Vlindertuin (droom van Lana)

Gestart door Ricca, juli 18, 2011, 22:16:21 PM

Kraai

Ik kom maar niet van je droom af....

Een mevrouw met de naam Brighid kwam bij mij binnen in combinatie met je droom en na wat zoeken kwam ik hierop:

Brighid, wat 'stralend' betekent, is een drievoudige Keltische godin van het vuur: het vuur van inspiratie, de smeedkunst, poëzie, genezing en voorspelling.

Brighid komt je inspireren. Weet je niet welke kant je op moet? Heb je een gebrek aan motivatie? energie? Ben je de weg kwijt?

Is je leven onduidelijk geworden?

Snak je ergens naar maar weet je niet precies wat het is? Dan wordt het tijd om je heelheid te voeren met de vonk van inspiratie.

Brighid zegt dat een leven zonder de vonk van inspiratie ronduit saai is.

Ze raadt je aan je leven te voeden met inspiratie, waardoor je scherpzinnigheid, je helderheid en je energie toenemen.

Naast Brighid is er iets als Greenman wat ik koppel aan je droom... Alleen kan ik van Greenman geen nederlandse info vinden.

Hier even wat vertaald van Cernunnos een Wicca god.

Met zijn machtige gewei, Cernunnos is een beschermer van het bos en meester van de jacht.
Hij is een god van vegetatie en bomen in zijn aspect als de Greenman, en een god van lust en vruchtbaarheid wanneer deze is aangesloten met Pan, de Griekse sater.

In sommige tradities wordt Pan gezien als een god van de dood en het sterven, en hij begeleid de doden door voor ze te spelen en zingen  op hun weg naar de spirituele wereld.

Volgens bronnen zou de mythe van Pan haar oorsprong vinden bij de Hindoe vruchtbaarheidsgod Pancika, de echtgenoot van de veelborstige Moedergodin Hariti. Zij zoogde honderden pre-Vedische animale geesten, net zoals de veelborstige Diana de dieren van het kreupelhoutland zoogde, wiens koning Pan was.

Kraai

oh en het vogelhuisje verteld ook een mooi verhaal.

Het verhaal van Sneeuwwitje en de 7 dwergen...

Sneeuwwitje in een donker eng bos komt een huisje tegen. Daarin wonen de 7 dwergen en na het eten van de giftige appel leggen ze haar in een glazen kist tot de prins op het witte paard komt.

Sneeuwwitje de cocon, de potentie, de oermoeder.
7 dwergen de 7 chakra,s, 7 vogels , 7 dagen , zeven als in zeef, het zeven van goed en kwaad
het huis het lichaam van de potentie en 7 chakra,s
de appel is de pil
de heks de buitenwereld waaraan je je spiegelt
de glazenkist het potje met de cocon, de potentie, zichtbaar rustend en beperkt door de kist
prins  het mannelijke, levenskracht, spiritueel ontwaken

in het 1ste deel van je droom herken ik het verhaal van alice in wonderland en peter pan...

Julia

Citaat van: Lana op juli 31, 2011, 10:07:18 AM
Mijn intuitie zegt inderdaad dat ik met die gevoeligheid verder moet maar ik ben bang, zo bang.
Inderdaad heeft dit met het verleden te maken. Diep weggestopt al die ervaringen als kind al opgedaan. Als ik naar dat kind kijk dan ben ik gewoon boos dat een kind zulke beelden, gevoelens enz door krijgt waar het niets mee kan. Geen erkenning, herkenning en begeleiding maar voor gek worden verklaard.

Lieve Lana,

Picture this:

Stel dat  “dat kind” je lieve dochterje, of je lieve buurmeisje of nichtje is, die haar gevoeligheid en intuitie als een verschrikkelijke last met haar meedraagt. Dat ze zo in de war is, en boos en verdrietig is omdat de mensen in haar omgeving haar niet geloven, haar niet begrijpen, haar niet zien en haar niet horen, haar zelfs voor gek verklaren. Als je naar dat meisje kijkt en haar ziet lijden, wat zou je dan tegen dat lieve bange meisje zeggen?

Lieve groet van Juul

IKKE***)

Het eerste wat er in mij opkomt is:

Kom maar en haar omarmen.

Ach de tijd was toen anders. Ik kan gelukkig hierin wel relativeren maar vind het wel jammer allemaal daar het impact heeft.

Lana.

IKKE***)

Carla,

Wat een prachtige afbeelding . Het raakt mij zo dat ik graag wil weten wie dit kunstwerk heeft gemaakt.

Lana

IKKE***)

Hey Kraai,

Heerlijk dat enthousiasme van je daar herken ik wel wat in. Moet er ook om lachen maar dat komt door de herkenning en je manier van schrijven. Gewoon fijn dus.

Hi,hi nu wachten op die prins hè.  ;)

Nee zonder gekheid ik weet nu waar de droom om draait, wat het mij te zeggen had. Ben weer geinspireerd om verder te gaan, het weer een stukje te accepteren. Daarnaast ga ik het verhaal van Pan weer lezen.

Dank, Lana.

IKKE***)

Heel veel dank allemaal voor het uitleggen van de droom.

Het heeft me geraakt, ontroerd, dat er zoveel lieve mensen zijn die hun kennis en wijsheid met mij willen delen. Gut het lijkt wel een afscheidsbrief. Maar ik wil jullie eigenlijk gewoon laten weten dat ik er heeeel blij mee ben.

Lana

Carla

Citaat van: Lana op juli 31, 2011, 16:25:43 PM
Wat een prachtige afbeelding . Het raakt mij zo dat ik graag wil weten wie dit kunstwerk heeft gemaakt.

Ik heb heel veel herkenning met wat ik hier lees Lana, het is een tekening uit een van mijn dagboeken van begin jaren '90.

Eigenlijk werd ik vooral getriggerd doordat jij schreef "maar ik ben bang, zo bang" en moest ik aan deze tekening denken:

en ook aan deze:

maar op de een of andere manier (zal mijn eigen stukje wel zijn  ;) ) vond ik deze 2 bij nader inzien te heftig (misschien wel omdat er eigen tekst bij staat) en koos ik voor die andere. Maar gezien je reactie laat ik ze je nu toch maar even zien.

Liefs van Carla

Pink

Citaat van: Lana op juli 31, 2011, 10:26:29 AM
Dat vrouwelijke staat daar toch voor: luchtiger, aarden, vertrouwen op je gevoel.

Hallo Lana,

Jij ook bedankt. Ik herken het patroon en door me in je droom te mogen verdiepen, heb ik ook een stukje in mezelf kunnen helen.

Een scherp verstand is een zegen en kan je ver brengen. Als je het maar combineert met een glimlach, een knipoog en het losgooien van je haar. Voelen en spelen is de boodschap. Maar wees gerust, je bent niet de enige die dat heel eng vind.

Pink

IKKE***)

Hoi Pink,

Ik weet dat ik niet de enige ben en jullie reacties bevestigen dat nogmaals. Denk altijd ( ja daar is ie weer) dat de ander het wel lukt om het allemaal een plekje te geven maar zo is het niet. Het doet mij goed en geeft mij kracht dat we samen naar het eind punt wandelen ook al gaat ieder een andere route.

Liefs Lana.

IKKE***)

Carla,

Jij hebt dus deze prachtige kunstwerken gemaakt. Geweldig vind ik ze. Ze raken mij diep en de woorden verwoorden mijn gevoelens. Van mij mag je ze tentoonstellen. Kom ik zeker.

Bijzonder dat je me laat delen in je diepste uitingen.

Lana.

Carla

Citaat van: Lana op juli 31, 2011, 17:37:35 PM
Van mij mag je ze tentoonstellen. Kom ik zeker.

;D
Nee, die stel ik niet tentoon, want zoals ik al schreef, het zijn stukjes uit een dagboek, en dat is alleen voor mezelf. Maar welkom ben je natuurlijk wel.

Voor jou heb ik deze afbeelding (van een doekje wat wel tentoongesteld wordt):

want er komt een dag dat je je zo zult voelen, als een godin in je eigen leven  ;)

IKKE***)

PRACHTIG!!!!! Ik ben fan.

Lana.

Carla

Dank je  :)

Mocht je nog eens in de buurt komen, altijd welkom in ons kleine galerietje!

IKKE***)

Carla,

Heb even gekeken, leuk hoor. Het is zeker een bezoekje waard.

Lana.