Uitleg driekaartlegging

Gestart door Lizzy, juli 30, 2011, 10:34:48 AM

Leeuwin

@Carla,

Ja, hieraan zal ze wennen, ik zie het al Carla ;D Ik ben vergeten te vermelden dat dit Zwaarden 8 is. Thanks! Volg jij mij maar hoor, youre welcome!

@Lizzy,

Ik krijg het idee dat ze het snel te ingewikkeld gaat worden voor haar. Zo komt het snel op haar over denk ik. En dat is weer omdat ze als het ware vastgeroest zit in belemmerende overtuigingen (Zwaarden 8 op 6)
Ze zal zeker schrikken als jij recht voor zijn raap bent maar wie weet gaat ze daarna toch wel nadenken.

Groetjes van Leeuwin

Lizzy

Citaat van: Leeuwin op augustus 18, 2011, 07:59:29 AM
Ja, hieraan zal ze wennen

Leeuwin, hoe moet ik dit lezen: went ze aan het vast zitten en zal ze blijven vastzitten? Of went ze aan het idee dat ze vast zit en zal ze er wat mee gaan doen?

Ik heb het vandaag erg moeilijk. Het doet pijn, veel pijn. Ik trok vanmorgen als dagkaart de Zon. Maar ik heb het lichtpuntje nog niet ontdekt....
Ik kan er ook met weinig mensen over praten; iedereen zegt toch 'wat moet je met haar, het is een naar mens'.

Maar goed, geduld-wijsheid en vertrouwen...... :-\

Lizzy

Lampje, lampje....

Nu ik me terugtrek denkt ze wellicht dat ik voor mijn gezin heb gekozen  :o

Wat nu????

Leeuwin

Hoi Lizzy,

Ik zie je lichtje wel schijnen hoor :D

Bij jou gaat het lampje wel branden maar ik denk bij haar nog niet. De vraag is hoe je je haar bewust van haar eigen destructieve overtuigingen kunt maken.

De Zon 'maant' je om goed bij jezelf te blijven! Weet dat je nu in een fase bent belandt dat je tot in het diepste bij je eigen kern zult komen. Alles wat niet bij jou hoort, zal door de zon weggebrand worden. Wat wel bij je hoort of wat je nog mist in je leven zal ook op je pad komen. De veranderingen die hiermee gepaard kunnen gaan, kunnen behoorlijk zijn maar uiteindelijk zal het je hele Zelf ten goede komen.

Liefs van Leeuwin

Lizzy

Lieve Leeuwin, jij kende natuurlijk mijn dagkaart van vandaag al  ;D    :
pentakels 9.

Leeuwin

Lizzy

Er is een vorm van rust over me gekomen. Ik voelde het 'neerdalen' vandaag. Gisteren was ik een wrak en heb de hele dag gehuild en pijn gevoeld. Diepe, diepe pijn. En twijfel, heb ik wel het juiste gedaan? In een opwelling heb ik afstand genomen. Ik doe meestal dingen niet in een opwelling. De enkele keren in mijn leven dat ik in een opwelling belangrijke keuzes maakte, bleek het altijd een uitstekende keuze te zijn geweest en bepalend voor het vervolg van mijn leven. Gisteren heb ik heel erg getwijfeld en was bang dat ik het verkeerde had gedaan.

Vandaag kwam er een kalmte over me heen. Het is goed zo. Ik ben nu even niet meer aan zet. In alle rust en lekker ontspannen heb ik zojuist een paar kaarten getrokken.
In wat voor staat bevind ik me nu, wat heeft vandaag me duidelijk gemaakt: pentakels 7.
Ik heb dezelfde vraag ook gesteld voor haar (vandaag voor het eerst eens een foto van haar erbij gepakt om me goed te concentrerez): Kelken 8. Op mijn vraag waar het haar uiteindelijk naar toe zal brengen trok ik Zwaarden Koningin.
En deze laatste kaart gun ik haar zo ontzettend......

Lizzy

Wat ik me ook bedacht vandaag: ik heb me eigenlijk toch wel een al die tijd als hulpverlener naar haar opgesteld. Ik dacht van niet, maar nu besef ik dat het wel zo was. Ik richt me nu op mijn eigen ding. En moet zij het helemaal zelf doen. Haar eerste stap, bewustwording en durven, moet ze helemaal zelfstandig doen. Of niet, maar dat is nu niet meer aan mij. 

En ik denk dat dat de rust is die ik vandaag voelde neerdalen. Ik ben verantwoordelijk voor mijn leven, zij voor het hare.

Leeuwin

Hoi Lizzy,

Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Hoe denk je dat zij zal reageren?

Lizzy

Ik heb altijd het gevoel gehad dat ze wel zal komen, vanaf het allereerste begin. Zowieso op werkgebied, daar moet ze ook een heleboel overtuigingen overboord gaan gooien. Ik denk dat dat het eerste is waar ze mee zal komen en me om raad zal vragen. Maar de rest?
Misschien is het werkgebied de ingang en zal hierdoor het vertrouwen komen om ook de rest bespreekbaar te krijgen. En ik denk dat ik hierbij degene zal zijn die de eerste stap zet.

Er spelen dus zaken door elkaar: werk en relatie.

Maar eerlijk is eerlijk: de kans bestaat ook dat ze zich volledig terugtrekt en dat het hierbij blijft. En dan weet ik nog niet wat ik ga doen....

Ik twijfel. Verstandelijk. Gevoelsmatig weet ik dat mijn toekomst bij haar ligt. Maar of dat verstandig is... misschien moet ik daarin een proces doorlopen en mijn hoofd stoten.

Lizzy

Er spelen twee dingen: werk en relatie.

Ze kan denken dat ik wegga omdat ik andere overtuigingen heb en daardoor haar werk niet meer wil volgen.
Ze kan denken dat ik wegga om de gevoelens die we voor elkaar hebben. 
Ze kan denken dat ik wegga omdat ik voor mijn gezin kies.

Leeuwin

Ze moet niet alleen denken maar ook communiceren. Dat zal voor haar ook een hoop duidelijkheid scheppen. Ik zou het vervelend voor je vinden als zij zich volledig terugtrekt maar steeds maar het initiatief te nemen om haar tot praten te krijgen lijkt me op den duur erg vermoeiend.

Groet van Leeuwin

Lizzy

Communiceren is haar allerzwakste kant. Maar inderdaad, ik heb haar nu ahw 'gedwongen' te communiceren. Ik ben al twee jaar bezig om kleine vormen van communicatie bij haar te bewerkstelligen. Tot nu toe heeft ze uitsluitend gereageerd als bleek dat ze een fout had gemaakt en die moest rechtzetten. Altijd vanuit het negatieve dus. En dan gingen we weer op goede voet verder. Zo heb ik haar vertrouwen gewonnen; ze mocht altijd terugkomen.

Maar de angst zit er bij mij toch wel in dat ze nu dus maar helemaal afhaakt puur omdat ze gewoon niet weet hoe ze het moet aanpakken. En ik wil haar best helpen. Maar ik ben bang dat ik, als ik nu weer de eerste stap zet, dat het altijd zo zal blijven. En voor de situatie waar wij in zitten is kracht, lef en durf nodig. En dat trek ik niet in mijn eentje.

Lizzy

Even voor alle duidelijkheid: ik heb afstand genomen door aan te geven dat ik dubbende ben hoe ik verder wil. Dit kan ze opvatten als werk. Maar ook als relatie. Ik heb het in het midden gelaten.
En de opening is er ook nog voor mij om er gewoon op terug te komen en alsnog voor haar te kiezen. Stel dat ik dat niet doe, en zij doet ook niets dan is er nog geen man overboord. Door mijn kinderen blijf ik met haar in contact.  Ik zie haar gewoon nog wekelijks.

Misschien heeft ze meer tijd nodig. Dat kan dan. Ik ben niet helemaal weg. Maar ik wil nu gewoon dat zij initiatief neemt. Ik heb dat al twee jaar gedaan.
Ik wil een relatie met haar. Daar ben ik nu helemaal definitief uit. Maar ik wil geen ´smekende´ relatie. Of ik ´alsjeblieft´en relatie met haar mag hebben. Ik wil een relatie waarbij zij ook zegt `ja, ik wil´.

Lizzy

Ik heb de vraag gesteld Hoe komt mijn handelswijze op haar over

Kelken page

Kan iemand dit voor mij duiden, ik begrijp deze kaart niet helemaal. De duiding van Ricca op dit forum.. slaat het nou op mij of op haar

mijn leestekens doen het niet meer