie was. Ik gaf enorm veel, en hij nam nam nam.
Ook het niet los kunnen laten. Het bijzondere is dat ik de avond voor ik de droom had mij zo ontzettend sterk voelde en de draagkracht van het loslaten voelde.

Jane26

Citaat van: Lana op augustus 24, 2011, 19:39:19 PM
Hoi Jane,

Naast alles waar al op is gereageerd zat ik nog wat te overdenken. Tot nog toe mis ik nog het kind in de armen van je moeder. Kan zijn dat het, het kind in jezelf is waar je moeder even ahw de zorg weer van over heeft genomen. Moet steeds denken aan de tarotkaart de keizerin. Daarnaast was ik zelf de kaart koning zwaarden aan het bestuderen. Toen ik over het kind in jouw droom aan het nadenken was schoot me ineens te binnen dat er op een deck de achterkant werd getoond waar het kindje er verwaarloosd en met een zwaard een eindje van hem af lag.

Heb je door een man je innerlijk kind een tijdje verwaarloosd, niet gecommuniceerd met je innerlijk kind?
Ik ben ook benieuwd wat Antwerpen betekent, mijn ervaring is dat je plaatsnamen niet voor niets droomt of te horen krijgt. Mal misschien maar nummerologie komt hierin bij mij boven. Ben daar alleen niet handig in.

Lana.

Lieve Lana,

Ik heb me als kind wellicht onbewust verwaarloosd gevoelt. Als volwassene ervaar ik het absoluut niet zo. Ik achtte het kind zelf als nieuw begin? Eind december 2010 is mijn relatie na 6,5 jaar uitgegaan en heb me daar vreselijk lang ontzettend rot over gevoeld.. Kan dat er iets mee te maken hebben?

Je tweede citaat, over het innerlijke kind verwaarloosd te hebben door die man klopt helemaal. De liefde ging zwaar tegen mijn principes en tegen wie ik was in, om maar de leegte en verwerking van mijn breuk niet te hoeven voelen..

Jane26

Citaat van: Ricca op augustus 24, 2011, 22:06:45 PM
Wat mij het meest opviel in deze droom was:

Citaat van: Jane26 op augustus 23, 2011, 12:01:14 PMDe hond kon praten en liet me zijn wonden zien. Ik hield heel veel van de hond.

Je gevoel sprak letterlijk. Ik ben heel benieuwd wat de hond precies zei en meer nog: kwam zijn (haar) stem jou bekend voor?
Honden leren ons onvoorwaardelijke liefde.

Ik zou de droom 'Sprekende hond en baby' genoemd hebben...

Liefs van Ricca

Lieve Ricca,

De stem van de hond kwam mij niet bekend voor. Wel had hij duidelijk een mannenstem, en was het ook een mannelijk wezen. Lichaam en charme van een mens, met ook heel veel haar op zijn hele lichaam, ik aaide hem ook, maar in mijn beleving was het een hond.  Hij liet me zijn wonden zien, en vertelde hoe zwaar hij het heeft gehad. Weet niet letterlijk meer hoe en wat, maar herinner me dat het daar op neerkwam.

Ik voelde bij hem ook onvoorwaardelijke liefde..