totemdieren als gids of helper in levenslessen

Gestart door klaproos1945, juli 03, 2011, 13:46:57 PM

klaproos1945


                                        de uil zit rustig naast de kluizenaar

                          lekker te mijmeren zo naast elkaar in het zonnentje
                          eigenlijk hebben zo bijde zoiets van even rustig aan
                          doen na dat avontuur van gister ze hebben het nog

                          niet gedacht of ze kijken elkaar aan de uil spits zijn
                          oortjes en de kleizenaar zegt het lijkt wel of er een
                          timmerman aan de gang is beseffend dat ze in het

                          bos zijn vragen ze zich af wat het wel kan zijn en
                          weg is het mijmer gevoel de uil zegt je weet ik zie
                          als de beste in de duisternis wat voor inzicht is er

                          nu weer in de wachtlijst geplaats

Troubadour

Beste klaproos
Het kloppen zou met mijn totemdier de specht te maken kunnen hebben, niet alles lomt aan op het ogenblik, maar ik ben er van overtuigd dat de tijd alles helder zal maken het duurt bij mij gewoonlijk even voor dingen duidelijk worden.
Met vriendelijke groet
Dirk Jan

klaproos1945

   



                                                            de specht de kluizenaar en de uil

                                 de specht is in het leven van de kluizenaar gekomen om hun uit de
                                 mijmering te halen zij vertelt hun dat wanneer je wortel schiet er een
                                 nieuwe opening word gemaakt voor het nieuwe begin en misschien

                                 is het ook wel het nieuwe inzicht daarom klopt hij/zij net zo lang tot
                                 we ons gaan focussen op de nieuwe plannen en zij voorspeld de uil
                                 dat zich een nieuw avontuur aan kondigt in ons onderscheiding vermogen

                                 dit zal versterken als we ons vasthouden aan ons eigen onnavolgbare ritme
                                 dit is het beste wat we kunnen doen ooo wacht even we zitten nog in
                                 de wachtlijst van een inzicht even verder kijken of is dit het leer proces

klaproos1945




                                                            de uil spits zijn oortjes

                                    wie dient zich nu weer aan een beetje ongeduldig omdat
                                    we ons net waren aan het consenteren op het ritme van
                                    het kloppen van de specht vliegt daar in eens de volgende

                                    vogel langs kij ze draait zich om en gaat gezellig naast de uil
                                    zitten het opvallende is dat ze dezelfde kleuren als de specht
                                    heeft zwart rood en wit klein vraagje welke naam heeft u eigenlijk

                                    vraagt de uil aan de vogel die naast hem is komen zitten
                                    bent u ook op het klop geluid af gekomen dat kan kloppen
                                    zegt de roodborskardinaal dit is trouwens ook mijn naam

                                    en de specht en ik hebben niet alleen de kleuren die overeen
                                    komen maar het is ook het kloppen van het hart dat een overeen
                                    komst is van het ritme het zingen van de roodborskardinaal

                                   geeft een kans om een eind te maken van de oude pijnlijke
                                   situaties en dat geeft ruimte om de oude tegenslagen af te handelen
                                   en een begin te maken van je emotionele zelf bescherming

                                  besef dat we er op het moment niet aan ontkomen de oude
                                  wonden bloot te leggen toch zegt de rode roodborskardinaal
                                  dat deze genezen zullen worden als je je hart troost 
                                   
 

klaproos1945



                                                 hoe vinden we die troost en wat heeft de ekster

                         hier mee te maken hij mist de rode kleur en zijn reputatie is ook alom bekent
                         ze zit hoog in de boom tegenover de bank waar de uil en de roodborstkardinaal
                         zit en waar de specht nog steeds zit te kloppen om een opening te maken

                         zij heeft een sterke wil en is ons aan het opserveren ze zijn handig in een
                         indicatie vooral als het gaat om kennis misschien kan hij/zij iets er over vertellen
                         hoe het hart troost kan vinden om de genezing van de wonden te bevorderen

                         de ekster vraagt zich af wat die twee daar zo al bespreken en vliegt omlaag
                         om eens even wat beter te luisteren naar zijn gevoel en zo al vliegend komt
                         ze bij het lege kraaienest aan daar ligt het inzicht wat naar het gevoel van

                        de ekster al langetijd links heeft gelegen en waar de kluizenaar al lang naar
                        gezocht heeft deze vraagt aan de ekster waar de genezing van de wonden
                        in godsnaamis gebleven en waarom die dan zo lang op de wachtlijs heeft gestaan

Troubadour

Goedemorgen klaproos, het begint een hele saga te worden, ik voel dingen, sommige zaken kloppen tegen het beseffen aan, andere woorden maken mij meer verward, ik voel dat ik op het juiste pad ben, het zal tijd nodig hebben vrees ik, zal mijn vraag straks stellen als ik aan het wandelen ben.
Dank je
Dirk Jan

klaproos1945

 ???


                                           de kever en de zeven bekers

    door zie de illusie heelheid is alom aanwezig
    in de zeven bekers mag je je realiseren dat
    alles wat in het huidige moment passeert
    precies het juiste is waarom jij je hier bevind
 
    met het inzoemen komen we tot de conclusie
    dat het passend en volmaakt is dit accepteren
    denken en voelen kan een totale ommezwaai
    geven van onvrede naar vrede

                                                                                            de scarabee de heilige kever is het
                                                                                            oeroude symbool van nieuw leven
                                                                                            en wederopstanding het opduiken
                                                                                            van de kever kaart geeft aan dat het

                                                                                            leven uit zijn doodheid opstaat en
                                                                                            realistisch gezien verliezen wij ons
                                                                                            doel niet ui het oog de scarabee
                                                                                            legt zijn eireren in de ossenmest

                                                                                            na ongeveer een maand rolt de moeder
                                                                                            kever deze in het water en komen de
                                                                                            jonge kevers te voorschijn zie dit als
                                                                                            voorbeeld als je hoopt ooit je doel te

                                                                                            bereiken door gewoon te doen wat er te
                                                                                            doen valt al is het werk nog zo smerig
                                                                                           het is nou eenmaal nodig of noodzakelijk
                                                                                           als we misschien de komende tijd tijdens

                                                                                           het najagen van onze doelstellingen te
                                                                                           leren hoe we heilige schilden kunnen
                                                                                           maken om deze vervolgens in te zetten
                                                                                           voor bescherming en genezing         

Troubadour

Tijdens mijn wandeling de wijk nog niet uit of er zaten al twee eksters te kwetteren boven mijn hoofd, hoog in twee bomen, moets onwillekeurig denken aan voorheen beschrevene en heb dan ook even omhoog gekeken wat resulteerde in nog fanatieker gekwetter.
Onderweg op een kruispunt verbaas ik me al een aantal dagen over een roze bloeiende lavatera, helder en zonder kwetsuren, terwijl menig andere plant beschadigd in het veld staat.
Met vriendelijke groet
Dirk Jan

buddhagirlie

Dus ik ben op mijn plaats waar ik moet zijn, maar moet nog leren om onvrede naar vrede om te buigen, en aanvaarden dat het leven is gelijk het is om vrede in mezelf te vinden? En ik heb zelf niet toegestaan dat mijn wonden de tijd krijgen om te genezen? En pas als ik die taken volbracht heb zal ik een ander volledigere persoon zijn die meer kan berusten in het leven?
groetjes en knufs , natalie

Troubadour

Dank Natalie
Klopt, ik ben daar waar ik wezen moet, doe ook de taken die het leven van mij vraagt en de vrede begint de overhand te krijgen, wat gebeurd is moest gebeuren, het heeft me duidelijk gemaakt wat het moest dus mijn onvrede over voorbije situatie is niet reeël, wilde alleen dat het niet zo verdomde pijn had gedaan.
Maar ik besef dat ook de pijn een functie heeft gehad, zonder de pijn zou ik de les waarschijnlijk voorbij gelopen zijn.
Liefs en knuffels
Dirk jan

klaproos1945




                                                     de kluizenaar in samen werking met de troubadoer

                                                 de vos geeft aan dat er zegeningen en magie op komst is
                                                 het vorig jaar in 2010 bracht een vriendin mij de kluizenaar
                                                 naar huis en toen we de straat in reden zagen we tot onzer

                                                 bijder verbazing een vos bij mijn huiskamer raam staan deze
                                                 keek mij recht in de ogen toen mijn vriendin terug reed naar haar huis
                                                 was de vos verdwenen en ook de kluizenaar heeft hem nooit meer

                                                 gezien in geen velde of wegen  de vos zegt ik ben de beheerder
                                                 van de magie en ik kan me laten zien en ook weer verdwijnen
                                                 ik ben net zo'n nachtdier als de uil meestal leef ik aan de rand van

                                                 het bos en in het openveld waar ik maastal te vinden ben bij schemer
                                                 tijden en plaatsen die heilig zijn in die zin dat he natuurlijke poorten
                                                 zijn die doorgang geven tussen de werelden der magie de vos is van

                                                 de mens een gids en een beschermer is en duidt er op dat er nieuwe
                                                 verbindingen of gebieden tot ons leven zullen komen deze mogelijkheden
                                                 zijn geopend de beer zegt geef gehoor aan onze innerlijke stem om het

                                                ritme te volgen alles heeft zo zijn eigen ritme  en dat betekent ook
                                                dat je als specht kan voelen dat het hart wat sneller klopt als hij/zij
                                                met zijn trommelen de hartslag van de aarde verbind die de drijfveer

                                                is en wordt van het leven zo als ik al zij zegt de beer alles heeft zijn ritme
                                                de ene keer zal je wat sneller kloppen en geloof me als ik de winterslaap hou
                                                dan klopt mijn hart een stuk langsamer ook zal mijn kroost in deze tijd

                                                geboren worden om als het weer lente word wakker te worden en de
                                                wielen beginnen aan een nieuwe omwenteling als we de levenspatronen
                                                in de verandering gaan zien het symbool van honing de zoetheid van
                                                een natuurlijk leven zijn de potenciele vormen
                                           
                     

Troubadour

Beste Klaproos, ik moet zeggen dat ik mij inderdaad al tijden vereenzelfig met de kluizenaar, waarom weet ik niet maar ik voel een bepaalde verbondenheid.
Ik denk inderdaad dat er veranderingen op komst zijn, voel het diep in mij, kan het niet benoemen, maar voel dat ik geduld moet hebben en dat alles dan zijn plek zal vinden.
Heb ook niet de behoefte om iets af te dwingen dat voelt niet goed.
Liefs en knuffels
Dirk Jan

buddhagirlie

dus ik moet ook beter leren luisteren naar mijn innerlijke stem, en door te luisteren naar mijn innerlijke stem, vind ik het ritme dat bij me past zoals de beer het ritme heeft om zich in de winter terug te trekken om dan hernieuwd in de lente weer tevoorschijn te komen? En als ik mijn ritme heb gevonden gaat het wiel van een nieuwe omwenteling (een nieuw 'begin' ??? ) weer draaien? Zolang ik mijn innerlijke stem niet hoor en het ritme niet vind, blijft de impasse dus duren, tot ik mijn innerlijke stem dus hoor?

Groetjes en knufjes
Natalie

Troubadour


klaproos1945

 ;D



                                     de kluizenaar vind het frapant

                   dat het onderscheidings vermogen soms nog wel eens te kort schiet
                   in de evaluatie van het verleden waar de gaos en het geharwar de
                   zegeviering waren die de boventoon hadden in het leven van dood

                   en weder geboorte met de oude instinkten en inpulsen zie men ons
                   eerder als puinruimers en walgde we bij het idee dat we de gier als
                   totumdier zullen zien toch zal dit totumdier een steentje bijdrage

                   als we de problemen gaan uitbannen die door ziekte en dergelijke
                   oorzaken aan ons knaagt de gier zegt ondanks mijn zware taak
                   van de dood opruimen van zachtmoedigheid van de genezing

                  en de weder geboorte en wij leren jullie hoe met de cycles van het
                  leven om te gaan wij helpen jullie om bewust te worden van dit proces
                  dood en wedergeboorte heeft de zege en is van toepassing bij de

                 veranderings proces om het in een andere richting te sturen deze
                 brengt een andere kijk en een nieuwe visie in ons leven ook komt
                 de komodoriaan de grootste hagedis die leeft op een klein eilend

                 in het zuiden als een uitstervend ras dat al met zijn oeroude gewoontes
                 gebruik maakt van deze instinkten de komodiriaan zegt geef het vertrouwen
                 een plek het is tijd nu de klimaats verandering plaats neemt dat we

                 de creative krachten beter gaan beheersen als er meer vertrouwen
                 in een goede genezende gezondheid word gereflecteerd
                 de komodoriaan is de oude ridder van de staven die aan de gevleugelde

                 zwaarden koning in de lucht assertief het vuur door geeft qua raadgeving
                 komen de blauwe reigers veel voor in het moeras gebied en het ondiepe
                 water daarom zegt de blauwe reiger luisrer goed naar onze raadgevingen

                 want in het diepe moeras zit de goede bodem verborgen waar wij blauwe
                 reigers het nauwkeurig advies verkrijgen en zullen doorgeven ook met onze
                 lange poten geven we aan dat het niet nodig is om massiefe pilaren te creëen

                wij kunnen heel goed hierdoor in balans blijven verlies in deze tijd nou niet je
                geduld want jullie zullen na deze geduldige tijd zo al staande in het ondiepe water
                tot actie over gaan in de lucht beheersen we de vliegkunst als gracieuze vogels

               die het levenspad volgen zwart is de kleur van de nacht vanwaar de nacht het
               leven schenkt aan vernieuwde dag al vanuit de middeleeuwen ben ik een
               algemeen symbool en als schildwacht geboren de brenger van de boodschap

              dat er de komende tijd moet opgelet worden bij war we onze kinderen voeden
              laat hier over je waaksaamheid niet verslappen de kraai zegt ik heb niet alleen
              een complecse taal maar ik beschik ook over een opmerkelijk stem geluid

              of het nu het krassen of weet je al dat elke serie geluiden van mij zijn
              betekenis hebben wij verbeelden ons dat we samen met de roofdieren
              de uil kunnen verjagen de kluizenaar zegt daar integen de beuk er in

              ook ik wil mijn eigen weg volgen zonder dat ik me hoef te ergeren
                                       over mijzelf en de anderen