Vlindertuin (droom van Lana)

Gestart door Ricca, juli 18, 2011, 22:16:21 PM

Ricca

Ik zet even de verdwenen droom van Lana terug.
Ricca

Dag allemaal,

Ik droom erg veel en van onderstaande droom wil ik graag weten welke boodschap jullie hieruit halen.

Het is een broeierige omgeving, een kas, orchideeënhoeve? Er is een vrouw met rossig haar en zij is gekleed in aardetinten met veel bruin en oranjebruin. Geen groen. Ze laat mij een hele grote cocon zien en vraagt wat het is. Ik zeg dat ik verwacht dat het een hele grote zwart/blauwe vlinder wordt met een fel blauwe stip op de vleugels (bestaat overigens echt). Ze neemt de cocon mee in een glazen potje met een dof zilvergrijze schroefdop. Ze doet er een pil bij die op een grijze tafel lag. De pil zorgt ervoor dat de cocon sneller groeit. Ik denk, dat zou ik nooit doen, je neemt iets mee van een ander waar diegene op zat te wachten (Ik weet dat er een man op wacht in een bruine stof jas.)

De vrouw zegt dat de pil er voor haar lag anders had die man het wel beschermd. De vrouw loopt weg (ik zie haar nu op de rug). Na enig turen zie ik op haar rechterschouder een vlinder in de kleuren van haar trui (bruin/oranje, zo een die je hier veel ziet). De vlinder ontdekte ik pas toen hij wat bewoog. Ik zeg het haar en zie haar even van de zijkant. Ze jubelt Oh! Transformatie. Ik voel afkeer en denk/zeg al najouwend: "transformatie". De vlinder schuifelt over de trui heen naar de linker schouder Ik zie de vrouw inmiddels weer op de rug en de linkerkant van haar nek verandert in een houtachtige stam, een soort oude boomstam met veel noesten en inhammen. Ik wordt angstig en denk oh bah griezelig. De vlinder kruipt langs de verhoute nek omhoog en er ook in. Zie nu de voorkant van haar hoofd (alleen het bovenste gedeelte, geen ogen). Hier verschijnt aan de rechterkant een vogelhuisje met veel openingen en er komen een soort mussen uit. Aan de linkerkant verschijnt uit een soort oranje/bruin glanzend rolletje twee vogelkoppen die langzaam twee kleine vogeltjes worden. Ineens staan de vogels op een rij en blijkt er een grotere vogel ahw als een dirigent voor de rij vogels te staan. Hij overlegt. Ik zie hem alleen op de rug. Hij heeft een prachtig, grijze met een vleug bruin erin, verendek. Heel mooi kleurtje. Snel telde ik de vogels 6… oh nee de dirigent hoort er ook bij dus 7.

Ik kijk uit naar jullie reactie.
Lana
From Ricca with Love

Pink

Hallo Lana,

Jouw droom blijft ook hangen. Ik laat deze even inwerken en kijk wat er boven komt drijven.

Pink

stargazer

Voor mijn gevoel moet je oppassen voor mensen die van jouw kennis willen snoepen, om zich beter te profileren.
Ergens weet je dit ook wel en heb je die les al geleerd. toch nog even opletten geblazen, hou je ogen open.

ik heb ook ergens het gevoel, dat je moeite hebt met comercieel gedoe. Misschien betreft het spirituele, dat het een beetje popejopie geworden is. En dat je het verschrikkelijk vind, als dingen een hype worden.

meer haal ik er even niet uit! Sorry!
Zeer, zeer intigrerende droom. Ben benieuwd, wat de rest eruit haalt.

Gr Stargazer

IKKE***)

Goh fijn dat jullie mee willen kijken, denken, voelen enz.

Stargazer ik weet niet uit welk onderdeel je dit haalt ( ben ik altijd leergierig in) maar het klopt dat er al heel lang van mij wordt geprofiteerd in die zin dat men op de loop gaat met de door mij ontwikkelde modules bijvoorbeeld en ik daardoor steeds naast het net vis. Ik heb nu eenmaal geen ellebogen en dat wil ik graag zo houden maar ja pijn doet dat wel eens.

Ander stukje is inderdaad dat ik in een behoorlijke en zoals ik het nu zie comeback zit wat betreft het spirituele. Ik geloofde er eigenlijk niet zo in maar ik werd hoe langer hoe zieker. Achteraf heb ik al vanaf een jaar of 6 een soort muur opgezet om maar niet te hoeven voelen, zien en zoals ik de laatste maanden weet , niet te hoeven horen. Wat heb ik veel geroepen:"  Ik heb hier helemaal geen zin in". Ik ben letterlijk dagen ziek van het opvangen als ik niet weet van wie of voor wie het is. Tja en dan kan ik er inderdaad niet tegen als mensen met de dingen die ik ontvang op de loop gaan of zeggen " Het is toch hartstikke mooi". Is het ook, ja ja dat kan ik inmiddels voor bepaalde stukjes ook al zeggen en ook zo ervaren.

En als reactie op dat commerciele daar ben ik inderdaad niet happig op, heel netjes gezegd.

Knap werk hoor Stargazer.

Lana.

Pink

Hallo Lana,

Kan je je nog herinneren hoe je je voelde in je droom?

Pink

IKKE***)

Hoi Pink,

Gedeeltelijk wel. Bij gebleven is dat ik de broeierige klamme omgeving niet prettig vond.
Mijn verbazing over die vlinder die a.h.w. uit het kledingstuk kwam. Mijn oprechte afkeer bij het horen van het woord transformatie. De verbazing dat die vrouw zomaar iets meeneemt van een ander en het normaal vond. Hoe mooi de verhouting van de nek was ook al vond ik het wat griezelig. Wederom verbazing dat het nog niet ten einde was en de vogels kwamen. En daarna nog, omdat ik wist dat de droom ten einde was, een jachtig gevoel, snel tellen want deze droom moet ik alles van onthouden.

Lana

Pink

Hallo Lana,

Ook in deze droom gaat het volgens mij om de balans tussen het mannelijk en vrouwelijk.  Het lijkt wel of ze elkaar een beetje bevechten.  Er broeit iets. Orchideeën staan bij de oude Grieken symbool voor mannelijkheid. De vrouw heeft rossig haar (peenhaar) en draag oranjebruine kleding. Oranje staat voor speelsheid/luchtigheid. Het bruin in deze context zie ik als een extra  verwijzing naar Moeder Aarde.  Wat me hierbij opvalt is dat je nadrukkelijk zegt dat de vrouw geen groen draagt. Groen staat voor gezondheid dus het ontbreken van deze kleur kan erop wijzen dat je het vrouwelijk deel in jezelf onvoldoende voedt.

Het vervolg wijst ook in deze richting. De vlinder (die inderdaad staat voor transformatie) is zichtbaar maar wel ingekapseld . De stip op de vlinder geeft de mogelijkheid tot verandering aan.  De blauwe kleur van de stip en de zilveren zweem van de dop van de cocon betekenen aan dat het gaat om het ontwikkelen van je intuïtie.

De kleur van de vlinder (zwart)  en de grijze dop van de cocon geven aan dat je wat argwanend tegenover deze ontwikkeling staat. Het feit dat je denkt dat de pil (een geneesmiddel) voor de man in bruine stofjas bestemd is bevestigt dit beeld. De bruine kleur van de jas staat hier voor “je thuis voelen”. Ik vermoed dat ook in het dagelijks leven de ratio (verbonden met het mannelijke)  voor jou de  thuishaven is.  In je droom zie je dit ook terug. De vrouw in jou keert letterlijk haar rug naar jou toe. En op haar rechterschouder zie je ineens een vlinder die zich rustig naar links beweegt. De schouder hier staat volgens mij voor draagkracht. De rechterschouder voor de draagkracht van het gevoel/intuïtie.  De linkerschouder voor de draagkracht vanuit de ratio/het denken.

En dan schets je heel mooi hoe belangrijk het denken voor je is. De linkerkant verandert in een oude boom. De boom die  je waarschijnlijk heel je leven heeft beschermd. Toch is de verandering al daar want de vlinder (met de kleuren de rossige vrouw) neemt bezit van jouw boom en baant zich een weg naar boven. Je durft nog niet in haar ziel te kijken (ogen zijn de spiegels van de ziel)  en houdt haar ook nog even verborgen voor de buitenwereld (transformatie is not done).

De openingen zijn er wel en de zes vogels die netjes op een rijtje staan geven aan dat je je gedachten (vogels zijn ook gedachten)  goed op orde hebt.  Maar dan is er nog die dirigent waarvan je alleen de rug ziet. Als je die erbij telt dan wordt de som zeven, een krachtig spiritueel getal waarover onder andere het volgende wordt gezegd;

Yin and Yang, de twee draken die ook symbolisch weergegeven worden in de 7-armige kandelaar van de Mazdaznan, moeten duidelijk samenwerken, zodat zij gezamenlijk de wagen van de Koning trekken!

Het zou me dus niets verbazen als de dirigent, wanneer hij zich omdraait, ineens die rossige vrouw blijkt te zijn.

Pink

Kraai

Er broeit iets diep van binnen. Diep van binnen bloeit iets moois.

Een bloem die staat voor liefde, schoonheid en innerlijke rijkdom.

Het zaad in de grond gelijk een rups in de cocon, diep verstopte schoonheid die zich voorbereid om te zijn wat het is.

De intuïtie zegt ja de ervaring zegt nee.
Van binnen voel je dat er iets is veranderd.

Je staat stil en keert naar binnen.
Binnen in jezelf zodat anderen je niet kunnen raken.

Het gevoel van binnen dat zo vertrouwd voelt en tegelijk zo angstig.
Hoe moet je dat gevoel nou benoemen of uiten?

Je hebt wel een idee wat de mogelijkheden zijn, maar stopt je ideeën en idealen liever weg om de lieve vrede te bewaren.

De wens om te veranderen en jezelf te ontpoppen laat je afhankelijk zijn van een pil.

Wat als die pil er niet zou zijn?

Laat je intuïtie de vrije loop en vertrouw er op.

Stel je niet afhankelijk op van zaken en gebeurtenissen die buiten jezelf liggen.

Een halszaak is om niet wortel te schieten en te blijven hangen in de gevoelens van nu.

Bevrijd jezelf van de afhankelijkheid en laat wat er gebeurt in dankbaarheid over je heen komen.

Kom voor jezelf op en laat je meer gelden, net als de rups en het zaad vechten om te worden wat ze zijn.

Dan zal het gevoel en de potentie die zichtbaar is opgesloten in de glazen pot zich van de pil ontdoen en kan de rups in de cocon zich op eigen kracht ontwikkelen tot de vlinder die zij is.

Kraai

Ik wilde 1 Tarotkaart trekken voor wat meer duidelijkheid. Het werden er 2.

Op de een of andere manier moest ik van jou nog een kaart trekken.

De 1ste die ik trok is
20. De Opstanding/Het Oordeel

De 2de wat jij laat tegenwerken is

3. De Oermoeder/De Keizerin

Als ik even de steekwoorden die erbij horen gebruik:

Opstanding:

Geestelijke wedergeboorte, het verleden loslaten, als overwinnaar uit de strijd komen, afronding levensfase, hogere kennis verwerven, een doel bereiken

Wat jij erop tegen laat werken:

De Oermoeder:

Bescherming, zorgeloosheid, vlucht voor verantwoordelijkheid, fantasieloosheid, passieve instelling, angst voor het nieuwe en onbekende, beïnvloeding door anderen, oprechtheid, trouw, offervaardigheid

IKKE***)

Pink dank je wel voor je uitleg. Er staan heel veel waarheden in. Ik moet jouw uitleg even laten inwerken. Merk dat het veel met me doet. Kom er later op terug.

Lana

stargazer

Hallo Lana,

Fijn dat je er iets aan hebt. Helaas kan ik je niet uitleggen hoe ik zo iets doe, de informatie komt gewoon in mijn hoofd.
Heb wel eens een tijdje op een dromenforum gezeten, terwijl de rest netjes de dromensymboliek via de theorie vertaalde. Deed ik het op mijn gevoel wat binnen kwam in mijn hoofd. Meesal klopte hetvan mij wel.

gr Stargazer

IKKE***)

Hoi Kraai,

Jeetje wat fijn dat iedereen zoveel energie in mijn droom stopt.

Heel herkenbaar wat je allemaal neer hebt gezet. Ik ben er in die zin door geraakt dat je exact mijn strijd aangeeft.  

Mijn intuitie zegt inderdaad dat ik met die gevoeligheid verder moet maar ik ben bang, zo bang.
Inderdaad heeft dit met het verleden te maken. Diep weggestopt al die ervaringen als kind al opgedaan. Als ik naar dat kind kijk dan ben ik gewoon boos dat een kind zulke beelden, gevoelens enz door krijgt waar het niets mee kan. Geen erkenning, herkenning en begeleiding maar voor gek worden verklaard.

Het is voor nu heel lastig om het aangeleerde patroon, om niets hoeven/willen voelen, af te leren.
Je hebt helemaal gelijk dat ik mijn leven niet moet laten afhangen van wat er van buiten af komt. Maar ik heb er nog geen controle over. Het is een ongeprojecteerd projectiel.

Tja en dan je vraag: " Wat als die pil er niet zou zijn?"
Lastige vraag hoor maar ... ik denk ( ja Pink dat denkwerk zit je goed in, als je denkt hoef je niet te voelen.)
ik denk dus dat ik de pil nog nodig heb als zijnde houvast dat het niet allemaal in 1keer uitbarst. Een schijnveiligheid.

Wat betreft de opstanding en de oermoeder. Heel herkenbaar. Vooral de opstanding kan ik me helemaal in vinden. De oermoeder gedeeltelijk.

Dank!

Lana.

IKKE***)

Goedemorgen Stargazer,

Heerlijk toch dat je vertrouwd op je gevoel. Moet ik ook meer doen. ;D

Lana

IKKE***)

Hoi Pink,

Nogmaals je uitleg gelezen. Moest het even laten bezinken daar ik de neiging had, door de prachtig onderbouwde uitleg, te gaan vluchten. Vluchten in mijn hoofd, koppelingen te maken naar uitspraken, literatuur enz. Eigenlijk geef ook jij weer aan dat ik mijn gevoel serieus moet nemen. Ik weet het wel maar hij kwam even binnen.

Dat vrouwelijke staat daar toch voor: luchtiger, aarden, vertrouwen op je gevoel.

Werk aan de winkel dus.

Dank je wel.

Lana.

Carla