Uitleg driekaartlegging

Gestart door Lizzy, juli 30, 2011, 10:34:48 AM

Lizzy

Ik heb eens zitten denken 'hoe nu verder'. De vakantie is bijna ten einde en het 'gewone' leven zal weer aanvangen.
Hoe ga ik nu verder met alles. Voor mijn gevoel gewoon op oude voet, zoals afgelopen twee jaar. Met geduld, wijsheid en vertrouwen.
Maar vragen die me toch wel dwars zitten zijn
1 is zij zich bewust van mijn gevoelens voor haar?
2 heeft zij dezelfde gevoelens voor mij?

Punt is dat ik getrouwd ben. Als ik niet op een of andere wijze de eerste stap zal zetten, zal er denk ik weinig gebeuren. Zij zal respect hebben voor het feit dat ik gebonden ben. Is de wijze waarop ik haar vertrouwen probeer te winnen, voldoende om duidelijk aan haar te maken wat er gaande is?

Leeuwin, heb jij hier enig zicht op?

Leeuwin

Hoi Lizzy,

Ik ben héél brutaal geweest :-[ en heb zonder te vragen drie tarotkaarten getrokken voor jouw vragen.

1. Wat neemt zij bij jou waar: Pentakels 2
Ze voelt dat jij heel erg twijfelt. Het kan zijn dat ze (nog) niet helemaal beseft dat jij weleens voor haar zou kunnen gaan kiezen. (bij wijze van dan)

2. Wat zijn haar gevoelens t.o.v jou: Staven Aas
Zij heeft sterke gevoelens voor jou, ik voel heel veel passie.

3. Voor het tweede deel van je mail: Pentakels Ridder
Voor mij heel duidelijk dat je voor jezelf op e goede weg bent. Het is de goede wijze.

Liefs van Leeuwin

Lizzy

Citaat van: Leeuwin op augustus 10, 2011, 22:44:56 PM
Ik ben héél brutaal geweest :-[ en heb zonder te vragen drie tarotkaarten getrokken voor jouw vragen.

Dank Leeuwin. Ik vind het heel lief van je. Je voelde heel goed aan dat ik je dat vertrouwen heb gegeven en dat je dit zonder vragen mag doen :)) Ik ben er heel blij mee. Ik kan nu weer verder. Ik kan nu het geduld weer opbrengen om met de stroom van het leven mee te gaan. Het blijft moeilijk om alle partijen recht te doen en niemand te kwetsen. Ik weet dat er uiteindelijk iemand gekwetst zal gaan worden, maar wie....  dat zal de toekomst uitwijzen.

Ik zal hier blijven posten om te laten weten wat er allemaal gebeurt. Ik vind het een mooie thread geworden. Bijzonder om via zo'n proces te mogen ervaren dat we niet alleen zijn en dat alles een reden heeft. En dat toeval niet bestaat ........;)

IKKE***)

Lizzy,

Had het net over toeval. Zie het zo: Het is je toe gevallen.

Lana

Leeuwin

Bedankt voor je mooie reactie Lizzy! Ik leef met je mee en ik ben op een gezonde manier benieuwd naar hoe het met je gaat.

Liefs van Leeuwin

Lizzy

Ik ga ervoor! Onze gevoelens voor elkaar zullen uitgesproken gaan worden.

Terug van vakantie, na een autorit waarbij ik uuuuuuuurenlang heb kunnen nadenken, wist ik het gisteren ineens. Ontspannen en relaxed door de rustige vakantiedagen heb ik een besluit genomen.

Mijn dagkaart vandaag: de Wereld.

Mijn angst, de uitspraak van het medium, heb ik opnieuw voorgelegd aan deze website en een eenkaartslegging gedaan. Wat was nou de bedoeling van die discrepantie: pentakels 3.

Het is goed zo.  Ik merk wel dat ik nu ongeduldig begin te worden..... :D

Leeuwin

Hoi Lizzy,

Ik ben benieuwd naar het besluit wat je genomen hebt maar ik begrijp dat je dat nog niet bekend wilt maken, misschien wel helemaal nooit en dat kan ik heel goed begrijpen.

Het kan toch nog pijnlijk zijn maar toch ook beter als je knopen doorhakt en weet wat je wilt. Vage situaties worden op den duur lastiger.

Lizzy

Citaat van: Lizzy op augustus 14, 2011, 08:55:20 AMIk ga ervoor! Onze gevoelens voor elkaar zullen uitgesproken gaan worden.

Ik wil graag uitzoeken of een relatie tussen ons twee mogelijk is. Ik moet dit gewoon proberen. Wanneer het moment daar is zal ik het initiatief nemen en een eerste stap gaan zetten. Ik zet hiermee mijn huwelijk op het spel en ben bereid deze te beeindigen.

Dit besluit nam ik gisteren.

Mijn dagkaart vandaag: de Wereld.  Pentakels 3 heb ik heel eenvoudig opgevat zoals aangegeven: beproeving met succes doorstaan. Maar dit kan ook naar mezelf toe denken zijn.... ik blijf dat stukje onduidelijk vinden. Had het medium het fout, of zie ik iets heel essentieels over het hoofd. Daar blijf ik heel onzeker over....

Op mijn vraag 'wanneer ik de stap zal zetten' trok ik zwaarden aas. Heel mooi, heel toepasselijk.

Lizzy

-vervolg-

Verder heb ik afgelopen week al een klein stapje gezet. Op mijn vraag of ik goed had gedaan aan deze stap trok ik de Ster. Op mijn vraag wat deze stap met haar deed trok ik Kelken aas.

:)

Soms vind ik het bijna eng zo duidelijk als er via de tarotkaarten antwoord komt. Het is allemaal nieuw voor me, maar wordt dit geleid door een/mijn gids? Die bedank ik elke ochtend voor zijn of haar aanwezigheid.

Leeuwin

@Lizzy,

Dank je voor je mededelingen. Ik vind het zeer moedig van je en tegelijkertijd ook heel spannend hoor! Ik heb het idee dat je alles met beleid aanpakt en niet in zeven sloten tegelijk loopt. Misschien had dat medium wel gelijk over haar als persoon maar is ze bij jou misschien toch wel heel anders. Misschien laat ze bij jou haar onaardige kant wel varen en wordt ze een heel ander mens.

Je trekt nu hele mooie kaarten! De Ster met Kelken Aas is een hele mooie combi!

Sterkte en liefs van Leeuwin

Lizzy

Citaat van: Leeuwin op augustus 15, 2011, 02:31:00 AM
Je trekt nu hele mooie kaarten!

Klopt, mijn kaarten worden steeds mooier...

Vandaag heb ik haar weer ontmoet na twee weken vakantie. Ze was erg gesloten en afwijzend. Wel elke keer kijken als ik niet keek en wegkijken als ik keek. Ze heeft me aangesproken, becomplimenteerd maar alles duidde 'niets zeggen, niet over beginnen'. Geslotenheid, wellicht zelfs angst.
Vanmorgen trok ik pentakels aas als dagkaart. Heerlijk. Ik keek echt uit naar het weerzien. Op mijn vraag hoe zij zich vandaag zou opstellen trok ik de Duivel. Klopt het dat ik haar angst zag? Of is ze gewoon nog niet zover en nog dubbende over gevoelens van afkeer?

Wanneer zal ik nu de stap zetten? Ik vind het zo moeilijk. Ik ben er aan toe. Maar zij? Ik zal iets moeten forceren, want zij zal niets doen. Maar hoe weet ik nu wanneer zij zover is?

Kan iemand daartoe voor mij een legging doen? Ik zou dat heel erg fijn vinden.

Lizzy

Citaat van: Lizzy op augustus 17, 2011, 17:16:40 PM
Ik zal iets moeten forceren, want zij zal niets doen.

Zojuist gedaan. Er moet nu wat gebeuren want ik trek het niet langer. Ik heb me teruggetrokken. Aangegeven dat ik een tijdje niet kom omdat mijn hoofd er niet naar staat, ik moet nadenken. Of ze snapt het en zal het wellicht een reactie opleveren, of ze begrijpt er helemaal niets van en dan is het ook klaar.

Beetje in een opwelling gedaan, wellicht helemaal niet verstandig. Tot nu toe heb ik altijd alles heel weloverwogen gedaan.

Leeuwin

@Lizzy,

Om een indicatie te geven van haar gedrag richting jou, heb ik een legging voor jou gedaan, genaamd De Duivel

1. Dit jaagt haar schrik aan: Staven 2
Vaste relaties in het algemeen. Vraag me dus af of dit met jou persoonlijk te maken heeft en kan daar geen eenduidig ja of nee op zeggen.

2. Dit fascineert haar: Kelken 10
Hoewel ze er bang voor is, fascineert het haar enorm. Kan het misschien zo zijn dat ze heel misschien uiteindelijk liever een man heeft waarmee ze misschien nog kinderen krijgt? Of heeft ze jou niet zeker vanwege je gezin?

3. Hiervan heeft ze schoon genoeg: De Zegewagen
Van ingewikkelde situaties (met jou?)

4. Hieraan moet ze nodig wat doen: De Keizerin
Aardiger en zorgzamer worden en voor haar situatie eerst zelf de verantwoordelijkheid nemen. Ze voelt zelf wel dat ze zich in bepaalde situaties heeft vastgezet. Dit kan ze beter met jou bespreken i.p.v hier contstant zelf op de kauwen. Leren om emoties te delen dus.

5. Dit wijst zij af: Zwaarden Schildknaap
Bemoeienissen van een ander. Ik denk dat ze dit vaak té snel als zodanig ervaart. Ze ziet het verschil denk ik niet zo goed tussen bemoeien en oprechte belangstelling omdat je het goed met haar voor hebt. Zo wijst ze een hoop liefde af denk ik.

6. Hieraan zal ze wel wennen: dat ze vast zit, mogelijk slachtoffer is van haar eigen vooroordelen. Ik vraag me af of ze zelf door heeft in welke mate en waarin dat geldt. In ieder geval geldt dit zeker voor haar op het relationele vlak. Vooral wat vaste verbintenissen aangaat.

Het is denk ik toch raadzaam om bij haar eens te polsen waar ze wat relaties betreft nog het meest tegenop ziet zodra het serieus wordt.

Liefs van Leeuwin

Lizzy

Leeuwin, dank! Heftig. Maar het klopt als een bus.

De kans lijkt me heel groot dat ze gaat afhaken omdat het te ingewikkeld wordt (zegewagen)?

Qua leeftijd zitten kinderen er niet meer in.

Weet je, ik heb me vandaag absoluut niet als 'zorgverlener' opgesteld. Gewoon mezelf geweest. Laten doorschemeren dus dat er bij mij iets speelt. Eigenlijk een beetje op de spits gedreven: nu moet je toch echt eens iets laten blijken. Ik wil een reactie. Ik vraag me af of ze dit door heeft. Het enige wat ik hierna nog kan doen is gewoon recht op de man/vrouw af zeggen wat ik voel. En gevoelsmatig is dat te recht voor zijn raap en slaat ze dan dicht.

Carla

@Leeuwin

Ik volg de leggingen op dit forum om er zelf van te kunnen leren. Wat was de 6e kaart, waaraan ze zal wennen?