totemdieren als gids of helper in levenslessen

Gestart door klaproos1945, juli 03, 2011, 13:46:57 PM

klaproos1945

hoi lana

het bericht dat je elders schreef zit een overeenkomst in van jou en de kat
bijde hebben jullie bijna op de pad getrapt en toeval bestaat niet we waren
bijna singroon met onze belefenis mooi eigenlijk hoe alles zo zijn samenloop heeft
en hoe zoek jij die dingen op waar je je zo mooi in kan verdiepen ik vind dit
leerzaam

margo

IKKE***)

Hoi Klaproos,

Zoals jij het stelt, dat de poes en ik beiden bijna op de pad stapten, had ik het nog niet bekeken. Mooie aanvulling! Ik zoek de betekenis van de dieren op in het boek van Christiane Beerlandt, als de dieren spreken konden. Er staan meer dieren in beschreven dan in het boek van Ted Andrews  en de betekenis wordt op verschillende manieren uitgelegd. Erg interessant, vooral als de dieren dan ook weer voorkomen op de tarotkaarten.
Trek je een dagkaart blijkt die van eenzelfde strekking te zijn als de betekenis van het dier wat je tegenkwam tijdens  een wandeling.

Groet Lana.

klaproos1945

de spin= hogepriesteres 11

balanseren tussen de gebieden van het verleden

verleden   & toekomst
                                                   stoffelijke & geestelijke
                                                  mannelijke & vrouwelijke
                                                  waken        & slapen

sinds een paar dagen zit er een kruisspin aan de buitenkant van het raam
                             zo kan ik hem bestuderen de spin  laat je zien hoe vandaag de dromen
                             geweven zijn ook zit er nog een kleinspinnentje wat duidelijk veel banger
                             is dan de grote kruisspin het spinnentje vluchte weer terug in zijn holletje
                             zo gauw ik me liet zien de spin is onderwijzend in het scheppen van magie

het weven van de eigen lotsbestemming een aankondiging van kansen die
                             er zijn om ons zelf creatief te uiten is een weerspiegeling van drie soorten
                             van de magie de eerste is de kracht om nieuwe creaties te spinnen

de tweede is de bevestiging die er op wijst dat we de scheppingskracht
                             bevestigen en tot uitdrukking gaan brengen

de derde is het verbinden van het verleden en de toekomst
                             dood en weder geboorte toename en afname dit alles weerspiegeld zich
                             in de spiraalvorm van het web

ook is het belangrijk de dingen volledig af te maken in veelvoud de
                             richting tebepalen vanuit een centraal doel

klaproos1945

hoi lana

het boek is besteld en ik ben zo benieuwd
kan ik mooi mijn schrijven er bij aan passen

margo

IKKE***)

Ik weet zeker dat je er veel plezier van zult hebben.

Groet Lana.

klaproos1945

de duif~zwaarden 6

zij herinnert ons er aan dat we vooral om in contact met moeder aarde
                               te blijven en hier ons voedsel bij elkaar te vergaren in de creatieve
                               mogelijkheden van het leven in de vele culturen zijn duiven omgeven
                               met een enorm aurool van liefde ook zullen we de gemoeds rust van
                               van een kalmerende priode mogen beleven omdat er een tijd zal aanbreken
                               die de vernieuwde levenscycli de nieuwe deuren zal openen als we
                               nieuwe wateren aanboren bij het vinden van de spirituele begeleiding

de muis~pentakels 5
       geef aandacht aan de details van het leven want het is belangrijk 
       omdat we deze misschien gaan navolgen en vooral nog meer zorg
       gaan besteden aan het papierwerk juridisch deze eens onder de loep
       te nemen we zijn het hele jaar door op zoek naar voedsel en we
       maken de de nodige voorbereidingen om de vroegere schaarste
       niet te vergeten zo voorkom je een soortelijke herhaling en ik ben
       beter voorbereid op lastige tijden in de toekomst zo zal ik beter in
       mijn kracht komen te staan om de doeleinde te berijken

klaproos1945

de leeuw~kracht VIII

als we in de vernieuwde visie een einde maken van alle brute krachten
                               zullen we beginnen met niets de leeuw is het buitenbeentje van de
                               katachtigen en is een groeps dier die bij gemeenschappelijke activiteiten

geduldig cooperatief en zachtaardig te werk zal gaan omdat hij/zij beseft
                               dat brute kracht geen onderbouwde inhoud heeft het is van belang dat
                               we in de wilskracht dat gene vinden wat de minste weerstand bied

de rups~bokalen page

in het tweede stadium van de metamorfose zullen de larve tevoorschijn
                              komen om zich te ontpoppen tot rups zij proeven eerst met de zintuigen
                              of het voedsel eetbaar is daarbij kunnen zij heel pietluttig te werk gaan

omdat zij zich beperken tot het eten wat bij hun past zo heeft ieder soort
                              rups zijn eigen voorkeuren het zegt ook dat het verstandig kan zijn om
                              zich te concentreren op een zacht kalme wijze van benaderen

spechten~zwaarden aas

voor de specht zijn de larven het voedsel dat zij vinden als de specht inhakt
                              op de bomen of het dode hout om vervolgen op een ander tijdstip simpelweg
                              er voor te zorgen dat er door hun gehak de boomsappen naar buiten zullen

stromen om in een later tijdstip terug te keren en de insecten op te eten
                              die in het sap terecht zijn gekomen de specht begleid de chamaan met
                              zijn getrommel en bevestigt  dat er in ons bestaan een nieuw ritme is onstaan

sprinkhaan~bokalen tien

als we grote srongen maken door de vreugde die hierbij word ervaren
                               en de wens waarop we hoopte begint uit te komen wetend dat we er
                               midden inzitten er is hoop op een goede gunstig verloop weet de sprinkhaan

ook instinkmatig de plek van de zon te vinden en het instinkt zal verandere
                               in intuitie als we er klaar voor zijn om de grote sprongen die we waagde
                               ons voorbij lieten gaan van de innerlijke stem nu stappen we uit ons kringetje

van frustraties en maken de sprinkhaan het symbool van de opgewekte stemming     

klaproos1945

de impala~0 de dwaas

is zeldzaam en behoord tot het ras van de antilopen in zuid afrika
                            mogelijk is zij het soort van de verwijderde kracht en de impala
                            staat voor open trekken laat het komen en geboren worden

nog wijder opentrekken laat het komen en geboren worden nu de
                            baarmoeder mond op soepelen wijze is opgerekt hij/zij zal geboren
                            worden in een beweging die vraagt om nog weidser de ramen open

te gooien en in deze weidse ruimte het leven te vinden in een
                            flexibiliteit laten we los wat zich reeds heeft aangemeld als ik wil los
                            gelaten worden ik wil hier vanaf van deze situatie laat mij er uitstappen

laat mij gelost worden en als dit goed voelt dan zullen we verlost zijn
                            en in de ruimte zullen jonge krachtige spruiten groeien ook als het vrouwelijke
                            geen kinderen meer baart nu zal die ruimte er zijn om zichzelf te laten

groeien en zichzelf opnieuw geboren laten worden in een transformerende
                            metamorfose dit is mogelijk om in een ongecompliceerde vreugde het leven
                            te aanvaarden als we ontspannen luisteren naar ons innerlijke zelf  

klaproos1945

de beer~1 magiër

hij/zij vraagt om aandacht zo van luister even vrien-in de beer
                                  schraapt haar keel want zij houdt er van als je luisterd ook is het
                                  houden van haar vlezige lichaam de heerlijkheid die ze ondergaat

als ook andere van haar houden bezorgd en verantwoordelijk zo als
                                  ze is kan haar een soort schaamte vergezellen en ze vraagt aan jouw
                                  ben je wel voldoende aanwezig in jouw fysieke lichaam want er is een

een oersensuele venuskracht tastbaar aanwezig die jouw wilt laten
                                 genieten van je lichamelijke zijn op aarde de beer vraagt jezelf ook
                                 om je niet van het aardse af te keren en je lichamelijke waar te maken

de beer komt op je pad om jezelf te laten beseffen dat je blij mag leven
                                 en bezit mag nemen van jouw lichamelijkheid bewust te worden van je
                                 sterke benen in je mannelijke~vrouwelijkheid sterk en fier op te staan

zo verwijderen we elke overtuiging van zwakte neem je ik~IK ga flink
                                 sta flink leef in krachtige vitaliteit van een gezond levensvleselijk lichaam
                                 vestig jezelf als vriend~in van moeder aarde en toon dat je gewoon jezelf

wilt zijn in het leven van heelheid ook al kijkt je eigen omgeving er vreemd
                                 van op als we onszelf bevrijden dit vind je eigen omgeving confronterend
                                 en moeilijk om je hier in te ondersteunen de beer kan de omgeving testen

met zijn acrobatische toeren zij doet dit om haar eigen juiste grenzen af te
                                 tasten en het is belangrijk om dit proberen te laten gebeuren want jouw
                                 juiste grenzen zullen nodig zijn om nieuwe kunstjes en dingen uit te testen

zodat we meer zelfvertrouwen krijgen en ontwikkelen en heerlijk te genieten                 
                                 van de eigen mogelijkheden van de expressie die bij jezelf aanwezig is geen
                                 druk meer voelen over gister of morgen vertrouwen op ons zelf wikkend

en wegend geen snelle beslissing maken wel rustig verder bouwen aan het
                                 innerlijke gesprek touwtjes voorzichtig doorhakken  in een rust gevende

omgeving

klaproos1945

de jan van gent~2 de priesteres

de jan van gent is een sigaarvormige vogel met lange smalle vleugels
                                 de jonge vogels lijken op het eerste gezicht op een grote pijlstorm vogel
                                 zij hebben karakterstieke bewegingen de jan van gent gaat behoedzaam

om met de pasgeboorne en zal hem/haar koesteren als een haast onzichtbare
                                heilige voorzichtig test en  kijkt wat de behoedzame manier is om hier mee
                                te kunnen omgaan ook gaat hij/zij dit werk nauwkeurig werk geduldig en met

grote nauwkeurigheid aan als een handig artiest die de toetsen van een piano
                                blindelings bespeeld  om te kijken wat er in haar omgeving gebeurd zij zal
                                zacht met zichzelf omgaan en ziet het mooie er van schoongemaakt en zuiver

ziet onze jan van gent de aandacht voor herstel zich voorbereidend klaarmakend
                                voor iets nieuws dat zuiver zal beginnen als een baby in een witte wieg door
                                de jan van gent veredelt witte zuiveren zaken en feiten van gebeurtenissen

heeft aandacht voor dat gene wat altijd zal blijven op het pad verlicht door
                                de lantaren waar alles dient te blijven funcioneren naar behoren de boodschap
                                van jan van gent is om onze snelheden aan te passen nu eens wat meer

en dan weer eens wat minder laat vanuit jezelf de boomstam rustig van
                                onderuit vorm aannemen door de schepper die behoedzaam zal werken
                                omzichtig en liefdevol  de waarde van bepaalde details het hoofd zal bieden

de vorm zal creëen en herstellend op zal bouwen met alle gemak tot prinselijke
                                resultaten komen die in het heden de ogen de kost zal geven en de linkse en
                                rechtse hand zal laten voeden in het evenwicht van de compositie en werkstuk

wees geduldig met jezelf.... want het verdere loslaten komt zo gaande weg
                                vanzelf ondertussen werken we door aan het nieuwe we voelen vanzelf
                                als er nog zaken of dingen zijn die losgelaten willen worden of aandacht

gaan vragen doe dit in aandacht en beweegelijkheid beide zintuigen
                                er op gericht om dit project af te ronden met een natuurlijke doorzettingskracht
                                van een deugdelijke werking aan het geheel van jezelf waar jezelf iets

moois van wilt maken

klaproos1945

de naaktslak~3 de keizer

de naaktslak kan zo'n 20cm lang en 2cm breed toch
                                         zijn de meeste  naaktslakkken kleiner de kleur varieerd
                                         van zwart grijs fel rood tot oranje tijdens het kruipen

word er een dikke laag slijm aangemaakt en bij verdediging
                                         krimt de naaktslakt in tot een bal de naaktslak neemt graag
                                         risicoos om zichzelf te bewijzen dat het wel kan en bengelt zo

tussen uiterste van voorzichtigheid enerzijds en het uittesten
                                        anderzijds soms gaat dit met risicoos gepaard om te kijken
                                        hoe ver ze kan gaan ook heeft de naaktslak de gewoonte

om hem/haar grenzen zo ver te verleggen dat ze komt aan
                                        de rand van de afgrond van het bestaan en komt daardoor
                                        oog in oog te staan met de dood en ziet dit als een uitdaging

omdat de naaktslak heel ver durft te gaan met testen is hij/zij
                                        de pionier onder de dieren ze doet nou eenmaal het snoeiwerk
                                        in het gebied van welzijn door te oefenen en hard te werken

in dienst van de vooruitgang van de evolutie van de mens
                                        als een pianist die zich eigen maakt aan de moeilijke passage
                                        om vervolgens zijn muziekstuk te voltooien als de leerling die

zijn weg verkort nadat zijn boekenwijsheid is geleerd zonder
                                        dat hij praktische kennis heeft opgedaan als een puber de testen
                                        gaat uitproberen om te zien wat er gebeurd en het er op lijkt

dat de gevolgen niet gekent zijn door de puber in zijn leven
                                        en het leven van zijn omgeving zichzelf als een stuntman gedraagt
                                        die de boodschap geeft aan zichzelf zonder te beseffen wat men

moet doen als men de naaktslak aantreft op zijn levenspad
                                        als we even moeten stilstaan om goed na te denken wat de
                                        risicoos zijn en wat de mogelijkheden ons te bieden hebben

we weten dat het oefening nodig heeft om door dit gebeuren
                                        heen te komen als we soms te snel gaan zullen we de sporen
                                        gaan bewandelen of uitdagen zonder dat we onze vrouwelijke

zachtheid vergeten en dat in het ik~ik moment er aan mijn eigen
                                       veiligheid voorbij word gegaan en kan een grensoverscheidend
                                       moment onstaan omdat men het nog niet kon laten om veel te hard

de risicoos veel te snel tevoorschijn komen om te weten waar de
                                       eigen grenzen liggen word het tijd om gas terug te nemen om te weten
                                       dat het spoor wat de naaktslak heeft achter gelaten ontstaan zijn

uit de zelf verdediging ga nou je vrouwelijke kant niet bestrijden
                                       want dit zou in je ik~ik situatie van gensoverschreinde reactie
                                       de zachtheid aantasten als er te veel risicoos worden genomen

in onwetendheid die gevolgen zullen hebben in een zuivere grensverlegging
                                       neem gas terug als je nu de veiligheid in jezelf overschrijd tot dat je weet
                                       waar de eigen grenzen liggen als je het gevoel hebt om je aan je eigen grond

vast te willen houden en grijpt naar ieder strohalm dan bevind je jezelf
                                       in een moeilijke situatie en is gebouwd op en insinctieve basis onvoldoende
                                       bessef van de eigen middenkern zoekt men de veiligheid onder andermans

dak zoek inplaats hier van je eigen veilig zijn in jezelf verschuilen hoeft
                                      geen optie te zijn toon je eigen gedaante weglopen heeft geen zin
                                      mannifesteer van jezelf zijn met de oerkracht laten opbruisen in de

juiste banen doorvoelt vanuit de diepste ziels inhoud spelen we geen
                                      verstoppertje want het zal de naakte waarheid zijn die jouw je eigen wereld
                                      laat verkennen het levens spextrum is veilig en oersterk beschouw jezelf

niet langer als een verwelkte bloem geloof in je   scheppingsenergi♥n
                                      zodat je de weg alsnog kunt vinden van jouw ware aard in de natuur
                                      van de spontane krachten in de gevoelens van jouw zelf die plaats 

maken  en ruimte scheppen voor
                                                                  respect~zelfrespect
                                                            in het oorspronkelijke zelf                                                       

klaproos1945

de kalkoen~4 de geliefde

de kalkoen dient het werk als gezelschaps dier afkomstig voedsel
                                van noord en centraal amerika  de maya's houden de kalkoen als
                                fier gedrag dat de eigen indentiteit wilt behouden waar men recht

op heeft op en in zijn eigen pad weet zichzelf veilig en beschermd
                                van binnenuit waar haar waardigheid met trots word gedragen zij
                                weet zich beschermd in zijn eigen waardigheid en haar eigen ik

vanachter de struiken houdt zij alles nauwkeurig in de gaten
                                omdat zij ziet en voelt wat er gebeuren gaat in de helm gevuld met water
                                zit haar veiligheid en voeld zich beschemd als ze zenuwachtig vinnig

de aandacht vestigt op de waarde van zichzelf wetend dat ze nooit akkoord
                                kan gaan met dat gene wat haar wilt grijpen of beetnemen zonder
                                voor zichzelf op te komen schuddend met haar veren ziet ze er op waardige

wijze netjes uit ze bestaat uit fierheid en zal niemand een strobreed
                                in de weg leggen door zichzelf te blijven want mijn waarde ligt in
                                de innerlijke kracht zijzelf zal haar hoofd niet laten hangen

want een kalkoen is een kalkoen en zal niet aan zichzelf twijfelen
                                ze zal doorgaan als een wekelijk mens omdat dit gelijkwaardige
                                rassen zijn wetend om in fierheid kortemetten te maken met de

ondeugden snoeien om de opluchting van een teveel te voelen
                                verdwijnen die dan een bevrijd gevoel van opluchting geeft als
                                we onszelf vragen het zelfde te doen maar het zelf moeten weten

want een kalkoen zal zich nooit bemoeien met jouw zaken zij wilt
                               wel dat je jezelf een flink sterk gevoel geeft dat in evenwicht
                               is lichamelijk en stoffelijk blijvent bij de inhoud van je hart in de

fierheid van jezelf in een gestalte van de zijnskracht van het bestaan
                                                    waar de waarheid van jezelf gezond is
                                                                in je eigenwaarde                               

klaproos1945

de struisvogel~V de priester

de struisvogel is de grooste en zwaarste afrikaanse loopvogel
                                            met haar 2.5 meter kan ze wel 155 kg wegen en 70 km per uur
                                            berijken ze hebben een alfa vrouwtje dat samen met hem de 

de broedzorg op zich neemt de  jongere vrouwtjes hebben geen
                                            broedzorg hun voedsel is plantaardig het opmerkelijke gedrag van
                                            de struisvogel is dat ze bij gevaar languit op de grond gaan liggen

zo vallen ze minder op ze zullen echter nooit de kop in het zand steken
                                            en de struisvogel zal zeggen dat we geen tijd moeten verliezen met
                                            het aanpakken van nuttelose zaken ook is het beter om herhalingen

hiervan te vermijden omdat die sinds langetijd bij het verleden horen
                                           ga via de snelweg om zo meteen bij een kruispunt aangekomen of
                                           bij een tweesprong waar jezelf de keuze maakt of je links of rechts wilt

gaan je even tot rust kan komen je komt bij het essentiele punt van jouw
                                           zelf de pure zijns kern van het centrum van hieruit zal je vertrekken
                                           in dit pachtige kernpunt vind je de parel van je zijn deze parel zal in

het diepste  centrale punt de waardevolle schat vinden waar je jezelf
                                           verbind met zelfliefde kijk er naar geniet er van als iets of iemand die
                                           zichzelf koestert als jij het innerlijke centrum ontmoet in de herkennig

trouw in verbondenheid en de boodschap gaat begrijpen van de struis
                                           vogel in een heerlijke dappere lieve kern van de waarheid die hoorbaar
                                           zal zijn tot in de toppen van van de vers afgelegen bomen door bij jezelf

de antennes open te zetten voel jezelf de sterke intuitie en met al je
                                          zintuigen te openen zal de struis vogel je vragen mee te gaan langs
                                          de paden en velden de grachten en beken om te kijken of er iets moois

te beleven valt hij/zij vraagt naar de vrien~dinnen naam wetend dat je
                                          houdt van nauwe contacten en wilt jouw zo benoemen benoemen met
                                          een vriende naam als hij?zij je vraagt om jezelf te vergezellen neem

dan de tijd voor deze goude raad pas als alles klaar is en niets vergeten
                                          er goed is gevoelt is zoals het weten van dit heb ik niet meer terwijl
                                          ik weet het zeker nodig te hebben op mijn pad dan mag je met jezelf

mee beseffent dat je nooit meer zomaar hals overkop in een avontuur
                                          zal binnen vliegen door het volgen van onze wijsheden weten we
                                          dat de intuitie of zelfs het instinct meer aanvoeld dan dat we voorheen

vermoede zo spaar je jezelf kopzorgen en een teveel aan hersenwerk
                                          spreid je neusgaten zet je radar aan sper de ogen goed open zo volg
                                          je de weg van wijsheden intuitief en allert opstaan in het aanvoelen

van wat er onder de oppervlakte speelt in de onvoorwaardelijjke liefde
                                          en de vernieuwde energiëen van jouw waarheid de zielskracht die
                                          razend snel selecteer jezelf datgene wat dient weg gegooit of afgehakt

dient te worden laat hier geen gras over groeien als je op een handige
                                                          wijze het kaf van het koren weet te scheiden

klaproos1945

de kauw~6 keizerin

de ze kauw is gekenmerkt met een grijze zijhals en achterhoofd
                                  de ogen zijn lichtgroen ~ grijs omringt de kauwen zijn het kleinste
                                  kraaiensoord van de lage landen en ze geven een tsjak tsjak geluid

ze voeden zich met insecten zaden en granen in de staad gaan ze voor
                                  broodkruimels en etenafval zij vinden vrij gemakkelijk voedsel in de
                                  omgeving van de mens kauwen zijn intelegenten vogels die wegkwijnen

als ze gevangen zitten in een kooi daarom is de vrijheid van ons kauwtje
                                  wettelijk vast gesteld de kraaiachtige kauw nesteld zich in hoge bomen
                                  ook is zij in de stad te zien bij de schoorstenen zij kijkt altans symbolisch

met het rechter oog naar de dingen ze wilt de dingen waarnaar ze kijkt
                                  doorboren met haar spychologische blik het lijkt er op of ze zich er aan
                                  wilt vasthechten en heeft de kracht wanneer ze eenmaal iets vast heeft

met haar blik poten of snavel dan zal zij een vernetelde blik sturen
                                  die durft en grensoverschrijdend zal zijn de kauw is niet bang uitgevallen
                                  om haar innerlijke vuur om te zetten metkracht in actie om de dingen beet

te grijpen ze zal niet loslaten als ze met de dingen bezig is in de goede
                                  zin geeft zij de raad om de dingen los te laten waar je in begeerte op
                                  zou storten het grijpen of nemen van datgene waar jezelf grensoverschrijdend

kan zijn onwillekeurig is zij als de fles rode wijn die naast haar staat
                                  dicht rood en warm aards schikt zij haar staartpennentjes op aandachtige
                                  wijze ordelijk zo als ze is en zij neemt het allemaal wel eventjes heel ernstig

in de zin van verantwoordelijkheid soms zelfs zodanig dat zij er een
                                  punthoofd van krijgt alles in orde makend  vanuit een keurende blik
                                  die met het aardse lichaam heeft te maken de kauw zal zich hier voor

tenvolle voor inzetten statig en fier welwetend wat de eigenwaarde inhoud
                                  vliegend over de beken zorgt ze er voor dat de pluimpjes haar staartje
                                  van haar lichaam mooi inelkaar past zij buigt haar grijzen nek sierlijk

en op een flexsibele manier naar die delen die om verzorging vragen
                                  na alles te hebben geordent voelt zij zich gelukkig zij gelooft in het leven
                                  als gelukbrenger te beginnen bij jezelf geef aandacht aan dat gene

die jezelf bent aan jouw lichaam aan het heerlijke gevoel om in jouw
                                  lichaam te zijn in haar ogen onschuldig zijn daardoor zal vanuit haar hartje
                                  de blijde klokjes luiden die sterk klinken tot over de bergen en hoge bomen

van het bos de kauw zal zich helemaal geven vanuit de volle kracht zingend
                                  en toeterend hoor je de levensklanken galmen omdat zij niet anders kan
                                  dan plezier maken en te spelen met de andere kinderen ze zal na het spel

nog even nahijgen lachend blaast zij even uit van het spel en de zang
                                  ze vond het toch heel leuk ook al zit ze soms  even stil maar ondertussen
                                  zit zij boordevol rode energie zij heeft al plezier op de voorhand boordevol

binnenpretje die als een salvo oersterk en krachtig pret laat beleven in het
                                  aardse bestaan van het bewegen en het leven zelf van haar eigen lichaam
                                  vertegenwoordigt zodadelijk schiet zij weer in de dynamiek full speed

gaat zij haar levenswater in en creëerd de pret en het plezier gewoonweg
                                  weet het kauwtje soms de show te stelen door op een creatieve manier
                                  de boodschap over te brengen als zij nieuwe spelletjes ontwikkeld

ze heeft  plezier eenvoudig onschuldig grootse pret in acrbatische toeren
                                  en in de vindingrijkheid zegt het kauwtje doe net als ik probeer maar uit
                                  door steeds nieuwe dingetjes te vinden waar je veel plezier aan beleeft

en uit kan halen jouw leven kan een ontdekkingstocht zijn en het zijn
                                  de kleine dingen waar jezelf gelukkig van word en het zijn de eenvoudige
                                  middelen die de lach tevoorsschijn tovert bij jezelf en zo ook bij de andere

doe maar zet je hier voor in vrolijk boeiend glunder en lach over het feit
                                  jezelf er van bewust dat jij je leven lichter kan maken door de blijheid
                                  van jezelf te spelen in je eigen spel waar plezier je gelukkig gaat maken

in je eigen lichamelijke schoonheid
                                                                       van het aardse gevoel

klaproos1945

de otter~7 de zegewagen

met zijn gestroomlijnt lichaam heeft de otter zich aangepast
                                          aan het leven in het water zijn haren blijven droog door de
                                          opeen planting van de donsharen dekharen drogen snel weer

op voor de otter nie nauwelijks onderhuids vet heeft is deze
                                          waterdichtheid van belang om op tempratuur te blijven onder
                                          het koude water de vacht moet in optimale conditie zijn daarom

eet hij/zij vis zals als paling baars snoek en karper de vissen die
                                          haar voorkeur hebben zijn kleiner dan 25 cm door de moeilijke
                                          omstandigheden van de oprukkende mens dreigt er in het grote

woongebied van de otter gevaar de otter is goed geholpen met
                                          de ecologische verbindings zone die de loopplankjes en wandelpaadjes
                                          bieden die gebouwd zijn onder de bruggen de otter heeft zich stevig

gevestigt in de stoffelijke struktuur van de aarde en het lijkt of
                                          hij nooit meer zal vertrekken koppig vatshoudend aan zijn stekje
                                          waar zij zich nooit zal laten wegjagen de otter is een stevige

incarnatie tot vreugdevan zichzelf en de andere jezelf zijn op een
                                          stralende manier de otter is het symbool van de welvaart en als je
                                          aan hem vraagt hoe laat het is zal hij/zij het niet weten ze zegt

wat is tijd bestaat tijd wel ik geef mij liever over aan het nu
                                          vervolgens zal de otter jou vragen wie en wat ben jij wat ga jij
                                          eigenlijk besluiten of toon nu eens eindelijk wie je bent jou

indenteit laat mij nou eens zien wie je bent de otter neemt een
                                          verfrissende duik in het heerlijke koele water om vervolgens
                                          je aan te kijken met zijn neusje boven water zegt zij ben jij een

neushoorn of een konijntje of ben jij soms een mens weet je
                                          eigenlijk wel welke eigenschappen je hebt en wie je bent
                                          als we met de otter worden geconfronteerd laat hij onszelf na gaan

in hoevere wij onszelf gevestigt hebben in ons innerlijke gevoel
                                          en van onze levens echte onhoud ne vraagt zich af of we er over
                                          na denken hoe we er zouden moeten uitzien of dat we dat eigenlijk

nog niet zo goed weten wie we werkelijk zijn de otter vraagt zich af
                                          of het wat zou uitmaken wat je eigenlijk wilt zijn of wat jij eigenlijk
                                          zou willen zijn zodat je uiteindelijk kan zeggen voila ik ben hier

want na lang aarzelen ben ik toch naar binnen gegaan op zoek naar
                                          Ik ik heeft gevraagt aan alle nevels om zich op te heffen en toen
                                          heeft ik zich durven of kunnen tonen gewoon zo als ik~ik ben

bewust de mennende beleving van mij zelf
                                                                        als een otter die
                                                                     zijn noot zal kraken
                                                                        met een steen
                                                                    liggend op zijn rug
                                                               afvragend wat er in zijn 
                                                                          is gebeurd