Uitleg driekaartlegging

Gestart door Lizzy, juli 30, 2011, 10:34:48 AM

Lizzy

@kraai: ik zie het niet als een vlucht. Ik hoop op deze wijze meer inzicht te krijgen in wat er gaande is, hoe ik denk en voel. De situatie vanuit diverse invalshoeken bekijken en met hulp van medium of tarot komen er wellicht invalshoeken naar voren die ik zelf nog niet bedacht had. Kiezen en beslissen doe ik uiteindelijk gewoon zelf.

@ Leeuwin: mijn zoon kiest voor zijn vader. Dat zei ze.

Deze situatie is al een paar jaar gaande. Ik heb geduld. Het inzicht wat me te doen staat zal heus wel komen. Onlangs trok ik het echter gewoon niet meer, en had ik het gevoel iets te moeten gaan doen. Even uit de impasse, het wachten, het geduld hebben. De onzekerheid. Maar de stroom van het leven laat zich niet dwingen, versnellen. Maar het wikken en wegen, het overwegen... pfffff, daar kun je hele moe van worden.

Lizzy

Eenkaartsleggingen:

Wat is de bedoeling van de discrepantie die ik ervaar (zie vorige post): pentakels 10
Wat wilden de overledenen mij duidelijk maken: staven 3

Wat zal er gebeuren wanneer ik mijn eigen pad kies en geen acht sla op wat gezegd is: de gehangene
Wat zal het voor mijn kinderen betekenen als ik ga scheiden: staven 5

ik heb ergens gelezen dat je niet heel veel eenkaartsleggingen achter elkaar kunt doen, dus ik ben gestopt.

Leeuwin

Pentakels 10: zij hoort bij jou maar toch eigenlijk ook weer niet. Overduidelijk herkenning uit een vorig leven.

Staven 8: het geheim van jullie band.

De Gehangene: het een of het ander: of je loopt helemaal vast in je situatie of je ondergaat een totale ommekeer ten goede.

Staven 5: ze geven jou de schuld  van die scheiding

Lizzy

Dank Leeuwin. De leggingen geven keurig weer wat ik allemaal al bedacht heb de afgelopen jaren.
Waar ik bijzonder blij mee ben, is dat ik nu begrijp waarom ik verliefd ben geworden op een vrouw (echt nooit bij mezelf gezocht) en waarom nu juist deze moeilijke vrouw. Dat is voor mij al erg prettig en geeft me rust.

Wel of niet scheiden is voor mij moeilijk. ik ga niet scheiden om deze andere vrouw, het triggert het echter wel. Ik kan ook bij mijn man weggaan om een eigen leven op te bouwen. Ik weet dat ik goed alleen kan wonen. Maar een scheiding wens je je kinderen niet toe. Zeker niet omdat er weinig tot geen echte spanningen zijn. Ik heb een goed en comfortabel leven. Ik voel alleen niets voor mijn man als geliefde. Nooit gedaan ook. Als ik weg zou gaan, ben ik ook 'de schuldige'. Ik kan me goed voorstellen dat mijn kinderen dat zo zien.

Lizzy

Ik heb mijn oma gevraagd hoe mijn man de situatie ervaart. Hij heeft niets door. Hij is tevreden met zijn leven zoals het is. Dat dacht ik al. Ik heb een tevreden man. Gelijkmatig, wat vlak. Maar tevreden.

Zij gaf ook aan dat het geluk wel komt, ik moet er harder aan werken. Het moet van mij komen, dat wel. Praten moeten we. Klopt, ook dat weet ik. Maar dat lukt moeilijk met hem. Gaf ze ook aan. Daarom moet het van mij komen. Ik zal zelf het geluk moeten creeeren en er de benodigde energie in stoppen. Voor mijn kinderen. Ik heb leuke kinderen zei ze, ze komen goed terecht. Het geluk wat ik zo graag wil zal komen. Duurt niet zo heel lang meer.
Na dit gesprek heb ik het besluit genomen volledig voor mijn gezin te kiezen.
Maar het heftige gevoel voor de andere vrouw was zo heftig dat ik het niet begreep. En toen ben ik hier gaan posten. Nu is in ieder geval duidelijk waar het gevoel vandaan komt en waarom het in mijn leven is gekomen. Nu komt voor mij de afronding.   

Lizzy

-vervolg-

Ik weet heel zeker dat de andere vrouw op een of andere manier deel zal blijven uitmaken van mijn leven. Heel intuitief heb ik daar 2 jaar geleden stappen voor ondernomen die nu deel uitmaken van mijn leven. Een heel prettig deel, waar ook mijn kinderen veel vruchten van plukken.
Waarschijnlijk zal het van mijn kant moeten uitdraaien op een goede vriendin voor haar zijn. Voor mijn gevoel heeft ze dat nodig.
Maar zal ik dat kunnen?

En zal zij dat kunnen? Welke gevoelens spelen bij haar? Welk karma heeft zij uit te werken?

Leeuwin, ik weet niet of dat kan, maar kan jij ook een karma legging voor haar doen?  of kan jij op een of andere manier zien wat zij zal moeten oplossen in haar leven?

Lizzy

Beetje kippevel.....

Na mijn post mijn dagkaart getrokken: de Dood.

:)

hatsjepsoet

Is dat voor jou een bevestiging van wat je daarvoor beschreef?

Groetjes, H.

IKKE***)

Hoi Lizzy,

Ik vind het een hele mooie kaart. Daar ga je de toekomst tegemoet. Een nieuw begin. Verdwaal niet in waar je angst je naartoe loodst. Probeer alles maar even los te laten en zie wat er gaat gebeuren. Even geen actie, even een overgave. Je weet nu de verschillende mogelijkheden en de mogelijke consequenties daardoor zul je wakker en alert blijven. Als de tijd daar is zul je als vanzelf weten wat je te doen staat en daar ook achter staan.

Lana.

Lizzy

@ Lana: je verwoordt exact wat ik hier nu wilde gaan posten. Ik heb eerder op dit punt gestaan. En ik kreeg steeds door geduld, meegaan met de stroom, wijsheid.

Ik ben moe van het denken en wil daarom een keuze forceren. Ik moet het loslaten. Ik weet niet eens hoe en wat bij de andere vrouw. Voor hetzelfde geld heeft ze een hekel aan me  ;)

Maar het kiezen tussen verstand en gevoel.....

Ik moet gewoon nu geen keuze willen maken.

Lizzy

angst is een slechte raadgever - Kraai
verdwaal niet in waar je angst je naar toe loodst - Lana

Wat is mijn angst? Waar ben ik bang voor?

Het verdergaan met mijn man versus het scheiden en de kinderen? Ik houd niet van hem en vind het heel moeilijk te moeten accepteren dat mijn toekomst met hem zal zijn. Ik zie niet hoe ik dat moet doen en hoe het me gelukkig zal maken.

Leeuwin

Hoi Lizzy,

Wederom bedankt voor je openhartige verhaal. Ik had eerlijk gezegd al het idee dat de liefde voor je man niet erg passioneel was.
Ik weet niet of je het zou kunnen om 'alleen maar' een goede vriendin voor haar te zijn. Dat moet de tijd denk ik uitwijzen.
Ik wil best een karmalegging doen voor je vriendin.

Jij bent denk ik nog het meest bang voor de reacties van je kinderen en vooral dat je ze kwijt zult raken.

Liefs van Leeuwin

Lizzy

Het wordt een lange thread..... interessant om mijn eigen proces na te lezen, hihi.

Mijn angst werd me net duidelijk. Het zijn elke keer van die heldere ingevingen en direct weet ik: dit is het.

Mijn angst is dat wat het medium me vertelde waarheid zal worden. Namelijk dat ik diep ongelukkig zal worden als ik bij mijn man wegga. En dat ik niet gelukkig zal worden met haar.
Op het moment dat ik bij het medium zat en ze vertelde dat ik mijn grote geluk zal vinden met mijn man, was voor mij het moment dat ik dacht 'hier kan ik helemaal niets mee'. En ik voel ook heel duidelijk dat dat niet zo is. Dan ben ik gelukkiger alleen. Dat weet ik zeker.
Daar zit mijn angst. Dat ik doe wat ikzelf denk dat goed is en dat het medium uiteindelijk het juiste zei.

Lizzy

Citaat van: Lizzy op augustus 06, 2011, 18:39:19 PM
Op het moment dat ik bij het medium zat en ze vertelde dat ik mijn grote geluk zal vinden met mijn man

Nou moet ik het wel goed neerzetten. Bovenstaande zei ze niet, dat heb ik er in de loop van de weken van gemaakt. In mijn hoofd.
Mijn oma gaf aan gewoon bij mijn man te blijven en dan zou ik al spoedig merken dat ik gelukkig zou zijn.
Met haar zou ik diep ongelukkig worden.

Maar mijn gevoel en intuitie zegt me dus iets anders. En al die jaren heeft mijn intuitie me niet in de steek gelaten maar is heel juist gebleken. Waarom dan nu niet naar mijn intuitie luisteren? Daar zit mijn angst.

Leeuwin

Hoi Lizzy,

Hierbij nog eens een karmische legging aangaande je vriendin.

1. Waarom ontmoet ze jou/wat moet ze uitwerken: De Keizerin
2. Wat brengt dit weerzien haar/wat is het zwaartepunt: De Gehangene
3. WAt doe jij bij dit weerzien: Kelken 8
4. Wat is het karmische verleden van jullie relatie: Zwaarden 5
5. Zwaartepunt passie hoop/wanhoop: De Ster
6. Jouw hoop/wanhoop: Koning van Zwaarden
7. Wat denk en doe jij op termijn: Matigheid
8. Hoe denkt zij over jou: Kelken 10
9. Wat kan dit zwaartepunt voor jullie zijn: Staven 10
10. Wat kun jij als karmische partner voor haar doen: Pentakels Schildknaap
11. Totale uitkomst: Zwaarden Ridder

Haar karmische opdracht bestaat uit het leren dat een goede (zelf) zorg belangrijk is en ook dat ze zelf verantwoordelijk is voor haar eigen welzijn. Ook de thema's als doorzettingsvermogen en dicht bij jezelf blijven zullen belangrijk zijn/worden voor haar (De Keizerin). Ook moederschap uit een karmisch verleden!! Vind ik erg aansluiten op het verhaal van Kraai.
Gelet op De Gehangene wordt ze door deze thema's gefascineerd maar boezemt haar dit ook een mega diepe angst in. Ik krijg het gevoel alsof ze iets niet onder ogen wil zien/bang is voor de werkelijkheid. Ze wordt door de ontmoeting met jou behoorlijk geconfronteerd met wat haar blockt.

Jij toont t.o.v haar je liefde, je respect voor haar en dat je een vertrouwensband met haar wilt.

Zwaarden 5 geeft mij het gevoel dat haar in dat vorige leven iets verschrikkelijks is overkomen. Ik krijg het gevoel dat ze door een soldaat/struikrovers is verkracht, vervolgens zwanger is geraakt en nergens naartoe kon en toen in het klooster terecht is gekomen. Ik heb het gevoel dat jij er toen nog niet was, dat jij later kwam. Zij was toen al opgeklommen tot non of moederoverste maar droeg wel dit verschrikkelijke verleden met zich mee. Ze kon toen al weinig medeleven tonen.
Ze zag geen hoop meer voor de toekomst en haar schaamtegevoelens waren heel groot. Ik denk dat ze heel erg bang was voor kwaadsprekerij als mensen wisten wat haar was overkomen. Ik heb het gevoel dat ze haar steeds dikker wordende buik op een hele creatieve manier heeft weten te verbergen. Ze heeft haar buik zo krachtig ingesnoerd dat het kind in de verdrukking is gekomen en vervolgens is overleden (De Ster)

Zwaarden Koning zegt mij dat je heel erg ver gaat in je liefde voor haar en niet goed je grenzen aangeeft als zij op een hele vervelende manier naar jou uithaalt (Zwaarden Koning) Op termijn word je hier gematigder in (Matigheid) Ik heb het gevoel dat je op haar heel bescheiden of rustig overkomt en dat ze daarom af en toe het gevoel heeft alles te kunnen zeggen of doen wat in haar opkomt.

Bij Kelken 10 krijg ik het gevoel dat ze pas door heeft hoeveel jij voor haar betekent als jij wat afstand van haar neemt.

Het zwaartepunt kan zijn dat je het contact met haar uiteindelijk toch wilt intensiveren maar toch ook weet dat je dit vanwege je gezin eigenlijk niet wilt doen Staven 10.

Jij kunt haar nieuwe interesse in het leven geven! Je kunt haar helpen om een ander leven voor zichzelf op te bouwen, een leven wat beter aansluit op wat ze nu doet. Ik heb makkelijk praten ik weet het maar probeer je voorlopig tot deze taak te beperken ;)

Zwaarden Ridder zegt mij dat ook zij degene is die op een enorme manier met zichzelf geconfronteerd wordt maar die confrontatie dan wel aan kan! Ook dat ze hoofdstukken uit het verleden, waaronder ook aspecten van dat vorige leven, voor zichzelf gaat afsluiten.

Liefs van Leeuwin