betekenis dieren/natuurverschijnselen leren duiden

Gestart door IKKE***), juli 21, 2011, 11:12:33 AM

klaproos1945


klaproos1945


IKKE***)

Hoi Klaproos,

Dank je wel! Ben even helemaal van slag, of misschien wel wat in paniek. Ga zo eerst maar weer eens wandelen om de boel op een rijtje te zetten. Ik kom er nog met je op terug.

Lana.

IKKE***)

Klaproos,

Dank je wel voor je verhaal in de topic over totumdieren als gids. Meestal lees ik het maar dit keer heeft het me geraakt en gesteund.

Lana.

Julia

Citaat van: Lana op augustus 13, 2011, 22:08:02 PM
En kijk zomaar, in mijn beleving ineens maar achteraf is het al een aantal weken aan de gang, kan ik een heel klein beetje scheiden. Scheiden wat van mij is en wat van een ander. Een openbaring. Ik ben er onderste boven van. Zou het dan toch ooit weer lukken om een winkel in te gaan zonder dat ik beroerd word? Een bus in kunnen stappen zonder dat ik halverwege zo van de wereld ben dat ik niet meer weet waar ik ben en wat ik ook al weer zou gaan doen? Met mijn nieuw verworven kennis van mijn eigen voelen ben ik heel blij.

:D Wat een mooi geluksmoment Lana!


IKKE***)

Dag allemaal,

Loop ik vanochtend vroeg de tuin in valt mijn blik op een enorme grote, dode muis zijn kop half afgevreten!
De buren hebben een aantal katten die buiten moeten blijven.Eén van de katten heeft maar 1 oogje en gaat niet zo ver weg van de plek waar hij eten krijgt, mijn tuin dus. Hij heeft van mijn tuin zijn terretorium gemaakt en  zorgt er zodoende voor dat mijn tuin niet volgepoept wordt, althans niet zo erg als voorheen.
Afijn heb dus nu een cadeautje gekregen. Zou ik het nog mogen ruilen?

Terwijl ik na van de schrik bekomen te zijn, ben niet bang voor muizen maar deze zag er wel heel luguber uit, herinnerde ik mij een gedeelte van de droom van vannacht. Mijn zoon vroeg in mijn droom aan mij of ik wel wist dat ik een muis in de keuken had. Sowieso ben ik weer erg gevoelig op het moment.

Zoals jullie misschien al gelezen hebben heb ik erg veel moeite met het aanvaarden, verwerken en loslaten van alles wat ik opvang. Ik heb er mijn weg nog niet in gevonden maar de laatste weken ervaar ik steeds vaker wat van mij is en wat van een ander is. Waar ik zoals aangegeven heel blij mee ben. Het is nog hard oefenen en steeds bewust voelen hoe ik voel en wie ik ben maar er is dus vooruitgang.

Afijn van de week vertelde een vriendin dat haar man waarschijnlijk door een extreem hoge onder bloeddruk een afsluiting van een ader heeft gekregen in zijn oog en haar zorgen om hem. Tot mijn schrik voelde ik gelijk hoe haar man zich voelde, ik was dus zoals ik het altijd noem van de wereld. Heel vervelend vind ik dit daar ik gewoon wil kunnen luisteren naar mijn vriendin en erbij wil blijven. Ik kon het redelijk in goede banen leiden maar `snachts zo gedroomd over die man, angsten gevoeld, pijnen, worstelingen enz en steeds het zinnetje: Er zit een attertje onder het gras. Geen addertje dus maar een attertje. Het leek erop de stem die ik hoorde van buitenlandse afkomst was en een engels woord wilde vertalen in het Nederlands. Een cryptogram dus.
Ik was er erg mee bezig. Het liet me niet los. Uiteindelijk mijn bevindingen gedeeld met de man na veel schroom. Kon allemaal niet hij had er niets mee enz. Ik was nu wel mijn ei kwijt maar de frustratie was op een andere manier weer binnen gekomen. Zit ik wel goed, ik ben gek, niet goed wijs, doe dan ook niet zo achterlijk enz. Kortom naast dat het ontvangen en verwerken veel energie kost kwam deze worsteling met mezelf er ook nog boven op. Moe, zo moe.

Ha en dan stap je naar buiten na weer een zeer gevoelige nacht met dromen die ik nog niet kon plaatsen en dan ligt daar die muis op het gras. Ja, ja ik kom eindelijk tot de essentie van het verhaal, de muis in het gras.

Muis staat symbool voor grote golven van energie die door het lijf heen stromen en het komt erop aan dat zij het op de juiste manier weet tot zich te nemen zodat  er een gezond golvende beweging ontstaat. Bij tegenhouding ontstaat angst. Muis zegt ook neem je echte levenspad. Aangezien de muis dood was heb ik dit gedeelte erbij gepakt. Negatieve muis: Laat je niet verleiden, niet in slaap wiegen door een soort van verdovende roes: Loop er niet in.Ik ben het testkanaal. kan je mij weerstaan dan ben je echt jezelf, dan laat jij je door niets of niemand meer manipuleren.

Goh heb wel wat om over na te denken. Ga het cadeautje toch maar niet ruilen bij nader inzien maar.... De buurman mag wel het beestje van zo`n 12 cm van mijn gras verwijderen! Brrr.

Lana

IKKE***)

Dag allemaal,

Gisterenavond viel mijn oog op de poes van de buren die aan het spelen was midden op straat. Hij bleek te spelen met een pad. Zielig maar wel een grappig gezicht. Zodra de poes met zijn poot, ik hoop dat ze haar nagels in had, de pad raakte of dreigde te raken sprong de pad een eind omhoog.

Pad is de laatste dagen vaker op mijn pad :) Klaproos schreef er gisteren toevallig een stukje over in haar topic.

Ik heb even opgezocht wat de dieren onafhankelijk van elkaar te zeggen hebben en voor de liefhebber deel ik het,

Pad heeft de boodschap: Durf een volgende fase in te gaan. Geef jezelf een nieuwe inwijding ook al weet je niet waarheen dit je zal voeren. Leef. Opwaarts nu naar de volgende fase. Misschien voel je je nog wat in het luchtledige hangen maar geef jezelf die nieuwe kans. Grappig ik  trok vandaag als dagkaart Staven 8.

Pad heeft vergelijkingspunten met de astrologische Kreeft. Zal me hierin eens verdiepen maar het moet een link hebben naar de maan.

Pad wil je ook zeggen dat je, je voelsprieten hoog op moet richten en dat je, je terrein moet kennen. Wees alert en sterk in jezelf aanwezig. Blijf stevig en hecht dicht bij jezelf.
Voel je veilig en volg je innerlijke klok.

En dan de kat.

Kat heeft flink over zichzelf nagedacht, weet zichzelf te waarderen en wandelt voort op haar pad. Niets eisend van het leven, rustig, langzaan steeds weer verder. Automatisch zet ze haar pootjes waar het goed is.
Kat zweeft voor ons mensen misschien een beetje teveel. Ze verheft zich op relativerende wijze boven het aardse ahw, maar is niet in een nieuwe creerende zin aan het werk; dit mag de mens wel doen.

Kat symboliseert de overgang van dag naar nacht en het vermogen om uit een hele oude nacht te breken. Ontdoe je van oude slakken.

Ik ga met deze wetenswaardigheden eens even aan de slag. mooi trouwens dat bij zowel de pad als de kat de maan naar voren komt. Goh zou ik dan bang zijn ergens voor  ;D
Mijn eerste reactie is dat het draait om het feit dat ik steeds beter ervaar hoe het is om bewust te ervaren wat ik voel van mezelf en wat van een ander. Ben er nog niet zo heel handig in en moet er echt voor gaan zitten maar het is in ontwikkeling.


Lana


Carla

Hallo Lana,

Ik vind het fijn dat je me mee laat lezen, mooi van die kat en de pad. Dit topic spoort mij aan om wat bewuster om me heen te kijken, bedankt!

Carla

IKKE***)

Hoi Carla,

Is helemaal de bedoeling toch dat we elkaar stimuleren en helpen.
Sinds ik meer en meer op de natuur let, verwonder ik mij erover dat alles met elkaar te maken heeft. Niet dat ik dat niet wist maar meer een bevestiging dat de omgeving je beinvloed maar dat jij dat ook doet. Prachtig om de natuur je eigen proces weerspiegelt te zien. Dat confronteert me waardoor ik gestimuleerd wordt om ermee de slag te gaan.

Lana.