de marmot~pentagrammen 9
op het himalaya tibetaanse plateau leeft de himalayana marmot de zijn familie van de eekhoorn
en is de grootste marmotten soort hij/zij kan wel 70 cm groot worden en 9 kg in gewicht
deze marmotten leven meestal op de steppen en alpenweides van wel 4800 m hoogte
waar zij zich het recht neemt om alles tot zich te nemen waar ze recht op heeft.........
ons wolletje is een rustige knabbelaar die met haartandjes rustig op een houtje kan knabbelen
en een beetje giebelent spelender wijs weet door te bijten ondertussen maakt zij scherpe opmerkingen
grafend zaagt zij lekker door om zo nodig pijlrecht snel en glad de zaken af te handelen want de marmot
houdt niet van half werk als zij iets doet dan doet zij het goed hij laat alles naar behoren werken
en stelt het op prijs dat alles keurig word afgeleverd zodat het naar behoren loopt
zij heeft vrede in het eindresultaat dat is belangrijk zegt de marmot ook zullen wij van tijd tot tijd
ons glaasje heffen want we scheppen er genoegen in om zonder grootspraak de woorden om te zetten
in daden als we doorzetten om alle materialen die we verslepen naar ons nestholletje
gaan we met onze vrienden ...... werken en dan even rusten met pretlichtjes in de ogen delen
op een speelse manier geef mij maar een leuke babbel zegt de goedzak want ik vind je gezelschap leuk
en voedend je hoeft niet te treuren zegt de marmot ik zie daar geen redevoor want zegt ons marmotje
het leven is pret en plezier........

zij ziet de wereld als een pretpark met het schilders palet in de hand maakt zij haar meester werk
en zingt het hoogste lied zij zingt 't Is moeilijk bescheiden te blijven, wanneer je zo goed diertje bent als ik
Zo stoer, zo charmant en zo aardig, ja, dat zie in een ogenblik
Ik denk vaak, als ik 's morgens kijk, zo in de spiegel: Nou, daar staat een geweldig marmotje
't Is moeilijk bescheiden te blijven hoor, voor een marmotje met zoveel talent
maar zegt het marmotte bolletje zijn die stukken die ik voortbreng van een schoonheid die de joker
in een kleurenpracht brengt........
als je de marmot op je pad ontmoet dan sta jezelf op een moment van overgave aan het AL
het loslaten van de dingen het marmotje zegt we gaan slingeren in de lianen we grijpen deze vast
om alles open te gooien in een vliegende vlucht geef een plank gaszegt ons marmotje en kom nooit
meer terug blaas alle papieren zakken op vergeet ook niet de plastiek zakken en de ballonnen
we gaan rekken en strekken om te vergeten wat er geweest is en zegt het marmotje we geven een
start sein het geheugen is bijna gewist en de herinneringene die er nog zijn richten geen schade meer aan
want in jezelf zegt het marmotje laten we exploderen zodat dat gene wat overblijft het goede is
wat over blijft we gaan op weg naar het volgende limiet laat het exploderen want het maakt een
begin van de nieuwe ontwikkeling het vermogen van het iets opgang brengen in je eigen evolutiepatroon