Uitleg driekaartlegging

Gestart door Lizzy, juli 30, 2011, 10:34:48 AM

Lizzy

-vervolg-

Wederom mijn hele verhaal ineens ploeps weg... maar goed, ik zit in de vakantiemodus dus alle tijd.

Leeuwin, kun jij wellicht aangeven in hoeverre we al een deel van jouw legging hebben 'doorlopen'? We zitten volop in het proces van afhankelijkheid/onafhankelijkheid. Aantrekken en afstoten. En weer tot elkaar komen. Door dit proces merk ik dat ze me meer gaat vertrouwen omdat ze elke keer weer 'terug mag komen'. Maar ik kan moeilijk peilen hoe ze me ziet. Ik geloof wel dat ze me vertrouwt, maar dat ze heel bang is dat ik weg zal gaan. Zij leert mij iets, ik weet zelf ook veel en kan het ook ergens anders leren. Maar ik blijf. Heb aangegeven dat zij het mij mag leren. Dat ik heel veel van haar kan leren. Dan merk ik weer dat ze ontspant.

Lizzy

-vervolg-

Ik heb zitten nadenken over wat ik allemaal heb uitgevreten in dat vorige leven  ;)

Naar mijn idee was ik de non. Wellicht zelfs wel moeder overste. Het zou me niets verbazen wanneer ik het kind, haar kind, heb gedood. Of dood heb laten gaan. Of bij haar heb weggenomen. Uit jaloezie. Zoiets.

Ik heb nooit kinderen willen krijgen. Ik heb ook nooit van mijn man gehouden. Meer een maatje. We zijn getrouwd en we hebben het heel goed samen. Als vrienden. Direct nadat ik hem ontmoet had, wilde ik perse een kind. Ik die geen kinderen wilde. Als klein meisje nooit met poppen gespeeld. Maar ik moest en zou een kind. Ik vond dat heel raar.

En nu werk ik met baby's. En dat doe ik met heel veel liefde.

Zo zou ik een en ander wel kunnen plaatsen. Maar misschien ligt het allemaal heel anders....hihi.

Lizzy

-vervolg-

Ik geloof dat ik haar ook gedood heb....

Kraai

1756 Lubeck Duitsland

Op een lenteavond meld zich een jongedame bij het plaatselijke klooster voor zieleheil en onderdak.

Deze jongedame enigskind van boerenkomaf is tijdens een oorlog/strijd haar vader verloren en later door ziekte haar moeder.

Ze is tegen haar zin zwanger geraakt en heeft geen familie of bekenden om om hulp te vragen.

De nonnen die haar ontvangen horen haar verhaal vol medelij aan en bieden onderdak.

De moederoverste van de nonnen, een strenge arrogante, afstandelijke vrouw die graag de leiding heeft en dit ook uitstraald, is niet op de hoogte gesteld door de nonnen dat er een nieuwe bewoonster is.

Als moederoverste kennis maakt met haar en het feit dat ze zwanger is, besluit ze dat zodra het kind geboren zou worden dat het elders zou worden opgevoed.

Door de moeilijkheden die de jongedame al had doorstaan besloot ze het kind af te staan en in te stemmen met moederoverste.

Achteraf vragen ze zich allebei af, waarom heb ik het kind weggestopt?

Lizzy

Oh, gelukkig. Minder erg dan ik vermoedde.....

Dankjewel Kraai! Wat lief toch dat jullie die zomaar allemaal doen.

Leeuwin, zie jij nu hetzelfde als Kraai?

Is er meer, want dit is toch niet alles? Er is vast meer gebeurd.

Lizzy

Weet je wat mij nu toch wel opvalt? De legging van Leeuwin is eigenlijk een bijzonder positieve legging. De toekomst lijkt er toch heel gunstig uit te zien.....

Lizzy

Totale uitkomst: de Zegewagen. Hoe kan ik dit interpreteren? Ik vind het een niet zo prettige kaart....

Leeuwin

Hoi Lizzy,

Dan nu eindelijk een antwoord van mij. Het gevaar van De Duivel in het huidige leven schuilt hem erin dat jij te afhankelijk van haar kunt worden. Ook dat zij steeds meer op jou gaat leunen.
\
Ik weet niet of het in Duitsland is gebeurd, dat kan ik zo niet beoordelen.

Ik had ook al het gevoel dat jij degene was die het haar aangedaan had. Vanuit je vriendin gezien kan ik de interpretatie van Kraai goed begrijpen, ik heb het gevoel dat hij dicht bij het vuur zit. Maar hoe zat het dan met moeder overste zelf? Die kan toch niet zomaar een strenge, arrogante en afstandelijke vrouw geworden zijn? Ik heb namelijk het idee dat zijzelf ook e.e.a heeft meegemaakt waardoor ze zo is geworden. Maar wat heeft zij eigenlijk toentertijd precies gedaan? Ik heb namelijk het gevoel dat er met moeder overste ook e.e.a gebeurd is. Ik kan er nu even de vinger niet op leggen, krijg op een ander tijdstip nog wel wat door.

Liefs van Leeuwin

Lizzy

Dank leeuwin. Wat fijn dat je me zo helpt. Ik waardeer dit zeer, het doet me heel goed. Ik vind het een moeilijk maar ook heel mooi proces waar ik doorheen ga. Ik heb me nog nooit zo rot gevoeld maar ook nog nooit zo blij. Heftig, puur, maar dat is beter dan vlak.

Duitsland zegt me helemaal niets. Gevoelsmatig is het Frankrijk of Engeland waar iets gebeurd zou kunnen zijn. Maar misschien zijn dat weer andere levens  ;)

Ik denk dat ik al te afhankelijk van haar ben geworden. Het/zij beheerst momenteel mijn leven. Daarom ook mijn stap een medium te bezoeken; ik kon gewoon niet meer verder zo. Er moest iets gebeuren.

Kraai

Zou heel goed Frankrijk kunnen zijn. Lubeck kreeg ik vaag door, meer van lu au ekt maar het jaar kwam gelijk sterk en duidelijk door en na wat zoeken kwam ik op Lubeck.

Maar aangezien dit bij jou gevoelsmatig niet helemaal overeenstemt ben ik nog eens verder gaan zoeken met de lu au ekt klank.

In Frankrijk tussen Limoux en Carcasonne in het plaatsje Saint Hilaire aan de rivier de Lauquet ligt een klooster.

De Abdij van Saint-Hilaire 

Lizzy

Kraai, dat gebied ken ik heel goed!! Ik ben er al diverse malen met vakantie geweest.
Ik heb nu niet de rust om de site eens geheel te bekijken, maar volgens mij heb ik deze abdij al bezocht!

Ik spreek om een of andere reden bovenmatig goed Frans. Ik kan het niet schrijven, ik versta het ook niet goed, maar ik heb een bijna native Franse uitspraak. Ik voel me thuis in Zuid Frankrijk. Ik hoef maar plaatjes te zien en het voelt vertrouwt.
Maar het zijn met name de geuren die me triggeren. De geur van lavendel, van kruiden, wilde tijm etc..

Ik zal er morgen eens uitgebreid voor gaan zitten, nu heb ik twee kids naast me staan.

Dank!

Leeuwin

@Lizzy,

Heb je in Frankrijk weleens het gevoel gehad dat je op sommige plaatsen weleens eerder geweest bent en niet kon verklaren waar dat gevoel vandaan kwam? Zeker als je op een bepaalde plek voor het eerst komt, kan dat ook een aanwijzing zijn dat je er in een vorig leven al geweest bent.

Liefs van Leeuwin

Lizzy

@ Leeuwin, ik weet het niet. De keren dat ik in dat gebied ben geweest was toen de kinderen echt nog klein waren en ik dus heel erg druk was met op de kinderen letten en verzorgen.

Inmiddels is er wel een ander kwartje gevallen. Vanmorgen wist ik het ineens:
de andere vrouw is in dit leven moeder overste! En ik ben degene die bij haar aanklopt.
Het is ineens zo duidelijk allemaal......
Ze bestiert haar organisatie als een ware dictator. Toen ik haar voor het eerst ontmoette, nu ruim twee jaar geleden, vond ik haar direct erg aardig en leuk. Mijn hart sprong op. Maar in de weken daarna werd ik bang van haar. Bang voor haar reacties, haar uitbarstingen, haar totale controle over alles. Iedereen danst naar haar pijpen. En als je dat niet doet, krijg je een snauw. Ik ook. Ik heb diverse, bijzonder onaardige, snauwen van haar gehad. Ik ben zelfs een keer huilend weggelopen, zo bont had ze het gemaakt.

Leeuwin

Hoi Lizzy,

Hoe voel jij je nu, nu de stukjes van de legpuzzel op zijn plaats gaan vallen?
Hoe ga je nu met haar verder?

Leeuwin

Lizzy

-vervolg-

Elke keer ben ik degene die weer de eerste toenadering zoekt. Omdat ik wel zie dat zij zich rot voelt om wat ze gedaan heeft. Dan ontspant ze weer en kunnen we weer verder. Dit heeft zich al meerdere keren voorgedaan en ik merk dat ze nu wat vertrouwen krijgt in mij. Dat ik blijf en niet wegga zoals zoveel anderen.

Leeuwin, ik vroeg je of ik mijn proces zoals dat uit de karmalegging kwam al voor een deel doorlopen heb. Ik vermoed nu zelf het juiste antwoord: ja, ik denk dat er al diverse stappen zijn genomen. We/ik zijn/ben over de helft.

He, wat heerlijk om dit hier te kunnen ventileren! Ik hoop niet dat ik er iemand mee verveel......