vraag over een legging

Gestart door Lilith3620, juli 05, 2011, 15:08:44 PM

Lilith3620

Gisterenavond heb ik mijn kaarten over mijn werktafel verspreid en met de ogen dicht heb ik er 3 gekozen op basis van het gevoel dat ik kreeg.

De dame
De lelie
De heer

De laatste leggingen die ik met de kaarten gedaan heb vertelde mij altijd iets over de liefde, maar deze legging was voor mij wel een zeer grote verrassing om toevallig de dame (mijn persoonskaart) en de heer te trekken.

Ik ben zelf nog niet zo goed in het lezen en interpreteren en vraag me af wat andere, meer ervaren kaartlezers hierover denken.

Alvast bedankt!

Leeuwin

Een hele goede vriend die (heimelijk) een diepere relatie wil dan een vriendschapsband?

Leeuwin

Lilith3620

mmm dat zou kunnen, maar ook wel andersom  ::) maar dat weet ik zelf ook

Ik weet zelf niet goed hoe ik de lelie moet interpreteren aangezien het vooral over het werk gaat, maar ik ben student, geen vakantiewerk op het moment en aangezien het nu 3 maanden vakantie is voor mij, zal ik ook niemand op school tegenkomen.

Het is in ieder geval een positieve kaart ~

Kraai

In hoeverre wil jij je spiritualiteit ontwikkelen en beheersen?

Lilith3620

zo goed mogelijk liefst
ik heb een lange tijd geen kaarten meer geraadpleegd en focusde vooral op reiki, om de een of andere reden werd kreeg ik de drang om mijn kaarten terug boven te halen. ik oefen elke dag, voor mezelf en anderen zodat ik de kaarten beter leer kennen en verbanden leer leggen. hoezo?

Leeuwin

De Lelie interpreteer ik meestal als iemand die vriendschap wil en meer niet.

dameblanche

de dame staat ook voor dat er veranderingen aan gaan komen, de lelie verwijst ook naar paranormale inzichten verkrijgen, je bent hier heel hard mee bezig, je bent ook hard aan jezelf aan het werken.
kortom er komen veranderingen voor je omdat je betere en heldere inzichten gaat verkrijgen.
liefs dame blanche

Kraai

Citaat van: dameblanche op juli 06, 2011, 09:56:42 AM
de dame staat ook voor dat er veranderingen aan gaan komen, de lelie verwijst ook naar paranormale inzichten verkrijgen, je bent hier heel hard mee bezig, je bent ook hard aan jezelf aan het werken.
kortom er komen veranderingen voor je omdat je betere en heldere inzichten gaat verkrijgen.
liefs dame blanche

Dit was ook het eerste wat in mij opkwam.

Ik heb sterk het vermoeden dat er bij jou op dit moment een verstoring is opgetreden in een relatie (je vader?) en je hier zelf niet weet hoe je er mee moet omgaan.

Je weet niet goed hoe je deze situatie moet beheersen en hebt het gevoel dat alle orde is verdwenen en je niet in evenwicht bent. Het is tijd voor bezinning en contemplatie. Welke illusie is verdwenen?

Lilith3620

wauw kraai en dame blanche dat is gewoon de nagel op de kop en ik heb er zelf niet bij stilgestaan!

Ik ben dus pas afgestudeerd, maar ga nog 2 jaar afstuderen. Ik ben de enigste van mijn afstudeerjaar die verder gaat en dus niet het normale leven volgt. (samenwonen/trouwen, werken, kinderen, etc etc). Ik ben nu 22, bi en enigskind. Mijn ouders hebben bepaalde verwachtingen (kleinkinderen en een schoonZOON).

Ondanks dat mijn ouders mij alle mogelijkheden geven om te studeren, ze mij zeggen dat ik me geen zorgen moet maken over financiële kosten etc, blijf ik me schuldig voelen over de kosten van mijn opleiding en het feit dat ik op kamers moet omdat de afstand te groot is tussen school en thuis.

Werken als jobstudent is onduidelijk omdat mijn bazin niets laat weten. Allemaal situaties waar ik geen vat op heb en waar ik op moet wachten tot ze zich voordoen.

De storing kan zich voor doen op alle vlakken en elke relatie omdat ik in de knoop lig met mezelf en niet weet welke plaats of rol ik moet opnemen. Een identiteitscrisis bij het volwassenworden.

Kraai

Moet eerlijk zeggen dat ik ook hulp heb gehad van je berichtgetal (niet te veel op letten, is mijn afwijking ;) )

Je eerste bericht is gepost op: juli 05, 2011, 15:08:44. Bij elkaar opgeteld krijg je: 31 = 3+1 = 4

4. De Keizer

Deze kaart staat voor ons realisme en ons verlangen naar stabiliteit en zekerheid. Deze kaart toont onze zin voor orde en nuchterheid, voor discipline en verantwoordelijkheid, en de capaciteit onze energie te richten. De keizer brengt structuur in ons leven.

Dit is de dieper liggende gedachte (wens) achter je bericht.

I.c.m. met jou trekking, de dame, dat ben jij of het vrouwelijke aspect, de lelie is het geestelijke, het spirituele. De lelie is ook de vader kaart, de kaart van de familie en relatie. De heer wil "heers"en en is het mannelijke aspect. Het heersen be"heer"s je nog niet en je bedekt de situatie met je vrouwelijke zachte kant door niet de confrontatie aan te gaan.

Dit betekend dus dat je meer voor je zelf moet opkomen en je gevoelens dient uit te spreken. Maar dan moet je eerst je eigen gevoelens beheersen.  

Je laatste bericht heeft als gedachte:

3 de Keizerin

In hoeverre vlucht jij voor je verantwoordelijkheden? Welke weerstand wil je overwinnen? Het is nu de tijd om je niet meer onaantastbaar op te stellen. Het is tijd voor geestelijke harmonie. Wat is jouw bron van troost en inspiratie?

Eerste blik in de toekomst:

7. De zegewagen

Richt je niet te veel op materieel succes en spiegel jezelf hier ook niet aan af. Wil je maatschappelijk succesvol zijn voor jezelf of omdat dit van je wordt verwacht?

dameblanche

nou lilith dan krijgt je legging nog een diepere betekenis:
dame-lelie-heer
de lelie is van oudsher ook de sexe-kaart, hier komt dus ook je dualiteit naar voren.
tevens staat de lelie ook voor springplank, je staat aan het begin van iets nieuws, er gaat wel degelijk iets veranderen in je omgeving.
geef het de tijd, mee en mee komt er steeds meer duidelijkheid.
als we dan toch aan het optellen zijn dan tellen we de dame, de lelie en de heer bij elkaar op en komen we bj 15; de beer, je maakt je zorgen dat is hier duidelijk, maar de beer staat ook voor kracht en [moederlijke] bescherming.

liefs marianne ;)

Lilith3620

Structuur en zekerheid mis ik nu in mijn leven omdat ik niet weet wat de toekomst voor me brengt.
Zolang ik mij kan herinneren heb ik moeten vechten voor verantwoordelijkheid te krijgen, maar steeds namen mijn ouders het over. Ze zien dit als voor mij zorgen en willen dat ik me nergens zorgen over moet maken.

Maar hierdoor kan ik zelf geen verantwoordelijkheid opnemen. Hoe dichter ik kom bij het "op mijn eigen benen staan" hoe meer angst en onzekerheid ik ervaar omdat ik het nooit heb kunnen "oefenen" zeg maar.

Thuis draait alles om status ondanks dat ik zelf geen waarde hecht aan dure kleren, auto,... maar elke keuze ook qua opleiding, die ik 'zelf' gemaakt heb, werd beïnvloed door de verwachtingen van mijn ouders om later een beroep te hebben wat hoog aangeschreven is en goed verdient.

Wat ik zelf wil is voor mij onduidelijk omdat ik enkel aan andere denk, een gewoonte die ik maar niet kan afleren net als me zorgen maken over alles en nog wat. Als ik iets moois zie dan weet ik voor wie ik het kan kopen. Waar ik troost in vind zijn vooral het spirituele en fantasie.

Kraai

Maar 15 is ook 1+5 = 6. De Wolken

De wolken op deze kaart komen nogal dreigend en somber over. De golven worden door de wind opgezweept en slaan te pletter op de rotsen. Het ziet er naar uit dat er ieder moment onweer kan losbarsten. Al met al een onheilspellend plaatje.
Deze kaart staat voor obstakels en wijst op moeilijkheden, hinderpalen en chaotische momenten.
Maar ... wolken trekken altijd voorbij!

En in Tarot 6.

De Zon

Dit wijst op een keuze of beproeving. Je bent bezig met je toekomst bepaling. Zoals ik al eerder aangaf dien je je ergens over uit te spreken. Je hebt een keerpunt bereikt en moet nu over je toekomst beslissen.

dameblanche

achter de wolken.....schijnt de zon...... :D

Shazia1961

Citaat van: Lilith3620 op juli 05, 2011, 15:08:44 PM
Gisterenavond heb ik mijn kaarten over mijn werktafel verspreid en met de ogen dicht heb ik er 3 gekozen op basis van het gevoel dat ik kreeg.

De dame
De lelie
De heer

De laatste leggingen die ik met de kaarten gedaan heb vertelde mij altijd iets over de liefde, maar deze legging was voor mij wel een zeer grote verrassing om toevallig de dame (mijn persoonskaart) en de heer te trekken.

Ik ben zelf nog niet zo goed in het lezen en interpreteren en vraag me af wat andere, meer ervaren kaartlezers hierover denken.

Alvast bedankt!
hallo Lilith,

gedachten gaan naar een (mogelijke)verhouding met een man.
misschien naar laster(kwaadsprekerij/roddel) waar je verdrietig van wordt of bent geworden?
zou ook kunnen zijn dat jij denkt aan leugens die met een relatie te maken hebben(gehad), heeft iemand jouw gevoelens soms gekwetst?
je denkt aan een nieuw doel wat je in je leven wilt.
maar misschien ben je het vertrouwen in een vriendschap wel verloren door ontrouw in de liefde die je hebt meegemaakt.
zou zomaar kunnen dat het een zakenman betrof.
groot verdriet door een man in het verleden.
mijn gevoel zegt dat je een moeilijke tijd hebt gehad en daardoor nu wrs kampt met een tekort aan zelfvertrouwen of iets in die richting.
toch zie ik voor de nabije toekomst een date/afspraakje voor jou liggen.
het zal een prettige verrassing voor jou zijn uit onverwachtse hoek.
er komt een nieuwe verliefdheid of liefde voor jou aan.
een wens zal verrassend in vervulling gaan.
plannen of ideeën die jij had zullen nu wel doorgaan waardoor de onzekerheid waar je nu mee zit zal verdwijnen.
mogelijk nadat je eerder teleurgesteld was ivm jouw gevoelens.

groetjes Shazia