Beste Klaproos,
Mijn ontmoeting met de Das is al een aantal jaar geleden maar heeft me destijds de rust gegeven om een aantal zaken onder ogen te zien die ik diep van binnen wel wist maar waar ik niet aan wilde, het einde van een relatie van bijna 18 jaar.
Ik had destijds meer van dit soort ontmoetingen omdat ik mij terugtrok in mijzelf en de natuur, het gaf me rust en helderheid in mijn denken
We hebben onze relatie op een respektvolle manier beeindigd en zijn nog immer goede vrienden, ik vroeg me af wat de muizen te betekenen hadden en inmiddels weet ik dat ik naar mijn eigen gevoel moet luisteren, ok in dit geval heeft het met een relatie te maken, ben er al een paar maanden stuk van, van respekt is totaal geen sprake, maar mijn gevoel blijkt achteraf juist te zijn geweest, het pijnlijke is dat ik het om wat voor reden dan ook maar niet los kan laten,voel me enorm gekwetst ondanks het feit dat ik voelde dat ik de relatie moest beeindigen, het heeft me letterlijk uit mijn evenwicht getrokken, het was een zeer korte heftige ontmoeting, de naam relatie durf ik het eigenlijk niet geven, het heeft me enorm aan mijn eigen beoordelings vermogen doen twijfelen terwijl ik normaal gezien erg zeker en evenwichtig ben, ben tot drie maal opnieuw begonnen omdat de ander mij verzekerde dat ik het verkeerd zagen liep tot drie maal tegen hetzelfde aan.
In die zin ben ik dus erg blij met muis, besef dat ik nog een lange weg te gaan heb voor ik weer enigszins de oude zal zijn, maar de dagkaarten en deze ontmoetingen geven mij aan dat ik nog steeds het juiste pad bewandel.
Dank en vriendelijke groet
Dirk Jan