totemdieren als gids of helper in levenslessen

Gestart door klaproos1945, juli 03, 2011, 13:46:57 PM

kristina1975

Ik zag deze topic gisteren en dacht wat leuk! In 2009 tijdens mijn vakantie heb ik mee gedaan aan een workshop, onverwachts geweldige ervaringen, spirituele dat ik mijn eigen ik voelde aarden met mijn wortelen ook ... tijdens de workshop kwam ik achter dat Pegasus de vliegende paard mijn totemdier was. Ik kon en nu besef ik weer altijd mezelf veilig voelen op mijn schitterende lieve witte Pegasus, zo mooi warm en krachtig

Ik heb net via google dit gevonden, nu pas realiseer ik me ook mijn overeenkomsten....

Een Paard-persoon heeft een wilde geest, dat niet getemt kan worden. Paard houdt van vrijheid, maar is ook zonder vraagstelling trouw aan zijn meester. Er schuilt een krijger in het medicijn van Paard; de krijger-geest beschermt je op je reizen en vult je met uithoudingsvermogen.

klaproos1945

Beschrijving van bekers 2~ neushoornvogel

De gewone neushoornvogel is een grote vogel met bijna het formaat van een zwaan,
91-122 cm en een gewicht van 2â€"3 kg. De vogel is vrijwel helemaal zwart,
alleen de onderbuik en de staart zijn wit. Halverwege de staart zit een horizontale brede zwarte band.

Hij is de enige soort neushoornvogel die dat heeft.
Het mannetje heeft een rode iris, die van het vrouwtje is wit.
De volwassen vogel heeft een grote kromme,

witte snavel met daarop een opvallende, vaak omhoogkrullende hoorn.
Op deze hoorn en delen van de bovensnavel bevinden zich oranjerode vlekken.
Jonge vogels missen deze opvallende hoorn op hun snavel.

de vogel beweegt zich graag in de dichte aardse sferen omdat ze zich er veilig en beschermd voelt
het is aan de neushoornvogel het zichzelf vasthoeden aan ieder strograshalm of de takken
het symbool van zijn grijpklauwtjes die omhoog krullen het zich vestigen op een degelijke wijze

ze krullen wat omhoog deze klauwtjes waarmee ze zich vestigt op de aarde soms is dit
het vasthouden en op zijn hoede zijn een angstvallige manier omdat zijn instinctkrachten
sterk aanwezig zijn in zijn lichamelijk kracht die de aanzet zijn van de wortels van een plant

zoals de basis van het hertengewei het is de oerkracht die aan de basis ontspringt
daar waar de haarwortels het daglicht kunnen zien vanuit de ondergrondse wortels

het is de aanzet van de snijtanden waar de neushoornvogel zijn energie afstoot
van een angstaanjagend energie die de vijand weet te verjagen indien dit nodig is
louter en alleen door dit instincktieve gedrag zegt de neushoornvogel ook al voel je jezelf

nog zo gevangen in de boomholte verjaag je het ego denken stel je eigen grenzen
en blijf rustig in jezelf gekkeerd het is jouw thuis en binnen jou grenzen van jou wezen
zal een oplossing binnen komen een absoluut in bezit nemen van jou stukje Ik dat stukje

aarde waar je jou bevestiging kunt vinden door jezelf hier in te vestigen stevig
en onverbiddleijk grijp je als het ware je grashalmen vast die je omgeven
voel dat je het recht hebt om dit stukje aarde het zelf zijn is in je eigen leven

stel je ontmoet de neushoornvogel op je weg wat zal ze je vertellen.. .
ga nooit weg van het roer van je eigen schip je levensbootje
hoe hoog de stormen ook mogen waaien en de golven je weten op te tillen

verlaat je eigen levenstuur nooit laat je levensbootje geen kapsijzen ondergaan
door niets en door niemand of dit nou de storm de wind of de hagel is blijf
de leider van je eigen menselijke bestaan wetend dat je het eigen lichaam

kan besturen concentreer je op die positieve scorpio kracht grijp jezelf stevig vast
aan de aardse wegberm meet een zelf beschermende veiligeheid van kracht.. .

klaproos1945

Laguz

Water,~ de intuitie hebben we het door als het ego weer eens staat te liegen

emoties,~ en de emoties weer eens uit de hand heeft laten lopen

intuïtie,~ en voelde het weer eens anders aan dan dat de situatie weer heeft gegeven

onbewuste drijfveren.~aan deze neerwaartse spieraal komt een einde in de overgang
                                  het word tijd dat we deze situatie gaan herzien haal de bezem maar
                                  uit de kast want u moet gereed zijn voor de stijgende wending

kimbra :D

klaproos1945

Ehwaz

Verandering, een overgang van de face probeer de overgang in een gezonde situatie te maken

vooruitgang,  zonder stres maak je een goede stap in de richting van je uiteindelijke doel

samenwerking, is een van de doelen die naar een oplossing werken in een gezonde gemoeds toezstand

beweging.  zit hier nog een verstandig advies of gaat men over naar het advies van de intuitie
                dit kan duiden op een verassend effect

rianna

volgens de dieren totem ben ik een uil
maar ik heb van mijn leven nog nooit een uil gezien 
wat is daar de bedoeling van dan?
ook zou ik wel willen weten  wie mijn helper dan wel is wat dieren betreft hoe kan ik daar achter komen dan?
wat een vragen he
maar van vragen word je wijs dus  vooruit maar
leifs Rianna

klaproos1945

60 - TSJEE   ç¯€    | de beperking
Water boven en moeras beneden.

Overdaad schaadt. Op een bepaald vlak zul je wat moeten matigen.
Misschien eet je te veel, of geef je teveel geld uit.
Of misschien ben je een workaholic, of te fanatiek bezig met sport.

Alles wat tè is moet je nu wat minderen.
Maar pas op dat je daar ook niet in doorslaat,
als je in staat bent je grenzen te aanvaarden, zul je steeds verder groeien.

de beperking 60

als we het midden aan weten te houden begrijpen we dat het leven is wat het is
de wezens kunnen niet los van elkaar blijven daarom zitten we in het teken van de beperking

het mot binnens kamers helemaal in orde zijn
om te komen tot de orde van de dag

neem hier goed de tijd voor
om naar je eigen toestand te kijken

dit is een periode van inkeer en zelf onderzoek
actie in de buitenwereld is geen mogelijkheid
zelf het geven van een mening
is niet zonder risico

daarom zullen we uitsters integer te werk moeten gaan
in afwachting van het juiste moment voor verdere actie
dit licht in de derde lijn.......................

die gegeten en gedronken word
en een neiging heeft om zich opprvlakkig te gedragen

Purper

Heel bijzonder die dierengidsen en totemdieren.

Een tijd geleden is er een aantal dagen een gier in mijn gedachten geweest.
Wanneer ik zocht op "gier" had ik veel aan de beschrijving!

Het is nu alweer een tijdje stil wat betreft het bijzijn van iets.

kreeft

Verleden   Heden   Toekomst

Stekelvarken:
Het stekelvarken symboliseert onschuld en vertrouwen, was er iets in je leven waarin je wel wat meer vertrouwen zou mogen hebben gehad? 

Slang:
Wanneer de slang uit zijn eigen vel is gegroeid laat hij het achter. Hoe zit dat met jou, ben je bereid je oude huid achter je te laten? Ben je bereid om mensen, relaties en andere zaken die geen plaats meer hebben in je leven los te laten?   

Kardinaalvogel:
De rode kardinaalvogel is een unieke soort, omdat zowel het mannetje als het vrouwtje zingt. Hoe klein ze ook zijn, ze weten heel goed dat ze uniek zijn. Als je je onzeker gaat voelen, denk dan aan het kardinaalvogeltje en voel je eigen unieke kracht. 

:)

rianna

Verleden       

IJsduiker:
De IJsduiker duikt op wanneer er sprake is van een relatie waarin gestreden werd om de macht. Er zat iets niet goed.   

Heden

Uil:
Naast zijn buitengewoon goede zicht in het donker kan een uil ook uitzonderlijk goed horen, terwijl hij zelf geruisloos vliegt. Als de uil stilletjes in je leven vliegt wil hij je helpen om bepaalde dingen onder ogen te zien.       

Toekomst

Kraai:
In veel culturen wordt de kraai gezien als de hoeder van Kennis, van de Heilige Wetten. Als de kraai verschijnt moet je opmerkzaam zijn, zoek uit of je wel echt begrijpt wat er om je heen plaatsvindt.

rianna

Verleden       

Adelaar:
Dit was een tijd waarin je wat stapjes terug moest doen om je blik op het geheel te kunnen richten.   

Heden
   Spin:

Wij weven ons eigen lot, het web wat je gisteren begonnen bent is je woning van de toekomst. Spin jij wel aan een evenwichtige toekomst?       

toekomst

Duif:

De duif moedigt je aan om je emotionele ballast los te laten en ruimte te maken voor het helingsproces. De tijd om te vergeven en los te laten breekt aan.

kreeft

De Raaf (Bran)
Heling, Initiatie, Bescherming

Bran biedt initiatie, bescherming en de gave van profetie.
Die initaitie kan het formele ondergaan van een initiatieceremonie zijn, maar ook de informele initiatie in de mysteriën van een nieuwe baan of betrekking.
Het geeft de dood van het ene en het begin van het andere aan.
De kracht van de raaf kan je ook de diepste vorm van heling brengen.
Deze vorm bereikt door het oplossen van de tegenstellingen en geeft je de mogelijkheid conflicten op te lossen die al lange tijd begraven lagen in je onderbewustzijn of je verleden.

klaproos1945

Totemdieren: De Eland

De trots en de kracht van een eland zijn buitengewoon imposant.
Zijn gewei is het grootst van alle gehoornde dieren en doet dienst
als een psychische antenne waardoor hij alle wijsheid bezit.

Wanneer een eland brult galmt zijn kreet mijlenver
en kunnen de omstanders niets anders dan hem horen.

De eland zet je aan je eigen antenne uit te steken en er luidkeels
voor uit te komen dat je heel goed weet wat er gebeurt.

klaproosje :)

kreeft

De Zeug (Muc)
Vrijgevigheid, voeding, ontdekking

Muc staat met haar grote worp jongen voor overvloed en vruchtbaarheid.
Als je deze kaart trekt, wil Muc je wellicht aanspreken op je vrijgevigheid.
Als je  je verbonden voelt met de liefde van de godin voor al haar schepselen, ben je in staat vrijelijk te geven in de wetenschap dat zij ook jou zal onderhouden en voeden.
Als je deze kaart trekt, kun je je openstellen voor de overvloed die in de hele natuur aanwezig is.
Sta jezelf toe deze overvloed te accepteren in de wetenschap dat het leven zich altijd vernieuwt en dat je niet bang hoeft te zijn er ooit gescheiden te zijn.
Maak van het leven een feest en geniet van de schoonheid en de sensuele verrukkingen.
De godin is gul en geeft en verniewt alles en iedereen.

kreeft

Stier (Tarbh)
rijkdom, macht, weldadigheid

Tarbh geeft de invloed van Taranis door.
Deze Jupiter-achtige god der druïden schenkt met zijn weldadigheid en uitgestrektheid de mogelijkheid voor een rijk en overvloedig leven.
De stier is een symbool voor rijkdom en het is daarom gunstig als je deze kaart trekt terwijl  je met financiele zaken bezig bent.
Bedenk wel dat de ouden wijs genoeg waren om te begrijpen dat werkelijke rijkdom allereerst in het hart en ziel te vinden is, en pas dan in de materiële wereld.
De stier staat voor vruchtbaarheid, macht, overvloed en voorspoed, maar het bereiken daarvan kost tijd .
Als het nodig is om voortdurend en voor een langere tijd onder moeilijke omstandigheden te werken om je doelen te bereiken, kan de stier je helpen, zodat je niet uitgeput of terneergeslagen wordt.

klaproos1945

de raaf en de bizon

duisternis licht genezing

zittend onder de boom een beetje dommellend
maak de raaf jou wakker zij port aam jou om
en net zolang tot zij ieder kuiltje heeft onderzocht

en zegt ga op zoek naar de diepten want de raaf houdt er van
om dat gene dat de aarde heeft blood te leggen de tijd is gekomen
zegt de raaf dat de geheimen van de aarde worden prijs gegeven

de bizon is nog een beetje beschaamd daarom trekt deze zich graag terug
verlangt hij zoveel en voelt hij zich daar verlegen om?

hij wilt soms ook de chow stelen en draait dan in het rond
zodanig dat je gaat ontdekken dat het maar spel is geweest
.... eigenlijk wilt hij wel......
eigen zijn die fluwelen handschoentjes puur een machtsdrang van hem
en wetend dat het een dier is met vele gezichten
grillig ( niet) wetend wat zij wilt..............
beseffend dat het gemakkelijke kararkter als behalve dat is wat wij er van denken....

in ieder geval is zijn houding (niet) echt en word daarom ook au serieuz genomen
en word daarom ook de neptuaanse verschijning genoemd

waarschijnlijk heeft zij niet in de gaten dat zij het is die carnaval speeld
eenmaal zus de andere keer zo.........................................!@

de raaf zegt aan de bizon probeer niet zo als in het verleden
de overvloed te forseren want zo zegt de raaf overvloed
is in het nieuwe tijdperk een gewoon en dagelijks ding

dat voor iedereen zal dat gene krijgen wat er nodig is in het leven
het forseren van de overvloed heeft de aarde verziekt en zal nog
een tijdje duren voordat deze genezen is mits jullie het

forseren achter wegen gaat laten in een menselijk bestaan

klaproosje~kimbra ;)