Wie wil meekijken? Duiding legging: Vader/dochters

Gestart door IKKE***), augustus 06, 2011, 10:59:28 AM

IKKE***)

Dag allemaal,

De man van mijn vriendin ziet al vier jaar zijn kinderen niet. Afgelopen week hebben twee van de drie dochters contact met opa opgenomen. Onverwacht verschenen daarna de twee dochters op een verjaardag waar hun vader ook aanwezig was. Er is niets gezegd maar de man van mijn vriendin is helemaal van de kaart en hoopt dat het contact weer hersteld zal worden. Hoe hij dat moet aanpakken en wat het zal brengen weet hij niet.

Willen jullie meekijken naar de hogepriesteres legging die ik heb gelegd?
Zelf vind ik het nog lastig om de koppeling tussen de kaarten te maken.

Tijdens het schudden van de kaarten kreeg ik een verdrietig gevoel en zat ik te gapen( ontspanning). Wat onvast schudde ik de kaarten verder. Er viel eerst Koning bekers uit en daarna de Zon.

1. Ridder van pentakels.
2. Koning van zwaarden
3 Zwaarden twee
4 Koningin van Staven
5 Staven 3
6 Koningin van kelken
7 De Toren
8 De kracht.
9 De dwaas

Kwintes 29=11

Zelf interpreteer ik het als volgt:

Er is een nieuw begin ontstaan door het initiatief van 1 van de dochters. Allen willen vaker contact maar weten nog niet hoe dat dan moet aangezien er gesproken moet worden. Allen stellen zich verhard of beschermend op daar ze niet weer gekwetst willen worden. De ontmoeting heeft de boel van binnen laten ontploffen waardoor ze nu in de verstilling en dualiteit zitten mede vanuit angst ontstaan. Het is verstandig het volgende contact wederom te laten uitgaan van de dochters. Er zal op den duur gesprekken worden gevoerd zodat iedereen zijn waarheid en pijnplekken aan kan geven.
Het is een nieuw begin maar wel een heel kwetsbaar begin met dualiteit die goed kan aflopen mits het verleden goed wordt afgerond.

Ben heel benieuwd wat jullie eruit halen. Vader wil zijn dochters heel graag regelmatig zien en is heel bang verkeerde stappen te zetten.

Feedback op mijn uitleg is altijd welkom.

Lana

Leeuwin

Hoi Lana,

Gelet op De Dwaas, zie ik zelf een heel goed nieuw begin voor allen in de toekomst!! De angst zit hem erin dat niemand eigenlijk nog weet hoe dat nieuwe begin zal zijn en duidelijk zijn velen bang om te kwetsen/gekwetst te worden (Kracht).
De vraag hoe nu verder komt nu achter elkaar in mij op.

Liefs van Leeuwin

IKKE***)

Hoi Leeuwin,

Fijn voor mij dat mijn uitleg toch behoorlijk in de goede richting zit. 
Zelf koppel ik de vele vrouwen in de hofhouding aan de dochter. Dat hij het initiatief bij haar moet laten.
De koppeling van gekwets/gekwetst te worden had ik niet in verband gebracht met de Kracht maar meer met de vele stenen tronen en de stenen in het water achter de vrouw van zwaarden twee. Ik koppelde de kracht meer aan de juiste woorden weten te vinden o.i.d.

Wil je mij een leermoment geven door me jouw kijk erop te geven?
Zou ik op prijs stellen.

Lana.

stargazer

Hey Lana,

Ga even kijken wat ik ingegeven krijg:

Volgens mij zijn er verwikkelingen geweest rondomgeldzaken, waardoor zaken op zijn kont terecht zijn gekomen, oftewel gestagneerd. Heeft dit te maken gehad met allimitatie?
Denk dat hij zijn exvrouw van een hele andere kant heeft leren kennen, en deze was absoluut niet haar charmanste gezicht.. misschien iemand die het nogal hoog in de bol heeft, graag de sjieke mevr uithangt.
Hij is eerder een binnenvetter die zaken heeft laten gebeuren.

Ik denk wel dat er een prille positieve start gemaakt is geworden, maar het is nog vrij breekbaar.
De kinderen hebben denk ik veel leugens gehoord.
Sterkte hoor,

gr Stargazer

IKKE***)

Hoi Stargazer,

Zonder verder in details te treden, je hebt helemaal gelijk.
Tja ik gun het de vader zo dat hij zijn dochters weer kan zien. Hij heeft ervan binnen veel verdriet van.
Maar ja wat is voor nu wijsheid?

Dank voor je reactie.

Lana.

Leeuwin

Hoi Lana,

Ik wil jou zeker leermomenten geven. Ik zal zo duidelijk mogelijk mijn visie op de kaarten geven.

Kracht staat voor mij ook voor in je eigen kracht staan. Kortweg gezegd betekent dit dat je bereid bent om alles te accepteren wat je in jezelf aantreft, ook de minder goede en zelfs kwalijke kanten van jezelf. Omdat bijna iedereen hier moeite mee heeft, heeft bijna iedereen ook angst om gekwetst te worden. Want hoe beter een schaduwkant van iemand geaccepteerd/geintegreerd is, des te minder word iemand verrast door de kritiek van een ander.
Veel mensen durven hun schaduwkant niet 'aan te raken' doordat ze zijn grootgebracht met het idee dat dit slecht is. Je mag geen boosheid uiten want dat is niet netjes/ordinair zelfs en vooral dat laatste is vaak taboe. Ik geef nu maar even een voorbeeld hoor!

Dat de vader zo'n binnenvetter is kan hieraan ten grondslag liggen. Want als hij zegt hoe hij erover denkt dan kan zijn exvrouw hem op lelijke dingen in hemzelf wijzen. Dus houdt hij zijn mond!! Vervolgens blijven gevoelige kwesties op de achtergrond, net zo lang tot het niet meer gaat.

Ik krijg het idee bij die tronen dat bijde dochter emotioneel gezien heel lang op hun eigen eilandje gezeten hebben en hele erge heimwee hebben gehad naar hun vader. Hoewel ze hier allebei vreselijke last van hebben gehad, denk ik dat Kelken Koningin dit nog het allermeest gehad heeft. Ik heb het gevoel dat zij degene is die het intiatief heeft genomen.
Behalve dat zij op een eenzame troon heeft gezeten, heeft ze jarenlang ook nog eens een metersdikke muur om zich heen gevoeld richting haar vader, om haar heen gebouwd door exvrouw (De Toren). Uit ervaring weet ik dat een Toren ervaring een beslist vervelend gevoel geeft (ik noem het een broeierig gevoel). Iets willen bereiken maar door dingen in jezelf of door omstandigheden van buitenaf niet kunnen! Een jarenlange gemis naar je vader maar hij is totaal onbereikbaar terwijl je graag naar hem toe wilt (De Toren).
Ik heb ook het idee dat die andere dochter Staven Koningin zich meer tussen twee vuren in heeft voelen staan. Zwaarden 2 kan namelijk ook staan voor een (innerlijk) conflict tussen twee situaties of twee standpunten.

Groetjes van Leeuwin

IKKE***)

Goedemorgen Leeuwin,

Fijn, je maakt dat ik wat meer vanuit een helikopterview aan het werk ga. Ik houd mij veelste veel vast aan wat "hoort" in de legging, waardoor ik dus een stukje mis en niet snap wat de kaarten vertellen in samenhang. Dank voor je aanvulling van mijn kennis wat de kaarten betreft. Je hebt mij zeer zeker, wederom, een leermoment gegeven.

Ik heb de vader geinformeerd en hij geeft aan dat de beschrijving van de koningen bij zijn dochters heel passend is. Dochter twee kan veel beter zien van wat er allemaal speelt dan dochter één. Waardoor ze allebei geheel anders reageerden.

Een dikke bos bloemen in gedachten toegezonden.

Lana

Leeuwin

Goedemiddag Lana,

Ik heb jouw mooie dikke bos bloemen in mijn hart ontvangen :-*

Liefs van Leeuwin

stargazer

Hallo Lana,
Denk dat voorzichtigheid geboden is aan beide kanten.
Maar 1 ding is in iedergeval heel erg positief in deze.. vergeet niet dat het contact zoeken gekomen is vanuit het initiatief van de kinderen.
Je kunt kinderen niet bezeiken, ze zijn te natuurgetrouw aan hun eigen emoties.
Ze zijn wel makkelijk beinvloedbaar.
Kinderen zullen de vroegere herineringen die ze van vader hebben nooit vergeten.

Kinderen zijn enorm trouw aan ouders, en willen graag aan hun verwachtingen voldoen. ( al word een kind mishandelt/ misbruikt)

Dus zijn ze in deze ook trouw aan moeders, ook al heeft ze nog zoveel leugens verspreid.

Toch moet vader leren om ( met het juiste beleid) zijn tanden te laten zien, want zij zal alleen maar verder gaan, en deinst voor niets terug!
Dan zien de kinderen ook, dat hij bereid is te vechten voor hen.

Heeft hij trouwens al eens bij opa geinformeerd, wat dochters ervan vonden, dat ze pa weer zagen??

gr Stargazer

IKKE***)

Hoi Stargazer,

Ben het met je eens wat betreft de loyaliteit van kinderen aan hun ouders. Wat de dochters hebben aangegeven bij opa is dat ze niet snappen waarom vader hun heeft laten vallen. Ze zijn dus gekwetst en ik verwacht ook dat vader met ze gaat praten over zijn gevoelens en die van zijn dochters. Hij wil het wel maar het is wel een binnenvetter. Uiten is lastig en de goede woorden vinden ook. Situatie is nu nog heel breekbaar en wanneer is de 'juiste' tijd ? Zie ineens pentakels 7 voor me

Lana.