vervolg soapserie

Gestart door IKKE***), juli 17, 2011, 10:05:12 AM

IKKE***)

Dag allemaal,

Vorige week heb ik gevraagd om mee te kijken naar mijn legging mbt de ontwikkelingen ten aanzien van de man die mij zo na staat. Ik kreeg o.a. van Leeuwin te horen dat ik contact zou opnemen. Echt niet dacht ik. Ik ga niet weer door de knieeen. En toch. Ik heb een mail gestuurd met de uitnodiging voor een reunie. En...ik heb een reactie terug gekregen en dat na een dik jaar geen contact! Afijn jullie begrijpen dat ik hier een legging op heb gedaan met als vraag: Wat betekent dit summiere contact voor hem, wat doet het met hem.
Ik ben bang dat ik het te positief uitleg en vandaar mijn vraag of jullie er ook naar willen kijken. Het is weer een hogepriesteres legging, mijn favoriet. Mijn eigen uitleg staat achter de gegevens van de kaarten beschreven.

1 Koning bekers
2 koning pentakels
3 zwaarden 9
4 zwaarden 3
5 de geliefden
6 Staven 5
7 de hogepriester ( lag omgekeerd maar daar doe ik persoonlijk niet zo aan)
8 Aas van pentakels.
9 was een kleine arcana kaart

kwintes: 29=11=2

Kaart 1 en 2 zijn beiden krachtige kaarten in die zin dat het standvastige koningen zijn die willen vasthouden.
Koning kelken geeft mij aan dat hij uit allemacht probeert zijn gevoelens te onderdrukken of weg te drukken. Door kaart 2 koning pentakels wordt dit nogmaals versterkt daar hij al het aardse wat hij heeft verworven zou moeten loslaten als we een stapje verder zouden gaan in het contact. Dit geeft onbewust een strijd over wat hij wil en hoe hij ooit het allemaal recht zou kunnen breien. Een licht slachtoffer gevoel? Bewust ervaart hij dat hij even niet weet naar welk gevoel hij moet luisteren en waar hij goed aan doet. Afnemend is de geliefden. Het besef hoe we voorheen met het houden van omgingen voor altijd anders zal zijn. Nu is zwaarden 9. Wakker worden uit een nachtmerrie. Het nog niet helemaal kunnen bevatten. Tja en wassend is zwaarden 3 den die vind ik niet zo leuk ook al zegt mijn gevoel dat het betekent dat hij met pijn in zijn hart er uit snijd wat niet goed voor hem is en dat het betekent dat als de zwaarden klaar zijn ze voor evenwicht in zijn hart zorgen. Eindkaart is Aas van pentakels. Er komt een nieuw begin. Er is geen grote arcanakaart op plek 9 dus opgeteld wordt de kwintes 29 = 11=2. Ik leg het als volgt uit: Een afronding (duidelijkheid) voor ons beiden waarin ieder voor zich aangeeft wat hij of zij wel of niet wil, ingegeven vanuit het Al. Hierin komt voor ons persoonlijk dualiteit naar voren maar van binnen weten we wel wat we moeten doen.

Nou ik ben heel benieuwd. Uiteraard naar hoe jullie het zien maar ook wil ik graag reacties op mijn uitleg aangezien ik lerende ben in het kaartleggen. Feedback is dus van harte welkom.

Groeten Lana.

Leeuwin

Hoi Lana,

De Geliefden op de afnemende plaats, zegt mij juist dat jullie je twijfels (twijfelen doen mensen heel erg en vaak als deze kaart getrokken wordt) moeten laten varen, jullie beiden ballast van eerdere teleurstelling (ieder apart?) kunnen gaan verwerken (Zwaarden 9/Zwaarden 3) waardoor jullie een stabiele basis met elkaar kunnen opbouwen, gelet op die twee Koningen.
De Geliefden zegt mij dat jullie in essentie goed bij elkaar passen maar door onverwerkte gebeurtenissen in het verleden niet tot elkaar komen. Zwaarden 3 zegt mij dat juist jullie bij uitstek elkaars wonden zullen genezen in jullie liefde voor elkaar, hetzij met hetzij zonder hulp van buitenaf.

De omgekeerde Hogepriester zegt mij juist dat jullie open staan voor een nieuw begin maar dat dit nog niet helemaal bewust tot jullie is doorgedrongen. Onbewust ben jij of zijn jullie heel onzeker of je wel goed genoeg bent voor elkaar (Staven 5). Die onzekerheid spreken jullie niet naar elkaar uit en vervolgens uit zich dit in machtsconflicten.

Kijk eens goed naar Aas van Pentakels! Ga symbolisch eens door die arcana heen en zie wat een geluk er voor jullie is weggelegd!! Ik ben blij dat je niet naar me geluisterd hebt Lana ;D

Kaart 11 zegt mij dat jullie je kunnen concentreren waar het bij jullie in essentie om gaat en je bewust kunt worden van wat er werkelijk belangrijk is voor jullie en wat er "maar" bij hangt.

Liefs van Leeuwin

IKKE***)

Hoi Leeuwin,

O jee heb ik weer eens niet geluisterd? Maar ik had de indruk dat ik heeeel goed luisterde naar je :) maar euh het is wel herkenbaar dat ik niet weet waar ik niet naar geluisterd heb, ben er zelfs door van school gestuurd en ik weet nog steeds niet waardoor  ;D

Afijn ik verbaas me steeds over de geheel andere benadering die jij hebt tav een legging en die ik heb.
Leerzaam voor mij. Maar eerst even Ik hoop met grote hopen dat het allemaal zo is zoals jij aangeeft. Het voelt in ieder geval zo. Qua uitleg van de legging sla ik dus hier en daar de plank mis. Ik had bijvoorbeeld nooit de stabiele basis in die twee koningen gezien op een positieve manier, meer een destructieve. Heb ik de insteek verkeerd? Ik ga er namelijk vanuit dat de hogepriesteres een legging is om dat wat speelt in het brein op dit moment, duidelijk te krijgen. Meer van wat is de dualiteit, de innerlijke strijd. nou ja ik kom er wat dat betreft even niet meer uit maar die is herkenbaar bij het leren hè. Even helemaal door elkaar worden geschut en dan valt alles op zijn plekje.
Wat betreft je uitleg over de kaarten klopt het dat zover ik weet we beiden bang zijn. Bang om stappen te zetten en er is al heel veel gebeurd in het verleden waar we nog wat aan te verhapstukken hebben.
Oh en ik durf niet te kijken door die arcana om te zien wel geluk ons nog ten deel zal vallen want dan sla ik door in mijn fantasie en dan is de afgrond weer zo diep.

Thanks, Lana