Uitleg driekaartlegging

Gestart door Lizzy, juli 30, 2011, 10:34:48 AM

Carla

Hoi Lizzy,

Toen ik jouw vraag las over De Zon moest ik gelijk denken dat je misschien wel iets te veel met tarotkaarten bezig bent, dat de Zon je laat zien dat het nu even de tijd is om 'gewoon' jezelf te zijn en de rest even los te laten zodat het licht vanzelf wel gaat schijnen.
(Maar anderen kunnen hier natuurlijk heel andere ideeen bij hebben  ;) )

Liefs,
Carla

Leeuwin

@Lizzy,

Geduld en vertrouwen bedoelde ik inderdaad maar in dit geval bedoelde ik er ook mee hoe lang kun je dat geduld en vertrouwen opbrengen? Heel lang, ik weet het van je maar Pentakels 7 kan ook een waarschuwing zijn om hier niet te veel in door te schieten. Je uithoudingsvermogen dan dus iets te veel van het goede zijn.

Staven 7/Pentakels Schildknaap: jij hebt haar in dat klooster met haar zwangerschap geholpen. Wat je precies hebt gedaan dat weet ik niet.

Liefs van Leeuwin

Kleintje

Dank Ricca voor uitleg.
En Carla, geeft niks natuurlijk, ik was misschien wat onduidelijk in mijn omschrijving van de vraag.
Overigens weet ik uit persoonlijke ervaring dat Leeuwin zeer integer ermee omgaat en ik haar altijd graag mijn kaarten laat leggen. Dus op die manier was het zeker niet bedoeld!

Leeuwin

Lizzy

Citaat van: Carla (aka Catharina) op augustus 31, 2011, 12:49:55 PM
Toen ik jouw vraag las over De Zon moest ik gelijk denken dat je misschien wel iets te veel met tarotkaarten bezig bent, dat de Zon je laat zien dat het nu even de tijd is om 'gewoon' jezelf te zijn en de rest even los te laten zodat het licht vanzelf wel gaat schijnen
Lieve Carla, ik heb hier eens even een paar dagen over nagedacht. Want waar tarotleggen zich inderdaad toe kan lenen is zekerheid zoeken via de kaarten. Ik ben eens even diep gaan graven om te voelen of dat is wat ik doe. Ik heb ook even mijn posts nagelezen, want hier staat natuurlijk maar een summiere opsomming van wat zich allemaal in mijn hoofd en leven op dit moment afspeelt. Ik kan me voorstellen dat mensen die mij niet kennen, wellicht denken dat ik zekerheid uit de leggingen wil halen en een bepaalde afhankelijkheid aan het ontwikkelen ben. Dat is niet het geval, weet ik nu  :)
Ik zie het trekken van de kaarten als een dialoog met mijn gids / een innerlijke dialoog met mezelf. Het helpt me mijn gedachten te ordenen. En het bevestigt wat ik al weet. Dat is heel duidelijk. Ik stel de vraag, weet eigenlijk het antwoord wel, en krijg dat dat bevestigd door de kaarten. - vervolg-

Lizzy

-vervolg- Omdat onze mind een mooi spelletje met ons kan spelen, vraag ik of (Leeuwin) voor mij af en toe een legging wil doen. Ik lees dan de beschrijving erbij van Leeuwin, maar ga daarna zelf ook alle kaarten nog eens lezen via de beschrijvingen van Ricca op dit forum. Af en toe geeft dat nog extra informatie.

Ik vind het een heel waardevol proces en ga heerlijk door met kaarten leggen. Het is maar net hoe je er als vraagsteller in gaat staan en mee om gaat. Besef dat de vraagstelling van essentieel belang is. Besef dat het een momentopname is. Besef dat je je eigen keuzes moet blijven maken. Besef dat je nooit zekerheid hebt.......

Liefs, Lizzy

Carla

Hi Lizzy,

Ik schreef het omdat ik me betrokken voel (ik volg je reis), en dat was wat spontaan in me opkwam. Mooi dat je er over na hebt willen denken, en mooi de conclusie die je hebt getrokken.

Liefs,
Carla

Lizzy

Voor iedereen die de soap volgt.....

Ik ga vandaag op huizenjacht. Zo meteen heb ik mijn eerste bezichtiging.

Mijn dagkaart vandaag: staven Schildknaap.

:)

Groetjes, Lizzy

(enne...oh ja, ik heb afgelopen week een mail van mijn geliefde vrouw gekregen.... toen ze had gehoord dat ik in scheiding lig)  :-* :-* :-*

Leeuwin

Hi Lizzy,

Staven Schildknaap was afgelopen donderdag mijn dagkaart! Wie weet wat ik nog ga ondernemen.