Wurgslang en klein gifgroen slangetje

Gestart door Carla, augustus 07, 2011, 16:46:37 PM

Carla

Eergisteren had ik een droom waarvan ik nog een stukje onthouden heb, en waar ik nog steeds aan moet denken.

Ik droom dat ik naar bed zal gaan, het is een grote slaapkamer, niet zoals in mijn werkelijkheid. In een hoek links van het voeteneind van het bed ligt een hele grote wurgslang opgerold te slapen. De kleuren die ik me herinner zijn zwart/donkerbruin en geel/lichtbruin.

Ik ben niet bang van die slang, ik zeg tegen andere mensen (ik weet niet wie) dat ik niet denk dat ik last van 'm zal hebben, maar dat ik toch eigenlijk wel wil dat er geen slang in mijn slaapkamer ligt.

Ik lig in bed (en ik denk dus dat die grote slang ook nog steeds in die hoek ligt te slapen, maar dat vind ik blijkbaar toch niet zo erg) en opeens zie ik een klein werkelijk zeer gifgroen kopje bij mijn linkerhand die vlak bij mijn linkerwang op het kussen ligt. Voordat ik zelfs maar kan bedenken wat voor dier dat is word ik in m'n hand gebeten, meerdere malen achter elkaar, en blijkt het een klein (misschien 30 a 35 cm lang) gifgroen slangetje te zijn.

Iemand haalt het slangetje weg, ik denk dat het wel meevalt, op de bovenkant van mijn hand zie ik misschien wel 30 of meer kleine rode stipjes/gaatjes. Maar opeens beginnen die tandafdrukjes op te zwellen en mijn vel gaat een beetje kapot en krijgt verkleuringen. Ik zeg "Nu moet ik toch wel naar de huisarts, ik denk dat ik hier dood aan kan gaan."

Dat laatste zei ik blijkbaar hardop, want Klaas vertelde later dat hij vroeg wat ik zei (en dat ik dus iets zei over doodgaan) en toen heb ik tegen hem gezegd 'O nee, ik droom..', maar dat kan ik me niet herinneren, verder ook niets meer van die droom.

Dit stukje blijft me dus heel erg bij, maar ik weet niet zo goed wat ik hier nou van zou kunnen denken, welke boodschap er in zou kunnen zitten. Iemand ideeën?

Carla

IKKE***)

Hoi Carla,

Krijg onmiddelijk chaos in mijn hoofd terwijl ik je droom lees. Ik wil er eigenlijk van alles over uitzoeken, opzoeken om het helder te krijgen. Een snelle eerste reactie.Wat steekwoorden en zinnen. Ben ik het weer kwijt ;D

Ik heb de indruk dat er iets is gebeurd of dat er wat tegen je is gezegd wat je in je gevoel heeft geraakt.
De slang met de kleuren geel: zonnevlecht, 3e chakra. Geel/bruin: 10e chakra, grondende chakra, voert afval af.

Je wil het laten rusten maar helaas je word tot de orde geroepen doordat de gifgroene slang, waarom ik allemaal gifgroen kikkertje wil schrijven weet ik niet, je bijt. Wakker worden. Net alsof het wil zeggen dat het belangrijk is voor je verdere ontwikkeling. Laat het niet rusten.

Tarotkaart: de dood  en de Magier spelen door mijn hoofd. De liefde voor jezelf vanuit de Geliefden. Dualiteit.

Hele gekke vraag maar ben je bezig met scheiden van wat goed/slecht, juist/onjuist is in wat je ontvangt aan boodschappen?

Lana.

Carla

Hoi Lana,

Ik wil je graag antwoord geven op je vraag, maar ik weet niet zo goed wat je precies bedoelt met 'boodschappen'. Ik probeer bijv wel te ontdekken waarom ik de laatste 8 maanden zoveel last heb van alelrlei vormen van ziekte, dat is natuurlijk niet voor niets. Mijn lichaam geeft me ahw ook boodschappen, en alhoewel ik het gevoel heb dat het nu weer de goede kant opgaat ben ik nog steeds niet 'beter'. Met dit gegeven ben ik al maanden heel erg bezig. Lastig thema.

Van wat jij schrijft spreekt het 'wakker worden' me wel heel erg aan. Ik wil graag 'wakker worden', maar blijkbaar ben ik dat nog niet...

Ik had het er net tijdens het eten ook nog even over met Klaas, hij zei dat hij bij dat gifgroene slangetje aan een mamba moest denken. Toen we weer thuis waren heb ik gelijk even gegoogled, en inderdaad, dit is 'm:

IKKE***)

Hoi Carla,

Met boodschappen bedoel ik dat wat je via je zintuigen binnen krijgt vanuit het Al.
Het kan zijn dat je wat binnen hebt gekregen wat je niet zo goed kan verhappen. Wat je heeft ontwricht.

Grote lijn wat ik uit je droom haal is dat er een probleem is met wat binnen is gekomen in je gevoel wat je niet goed hebt kunnen verteren. Dat het advies is om er mee aan de slag te gaan.

Lichaam en geest zijn 1

Lana

Carla

Hoi Lana,

De boodschap waar ik dus gelijk aan moest denken was die van mijn lichaam. En ja, dat heeft me zeker wel wat ontwricht  :)

Klaas stuurde me net ook nog een mailtje met iets wat hij 'ergens op een website' las, hij wilde het zelf hier niet plaatsen omdat-ie geen idee meer heeft waar hij de tekst vandaan haalde, maar ik plaats het toch maar even:

Wanneer u over slangen droomt kan dit een indicatie zijn dat u zich bewust wordt van uw spiritualiteit. De slang is symbool voor transformatie en verandering. Dit kan betekenen dat u in een fase zit waarin u op zoek bent naar verandering of dat het juist het tijdstip is om te veranderen. Wordt u door een slang gebeten? Dan is de plek waarop u gebeten wordt van belang, als de slang u bijvoorbeeld in de keel bijt, wijst dit op een probleem in de communicatie.

Wat zou het kunnen zeggen dat ik in mijn linkerhand ben gebeten? In het dagelijks leven ben ik rechtshandig.

Kraai

Links is nemen, rechts is geven.

Links staat in verbinding met de rechterhersenhelft, het creatieve en emotionele.

Zoals de slang bij het vervellen zich  ontdoet van zijn huid en als het ware opnieuw wordt geboren, raad de slang je aan hetzelfde te doen.

Schud de oude jas van niet meer passende emoties van je af. Je bent er uit gegroeid.

De wurgslang in de hoek van je bed zie ik als volgt:

Het bed in je droom staat voor je intieme zelf. Als je slaapt in je eigen bed, duidt dit veiligheid en het herstellen van je innerlijke balans. Je bent op zoek naar huiselijke vrede en harmonie.

Alleen in een hoekje van je bed bevind zich iets wat je daarin beklemd en bijna verstikt. Net als een python langzaam de lucht uit zijn prooi perst.

Je weet dat het er is maar je laat het rustig liggen en jaagt het niet weg. Sterker nog, je bent er zo aan gewend geraakt dat je er mee gaat slapen.

Het is iets wat je bezig houdt, als je naar bed gaat en als je opstaat.

Het kleine gifslangetje staat voor verborgen angsten en zorgen waardoor je je bedreigt voelt.

Deze angsten en zorgen worden duidelijk gemaakt door de python in je bed, de mamba maakt je bewust door in je linkerhand te bijten.

Weet je welke vinger in de buurt van de beten zat?

Duim intuïtie
Wijsvinger Nemen / Openstaan voor (heftige) emoties
Middelvinger Geeft steun bij stoornissen
Ringvinger Verdriet/Blijheid
Pink Zelfvertrouwen

Carla

Hallo Kraai,

Het was de bovenkant van mijn hand, zeg maar van de pols tot aan het begin van de vingers en het was de hele bovenkant. Als ik het zo weer voor me zie eigenlijk heel regelmatig verdeeld over het hele vlak, dus niet speciaal bij 1 bepaalde vinger.

Ook lag de wurgslang niet in bed hoor, het was een behoorlijk grote kamer (amerikaanse extreme home makeover afmetingen) in deze vorm:

In feite lag die wurgslang, relaiseer ik me nu ik dat tekeningetje maak, min of meer 'om het hoekje' te slapen.

Wat haakt bij mij zijn de 'beklemmende emoties' en dat ik er al zo aan gewend ben dat ik ermee naar bed ga. Dat associeer ik gelijk met mijn moeder. Die wordt dit jaar 92 en woont geheel zelfstandig in een flatje, geen aanleunwoning oid. En dat wat altijd haar kracht was, haar onafhankelijkheid en haar zelfstandigheid, is nu een beetje haar ondergang aan het worden lijkt het. Ze heeft het laatste jaar al 2x in het ziekenhuis gelegen omdat ze behoorlijk vaak valt, de laatste keer met een breuk in een bot in haar nek waardoor ze zo'n grote stellage om moest en na het ziekenhuis nog een tijd in een 'verpleeghotel' heeft gezeten. Maar ze wil van geen hulp weten en begint helaas ook (on)aardig te dementeren. Mijn dochter heeft haar ook al een keer 's avonds gevonden terwijl ze de hele dag al op de vloer van de badkamer lag. Ik heb het daar wel moeilijk mee. Maar mijn moeder zegt dat het haar leven en haar keus is. En dat is ook waar natuurlijk.. maar het idee dat dat zo weer een keer kan gebeuren dat ze een hele dag, of misschien nog wel langer, op de grond ligt vind ik vreselijk. En ze laat dus ook geen thuishulp of wie dan ook die maar naar 'hulp' riekt binnen. Er zijn wel diverse pogingen ondernomen, maar ze laat ze er gewoonweg niet in. En ik moet het ook niet wagen om ook maar enigszins in de richting van een wat beschermender woonvorm te opperen want dan wordt ze heel erg boos.

Ja, dit vind ik moeilijk. Mensen die uit hoofde van hun werk met haar te maken hebben (gehad) zeggen dan 'Tja, we kunnen haar niet dwingen, het is eigenlijk wachten tot er weer iets gebeurt..' en zo ervaar ik het vaak ook.

IKKE***)

dank je wel Kraai, nu durf ik.

Lieve Carla,

Ik heb de indruk dat je d.m.v. zien , horen of voelen energieen oppikt. Als je dit door bijvoorbeeld afkeer of angst ervoor afhoudt dan kan je, je hier behoorlijk ziek van voelen. Maagpijn en ander spijsverteringsziekten zijn hier een voorbeeld.

Heb net even de groene mamba opgezocht en dan zie je dat hij grote portie te gelijk eet en dan een week nodig heeft om het te verteren.

Om even te verwijzen naar Klaas zijn mailtje: Je bent gebeten in je linkerhand. Pas op dat de slang niet neemt wat je is gegeven.

Lees net je laatste reactie. Ik verwacht dat dit met je moeder zijdelings te maken heeft met je droom. Het gaat er volgens mij om dat wat jij voelt juist is en dat je daar ook actie in mag ondernemen.
Dat brengt mij weer even terug naar mijn eerste mail. Dualiteit goed/slecht.

Lana

Carla

Ik laat even bezinken wat je schrijft Lana, ik kom er nog wel op terug.

Nog een losse flodder, een associatie is de naam van het groene slangetje: mamba, mam + ba (wat een akelige situatie)..

stargazer

Hallo Carla,

Ga het ook eens proberen.

Ik denk dat je je van een bepaald gevaar niet bewust bent. Je zoekt het in de verkeerde richting namelijk die dikke wurgslang, maar die ligt rustig in je kamer, onverwachts word je door die kleine groene gebeten, verwachtte je dit?

Ik denk dat die slangen voor bepaalde mensen in jouw omgeving staan.
Je bent je bewust, dat sommige mensen in jouw omgeving het je knap lastig willen maken. Maar sommige mensen blaffen alleen maar, en bijten niet!( grote slang die er miscchiens gevaarlijk uitziet, maar toch niets doet)
Het veradelijke aan die kleine slang is, hoe klein deze ook is, de slang is behoorlijk giftig, en bijt je onverwachts. Een aanval van iemand datje niet verwacht.

Het laatste n je droom, waar je tegen Klaas praat, duid voor mij op een stukje luciditeit in je droom. Ik weet niet of je bkend bent met lucide dromen, anders moet je maar eens googlen.

EEn aantal jaren geleden had ik altijd een paar keer per maand slangen dromen.
Ze vielen mij op allerleimanieren aan. Voor mij stonden die voor verdrongen angsten.
Gelukkig al een hele tijd slangenvrij!

gr Stargazer

Kraai

Mam ba....

Ba is in Egypte het bewegende deel van de ziel van een mens.

Mamma's bewegende ziel

Naast Ba hadden ze in Egypte Ka wat zoveel als levenskracht betekend. slaapKAmer

Ka is ook bekend als de Oerslang...

De Oerslang is doorgaans een symbool voor oorspronkelijke levenskracht, vruchtbaarheid, beweeglijkheid, regeneratie. Zij wordt als dusdanig als vrouwelijk aanzien en is dan ook sterk verbonden met de moedergodincultus

Aspecten die de slang als uiterst geschikt voor symbolische beeldvorming maken zijn haar levendigheid, haar vruchtbaarheid, de levensfasen die ze telkens doormaakt bij het vervellen, de respectabele ouderdom die sommige slangen kunnen halen, de mysterieuze vaak hypnotiserende aanblik, het stille gesis, de flitsende uitval

En dan hebben we nog de Esculaap die staat voor medicijnen en genezing.

Ricca

Lieve Carla,

Een slaapkamer is er voor rust, ontspanning, intimiteit. De slaapkamer in de droom is veel groter dan je werkelijke slaapkamer: er is meer ruimte gekomen voor intimiteit met jezelf, voor contact met je diepste roerselen (ook al ligt het ene roersel - de wurgslang - roerloos te slapen).

Een wurgslang staat voor een angst of benauwdheid. De naam zegt het al. Of voor een letterlijke benauwdheid, dat kan ook. Iets verstikkends. Zijn kleuren zijn veelzeggend. Zwart/donkerbruin = angst en twijfel. Geel/lichtbruin = het verstand als het gebruikt wordt om het hart te overstemmen.

De slang ligt te slapen en je vertelt jezelf (de 'andere mensen') dat je niet bang voor hem bent, dat je denkt dat hij je wel met rust zal laten, maar dat je hem eigenlijk liever kwijt zou zijn. Je bent er blijkbaar toch niet helemaal gerust op.

En even later steekt hij inderdaad - in een andere vorm - zijn  kop op (je ziet eerst alleen het kopje, pas later het hele slangetje). Het kleine, zeer gifgroene slangetje bezorgt jou kleine, venijnige 'speldeprikken' van angst. Gifgroen is de kleur van venijn, maar ook van angst gecombineerd met woede. Hij bijt in je linkerhand, de ontvangende of uitnodigende hand. In de extra large slaapkamer heb je de moed gevonden om je angst uit te nodigen... en dat is goed, want juist door de angst te erváren, kan hij verdwijnen. Daarom is deze droom een helende droom. :)

Het slangetje is klein, maar de impact (wel 30 tandafdrukjes) is groot en wordt even nog groter als de afdrukjes opzwellen, de huid opentrekken en voor enge verkleuringen zorgen. Dan blijkt de angst een doodsangst te zijn. Je wordt er zelfs half wakker van en ook dat is nodig om de angst volledig te voelen (op alle bewustzijnsniveaus).

Ik geloof niet dat de droom met doodgaan te maken heeft. Doodsangst is slechts de angst voor het onbekende. We zijn allemaal maar mensen en het onbekende jaagt vaak angst aan. Dat is in orde. Het betekent niet dat het grootste deel van jou (al die andere mensen in de droom) niet vol vertrouwen is. :)  Dat is het wel. Je kunt vertrouwen niet opdringen aan dat deel van jou dat bang is en zich verzet tegen het onbekende. Sta dat deel toe menselijk te blijven. Stel het gerust.

Nogmaals, de droom is een helende droom. Het vervolg van de droom kun je je niet herinneren, maar het zal vast iets rustgevends zijn geweest. Met kabbelend water of zo...

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

Carla

Hallo Lana,

Citaat van: Lana op augustus 08, 2011, 00:22:35 AM
Ik heb de indruk dat je d.m.v. zien , horen of voelen energieen oppikt. Als je dit door bijvoorbeeld afkeer of angst ervoor afhoudt dan kan je, je hier behoorlijk ziek van voelen. Maagpijn en ander spijsverteringsziekten zijn hier een voorbeeld.

Ik pik wel bepaalde energieën op, maar dat maakt me niet angstig, ik probeer dat niet af te houden, maar ben ook niet bewust bezig het meer te ontwikkelen ofzo. Het is. En meer niet  :)

Ik heb ook geen last van spijsverteringsziekten, wat wel speelt sinds begin feb van dit jaar was letterlijke benauwdheid. Daar gebruik ik nu ook nog medicijnen voor.

Liefs,
Carla

Carla

Hallo Stargazer,

Ik was in die droom niet bang van die wurgslang. Het was meer een bewust zijn van wat een wurgslang in het algemeen zou kunnen doen, maar in mijn droom had ik niet het idee dat die slang van z'n plaats zou komen.

De beet van het kleine groene slangetje verwachtte ik niet. Ik verwachtte dat hele slangetje niet. Maar ik had eigenlijk niet eens tijd om verbaasd te zijn, of om bang te worden, zo snel ging het bijten.

Er blijft niets bij mij haken als ik lees dat je denkt dat de slangen voor bepaalde mensen in mijn omgeving staan en/of dat bepaalde mensen het mij lastig willen maken. Dus in deze richting zit het denk ik niet.

Liefs,
Carla

Carla

Kraai, wij hebben een klein galerietje, dat heet Galerie Ka. En het heeft die naam gekregen omdat ik droomde dat we het zo moesten noemen. Ik heb toen alles opgezocht over Ka  :)

Citaat van: Kraai op augustus 08, 2011, 10:20:51 AM
En dan hebben we nog de Esculaap die staat voor medicijnen en genezing.

Ja, daar dacht ik ook nog aan.