Uitleg driekaartlegging

Gestart door Lizzy, juli 30, 2011, 10:34:48 AM

Lizzy

Citaat van: Leeuwin op augustus 04, 2011, 13:20:47 PM
Hoi Lizzy,Hoe voel jij je nu, nu de stukjes van de legpuzzel op zijn plaats gaan vallen?
Hoe ga je nu met haar verder?

Nou, heel erg goed dus! Dit voelt gewoon zoals het moet zijn. Wat me te doen staat. Waar ik hoor. Bij wie ik hoor. Of dit nu als geliefden zal zijn of gewoon als vrienden, daar ben ik alleen voor mezelf uit. Wat mij betreft als geliefden. Van haar kant weet ik het niet. Ze laat zo weinig blijken.

Waar ik wel heel erg mee zit is het gesprek met het medium. Daar kwam naar voren dat een scheiding en verdergaan als geliefden me zeer ongelukkig zou maken. En dat ik door een scheiding mijn zoon zal kwijtraken. Dat is een schrikbeeld voor me.

Kraai

In hoeverre heb jij je hierover uitgesproken thuis?

Lizzy

Citaat van: Kraai op augustus 04, 2011, 13:31:06 PM

Wat denk jij?  ;)

Lizzy

Citaat van: Lizzy op augustus 04, 2011, 13:26:38 PM
Nou, heel erg goed dus! Dit voelt gewoon zoals het moet zijn. Wat me te doen staat. Waar ik hoor. Bij wie ik hoor. Of dit nu als geliefden zal zijn of gewoon als vrienden, daar ben ik alleen voor mezelf uit. Wat mij betreft als geliefden. Van haar kant weet ik het niet. Ze laat zo weinig blijken. Waar ik wel heel erg mee zit is het gesprek met het medium. Daar kwam naar voren dat een scheiding en verdergaan als geliefden me zeer ongelukkig zou maken. En dat ik door een scheiding mijn zoon zal kwijtraken. Dat is een schrikbeeld voor me.

Mijn dagkaart: de Toren...............

Lizzy

Citaat van: Lizzy op augustus 04, 2011, 13:32:27 PM
Citaat van: Kraai op augustus 04, 2011, 13:31:06 PM

Wat denk jij?  ;)

Het lijkt net of het er heel onaardig staat. Is niet mijn bedoeling hoor  :)

Het thuisfront weet van niets.

dameblanche

de toren...een mooie kaart....opheffing van oude denkpatronen,  ;)ook een plotseling inzicht krijgen, waardoor je iets kunt gaan veranderen, maar vergeet hierbij niet, eerst het oude af te brken voordat iets nieuws opgebouwd kan gaan worden

Kraai

Ja euh, sorry voor de stilte, kraai heeft het druk met de kleine kraaitjes in het kraaiennest ;)

Zal mij later nog wel eens inleven in jou energie...

Voor nu moet je het even doen met een verhaaltje....

De Zegewagen

In de tarot is deze kaart bij uitstek het symbool voor de held.

Hij rijdt weg van een stad. Wat hij achter zich laat is de bekende wereld. Daar had hij zijn plaats, zijn identiteit, grotendeels hem toegemeten door de buitenwereld op grond van afkomst, sociale klasse, uiterlijke prestaties.

Hij heeft daar zijn conditionering gekregen die tevens zijn houvast was.

Nu laat hij de stad achter zich en heeft de rivier al overgestoken.

Hij is de grens gepasseerd tussen oud en nieuw, bekend en onbekend. De buitenwereld heeft geen zekerheden meer, maar uitdaging.

Nu heeft hij nog slechts zijn innerlijke kompas.

Maar alleen is de held zeker niet. Vertrouwend op zijn innerlijke kompas verschijnt er een prachtige verschijning naast hem.

Dood die wereld zegt de verschijning want dood zijn ze al. Vecht held vecht met je bekenden want ze zijn dood.

Maar de held durft niet en staat machteloos met zijn zwaard te zwaaien en ziet zijn bekenden en voormalige familie de rivier naderen om hem terug te halen op zijn vlucht.

Weer zegt de verschijning vecht held, vecht maar hij vecht niet meer.

Zijn positieve, bewuste wil wordt gesymboliseerd door de witte sfinx en zijn schaduwkant door de zwarte sfinx.

Op zijn weg zal hij in uiterlijke vorm zowel de lichte kant van zijn groei, vooruitgang en succes ontmoeten als de donkere kant van het tegenslag, de nederlaag.

Maar ook in hemzelf schuilt de donkere kant.

Kan hij op de beslissende momenten de moed opbrengen om zichzelf onder ogen te zien en zijn angst overwinnen?

Lizzy

Zij destijds een kind kwijt. Ik nu de angst en de mogelijkheid een kind(eren) kwijt te raken.....

Ik moet voelen wat zij destijds heeft doorgemaakt. Of kan ik nu iets goedmaken van wat er destijds gebeurd is? 

@Kraai: ik laat je verhaal toe in mijn binnenste en laat het bezinken. Dank hiervoor.
(jij hebt het druk met kleine kraaitjes.... dat heb je in deze tijd van het jaar... die van mij zijn dit jaar eigenlijk voor het eerst oud genoeg om los te laten en alleen op het meer te laten zwemmen, wat een genot, voor het eerst sinds jaren heb ik ook echt weer vakantie... jouw tijd komt ook snel genoeg....)

Kraai

Ach mijn tijd... Weet je wat het met tijd is?

Tijd is hetzelfde als zin, niemand heeft het, je moet het maken  ;D

Lizzy

Ik heb een aantal eenkaartstrekkingen gedaan:

Wat zal het mij brengen wanneer ik bij mijn man zal blijven? Zegewagen
Zie verhaal Kraai, tenminste als ik de strekking van het verhaal goed begrepen heb.

Wat zal het mij brengen als ik bij mijn man wegga? Staven 10
Wat zal het mijn man brengen als ik bij hem blijf? Maan
Wat zal het mijn man brengen als ik bij hem wegga? Keizer
Wat zal het de andere vrouw brengen als ik voor haar kies? Bekers aas
Wat zal het mij brengen als ik voor haar kies? Kracht

mijn gevoel heeft me al vanaf het begin af aan gezegd: scheiden en voor haar kiezen. Het zal geen gemakkelijk leven geven, maar wel een leven vol liefde.

Kraai

waar ben je meer verliefd op? Op haar of het gevoel wat ze je geeft?

En zou je dit gevoel nu kunnen missen bij je partner?

Lizzy

Dat laatste is zeker het geval. Maar of het eerste er ook is en/of de boventoon voert?

Ik heb het al die tijd voor mezelf gehouden. Wellicht wel daarom.

Ik weet niet of de liefde wederzijds is. En ik heb weinig tot geen heel direct contact met haar gehad. Dus wie weet jaag ik een illusie achterna. Inderdaad zoeken naar wat je thuis niet hebt...

Gevoelsmatig denk ik echt dat we een toekomst samen kunnen hebben. Maar de wens kan ook de vader van de gedachte zijn. Een mens kan zichzelf heel erg voor de gek houden....

Lizzy

Wat me erg dwars zit is de (voor mij schijnbare) discrepantie tussen wat de leggingen me zeggen en wat het medium (mijn oma en vader dus) me vertelde.

Kan het zijn dat mij informatie is gegeven waarmee ik gevoelsmatig niet verder kon om me ahw te dwingen zelf mijn weg te zoeken? Ik ging er heen om raad te vragen. Moet ik scheiden of niet? Zal ik met haar verder of niet?

Maar is het nou juist niet de bedoeling om zelf je weg te bewandelen (karma)? Zelf de keuzes te maken en de gevolgen te doorleven?

Kraai

Waarom vlucht je in mediums en orakels en ga je niet in gesprek met je partner?

Angst is een slechte raadgever.

Leeuwin

Gelet op de hele situatie zou ik zeggen: overweeg alles goed eer je een beslissing neemt. Zei het medium nog waarom ze dacht dat jij je zoon kwijt zou kunnen raken?

Leeuwin