Pieker de pieker. Ik kom niet uit de legging.

Gestart door IKKE***), augustus 14, 2011, 14:18:54 PM

IKKE***)

Van de week een relatielegging gelegd waar ik nog steeds mee aan het worstelen ben. Waarschijnlijk overheerst mijn denktank mijn gevoel weer eens. Heb dus veel van de legging geleerd maar zie nu door de bomen het bos niet meer. Wie o wie maakt een einde aan het gepieker?

1 verbindende kracht is: de Keizer.
2 hoe ziet de vrouw de relatie: Staven 9
3 hoe ziet de man de relatie: Bekers 3
4 wat wenst of vreest de vrouw: Koningin pentakels
5 wat wenst of vreest de man: Staven 5
6 advies vrouw: De dood
7 advies man: Zwaarden 5
8 het ei waar beiden op broeden: Staven 4
9  was een kleine arcana kaart.

Lana

kristina1975

Hi Lana,
Ik wil gewoon een poging wagen want eigenlijk worden de kaarten voor mij iedere keer ook uitgelegd :)echter ik kan t niet laten om niet op te reageren ook al zit ik misschien helemaal fout.

Volgens mij willen jullie beiden heel graag een gelukkige, fijne huisje beestje verhaal wat ook de.basis is van jullie relatie terwijl jullie alletwee graag voor een nieuwe en echte relatie uitkijken.
Jullie blijven bij elkaar en hierdoor krijgen jullie ook nog eens verwijtingen en minder energie/ LOL.
In plaats van te stoppen?

Klopt t ?
In ieder geval heel veel sterkte en nog veel meer liefde met degene die bij je past,
K

IKKE***)

Hoi Believe,

Even voor alle duidelijkheid, de legging betreft niet mijn relatie. Ik kwam in grote lijnen ook op hetzelfde uit maar kan de samenhang tussen de bekers 3 en de keizer niet goed uitleggen. In eerste instantie dus ook niet dat er met de negatieve uitkomst toch een staven vier ligt. Dus dank voor jouw interpretatie. Weer een stukje verder.

Nogmaals dank je wel.

Lana.

kristina1975

Hi Lana,
O, dus een relatielegging voor een andere sorry!
Ik denk dat de keizer aangeeft dat de wil er is,t star doorzetten in dit geval voor huisjeboompjebeestje(kelken 3)
en nu wacht ik met je mee voor de ervaren kenners :)

En jij oook bedankt:):):)
Liefs,
Kristina

klaproos1945

lana waarover pieker je dan
jij zelf kan aan geven dat je piekert over huisje boompje?
denk je dat de man ook piekert over jou piekeren?
jou harmonizerende werking kan hem beinvloeden
want het piekeren ergens over beinvloed de omgeving
je hoeft er niet iets speciaals voor te doen of te laten
het is de transformatie die de bevreidende verandering kan brengen
broed niet langer op de feiten en ben blij met de stappen die je nu hebt genomen
de kleine arcane kaart wat heeft die jou te vertellen?

veel liefs van klaproos 1945

Lizzy

Citaat van: Lana op augustus 14, 2011, 15:29:14 PM
... maar kan de samenhang tussen de bekers 3 en de keizer niet goed uitleggen. In eerste instantie dus ook niet dat er met de negatieve uitkomst toch een staven vier ligt.

Ik ben heel groen hoor  :-[, maar wil graag een steentje bijdragen....

De man bagatelliseert wat er gaande is. "het valt allemaal wel mee, gewoon een beetje geharrewar". Hij wil samen verder, zij wil met een ander verder (of in ieder geval niet met hem). Ze willen allebei hetzelfde, maar niet met dezelfde persoon.

IKKE***)

Hoi Klaproos,

Ik pieker over twee dingen. ten eerste hoe ik de verschillende kaarten kan uitleggen in combi met elkaar. Bekers 3 en de keizer bijvoobeeld. Ik dacht dat de keizer die na de keizerin komt kan inhouden dat de keizer star vast houdt aan het mannelijke. Het vrouwelijke heeft hij wel in zich zitten aangezien de keizerin voor de keizer komt maar hij kan er niet bij. ik had dus als uitleg dat de relatie vol met stijd zit. Maar ja dan kon ik de bekers drie kaart weer niet uitleggen op de plek waar die ligt. Die zou dan betekenen dat de man het allemaal prima vindt zo. tenminste dat was mijn interpretatie. Aangezien ik wel wat afweet van de relatie kon ik dat niet plaatsen en nam aan dat ik verkeerd zit met mijn uitleg.
Maar met jouw opmerking van dat ik misschien ook pieker over de relatie en dat dat kan beinvloeden zet je mij aan het denken.

De kleine arcanakaart kan niet meegerekend worden dus er rust geen zegen op. Hey, Klaproos die had ik nog niet te pakken.

Dank, Lana.

IKKE***)

Hoi Lizzy,

We zijn allemaal groen in meer of mindere mate op verschillende gebieden dus iedere bijdrage is voor mij even waardevol.

Geharrewar is er zeker. Bagateliseren is passend bij de man zijn manier van doen om het aardse te kunnen behouden.

Bedankt voor je bijdrage om te komen tot de oplossing.

Lana

Leeuwin

Hoi Lana,

Ook van mijn kant een interpretatie poging.

1. Beide partners willen er allebei graag voor gaan!

2. Ze voelt zich erg verbonden met de man maar vindt het soms moeilijk om feedback (kritiek vind ik vaak een negatief woord) te geven en/of moeilijke dingen ter sprake te brengen. Ik denk dat ze hiermee (ook) zichzelf pantsert omdat ze bang is dat hij een gevoelige snaar bij haar raakt.

3. De man is dik tevreden!

4. De vrouw hoopt op erkenning van haar (huiselijke) kwaliteiten. Ze kan ook bang zijn voor verlies van vrijheid in een relatie met hem, in die zin dat hij te sterk op haar gaat leunen.

5. Hij vreest dat hij met andere mannen moet concurreren en dat zij er mogelijk met een ander vandoor zal gaan.

6. Haar verleden los te laten en zich op het nieuwe te concentreren.

7. Dingen bespreekbaar proberen te maken ondanks het feit dat hij wat beducht kan zijn voor haar reactie.

8. Toch zijn ze allebei bereid om er samen iets van te maken.

Groet van Leeuwin

IKKE***)

Hoi Leeuwin,

Fijn dat jij ook je interpretatie geeft. Nu zijn we namelijk beland bij het punt waardoor ik mede ging piekeren. Je kan volgens mij de legging op verschillende manieren benaderen. Jouw benadering geeft aan dat de man dik tevreden is dat er wel geharrewar is en hier en daar een strubbeling maar de andere benadering is dat het helemaal niet zo redelijk loopt en dat de intensie om het samen te rooien er wel is maar dat beiden eigenlijk uit kijken naar een andere relatie.

Kortom ik kom er nog niet uit alhoewel de verschillende reacties mij op verschillende vlakken het 1 en ander heeft op geleverd.

Is je boot trouwens al aan de overkant aangekomen?

Lana.

Leeuwin

Hoi Lana,

Er is land in zicht, zie wel dat het mooi is maar hoe blijft nog even een verrassing.

Groet van Leeuwin

IKKE***)

Mikal

Hai Lana,

Ik hoop niet dat nog een interpretatie erbij voor nog meer verwarring zorgt, maar ik ga ook een poging wagen.

De 4 in deze legging lijkt erg belangrijk, met de dood opgeteld zijn er 3 4-en. Volgens mij zoeken beide partners naar een nieuwe structuur in hun relatie. In elk geval waar ze op broeden is of er nog wat van de relatie te maken valt. Het loopt nu niet, maar beiden willen eigenlijk wel met elkaar verder. De basis is goed en op zich zouden beide partners samen het gezinsleven willen aangaan (voor zover er nog geen kinderen zijn). Hier bedoel ik mee, de plannen om de toekomst met elkaar te delen bestaan al langer en zijn nog niet van de baan.

Het probleem lijkt te liggen bij de vrouw. Ik heb het idee dat zij zich afsluit van haar partner om iets uit haar verleden. Zij voelt zich veilig bij hem waardoor dit nu bij naar boven komt. Het gaat volgens mij over iets waar ze zich gekwetst over voelt. Zij zou hetgeen waar ze mee zit, of waardoor ze zich enigszins afsluit, los moeten laten voor ze echt met elkaar verder kunnen.
De man zoekt verbinding tot haar maar komt niet bij haar binnen. Hij zou er het beste aan doen om zijn pogingen te staken om koste wat koste bij haar binnen te dringen. De strijd op geven om zo wat meer lucht en ruimte te creĆ«ren in de relatie. In plaats van een (macht) strijd aan te gaan zou hij er goed aan doen zijn woorden met liefde te kiezen.  

Ergens heb ik ook het idee dat ze er goed aan doen elkaar wat meer los te laten. Dan niet los laten in de zin van het aangaan van een andere relatie maar elkaar wat meer hun eigen gang laten gaan. Door de staven kaarten krijg ik het idee dat ze wel erg met elkaar bezig zijn/ letten op elkaar. Dit kan ervoor zorgen dat de vrouw zich juist terug trekt en de man zich daardoor wat meer begint op te dringen. Door zo met elkaar bezig te zijn versterken ze elkaars gedrag, wat ze juist doen verwijderen van elkaar. Het is waarschijnlijk wat subtieler dan ik het zo schrijf, het zit hem vooral in de kleine dingetjes denk ik van met elkaar bezig zijn.

Misschien heb je er nog iets aan.

Liefs

IKKE***)

Hoi Mikal,

Fijn dat je ook jouw uitleg met me wil delen. De vieren waren mij nog niet zo opgevallen, wel de vijfen van de man. Het mooie van een legging delen met het forum is dat er altijd weer punten boven water komen die je zelf niet hebt gezien. Daarnaast heb je gelijk, volgens mij,o.a op het punt dat beiden waarschijnlijk veiligheid bij elkaar zoeken.

Ik krijg het geheel niet rond maar in ieder van jullie uitleg zie ik punten van waarheid en mogelijkheden.

Kort door de bocht gaande ga ik maar van het volgende uit. Ondanks dat beiden niet heel gelukkig zijn in de relatie gaat men met elkaar verder. Beiden durven niet los te laten om verschillende redenen.
Of ga ik nu wel heel kort door de bocht?

Mikal bedankt voor jouw uitleg.

Qua leerstukje heb ik ook weer veel gehad door het delen van de legging met jullie allen.

Lana

kristina1975

Citaat van: Lana op augustus 15, 2011, 00:09:57 AM
Kort door de bocht gaande ga ik maar van het volgende uit. Ondanks dat beiden niet heel gelukkig zijn in de relatie gaat men met elkaar verder. Beiden durven niet los te laten om verschillende redenen.
Of ga ik nu wel heel kort door de bocht?

Hi Lana, ik denk niet dat je te kort door de bocht gaat zo. Ik kan wel toevoegen nog dat angsten niet de juiste basis zijn voor een relatie.

Heel veel liefs,
K