Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

dromen

Gestart door buddhagirlie, augustus 07, 2011, 11:56:34 AM

buddhagirlie

Hallo,

ik had eens een vraagje over dromen in het algemeen. We dromen elke nacht, soms onthouden we ze en soms ook niet. Alle dromen hebben betekenis, zoals Kraai me dat vertelde, hoe bizar ook. Maar hoe zit het dan met de dromen die we niet onthouden? De meeste dromen die ik heb onthoud ik heel goed of blijven echt aan me 'hangen' en schrijf ze dan op, maar vraag me af over de dromen die we niet onthouden hoe dat komt? Onthouden we die dromen niet omdat onze gids of spirituele zijde denkt dat we die betekenis van die droom niet nodig hebben of is het eerder dat onze gids of spirituele zijde denkt dat we er nog niet aan toe zijn op dit moment?

Groeten en knufs

Kiwiwoman

De dromen hebben ook te maken met verwerking van wat er op de dag gebeurd is. Het hoeft niet per se iets te betekenen, hoor.

En dromen werken ook gewoon door, wanneer je wakker bent. Het is een gezondheidsteken. Wat niet wil zeggen, dat als je je dromen niet kan onthouden of kan herinneren, dat je dan niet gezond zou zijn.  8)

Hecht er niet teveel waarde aan. Als er al een betekenisvolle droom gedroomd wordt, weet je zelf heel goed wat er mee bedoeld wordt en dan onthou je die ook heel goed. Alleen voor de zekerheid zou je hem in dit forum kunnen voorleggen. Daar is niks mis mee.

Dus, ga er vanuit, dat als je je droom niet lang kunt herinneren, dan heeft hij meer te maken met verwerking dan met voorspelling en/of een bericht van je hoger zelf.

buddhagirlie

Dank je wel Hoyma voor je antwoord, ben weer wat wijzer geworden :-) zo zie je maar nooit te oud om te leren.

Kan een mens trouwens meerdere gidsen in een droom hebben en hoe herken je die eigenlijk? En die kan dan toch in elke vorm komen begrijp ik eruit he? Ik heb al veel gelezen over dromen en uitleg van dromen en gidsen maar op een of andere manier lijkt het of mijn gids zich niet kenbaar wilt maken of dat ik er misschien onbewust langs 'kijk'...

Groetjes en knufs

Kraai

Ik denk inderdaad dat er wel een duidelijk onderscheid gemaakt moet worden tussen iets betekenen en voorspellen.

Dromen zijn als het ware spiegelbeelden voor het onbewuste, soms dringt de weerspiegeling door in ons bewuste.

Door te dromen verwerk je je emotie's. Elke droom bevat eeuwen oude archetypen net als sprookjes en tarot...

Archetypes in dromen komen naar voren in tijden van overgang: belangrijke veranderingen in iemands uiterlijke leven maar vooral ook belangrijke emotionele veranderingen.

Archetypes kunnen zich ook spontaan manifesteren in creatieve processen.

Oerbeelden zijn vaak emotioneel sterk geladen. Denk aan reclamebeelden. Deze hebben meestal een heel krachtige werking, of je het nu wilt of niet.

Voorbeelden van archetypes zijn: de bron, de slang, de held en de draak.

Je onbewuste krijgt dus in de vorm van een sprookje als het ware de emoties voorgespiegeld die spelen om zodoende het onbewuste bewust te maken om te helpen verwerken.

stargazer

Zelf denk ik ook dat het te maken heeft met het verwerken van zaken.
Ik denk dat als bepaalde dromen vaag zijn, en je ze niet of nauwelijks meer herinert, je bezig bent om zaken los te laten/ verwerken.
Dromen die heel bewust ervaren worden, willen je meestal iets vertellen, maar ook hier zit een stukje verwerking in.

Archetypes vormen een onderdeel van het collectiefbewustzijn, het oerbewustzijn.
Dit staat buiten tijd en beschaving.
Archetypes worden gebruikt om een collectief beeld of symbool aan te duiden.
Het is niet eigen aan 1 individue, maar aan vele mensen.

gr stargazer

buddhagirlie

hoe herkennen jullie je gidsen dan? ik heb nog nooit echt duidelijk een gevoel gehad in een droom van dat of dit of die persoon is mijn gids. ik dacht altijd dat dat mijn grootvader zou zijn, maar ik droom nooit over hem? of is hij wel mijn gids maar dan minder aanwezig? zelfs in mijn dromen die glashelder zijn herken ik niemand als mijn gids.

groetjes en knufs