Er zijn een aantal dieren die ik vaak zie. Laatste tijd kom ik in mijn voor en achtertuin een klein kikkertje en een slak tegen.
Als ik deze dieren dan als gids of helper zie volgens jou beschrijving dan klopt dat wel.
De kikker
Ik hoe mij niet af te vragen of er nog wat gereinigd moet worden want er is genoeg

en ik weet welke blokkades er zijn. Echter weet ik niet nog niet zo goed hoe deze blokkades op te heffen.
De slak is zover ik kan lezen nog niet beschreven, maar ik vind het een positief symbool.
De slak staat voor de maan en de regen. Het vertegenwoordigt de groei en de gelijkmatige beweging. De slak is ook een symbool van opstanding. Een slak sluit zich in in een huisje door de opening dicht te maken met kalk en komt na een winterse kou of droogte weer tevoorschijn door het open te breken. Staat ook voor volharding en vastberadenheid.
Als ik het dan interpreteer wordt mij verteld dat er een groei en gelijkmatige beweging is in het op heffen van deze blokkades. Als ik maar volhard en vastberaden ben om hier voor open te staan en de blokkades open te breken zodat ik weer uit mijn huisje kan.
Maar de slak verteld ook dat het langzaam zal gaan en mij niet teveel moet opsluiten in mijn huisje, en de kikker waarschuwt mij geen gekke kikkersprongen te maken.
Met zijn gekwaak en gespring van pret, vreugde en heling. Hij brengt je naar de heilige bron waarin je je kan verfrissen en vernieuwen.
Niets is wat het lijkt te zijn en het leven is leuker dan je oorspronkelijk dacht.
Schoonheid en kracht zijn verborgen in heel de natuur en als je jezelf hiervoor openstelt, kun je de verbintenis voelen met de godin, met het water en de aarde.