Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Langzaam in de stad

Gestart door Kraai, augustus 08, 2011, 11:58:05 AM

Kraai

Nou als iedereen zijn dromen vrijgeeft dan sluit ik mij aan:

De laatste tijd droom ik telkens hetzelfde:

Ik ben in een stad, deze stad verschilt per keer maar is altijd een stad die ik ken uit het buitenland en waar ik ook de weg weet.

Vaak ben ik met een groep mensen (vrienden?) en heb altijd het idee dat ik op vakantie ben.

Deze groep mensen gaan op excursies en leuke dingen doen, ik blijf achter in een huis of hotel. Graag zou ik meewillen op excursie maar ik kom niet uit het huis.

Via rare gangen kan ik in een ander kamertje komen.

Als ik in dit kamertje ben dan sta ik buiten in de stad. Als ik dan rondloop door deze stad dan klopt dit niet met wat ik weet en begin rondjes te lopen.

Hoe meer ik het gevoel heb om naar de groep mensen te gaan hoe moeilijker ik vooruit kom. Het lijkt alsof ik door een moeras loop en elke stap kost mij moeite en kom langzaam vooruit.

Als ik een poosje zo gelopen heb en het op wil geven dan zit ik ineens in een auto. Altijd als ik in de auto zit dan raak ik met de auto te water.

Ik schrik en raak in paniek. Dan wordt ik wakker in mijn droom en ben weer in het huis. En het riedeltje begint weer opnieuw.

Kiwiwoman

Ik denk dat je je teveel vasthoudt aan je, door jezelf gestelde waarden. Je zou heel graag met de anderen meegaan in hun waarden, maar misschien ben je misschien bang om jezelf dan te verliezen?

Ik zou zeggen: geef die andere waarden een kans, er zou wel eens een wereld voor je kunnen opengaan!  :)

Kraai

Ik denk idd dat ik mij teveel vasthoudt aan bepaalde waarden en dat ik graag bij de groep wil horen.

Alleen wat ik mezelf dan afvraag zijn dit mijn waarden die ik graag wil of wil ik er zo graag bij horen omdat het van mij wordt verwacht???

En kan ik deze verwachting niet waarmaken en zoek het bij mezelf, via een kronkel kom ik in een ander gedeelte van mijzelf die wel toegang heeft tot de stad.

Echter als ik buiten mezelf buiten het huis ben dan kom ik niet vooruit. Hoe ik ook probeer ik kom er niet. Als ik dan wil opgeven dan pak ik de auto.

In een auto heb ik mij ook afgeschermd alleen ben ik wel buiten. Dat dit ook niet de manier is wordt duidelijk gemaakt met het te water raken van de auto...

stargazer

Hallo Kraai,

Deze droom zeggen mij twee dingen voor mijn gevoel.
Transformatieproces en vorig leven.

Transformatieproces: je bent je los aan het maken van algemene opvattingen die gedragen worden door grote groepen mensen ( de maatschappy)
In dit proces ga je flink de diepte in, onbewust maar toch heel bewust probeer je in je eigen gevoelsleven te duiken.
Je bent je duidelijk aan het vormen, en probeert hier niet diegene te zijn waar er twaalf van in het dozijn passen.
Als ik naar kraai kijk op dit forum, ben je duidelijk een ( waardevol) individue.
Je onderscheid je duidelijk van een ander..ik ben hier pas maar voel dit en lees dit duidelijk in je berichten.

Het anders voelen/ zijn geeft je soms nog een angstig gevoel.. het levert de nodige discussie privee op. Waar je soms niet al te blij van word, en dat maakt je weer onzeker.
Het is een proces van vallen en opstaan.

Wakker worden in een droom heet falseawakening.. ik heb me een tijdje enorm verdiept in uitreden en lucide dromen.
Falseawakening: denken dat je wakker word in een droom, maar erachter komt dat je nog altijd droomt. Vaak gaat dit gepaard met handelingen verrichten.. je probeert bijv het lichtknopje te vinden, maar gaat erdoor heen. ( google er maar eens op)

Waarom ik ook nog vorig leven zeg, weet ik niet zo goed!
Maar toch heefthet ook voor mijn gevoel hier mee te maken.
moet nog even over dit laatste nadenken.

gr Stargazer

IKKE***)

Ha Kraai,

Je kent jezelf niet meer. Wil gewoon verder gaan maar... dat gevoel hè. Je wil het oude pad, het vertrouwde vast houden maar dat loopt niet lekker meer. Het kost je moeite. Je beschermt je dmv een harnas, de auto. Die raakt te water. Water is je gevoel. Je wilt je gevoel nog niet toe laten. Je durft het nog niet of ziet het nog niet allemaal dus heb je, je afgeschermd. Auto staat ook voor snelheid. Het is poempats je overkomen.

Ik lees net de reactie van stargazer. Ben het helemaal eens met die transformatie.

Lana

Kraai

In transformatie kan ik mij ook wel vinden. Sinds alles voor mij zo veranderd is komt deze droom ook niet meer voorbij.

Voor deze periode droomde ik bijna elke avond deze droom.

Maar wat Stargazer aangeeft over vorige levens triggert ook iets in mij.

Ik moest opeens denken aan een voorval van vroeger.

Toen ik begin 20 was zat ik met mijn vrouw op de bank tv te kijken, vanuit het niets zit ik opeens in een (race)auto die tegen een boom aan knalt, ik voel dat ik doodga en spring op van de bank.

Al vanaf dat ik een klein jongetje ben heb ik de naam Wyatt Earp in mijn hoofd en interesse in het wilde westen. Ik had cowboylaarzen een houthakkersblouse en een echte wildwest hanger.

Nooit geweten wat het was totdat ik een film zag toen ik een jaar of 18 was. Daar was een sherrif die Wyatt Earp heet en schijnt echt bestaan te hebben.

Maar hoe koppel jij dan vorige levens aan deze droom???

Carla

Citaat van: Kraai op augustus 08, 2011, 13:04:34 PM
Toen ik begin 20 was zat ik met mijn vrouw op de bank tv te kijken, vanuit het niets zit ik opeens in een (race)auto die tegen een boom aan knalt, ik voel dat ik doodga en spring op van de bank.

Al vanaf dat ik een klein jongetje ben heb ik de naam Wyatt Earp in mijn hoofd en interesse in het wilde westen. Ik had cowboylaarzen een houthakkersblouse en een echte wildwest hanger.

Nooit geweten wat het was totdat ik een film zag toen ik een jaar of 18 was. Daar was een sherrif die Wyatt Earp heet en schijnt echt bestaan te hebben.

Wyatt Earp toen hij ongeveer 19 jaar was

Maar Wyatt Earp is niet overleden aan een (auto)ongeluk, volgens wikipedia.org was het aan iets als prostaat kanker wat hij op hoge leeftijd kreeg.

Ik heb het gevoel dat (de verhalen over) Wyatt Earp een soort ideaalbeeld/voorbeeld voor je is geweest in een vorig leven.

Kraai

Dank je voor je info Carla,

Ik denk dat Wyatt 1 van mijn vele levens is geweest, net als de autocoureur.

Vroegah zo rond mijn 19de jaar heb ik veel en extreme spirituele ervaringen gehad.

Op de 1 of andere manier ben ik gestopt met het "voelen van" spirituele zaken.

Maar nu komt het in alle heftigheid weer terug zonder dat ik dit wil of bij stil staat.

Het dringt zich erg hardnekkig aan op dit moment  ;D

Carla

Citaat van: Kraai op augustus 08, 2011, 14:22:43 PM
Ik denk dat Wyatt 1 van mijn vele levens is geweest, net als de autocoureur.

Ach.. ik las het aan elkaar gekoppeld, als 1 leven   ;D