Uitleg driekaartlegging

Gestart door Lizzy, juli 30, 2011, 10:34:48 AM

Lizzy

Ik sta paf!

Ik ben nu maar het hele forum aan het doorspitten. Heb lekker vakantie, dus alle tijd.
Omdat ik bij de tarot geen ja/nee vragen kan stellen, ben ik naar Mme Lenormand gegaan.

Ik heb welgeteld 1 ja/nee-vraag gesteld, 1 kaart getrokken. En welke kaart trek ik?

DE OOIEVAAR....................

Lizzy

Jeetje...

Ik stelde dus een ja/nee vraag en trok een neutrale kaart. Dus nog een kaart getrokken:

HET KIND. 

;D ;D

hatsjepsoet

Blijf ons maar op de hoogte houden want ik word wel heel erg nieuwsgierig zo  ;).

Groetjes, H.

Lizzy

Ja he, wat gebeurd hier toch allemaal.....

Nu maar even alles dan op het forum:

Het contact met het medium en daarmee met mijn overleden oma en vader gaf mij te kennen dat ik, wanneer ik zou scheiden van mijn man en zou kiezen voor deze vrouw, zeer ongelukkig zou worden. Reden werd niet gezegd, maar er kwam wel naar boven dat deze vrouw alleen aan zichzelf denkt en niet van kinderen houdt. Mijn oma zei dit. Toch twijfel ik hier aan. Heeft het medium wellicht niet goed 'vertaald'?

Zelf heb ik altijd gevoeld dat een relatie met haar geen lang leven beschoren zou zijn omdat ze ernstig ziek zou worden/zou overlijden. Dat voelde ik al voordat ik me uberhaupt van mijn intuitie gewaar werd.

Ik zag net dat je Mme Lenormand ook een kaart kunt trekken betr. gezondheid. Wat trek ik: HET ANKER.

Nu besef ik me terdege dat ik volkomen groen en leek ben op dit gebied. Maar toch....

Lizzy

Het betrof hier de gezondheid van de andere vrouw........

hatsjepsoet

Ik heb geen ervaring met de Lenormand kaarten maar het klinkt dan wel tegenstrijdig met jouw intuïtie. Wat moet je nu geloven?

Groetjes, H.

Lizzy

het Anker betr. gezondheid: 35- Anker : blokkage, shock, soms ongeneeselijke ziekte. Bekken en heup.

Leeuwin

Hoi Lizzy,

Bedankt voor je spontane en mooie reactie op mijn berichten.

Je voelt je geen christen maar ik denk wel dat je in je diepste innerlijk weet dat er meer is tussen hemel en aarde. Je hoeft echt niet persé naar een kerk te gaan om dit te ervaren maar als jij je prettig voelt in de sfeer van een kerk dan is het toch goed om daar naartoe te gaan? Lees je ook weleens in de bijbel? Je kunt veel uit een bijbel halen en iedereen interpreteert teksten weer op zijn of haar eigen manier. Je hoeft ook niet persé het verhaal van de zondeval centraal te stellen maar bijvoorbeeld ook het verhaal van de Ark van het Verbond. Mensen nemen bijbelteksten vaak te lettelijk maar als je dit boek op een symbolische manier interpreteert dan krijg je ook weer een hele andere kijk op dingen.

Weet die vrouw/vriendin zelf wel wat ze wil? Jij bent in haar leven gekomen om haar te laten ontdekken in wat ze echt wil en om een goed contact met zichzelf te krijgen.

Ik dacht dat het kind bij de nonnen in het klooster een meisje was maar het kan natuurlijk evengoed dat jongetje zijn. Hopelijk krijg je hierover nog meer boodschappen van door.

De vrouw waar jij om geeft is nooit getrouwd geweest, heeft geen kinderen. Werkt er wel mee maar houdt ze op afstand. Heeft dat in dit leven ook te maken met ongelijke relaties en bedreigingen?

Liefs van
Leeuwin.

Lizzy

Goedemorgen Leeuwin,

Een van mijn beste vriendinnen is zeer gelovig. We praten er veel over en ik ga ook wel met haar mee naar diensten. Pinkstergemeente. Haar wijze van geloven is mooi, zonder dwang-angst. Ook woon ik wel eens kringavonden van haar bij. Altijd bijzondere avonden.
Wat vaak naar voren komt is dat ik eigenlijk leef en handel als Christen, alleen niet in een God geloof. Maar verder geen verschil.
Volgens het medium is het jongetje mijn overleden eerste kindje. Het doet me niet zo heel veel, ik had nog geen band met dat kindje.
Ik het veel zitten nadenken over het klooster, de non en het kind. Ben toch wel heel benieuwd wie nu de non is geweest, van wie het kind was en wat er nou gebeurd is...

De ongelijke relatie lijkt te duiden op ons verschil in opleidingsniveau. En haar onzekerheid daarin. Ik weet veel, ook over haar vakgebied. Mijn vakgebied heeft raakvlakken met de hare. In haar beroepswereld is ze een eenling die haar eigen ding doet. Ik voel dat ze het goede wil doen, maar ze durft het niet verder uit te bouwen. Het is een harde wereld waar ze in verkeert. Ik heb een universitaire achtergrond en kan onderbouwen dat het goed is waar ze naar toe wil. Beetje bij beetje geef ik haar dit in handen door het zelf 'voor te leven' en haar erover te vertellen.

Lizzy

-vervolg

Ik geef haar zo zelf de keuze er mee te doen wat ze wil. Ik merk dat dat werkt. En ik merk ook dat ze, heel langzaam, dingen gaat doorvoeren. Ik hoop dat ze zo wat meer bij zichzelf komt en durft te doen waar ze voor wil staan en die bij haar passen.

Waar ik zelf een beetje mee in de knoop zit, is dat iedereen om mij heen en ook het medium (via mijn oma) doorgaf dat ze geen aardige vrouw is.
En ik vind haar heel aardig. En volgens mij is ze een goed mens. Leeuwin, zou jij daar iets over kunnen zeggen?

Hoe ga ik met haar verder: als (toekomstige) goede vriendin of als geliefde?

Leeuwin

Hoi Lizzy,

Alleen als jij dat wilt dan kan ik wel een karma legging voor jullie doen. Ik denk dat jij dan wat meer duidelijkheid krijgt over jullie vorige leven.

Het verschil tussen jullie zal denk ik wel haar onzekerheid zijn. Als een vriendschap of relatie gelijkwaardig is dan maakt opleidingsniveau niet uit. Ik vind het heel mooi van jou dat jij haar zo ondersteunt en dat zij merkbaar dingen voor zichzelf gaat doorvoeren. Ga zo door met het voorleven voor haar wil ik haast zeggen!

Ze DOET niet aardig maar IS ze ook onaardig? Hierin zit namelijk een wezenlijk verschil! Er zijn namelijk ook mensen bij wie het namelijk andersom is. Probeer hier eerst onderscheid in te zien. Ik denk dat je momenteel de rol van ondersteunende factor eerst gaat vervullen! Ik heb het gevoel dat dit jouw belangrijkste 'opdracht' is in je contact met haar. Kijk eerst eens hoe ze is/wordt als ze eenmaal is waar ze zijn moet. Is ze echt aardig nu ze als het ware een nieuwe ík heeft?

Ik denk dat het pas daarna belangrijk wordt om je te bezinnen op wat je met het contact met haar wilt. Of denk jij hier anders over?

Het is toch mooi als je als gelovige handelt?! Wel of geen verschil maakt niet uit. Geniet van de kerkdiensten en de bijzondere avonden!! 8)

Als het medium zegt dat het jongetje dat kindje is dan ga ik er vanuit dat dit zo is. Een geluk bij een ongeluk zeg maar, is dat je vrij snel over die miskraam heen was toch?

Liefs van Leeuwin

Lizzy

Hallo Leeuwin, ik zou het fijn vinden als je me hierbij wilt helpen. Een karma-legging zou heel mooi zijn. Dank!

Wat je zegt...haar eerst ondersteunen in het vinden van zichzelf en dan pas gaan nadenken over wat ik wil is een geheel nieuwe invalshoek. Het geeft me rust. Uit diverse leggingen haalde ik inderdaad iets van ´het word je vanzelf wel duidelijk, eerst je wijsheid en intuitie inzetten, daarna komt alles goed´.
Eigenlijk heel mooi wat ik allemaal uit die eenkaartsleggingen heb gehaald....

Mijn gevoel is altijd geweest dat ze een heel aardig mens is. Vanuit haar kwetsbaarheid en onzekerheid een dikke muur er omheen en vooral zelf praten en bepalen zodat niemand je pijn kan doen.

Ik trok vanmorgen als dagkaart wederom de Zon. Die trek ik vaker. Ik ga morgenochtend met vakantie, ben vandaag druk met inpakken  :)

Lizzy

Leeuwin

Hoi Lizzy,

Hier de door mij beloofde karmalegging.

Meteen toen ik met schudden begon "vloog" Staven 9 eruit. Gelet op jouw verhaal kan dit het op het pantser van die vrouw betrekking hebben.
Toen ik wederom de kaarten opnieuw schudde, viel de helft van mijn deck op de grond, allen met de afbeelding naar beneden, behalve twee kaarten: Kelken Aas/De Hogepriester! Ik vind dit heel goed bij de situatie passen. Heb jij die vrouw misschien in de kerk ontmoet? Deze twee kaarten duiden op een bijzonder soort liefde.

1. Waarom heb jij die vrouw ontmoet/wat moet jij uitwerken: Staven 8
2. Wat brengt dit weerzien jou/wat is het zwaartepunt: Bekers 5
3. Wat doet zij bij dit weerzien: Kelken 10
4. Wat is het karmisch verleden van jullie relatie: De Duivel
5. Zwaartepunt passie, hoop/wanhoop: De Hogepriesteres
6. Hoop/wanhoop vriendin: Kracht
7. Wat denkt/doet zij op termijn: Pentakels 6
8. Hoe denk jij over haar: De Hogepriester!
9. Wat kan dit zwaartepunt voor jullie zijn: Het Oordeel
10. Wat kan zij voor jullie doen: Zwaarden Schildknaap
11. Totale uitkomst: De Zegewagen

Gelet op de Duivel, hebben jullie een behoorlijk zwaar karmisch verleden. De een heeft macht misbruikt ten opzichte van de ander. Gelet op de wanhoop van je vriendin (Kracht), gekoppeld aan Staven 8, krijg ik het gevoel dat jij degene was die haar in dat vorige leven iets ergs heeft aangedaan. Hoe kijk jij hier tegenaan? Nu is het (daarom) jouw taak om haar van haar geslotenheid en gevoelens van wanhoop te bevrijden.

Haar weerzien maakt in ieder geval dat jij meegevoel met haar hebt gekregen en dat jij je (mede daarom) verbonden met haar voelt (Kelken 10). Jullie zijn of waren allebei je eigen kracht kwijt: jij omdat je goed gebruik van je macht hebt gemaakt en zij omdat ze zichzelf helemaal kwijt is/was vanwege dat vorige leven. Waar jullie nu mee te maken krijgen zijn schommelende gevoelens van afhankelijkheid en onafhankelijkheid.
Ik sluit zeker niet uit dat jij heel erg opgaat in het bijstaan van haar! Jouw gevoelens voor haar zullen geintensiveerd worden, waardoor jij je afhankelijker van haar gaat voelen. Juist als jij emotioneel gezien vast zit aan haar, maakt zij zich los van jou, mogelijk op een hele vervelende manier (Zwaarden Schildknaap). Zij maakt jou van haar afhankelijk, ze schept in ieder geval een ongelijke situatie tussen jullie (Pentakels 6). Op de een of andere manier krijg ik nu het gevoel dat ze je eens even wil laten smeken om haar ofzo, weet even geen andere bewoording hiervoor te vinden.

Jij ziet of gaat haar zien als iemand waarvan je nog veel kunt leren (De Hogepriester) maar ook je vergevingsgezindheid en begrip ten opzichte van haar zal verruimen.

Gelet op Zwaarden Schildknaap sluit ik zeker niet uit dat er tussen jullie een seksuele relatie zal onstaan. Kracht op haar wanhoopsplaats, zegt mij dat ze nogal bang is voor confrontaties en zeker voor geweld. Omdat jij zo rustig met haar blijft omgaan neemt ook haar aantrekkingskracht naar jou toe en wil ze op den duur hier gehoor aan geven.

Er zal heel veel los komen in je contact met haar en daar ligt voor beiden het zwaartepunt.
Ik krijg nu een duidelijker beeld over dat vorige leven van jullie. Eerst dit maar eens even en dan verder!!

Liefs van Leeuwin

Lizzy

Lieve Leeuwin, dank voor je legging. Ik zit hier op mijn vakantieplekje lekker relaxt alles tot me te nemen. Het is fijn om dit nu te kunnen doen. Mijn hoofd zit er vol mee en ik heb nu alle tijd om te overdenken, te voelen en te laten bezinken.

Ik had net al een post gemaakt, maar die was ineens verdwenen...

Ik schrik eigenlijk wel een beetje van je zin dat mijn gevoelens voor haar geintensiveerd zullen worden. Voor mijn gevoel was ik al op mijn top en de wanhoop nabij. Ik ben nu wel blij dat ik kan zien dat het zinvol is wel door te gaan met contact onderhouden met haar. Ik wil haar graag helpen. Via het medium kreeg ik door dat ik niet met haar in zee moest gaan omdat dit me diep ongelukkig zou maken. Om een of andere reden voelde dit niet juist voor mij. Ik 'moest' nog iets. Ook al zou een relatie misschien helemaal niet in het verschiet liggen, ik voel gewoon dat ik iets voor haar moet doen.

Ik heb al een hele weg afgelegd (kleine 2 jaar nu...)./ In hoeverre kan het zijn dat wat jij beschrijft al voor een deel heeft plaatsgevonden?