Uitleg driekaartlegging

Gestart door Lizzy, juli 30, 2011, 10:34:48 AM

Lizzy

Hallo, ik ben nieuw op dit forum. Lees alles met zeer veel belangstelling. Na een bezoek aan een medium is er voor mij een geheel nieuwe wereld opengegaan. Alle levenspuzzelstukjes beginnen voor mij op zijn plek te vallen. Ik voel me een zeer gezegend mens dat ik dit mag ervaren.

Ik roep heel graag jullie deskundige hulp in bij de situatie waarin ik op dit moment verkeer: ik ben verliefd geworden op een vrouw, buiten mijn hetero-relatie om. Geen idee of er van enige wederzijdsheid sprake is. Verstandelijk weet ik dat de relatie geen kans van slagen heeft. Het is geen gelijkwaardige relatie. Toch weet ik ook dat er een reden is dat we met elkaar in contact zijn gekomen. Verstandelijk kan ik ook beredeneren wat die reden is. Mijn gevoel is echter een gevoel van liefde. Maar meer en meer raak ik overtuigd dat het hier om een andere vorm van liefde gaat. Liefde voor de mens(heid). Liefde van waaruit hulp, begrip, vriendschap etc komt.

Ik heb zojuist een driekaartlegging gedaan via deze website:

Verleden: munten Koningin
Heden: bekers Page
Toekomst: de Zon

Ik had vanmorgen dezelfde legging gedaan, maar werd gestoord tijdens de 'sessie', ik weet alleen nog dat bij Toekomst de Duivel lag.

Omdat tarot heel nieuw voor me is, doe ik regelmatig een eenkaartslegging. Wanneer ik aangaande bovenstaande soortgelijke vragen stel, komt regelmatig de Zieneres naar voren. Ook de Wereld zie ik regelmatig, met name als toekomstkaart. T.a.v. de bewuste vrouw valt Pentakels 5. Enkele weken geleden, toen ik echt op een keerpunt stond, trok ik meerdere malen de Gehangene.

Wie kan mij meer vertellen over de situatie waarin ik mij bevindt?

Bij voorbaat alvast heel hartelijk dank voor het meedenken!

Liefs, Lizzy

hatsjepsoet

Je beschrijft dat je gestoord werd tijdens een legging. Maakte dat dat je je niet goed kon concentreren of is het zo dat je daardoor niet meer weet wat de uitkomst was?

Groetjes, H.

Lizzy

Dat laatste... ik weet niet meer welke kaarten er op verleden en heden lagen. Toekomst was de Duivel.

Lizzy

Nou, eigenlijk was ook de legging al niet heel erg rustig. Ik was niet alleen in de kamer.

Leeuwin

@Lizzy,

Eerst naar de Zieneres/De Wereld/Pentakels 5

De Zieneres, gecombineerd met De Wereld zegt mij dat je nog een heel bewustwordingsproces voor de boeg hebt en dat heeft betrekking op de situatie waar je nu in zit. Pentakels 5 zegt mij dat je het eerst nog een tijd alleen moet doen. T.o.v die vrouw betekent het echter dat je een veel intenser contact zou willen hebben dan dat je tot nu toe met haar hebt.
Deze kaartcombinatie geeft mij sterk het gevoel dat je nog iets met haar uit te werken hebt, hetgeen je in een vorig leven met haar niet hebt gedaan. Maar ik weet natuurlijk niet of jij hierin gelooft, ik schrijf alleen wat er nu gevoelsmatig in mij opkomt.

Bekers Page geeft dus duidelijk jouw verliefdheid op haar aan. De Zon duidt in principe op een mooie vriendschap/relatie maar met de Duivel eerder op de toekomstplaats denk ik dat er ook weleens sprake kan zijn van een hoofdzakelijk seksuele relatie en/of (subtiele) machtsaspecten.

Groetjes van Leeuwin

Lizzy

@Leeuwin: dank voor je reactie. Ik lees je bijdragen altijd graag. Ik vermoed ook dat ik deze vrouw vanuit een vorig leven ken en dat daaruit de aantrekkingskracht kan worden verklaard.

Ik heb onlangs heel bewust gekozen voor mijn huidige relatie met man en kinderen.

Toch raak ik het gevoel voor deze vrouw niet kwijt. Er is nog 'iets' dat nog niet af is. Ik voel heel veel genegenheid voor haar, terwijl ze een heel moeilijk mens is. Er kunnen maar weinig mensen met haar overweg, ze is heel gesloten, heel bot, heel afwijzend. Naar mij toe opent ze zich meer en meer. Maar volgens mij is er veel angst en onzekerheid bij haar.

Is zij nu in mijn leven gekomen voor mij of ben ik in haar leven gekomen voor haar? Of hebben we elkaar wat te leren?

Mijn grote vraag op dit moment is: hoe kan ik me het beste opstellen naar haar toe? Contact verder uitdiepen of contact juist afsluiten?

Leeuwin

@Lizzy,

Jullie hebben elkaar wat te leren. Ik wil je nu graag wel zeggen wat er in mij opkomt, ook nu ik jouw reactie hier lees.

Ik heb het gevoel dat jullie in een vorig leven bij elkaar in een klooster hebben gezeten. Een van de twee was toen non, de ander inwonend maar nog (lang) niet ingewijd als non. Wie ook non geweest is, jij was niet goed voor haar en/of zij niet voor jou. Afgaand op Kelken Schildknaap, krijg ik het gevoel dat er een kind erin betrokken was. Kan er sprake geweest zijn van een verboden zwangerschap? Was dat kind in dat klooster verborgen? Duidelijk is er iets uit die periode nog niet af. Wat zegt jouw gevoel hierover?

Als zij zich moeilijk openstelt voor anderen, kan het zijn dat zij degene geweest is die het is aangedaan maar helemaal zeker ben ik daar niet van, pin me er niet op vast. Als jij degene bent die het haar heeft aangedaan dan is het schijnbaar jouw opdracht om haar uit haar schulp te halen.

Voor jouw vraag wat jij het beste kunt doen, heb ik twee tarotkaarten getrokken:
-Kelken 9: ga op deze rustige basis verder, loop niet te hard van stapel met haar.
-Staven Koning: maak gebruik van alle goede eigenschappen die je in je hebt, ze heeft het echt nodig. De uitdaging zit hem er nu in om haar van haar oude gedragspatronen te bevrijden. Werp je niet expliciet op als hulpverlenener maar laat zien dat zij overal een keus in heeft.

Weet je wat ik me nu ineens zit te bedenken nu ik dit zo opschrijf? Kan het zijn dat een van de twee toentertijd een kind had in een hetero relatie? Op een gegeven moment is een van jullie twee in dat klooster getrokken terwijl de ander al non was en is het met dat kind niet goed gegaan (mogelijk omdat er niet goed voor gezorgd werd?) Zeker bij een van beide was er toen ook sprake van verliefdheid.
In die tijd rustte er namelijk een zwaar taboe op homoseksuele relaties.

Liefs van Leeuwin

Lizzy

Wat lief dat je dit voor me gedaan hebt Leeuwin! Dank hiervoor. Ik moet dit echt verder uitzoeken, ik voel dat dat nodig is om verder te komen. Ik kan haar niet loslaten, dat voelt niet juist.

Ik heb echt geen idee wat ik in vorige levens heb meegemaakt. Wel kan ik zeggen dat ik onlangs dus voor het eerst in mijn leven bij een medium ben geweest en een van de eerste dingen die ik haar zei was: "Wat leuk, ik ben zojuist langs een klooster gereden". Ik vond het al een beetje gek van mezelf, dat ik nou juist dat moest zeggen....

Ik heb altijd iets met kloosters gehad, kloostertuinen, kruiden. Ik brand altijd kaarsjes voor mijn oma's in katholieke kerken. Ik geloof niet in God. Mijn oma's waren heel gelovig. Ik voel me altijd heel erg prettig in een (katholieke) kerk. Daar voel ik me dan schuldig over, want ik geloof niet maar zit heel graag in de kerk en woon graag kerkdiensten bij.

Gevoelsmatig heb ik vanaf de allereerste ontmoeting gevoeld dat ik haar moet troosten, moet helpen, een gevoel van 'kom maar bij me, ik zorg dat het goed komt'. Ze is nooit getrouwd, heeft geen relaties gehad, heeft geen kinderen. Maar ze werkt wel met kinderen. Maar ze houdt ze op afstand. vervolg....

Lizzy

vervolg...

Het is opvallend dat je schrijft 'laat zien dat zij overal een keus in heeft'. Dat is exact wat ik afgelopen twee jaar met haar gedaan heb. En hierdoor is inderdaad de opening gekomen. Heel klein, maar hij is er wel. Ik heb het inderdaad heel langzaam gedaan en dat is ook iets wat telkens terugkeert in mijn leggingen. Kelken 9 is voor mij een bekende. Geduld en veel liefde. Ik moet vertrouwen op mijn intuitie want die is goed. Dat werd ook heel goed duidelijk uit mijn gesprek met het medium.

Je geeft aan 'ze heeft het echt nodig'. Wat ik voel bij haar is dat ze heel eenzaam is. En heel onzeker. Ze wil graag maar ze durft niet.
Maar wat ze wil, dat weet ik niet.

Uit de leggingen heb ik gehaald dat er heel veel angst speelt. Bedreiging. Ongelijke relatie. Hoe kom ik er achter wat zij wil? Met zichzelf? Met het leven?
Of ben ik nou juist in haar leven gekomen om haar daarin te ondersteunen?

stargazer

Als nieuweling ga ik het ook eens even proberen.

En gebruik de kaarten die je via het web gebruikthebt.

Verleden koningin van pentekalen: je was voornamelijk bezig met aardse zaken, tevreden gevoel huisje boompje beestje.

heden: bekers page: een pril begin van liefde. het lijkt alsof ze iets wakker in je maakt, wat je nog nooit ervaren hebt. Volgens mij raakt ze ook je spirituele snaar.

Toekomst: de zon :vriendschap met veel tederheid en gelijkwaardigheid, kinderlijk onschuld. Spontaan en onbevangen.

Betreft de duivel; diepe liefde kan soms een gevoel van afhankelijkheid kweken, je denkt dat je niet zonder die ander kan.
Denk wel dat jullie in de toekomst getest zullen worden, hoe jullie hiermee wensen om te gaan, zonder de mensen om je heen te kwetsen.
Waarschijnlijk zal ze een diepe hartstocht bij je teweeg brengen, die vanuit je tenen gaat komen.

Viola aldus Stargazer.. kijk maar wat je er van vind.

Lizzy

@ Leeuwin:

Je noemt het woord hulpverlener.... hihi. Ik ben psycholoog. Ik werk met (jonge) baby's.

Lizzy

@ Stargazer

Ook van jou vind ik het een geweldig gebaar dat je dit voor me wilt doen. Dankjewel!

Wat een ontwikkeling zo he, via de tarot. Ik ben nog altijd overweldigd door het besef dat er meer is 'tussen hemel en aarde' (om het maar even heel clichematig te zeggen).

stargazer

Niks cliche aan hoor!! Het feit dat jij je verwondert, is een teken van spontaniteit en contact met je innerlijke kind.

gr stargazer

Lizzy

Ik heb onlangs via een medium met mijn overleden vader gesproken. Mijn vader 'leeft' in de andere wereld en vergezeld daar een jong kind. Een jongetje. In onze familie is weinig tot niets bekend over een klein jongetje dat is heengegaan.

Zelf is 12 jaar geleden mijn 1e zwangerschap uitgemond in een miskraam. Maar dit was een heel vroege miskraam.

Zou dit jongetje wellicht iets te maken kunnen hebben met het klooster en de nonnen?

Lizzy

Ik ben nu helemaal op dreef  ;D  (heb net in het algemene forum zitten lezen over betekenis dieren)

Sinds ik die vrouw ben tegengekomen zie ik vrijwel dagelijks ooievaars. Nu zitten er hier heel veel in de omgeving, maar ik zie ze echt bij bosjes. Gisteren een groep van 6 bij elkaar.

Jarenlang, wel 10 jaar, heb ik geen ooievaar gezien. Maar toen ik zwanger wilde raken, 12 jaar terug, zag ik ook ooievaars.