Uitleg driekaartlegging

Gestart door Lizzy, juli 30, 2011, 10:34:48 AM

Leeuwin

Hoi Carla en Kleintje,

Ik leg inderdaad niet zonder iemands toestemming! Goed gezien Carla en hierbij bedankt voor je vertrouwen in mij! Als iemand mij een persoonlijk bericht stuurt dan gaat het vaak over iets gevoeligs wat bij hunzelf ligt en té privé is om hier op het forum te plaatsen.

Groet van Leeuwin

Ricca

Lief Kleintje,

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt met je vraag over het doen van leggingen over iemand (die andere vrouw) die daar geen toestemming voor heeft gegeven en er zelfs geen weet van heeft. Ik heb daar ook moeite mee. In het verleden heb ik al zo vaak gezegd: stel alleen een vraag over het heden en alleen over jezelf. Toch blijven er steeds weer vragen over de  toekomst en vragen over derden komen. En mensen die gewoon op die vragen ingaan. Leeuwin ik neem aan dat jij geen toestemming hebt van die andere vrouw?

Aan Lizzy zou ik wel willen vragen: stel dat er een buurman van enkele huizen verderop heimelijk verliefd op jou zou zijn, maar jij weet daar niets van en hebt ook geen gevoelens voor hem, hoe zou jij het dan vinden als hij er door middel van de kaarten precies achter zou kunnen komen wat er allemaal in jou omgaat? Dat zou je toch niet willen? Maar wees gerust, dat kán helemaal ook niet. Omdat jij geen toestemming daarvoor hebt gegeven.

Met de vrouw die je uit een vorig leven kent, zou de zaak iets anders kunnen liggen omdat zij misschien wel onbewust zou instemmen met zo'n legging - maar dan nog, dat weet jij pas zeker als je het haar gevraagd hebt, maar daarmee zou je jouw bedoelingen blootgeven en dat heb je als ik alles goed gelezen heb, nog niet gedaan.

Overigens staat een gezamenlijk vorig leven nog niet garant voor een liefdesrelatie in dit leven. Vaak betreft het dan een karmische relatie en het doel van zo'n relatie is niet zelden het leren loslaten van de ander, met liefde en vergezeld van goede gedachten - iets wat in het vorige leven niet mogelijk was.

Ik zou zeggen, beperk je in je vragen aan de tarot altijd tot je eigen gevoelens in het heden en als je iets wilt weten van de gevoelens van die andere vrouw voor jou, is er maar één weg om daarachter te komen: rechtstreeks vragen. Aan haar...

Wat ik in het hele verhaal mis is de thuissituatie en of er nog pogingen zijn die te redden??

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

Carla

Citaat van: Ricca op augustus 24, 2011, 21:45:14 PM
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt met je vraag over het doen van leggingen over iemand (die andere vrouw)

Ik heb weer heel wat om over na te denken..

Zelf denk ik dat dat de kaarten die gelegd worden voor iemand over iemand toch altijd een verschijningsvorm zijn van wat je zelf onbewust eigenlijk al weet. Dat tarotkaarten bij degene die dat wil een bewustwordingsproces in gang kunnen zetten. Op de een of andere manier zie (zag?) ik ook de kaarten ivm die andere vrouw als kaarten voor/van Lizzy.

Maar desondanks.. ik vraag me nu af hoe het in vredesnaam komt dat ik de vraag van Kleintje niet eens goed binnen heb gekregen.. Mijn excuses daarvoor Kleintje, ik moet er nog wat langer over denken voordat ik een antwoord heb. Bedankt, Kleintje en Ricca, voor het laten zien van een andere kant, het is altijd goed om aan het denken gezet te worden  ;D

Liefs,
Carla

Leeuwin

@Ricca,

Ik geloof niet dat ik of Lizzy het hier over een garantie hebben gehad. Garantie heb je namelijk NOOIT. Met liefde en goede gedachten loslaten, klopt maar ik weet uit ervaring dat dit het gevoel kan geven dat je haren met wortel en al uit je hoofd getrokken worden ::)

Als ik mij tot mijn eigen gevoelens in het heden 'mag' beperken: ik heb toestemming van Lizzy en met reden! Die vrouw is namelijk wel met haar verweven dus deels gaat dit over haarzelf. Als het dan toch niet kan omdat de betreffende vrouw geen toestemming heeft gegeven dan werkt het toch niet dus waarom dan gevoelens van onbehagen?

Ricca

De discussie over (de ethiek van) kaartleggingen in het algemeen is verplaats naar het topic Over kaartleggingen:

http://www.catharinaweb.nl/cathforum/index.php/topic,3243.0.html
Ricca
From Ricca with Love

Lizzy

Voor eenieder die graag wil blijven volgen hoe zich een en ander ontwikkelt:

Gisteren hebben mijn man en ik een punt achter ons huwelijk gezet. Eerst het oude afbreken voor er nieuwe dingen kunnen ontstaan. Het voelde als een opluchting. Ik ben de hele dag heel vrolijk en licht geweest. Ik kon weer ademen. Het is goed zo.
Ondanks alle financiele problemen die deze stap met zich mee zal brengen, de onzekerheid enz. voelde ik me heel erg vrij.

Vanmorgen trok ik op mijn vraag hoe deze stap zich voor mij zal ontwikkelen de Hogepriesteres.

:)

IKKE***)

Hoi Lizzy,

De hogepriesteres moet je volgens mij in dit geval zo zien dat er vlak na de beslissing te gaan scheiden eerst een soort opluchting komt, als je het tenminste zelf wilt. Daarna als alles een beetje is geland blijkt er opeens de spanning, die al langere tijd heerste binnen de relatie, weg te vallen. De rust die dit gedeeltelijk brengt maakt dat je ook kunt gaan denken, goh was het allemaal niet meer haalbaar, doe ik er goed aan enz. Twijfel dus. Als je weet dat dit vaker voorkomt kun je er rekening mee houden en brengt het je niet in verwarring. Trouw blijven aan jezelf is de beste oplossing. De hogepriesteres weet wel wat er geschreven staat.Sterkte gewenst.

Lana

Palomino

Lieve Lizzy,

Ik heb dit topic gevolgd als een soap, een soort 'GTST'...heb me gedurende het lezen vaak afgevraagd hoe het zolang als twee jaar kan duren en je nog altijd niet daadwerkelijk zegt tegen die andere vrouw wat jij voor haar voelt en dan vervolgens zou weten waar je staat naar aanleiding van wat zij duidelijk maakt. Maar zoals het een echte soap betaamt, duurt het allemaal veel langer om iedereen (maar uiteindelijk je Zelf) aan het lijntje te houden en uit te stellen waar je aan toe bent...maar goed dat is jouw keus, it's your party and you cry if you want to' en dat is goed...
Ik was iedere dag opnieuw nieuwsgierig naar de ontwikkelingen in jullie film, maar vroeg me ook in het verloop van het verhaal af in hoeverre jij bezig bent met je kinderen deze. (Ben me er overigens van bewust dat ook zij op zielsniveau hebben gekozen voor deze situatie...)
Ik ben na een relatie van 20 jaar en twee kinderen ook opnieuw verliefd geworden op een ander mens, deze keer was het een vrouw en bleek het menselijke aspect belangrijker te zijn voor mij.
Ik ben benieuwd hoe het zal verlopen tussen jou en haar en hoop dat je ons op het forum op de hoogte zult houden.

Liefs,
Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Lizzy

Lana en Palomino, dank voor jullie reacties. @ Lana, fijn dat je dit voor me verwoordt. Het voelt nu goed en als een bevrijding, maar wat komt zal niet gemakkelijk zijn en er zullen zeker momenten komen dat het zo moeilijk is dat de twijfel toeslaat of ik er wel goed aan heb gedaan. @Palomino: dit alles heeft zo lang geduurd omwille van de kinderen. Maar ik moet heel eerlijk zeggen dat mijn proces ook een heel egoistische is geweest. Ik ben erg met mezelf bezig geweest en heb weinig ook gehad voor mijn kinderen. Maar soms maak je in het leven dit soort tijdingen mee en moet je even voor jezelf kiezen om uiteindelijk weer een goede ouder voor je kinderen te kunnen zijn.
Enne... als ik twee jaar geleden op die vrouw was afgestapt om te vertellen wat ik voor haar voel, dan waren we nooit op dit punt beland. Dan was ze dichtgeklapt en had ze alles afgekapt. Voor alles is een juist moment. De clou van het leven is 'weten wat het juiste moment is'. En hoe weet je dat.... door liefde.

Wordt vervolgd  ;D

Lizzy

Ik ben me eens gaan verdiepen in karmische relaties. Interessant en confronterend.

Nu heb ik inmiddels, na 10 pagina's posts, een aardig inzicht gekregen in met name het karma van de andere vrouw. Omdat we eerst dachten dat ik 'moeder overste' in het geheel was, ben ik nu wat onzeker over wat nu eigenlijk mijn karma precies is.

Leeuwin, zou jij mij hier (nogmaals) meer helderheid over kunnen verschaffen?

Liefs, Lizzy

Lizzy

Ik ben natuurlijk zelf ook even aan de slag gegaan met de kaarten, mijn karma: ik trok zojuist zwaarden 5. Zie pagina 5 van deze thread !!! Vernedering.

Zij was vernederd door verkrachting en zwangerschap. Ik ben waarschijnlijk vernederd door haar.

Wat is er toch gebeurd in dat klooster en wat moet ik nog afmaken? Wat zij moet doen, is mij wel duidelijk. Daar kan ik haar inderdaad bij helpen en zijn we al voor een groot deel op weg. Ik ben echter heel benieuwd naar mijn leerdoel in dit leven. Alleen op die manier kan ik duidelijk krijgen of een (seksuele) relatie tussen ons nu wel of niet de bedoeling is.

Prive gaat het hier overigens goed. Ik kan zowaar goed met mijn man communiceren over de toekomst en, ondanks onzekerheid en verdriet, voel ik dat ik alleen verder moet gaan.

Lizzy

Wat is nu uiteindelijk de bedoeling van ons tweeen: staven 3.

Logisch, dat antwoord zal dan iedereen krijgen  ;) Vraag onduidelijk gesteld dus hihi.

Wat zal een liefdesrelatie met haar mij brengen: pentakels 7.

Wie kan hier meer over zeggen?

Liefs, Lizzy

Leeuwin

Hoi Lizzy,

Ik denk dat je toch wel psychische spierballen moet hebben om met haar een relatie aan te gaan hoor! Ik "zie" jou absoluut niet voor een doetje aan ofzo maar ik vraag me wel af in hoeverre jij dit prettig vindt in het leven van alledag. (Pentakels 7)
Wat voor een relatie je ook hebt of krijgt met haar: ik denk dat het verstandig is om zeer voorlopig je zelfstandigheid te bewaren (Staven 3)

Zwaarden 5 vind ik in verband met je vraag toch voor twee keer uitleg vatbaar. Want wat is je karma, kan i.v.m deze kaart ook aangeven dat zij vernederd is door jou. Of zie ik dat echt verkeerd? Is jouw levensles misschien het omgaan/leren accepteren van (vermeende) vernederingen? Zo kan deze kaart i.v.m karma ook uitgelegd worden.

Als je weer voor jezelf kaarten wilt leggen, kun je de vragen misschien beter gerichter stellen zoals bijvoorbeeld welke rol had ik in dat klooster t.o.v haar?

Groetjes van Leeuwin

Lizzy

Wat is dit toch allemaal leuk! Ik heb de volgende vragen gesteld:
wat was mijn rol in het klooster: staven 7
wat was mijn rol tov haar in dat klooster: pentakels schildknaap
Is een kopie van wat er de afgelopen 2 jaar gebeurd is tussen ons in dit huidige leven.

Die pentakels 7 kan ik toch niet goed duiden. Eenvoudig gezegd geduld en vertrouwen. De kaart komt op mij heel positief over. Of is dat juist wat je bedoeld Leeuwin? Een dagelijkse relatie met haar zal bijzonder veel van mijn uithoudingsvermogen vergen en dat is wellicht te veel van het goede?

Die vernedering kan ik ook niet duiden. Ik heb het gevoel dat zij mij weggestuurd heeft omwille van jaloerse gevoelens. En ik heb me laten wegsturen. Zou mijn leerproces niet kunnen zijn: niet te snel opgeven? Bij jezelf blijven en daar voor gaan? Geen genoegen nemen met minder, maar je uiterste best doen voor wat je werkelik wilt?
Dat zou namelijk heel goed bij mijn leven tot nu toe passen.

Lizzy

Ik kom er niet uit.... dus nu maar gevraagd: Wat is het meest liefdevolle dat ik kan doen? De Zon.

Nou snap ik het echt niet meer. Wat zegt de Zon mij?