de glimworm~ staven 2
de glimworm is familie van de kevers vele weten dat niet de vuurvlieg gloeiworm
en de glimworm komt over de gehele wereld voor er zijn wel 2000 soorten bekent
er worden nog regelmatig nieuwe soorten ontdekt en men vind het frappant dat de
insecten geen vliegen of wormen zijn maar het zijn in feite kevers waar glimwormen
de vleugelloze volwassene zijn en de vuurvlieg is hiervan de vliegende vorm is de
vrouwtjes hebben geen dekschild en zijn vleugelloos en zien er uit als larven de
glimworm geeft de grens aan zoals een deurpost de grens aangeeft van van een
deuropening zij neemt eerst in ogenschouw wat er voor zichzelf van noodzaaklijk is om
door een gezonde zelf beperking klaar zicht te verkrijgen in bepaalde aangelegenheden
structuur aan te brengen bij zich zelf nauwkeurig bekijkt zij de onderdelen rondom
zichzelf die zij waarneemt om het leven te begrijpen en het onduidelijke zal duidelijkheid
brengen de glimworm zegt dan hier hou ik het voorlopig bij de rest komt later beter
1 vogel in de hand..... dan te veel tegelijk gaan doen ik kan toch geen 10 vogels te
gelijk vangen als ze nog ver van mij vandaan vliegen de eerste les heb ik op het moment
genoeg aan voorlopig zegt de glimworm dat hij/zij net als de garnaal hapje na hapje
zal eten vooral niet te veel in eens nuttige want deeltje of on deeltje worden in de schijn
werpers gezet belicht of onder handen genomen bezien wat het leven in het nu van onszelf
vraagt neem een ding onder de loep en blijf bij de orde van de dag concentreer je op dat
gene wat er in deze face dient te worden toegelicht door dit te bekijken hoe we het kunnen
aanpakken tot dat het eventueel helemaal volledig is afgewerkt dan kan er met een blij
hart overgegaan worden naar het volgende punt de glimworm licht je graag bij als je
blijft stilstaan bij de fragmenten die men goed gaat bekijken met een heldere blik een
op zichzelf staande zuiverheid in een bestudering van een levens aspect