Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Hemels vuur

Gestart door Pink, juni 28, 2011, 19:16:21 PM

Pink

Ik sta aan de kant van een hele brede rivier en mijmer er ontspannen wat op los. Gedachten komen en ze gaan ook weer. De lucht is helder blauw, het is stil en ik voel een bries op mijn gezicht.  Ik heb een turqoise  jurk aan en zilveren sandaaltjes. Dan doe ik mijn sandaaltjes uit, ga op de waterkant zitten en laat mijn voeten en onderbenen  in het water zakken. Het water is kristalhelder en koel . Vol verwondering kijk ik naar wat zich onder water afspeelt. Het is een boeiend schouwspel dat ik geamuseerd en met een glimlach gadesla.

Rustig kijk ik om heen en ik ontdek een klein  eilandje midden in de rivier. Op het eilandje staat één boom, een plataan. Onder de plataan zit mijn moeder. Het valt mij op dat ze wat in zichzelf gekeerd is en er moe uit ziet. Ze zit in een voor haar kenmerkende houding, met opgetrokken schouders en  haar voeten stevig op de grond geplant, iets uit elkaar.  We vangen  elkaars blik, het gezicht van mams ontspant, ze staat op en wenkt me.

Ik laat me in het water glijden. Mijn voeten raken de bodem en ik beweeg me kalm richting eiland. Met een glimlach geef ik aan dat ik onderweg ben.   Maar mijn weg wordt geblokkeerd door een stoet van Koninklijke Hoogheden. Queen Victoria gaat fier voorop, gevolgd door Queen Elisabeth, princess Diana en Kate.  Vier generaties vorstinnen van andere Europese vorstenhuizen volgen. De Nederlandse Koninklijke familie sluit de rij.   Koningin Wilhelmina voorop, hetgeen me niet verbaast omdat dit ook een van de namen van mams is. Juliana is een goede tweede, Beatrix nummer drie en Maxima sluit de rij. Ze heeft de drie kleine prinsesjes, Amalia, Alexia en Ariane bij zich.

Zo vormt zich een slinger van alleen maar vrouwen die om het eiland cirkelt. Nu valt me ook op dat het eiland rond is en vrijwel tegelijkertijd hoor ik de stem van mijn vader. Zijn boodschap is simpel;  de cirkel is rond, het werk is gedaan.  

Op dat moment  gaan er bliksemflitsen in alle kleuren van de regenboog richting hemel en opent de hemel zich.  Een letterlijk oogverblindend tafereel en ik wordt door Maxima uitgenodigd om de salsa te dansen.  Aanvankelijk weiger ik en doe een verwoedde poging om het eiland te bereiken. Als dat niet lukt voeg ik me in de kring van vrouwen en maak plezier.  Ook zonder muzikale begeleiding herkennen we elkaars ritme en zo ontstaat de nieuwe beweging.

Dan kijk ik naar het eiland en zie dat mams weg is. Wat rest is een eiland met daarop een plataan. Aan een van de takken hangt een lege schommel die kalm (of wild het is maar net hoe je het bekijkt) meegaat in het nieuwe ritme.

Ik word kalm wakker en mijn eerste gedachte is dat het blijkbaar tijd wordt om mijn positie als oudste van een generatie vrouwen te gaan vullen.

Pink

Kraai

Een rustig kabbelende rivier suggereert dat je toestaat dat je leven wegdrijft. Het is tijd om besluitvoller te wezen en je leven meer richting te geven.

Een eiland, duidt op gemak en ontspanning. Het is een rond eiland in water, 0 in water is Kelken Aas,
Je wilt meer vervulling geven aan je diepere gevoelens, het kan duiden op het geluk.

Een boom symboliseert nieuwe hoop, groei en verlangens. Het duidt tevens op kracht en stabiliteit. Je bent geconcentreerd op persoonlijke ontwikkeling en individuatie. Moeders staan voor het verzorgende aspect van je karakter. Moeders bieden: comfort, begeleiding, troost, liefde, en bescherming.

De koninginnen van het water die je tegenhouden zijn dan bekers koningin

Invoelen, intuïtie. Aangezien water passief is kan de koningin met al dat water verdrinken in passiviteit. 

"Zijn boodschap is simpel;  de cirkel is rond, het werk is gedaan." 

De 1 komt weer bij de cirkel 0 = 10

Rad van Fortuin:

Inzicht , je beseft dat er meer is in het leven

Vaders staan voor hulp van buitenaf of een luisterend oor die je dient op te zoeken.

"Op dat moment  gaan er bliksemflitsen in alle kleuren van de regenboog richting hemel en opent de hemel zich.  Een letterlijk oogverblindend tafereel en ik wordt door Maxima uitgenodigd om de salsa te dansen.  Aanvankelijk weiger ik en doe een verwoedde poging om het eiland te bereiken. Als dat niet lukt voeg ik me in de kring van vrouwen en maak plezier.  Ook zonder muzikale begeleiding herkennen we elkaars ritme en zo ontstaat de nieuwe beweging"

Voorwaar dit is duidelijk bekers 10

Kijk eens hoe uitbundig die kinderen in hun kinderlijke onschuld dansen onder de regenboog?

Je wilt je thuis voelen, uitbundig, gelukkig en in harmonie met de wereld om je heen.

Een schommel staat voor vrijheid en terugkerende cycli.

Ricca

Welkom terug, lieve Pink. :D
Ik zal me ook nog over je droom buigen.

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

Pink

Goedemorgen Kraai,

Dankjewel voor je mooie interpretatie. De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik mezelf er niet echt in herken. Ik ben actief, creatief, weet wat ik wil en zet met plezier de stappen die nodig zijn om mijn doel te bereiken.

Wel heb ik onlangs een ongeluk gehad en de gevolgen daarvan hebben me stilgelegd. Nu ben ik bezig om stapje voor stapje mijn leven weer op te pakken. Kort na het ongeluk heb ik wel tegen een aantal vrienden gezegd dat de lancering van mijn fiets voelde als een nieuwe landing op Aarde.

Zoals je mogelijk uit de reactie van Ricca kunt opmaken, heb ik hier al vaker rondgelopen. Veel van mijn droompjes zijn naadloos in het web van Cath geweven. Als je die leest, dan zie je symbolen terugkomen. Zelf heb ik het idee dat er een duidelijk verband is met dit topic.

En dan good old Ricca. Birds stop by every now and then.  Ik zie dat je gepromoveerd bent en wacht je gedachten rustig af. Ondertussen probeer ik me voor te stellen hoe je er salsa dansend in het water uitziet.

Pink

Ricca

Citaat van: Pink op juni 29, 2011, 08:08:09 AMOndertussen probeer ik me voor te stellen hoe je er salsa dansend in het water uitziet.

Vind je het ook goed als ik me als ik me op het droge in deze droom verplaats? ;D
From Ricca with Love

Pink

Citaat van: Ricca op juni 29, 2011, 13:13:46 PM
Vind je het ook goed als ik me als ik me op het droge in deze droom verplaats? ;D

Natuurlijk.....alhoewel....de voorstelling van een wet T-shirt Maxima naast een Wet T-shirt Ricca spreekt wel tot mijn verbeelding.  ::)

Pink

happyme

Citaat van: Pink op juni 29, 2011, 13:20:52 PM
Natuurlijk.....alhoewel....de voorstelling van een wet T-shirt Maxima naast een Wet T-shirt Ricca spreekt wel tot mijn verbeelding.  ::)

Foei, foei, aan gespreksstof in ieder geval geen gebrek, zo lees ik :)

Welkom Pink, leuk dat je er weer bent, het raam stond ook open, ben blij dat je binnen kwam vliegen....

Liefs,
HM

happyme

Ps. Maxi ma....  :)

Vergroot of geluierd.....

Citaat van: Pink op juni 29, 2011, 13:20:52 PM
de voorstelling van een wet T-shirt ::)

.... vast niet gesluierd  ;D

Pink

Citaat van: Fatin op juni 29, 2011, 13:39:25 PM
Foei, foei, aan gespreksstof in ieder geval geen gebrek, zo lees ik :)

Hoi Fetientje,

Dat klopt, ik kneusde mijn hersens en brak mijn schedelbasis maar mijn geheugen bleef intact. Zelfs toen ik op de grond lag te wachten op de ambulance wist ik de agent nog perfect te vertellen wie hij moest (af)bellen.

Liefs, Pink

happyme

Owh, blijkt dat ik niet de enige ben die met welzijn bezig is …

…Ja ik heb ook nog wel wat te vertellen. Ik werk aan het wijzigen van denkbeelden, in mooiere en liefdevollere dingen... dan weet je het wel;.... ijsjes zie ik, ik zeg ijsjes overal ijsjes graag, dan bedenk jij je wel hoe vrolijk ik rond loop  :D ..... met behulp van de zon, ben ik zó overtuigd

happyme

:)

Pink

Citaat van: Fatin op juni 29, 2011, 15:04:40 PM
Het gaat ons goed;
“welzijn komt van nature en natuurlijk zijn wij dat”  ;)

Hallo Fetien,

Er is geen zon zonder schaduw en geen ijs zonder erwtensoep. Als je ze beiden omarmt, komt het equilibrium heel dichtbij. Als je ze beiden veel eet .......is er een kans dat je gewicht toeneemt.

En het is inderaad gaaf. Als we centreren worden we transparanter.

Pink

happyme

Citaat van: Pink op juni 29, 2011, 15:17:17 PM
is er een kans dat je gewicht toeneemt.

Pink

zo lang evenwicht bestaat is het er allemaal

Ps. Echt een mooie droom, Ricca weet hem vast nog wel te vinden  ;D

Pink

Hoi Fetien,

Ricca heeft 'm al omarmd.  En daar waar evenwicht is, is licht.

Pink

Ricca

Citaat van: Fatin op juni 29, 2011, 15:14:52 PM
kijk:

JIJ

..kan het niet helpen hoor  :D ik vind het zó leuk om te doen

J I J

Gaaf hé

Oooh dat is een hele mooie! Het cirkeltje sluiten door de twee J's op elkaar te leggen en de I (ik) blijft over. Ik ben die andere jij. :)
From Ricca with Love