Hulp nodig bij interpretatie van 2 kaarten bij liefdeslegging

Gestart door hatsjepsoet, juni 19, 2011, 18:03:56 PM

hatsjepsoet

Zou iemand mij aub willen helpen met het interpreteren van een legging?

Ik heb onlangs een legging bij mijzelf gedaan met een bepaalde kwestie in mijn hoofd waarover ik dus duidelijkheid wil hebben. De kwestie gaat over het feit dat ik een lange relatie heb maar in het najaar verliefd werd op iemand anders. Er is niets tussen ons gebeurd. Ik kan niets met de gevoelens gezien de aard van de relatie die ik met die persoon heb. Ik heb geen contact meer met die persoon. Hij weet wat ik voor hem voel en mijn vriend weet het ondertussen ook.
Ondertussen gaat het wat beter met me, is mijn relatie er nog en dat gaat ook beter. Ondanks dat alles kan ik de ander moeilijk vergeten en zit ik ook met een waaromvraag.
De afgelopen drie keer dat ik de kaarten heb gelegd had ik in mijn hoofd de vraag of de ander nog terugkomt in mijn leven en waren de kaarten best positief. De laatste keer dacht ik daar weer aan en had de legging (altijd Keltisch kruis) als uitkomst bij 6: zwaarden aas en bij 10: koning van staven.
Wat betekent dit?

Alvast bedankt, Hatsjepsoet.

Leeuwin

Hey Hatsjepsoet,

Zwaarden Aas geeft voor mij aan dat het aanbevelenswaardig is om de balans voor jezelf eens op te maken. Want het feit dat je die persoon toch niet kunt loslaten, zegt mij dat jij op de een of andere manier baat hebt bij een contact met die persoon. Wat mis je bij je huidige partner wat die andere wel heeft?

Koning van Staven
Heb je heel misschien, heel af en toe nog contact met hem? Ik krijg het gevoel dat het lijntje nog niet helemaal verbroken is. Deze kaart geeft in ieder geval wel aan dat je een keus gaat maken en daar met heel je hart achter gaat staan.

Groet van Leeuwin

hatsjepsoet

Ha, Leeuwin, goeie opmerkingen van je.
Tja, dat loslaten is voor mij zo wie zo altijd een probleem geweest maar ik ken het alleen van wanneer ik ook echt een relatie met iemand heb gehad. Dit is wat dat aan gaat een uitzondering. Tegelijk dacht ik in het begin van toen de verliefdheid begon dat het toch mijn type niet was dus nam ik het toen niet al te serieus tot dat de gevoelens steeds heftiger werden.
Ik ga wel heel erg eerlijk zijn nu maar ik ben ook wel iemand die vaker verliefd is geweest terwijl ik een relatie heb en in deze relatie heb ik wel eens eerder wat "kriebels" voor anderen gehad. Eerlijk gezegd was ik in deze relatie nog niet zo verliefd geweest als op deze man. We hadden ook wel veel contact. Nu dus totaal niet meer.
Moeilijk te zeggen of ik nu zo fladder ben op het gebied van relaties of dat het iets zegt over mijn huidige relatie.

Ik heb geen echt contact met hem. Ik zie hem zelden maar er is een keer in de paar weken een mogelijkheid dat ik hem tegenkom en daar ben ik dan veel mee bezig. En in de weken er tussen blijft er ook een onrust omdat ik altijd bezig ben dat ik iets over hem kan horen.




Leeuwin

Hey Hatsjepsoet,

Jij bent zeker heel erg eerlijk! De meeste mensen hebben weleens gevoelens voor een ander terwijl ze een relatie hebben maar die ontkennen (voor zichzelf) dat. Jij geeft het hier ruiterlijk toe! Zo af en toe dat gevoel hebben kan weliswaar wat verwarrend zijn als je een relatie hebt maar is redelijk gewoon.

Als je dit echter vaak hebt dan kan het inderdaad iets zeggen over hoe jij tegen je huidige partner aankijkt. Want dan mis je schijnbaar toch wel iets.

De gevoelens die je voor deze man hebt lijken mij toch wel heel serieus en gaan verder dan wat onschuldige vlinders. Waarmee of op welke manier kan deze man iets toevoegen aan jouw leven? Jezelf inbeeldend dat je vrijgezel bent en in vrijheid voor hem zou kunnen kiezen?

Groet van Leeuwin

hatsjepsoet

Tja weet je, als ik dan toch eerlijk ben dan maar alles want dat maakt het plaatje duidelijk en het is toch anoniem. Mijn huidige partner daar werd ik verliefd op toen ik ook al bezet was. Ook mijn huidige partner kon ik niet uit mijn hoofd zetten (anderhalf jaar lang terwijl ik hem amper zag!) en toen ik hem ging opzoeken in de hoop dat het interessante er van af ging werd het alleen maar erger en is mijn vorige relatie geknapt. Ondanks dat het nog steeds een relatie is en eigenlijk ook wel een goede relatie vond ik het behoorlijk moeilijk in het begin. Allerlei gevoelens van spijt, verdriet, twijfel, spanning en tegelijk best wel verliefd en een relatie opbouwen. Ook over mijn ex relatie kon ik alleen maar zeggen dat het een goede relatie was. O.k. achteraf denk ik wel dat we allebei nu misschien wel beter af zijn, mijn ex en ik. Hebben we een partner die ons beter schikt maar toen der tijd was er niets mis met mijn relatie. Wel had ik toen ook wel eens kriebels voor anderen. In mijn 1ste lange relatie (ik was wel jong) iets soortgelijks, kriebels en geëindigd door een verliefdheid.
Wat ik er mee wil zeggen is dat ik in langdurige relaties altijd kriebels krijg en dat het tot nu toe een aantal keren fout is gelopen door en verliefdheid. Helpt dat iedere keer, vraag ik me nu dan af.

Jou 2de vraag. Ook hier moet ik dan eerlijk over zijn en dat is nog moeilijker dan het eerste verhaal. Het is een ingewikkelde situatie omdat ik hulpverlener ben en hij hulpbehoevende. Ik was al langer zijn hulpverlener toen de gevoelens begonnen. Ik dacht toen dat het niet uit zou maken als hij niet mijn cliënt zou zijn of als ik vrijgezel zou zijn want hij was toch mijn type niet. Als ik hem elders had ontmoet had ik niet zoveel en langdurig contact met hem gehad en had ik waarschijnlijk ook geen gevoelens ontwikkeld voor hem, dacht ik. Als ik hem in een andere situatie had ontmoet, ik zou vrijgezel zijn en hij had die gevoelens ook gehad dan had ik het denk ik wel geprobeerd.

In hoeverre zouden de kaarten nou iets zeggen als je dit verhaal leest? Hetzelfde als je in je 1ste reactie hebt aangegeven? De 1ste 2 kaarten van het Keltisch kruis waren overigens pentagrammen 5 en Geliefden en op plek 5 (recente verleden van waaruit de vraag komt) bokalen koning. Zegt jou dat nog wat?

Groetjes, Hatsjepsoet.

hatsjepsoet

O ja, for the record, er is niet gebeurd tussen hem en mij. Zo lang ik in dit vak zit weet ik dat dat niet kan en daar heb ik me gelukkig aan gehouden want anders waren de rapen helemaal gaar maar dat maakt(e) het ook lastig.

Leeuwin

Hoi Hatsjepsoet,

Wederom vind ik je heel open en eerlijk. Ook al is het hier anoniem: zoiets vertellen over jezelf vergt moed, toch?

Het lijkt mij niet dat het helpt als je in een langdurige relatie kriebels krijgt waardoor het fout gaat.
Gelet op de combi Pentakels 5/De Geliefden zegt mij dat je gevoelens met je op de loop gaan (vlinders dus) als je van het stadium van verliefdheid naar houden van gaat. Tijdens het houden van (waar de vlinders inmiddels wat zijn gaan liggen) raak je in een soort van paniek en lijkt het wel of je bang bent om in een sleur te komen of dat je geen uitweg meer ziet ofzo. Weet even niet hoe het anders te formuleren.

Bokalen Koning op de plaats van het recente verleden, denk ik ook dat je nogal eens op wat dominante mannen valt en daar tegelijkertijd niet goed mee uit de voeten kan. Welke kaart ligt er op plaats 9?
De kaarten geven me nu wat meer duidelijkheid ja.

Groet van Leeuwin

hatsjepsoet

Hé Leeuwin,
Bedankt voor wat je zegt over mijn eerlijkheid. Het doet me goed dat te horen  :).

Volgens mij sla je aardig de spijker op zijn kop. Ik vind verliefdheidskriebels het leukste wat er is. Ik kan me zo high voelen en ik vind het jammer wanneer dat weg gaat. Voor mijn vorige lange relatie was ik ervan overtuigd dat ik maar 2 soorten relaties had: of met mannen die bereikbaar waren en wat ik dan niet interessant vond en waarbij ik zo weg was of ze waren onbereikbaar waarachter ik te lang aan liep en totaal niet kon loslaten. Nou, het zit een beetje in het midden denk ik want ik ben wel in staat om langdurige relaties te hebben maar niet zonder kriebels van tijd tot tijd of zelfs heftige verliefdheden voor een ander. Sleur speelt zeker een rol. Zeker nu met deze verliefdheid heb ik de laatste maanden, sinds ik geen contact meer heb met hem, geregeld gedacht dat ik het leven maar saai en oppervlakkig vind en een enorme sleur. Ik woon in een suf dorp, iedereen die er woont zijn suf, het leven is maar suf, noem maar op.
De onbereikbaren zijn altijd lastige mannen of dominant inderdaad. Ik kan me dan zo klein en onzeker voelen bij ze maar toch er achter aan hobbelen. Deze laatste is meer heftig en temperamentvol, vroeger een boefje wat ik in het begin niet zo zag. Totaal niet het slag man waarmee ik langdurige relaties heb. Dat zijn lieve, geduldige mannen waar bij ik me ook wel onzeker kan voelen om andere redenen maar dat ligt zeker in mij. Ik heb ook wel eens gedacht dat verliefdheid een vlucht is uit angst. Dan ben ik emotioneel niet zo afhankelijk van mijn partner want ik stel me altijd wel afhankelijk op, heb weinig eigenwaarde. Wat een ontboezemingen weer  :).

Ik zal anders alle kaarten er op zetten en wat mijn boek aan geeft wat betreft de plek waar een kaar ligt:
Kaart: 1: pentagrammen 5  (beschrijvend van aard, wat er speelt)
Kaart 2: geliefden (waar het knelt, de zere plek)
Kaart 3: pentagrammen schildknaap (wilsenergie, wat je er voor over zou hebben, wat je wil en hoe)
Kaart 4: bokalen 10 (je twijfels, je vragen, waar je aan denkt)
Kaart 5: koning bokalen (recente verleden geleid tot deze vraag)
Kaart 6: zwaarden aas
Kaart 7: zwaarden 10 (waar je bang voor bent, moeilijk vindt en voor weg wil lopen)
Kaart 8: staven 7 (hoe de omgeving over je en je vraag denkt, of welke invloed de omgeving op je hebt, heeft de vraag betrekking op de relatie met iemand dan portretteert deze kaart die ander )
Kaart 9: kracht (wat je hoopt, verlangt)
Kaart 10: staven koning.

Ik weet niet of jij dezelfde wijze aan houdt van de plek waar een kaart op ligt?

Groetjes, Hatsjepsoet.

Leeuwin

Hoi Hatsjepsoet,

Als ik jouw verhaal zo eens lees, dan lijkt de mannenwereld in jouw gevoel uit twee kampen te bestaan. De lieve, geduldige mannen die rekening lijken te houden met jouw onzekerheid. Daar tegenover staat het temperamentvolle boefje met een spannende inslag maar helaas lastig of dominant. Een tussenweg lijkt er in jouw belevingswereld niet te zijn. Kan het zijn dat je gevoelens op dit punt misschien te extreem zijn?

Je dorp is suf, iedereen die er woont is suf, noem maar wat suffe dingen op. Kan dit ook een oorzaak van jouw verliefdheid op andere mannen zijn? Door die suffe omgeving krijg je te weinig prikkels, hetgeen je bij een verliefdheid wel krijgt. Misschien een verhuizing overwegen of je leven wat anders inrichten?


Gelet op Pentakels Schildknaap is je wilsenergie niet zo groot en zoek je een manier om die energie te krijgen.

Zwaarden 10: de steken van eenzaamheid?!

Bokalen 10: angst voor het saaie, het degelijke

Zwaarden Aas: je gaat voor jezelf de balans opmaken.

Staven 7: dit is je (wens) partner. Val jij misschien op ietwat brutale mannen met een grote mond? Als dt zo is dan kan ik mij voorstellen dat jij vlinders in je buik krijgt voor een andere man. Ik heb het idee dat je niet aan deze wens t.a.v een partner durt toe te geven.

Ik hou zo ongeveer dezelfde wijze aan.

Kraai

Kaart: 1: pentagrammen 5  (beschrijvend van aard, wat er speelt)

Slachtofferschap, afhankelijkheid, ontheemding, projectie, geloven, matching, lotgenootschap, religie, perfectie, verwachting, eisen, verwarring,

Zoals je zelf al aangeeft stel je je te afhankelijk op en hang je je eigenwaarde op aan andermans oordeel. Omdat je niet goed in contact staat met je eigen gevoelswereld heb je het gevoel een speelbal van het moment te zijn en geen controle te hebben over het moment. Zit je achterin de levensbus en wacht je waar die stopt of stap je zelf achter het stuur en bepaal jij de richting?

Kaart 2: geliefden (waar het knelt, de zere plek)

Liefde, keuze, onderscheid, inzicht, verbondenheid, verbinden, genegenheid.

Veiligheid zoeken in de relatie. Verlossing willen om iemand te kunnen zijn. De ratio trekt intuïtieve waarnemingen uit de context, om er (on)macht mee te suggereren. Vast zitten in het onderscheid.

De zesde kaart kan betekenen dat we in een stadium gekomen zijn, waar tot ons doordringt dat we niet alles naar buiten kunnen projecteren (op de wereld, naar je partner, naar je ouders, et cetera), maar ons dienen te gaan realiseren dat ‘alles eigen verdienste is’. Alles speelt zich in onszelf af, zodat innerlijke harmonie zich naar buiten zichtbaar en werkzaam maakt. En dat is een keuze die moeilijk is en individueel gemaakt dient te worden. Wellicht is de juiste formulering: ‘Kiezen voor het niet-kiezen’. Want kiezen zoals wij het ervaren en geleerd hebben, schept altijd dualiteit: dit òf dat. En het gaat om dit èn dat

Kaart 3: pentagrammen schildknaap (wilsenergie, wat je er voor over zou hebben, wat je wil en hoe)

Ervaren, identiteit, vrijheid, zelfbeeld, waarnemen, respect, communiceren, helen, materialisme, onechtheid, onbegrip, onmacht

Identificatie en gedrag. Zelfbeeld en waarneming. Waarnemen of oordelen. Energie en materie. Open zijn.

Je bent leergierig en staat open voor nieuwe denkbeelden, speels maar voorzichtig.

Kaart 4: bokalen 10 (je twijfels, je vragen, waar je aan denkt)

Liefde, harmonie, genegenheid, aanvaarding, innerlijke rust, vrede, eenheid, centrum, geluk, ideaal, perfectie, identificeren, objectificeren.

Ingaan op verborgen verleidingen lijkt bevestiging te geven op het ik-personage dat ontstond uit de identificatie met ideaalbeelden, herinnering, voorkeur, afkeur, wens en verwachting.
Dat ik lijkt er dan te zijn; die inbeelding raakt door verstrikking en verwikkeling vervreemd van de liefdevolle bron. Het geobjectificeerde zijns-beeld onttrok onbewust deze zelfomschrijving aan die bron van innerlijke kracht. Bevestiging op de vermeende identiteit door de buitenwereld voedde de vervreemding. In deze kaart wordt de Ene waarheid teruggevonden.
In het heldere centrum ontdekt bewustzijn de directheid van het kosmische Ene Zijn. In dat centrum wordt leven of liefde herkend als de bron van alles. Binnen en buiten smelten samen waarmee het dualistische ego-denken tot rust komt. Daarmee realiseert het al-omvattende gewaar zijn zich in het zijnsbesef.

Kaart 5: koning bokalen (recente verleden geleid tot deze vraag)

Vertrouwen, voelen, waarnemen, emoties, veiligheid, eb en vloed, aangaan en los laten, Liefde, Leven.

Oude verbintenissen, afspraken en vetes worden ontmanteld in hun ware aard: tijdelijke schijn die ontstond door het objectificeren van verschijningen los van het geheel.

Telkens werd het Ene Gewaar zijn verlaten - in gedachten - en een schijnbare wereld gecreëerd; zijnsbesef werd de gevangene van zijn eigen inbeeldingen.

Dat geobjectificeerde besef slingerde zich in een dwangmatige reïncarnatie-beweging die uit zichzelf gevoed werd. In de zijnsbeleving was onderscheid het criterium geworden, waar oorsprong en eenheid het natuurlijke vertegenwoordigen. In plaats van te vertrouwen in wat is en vanzelf gebeurt, werd wantrouwen gecreëerd in een afgescheiden ikbesef.

Vertrouwen werd een attribuut los van het onschuldige geheel waar het nog geen naam heeft om ingezet te kunnen worden als handelswaar. Dat is wat objectificeren doet... het maakt natuurlijke verschijnselen tot een verhandelbaar object.

Kaart 6: zwaarden aas

Weten, denken, eenheid, veelheid, scheiden, onderscheid, verschil, diversiteit, helen, verhelderen, rechtvaardigheid, recht, wetmatigheid, orde, onderscheiden, vrijheid, inspiratie, intuïtie, intelligentie, helderheid, waarnemen, inzicht, beslissen, keuze, oordeel, veroordelen, strijd, mentaliteit, rangschikken, hoogmoed, arrogantie, verwaandheid, ego, illusie, afscheiden, afscheiding, ontkenning, dogma, heersen, beheersen, overheersen, eenzaamheid, nivelleren, egaliseren, relativeren, vrede, rust, rechtvaardigen, programmeren, projecteren, ruimte, tijd, Godsbeeld, tegenwoordigheid, gewaar zijn, waarheid.

Deze kaart drukt macht uit. Zwaarden drukken veelal geestelijke wilskracht en het verstand uit. De aas is hier de bron van. Het zwaard op de kaart wijst recht omhoog, naar de waarheid

Kaart 7: zwaarden 10 (waar je bang voor bent, moeilijk vindt en voor weg wil lopen)

Overgave, centrum, ruimtelijkheid, helderheid, weten, ontluistering, beproeving, bevrijding, waarnemen, loutering, intimiteit.

Hier groeit inzicht in hoe het zelf zich telkens in een onbewust gecreëerde bevestiging van schijnbare onmacht slingert. Iedere niet echt beleefde ontmoeting, ieder niet echt genomen afscheid is onbewuste creativiteit. Het zelf loopt als het ware aan zichzelf voorbij, gevangen in gedachten, emoties en ervaringen.
Verdoofd sterven schept benauwende geboorte-situaties. Het wonder van het waarachtige heden wordt niet ervaren en vervangen door de jacht naar ideaalbeelden, succes, geluk, aanzien, macht en status... de verlossing van lijden, onmacht en ongeluk.


Kaart 8: staven 7 (hoe de omgeving over je en je vraag denkt, of welke invloed de omgeving op je hebt, heeft de vraag betrekking op de relatie met iemand dan portretteert deze kaart die ander )

Afkeuring, verstoting, afgunst, aanwezigheid, eigendom, autonomie.

Gedrevenheid die voortkomt uit thuis bij jezelf zijn. Helder enthousiasme, dat door de afgunst en angst heen ziet.

In het centrum van de waarneming blijven. Afkeuring vanuit de omgeving vanwege opstaan in de eigen waarneming. Angst voor afkeuring vanwege oude, onverwerkte pijn.


Kaart 9: kracht (wat je hoopt, verlangt)

Liefde, kracht, seksualiteit, creativiteit, oorspronkelijkheid, aanwezigheid, helen, verbinden, openheid, communicatie, gevoel, intuïtie, weten, onvoorwaardelijkheid, spiritualiteit, ongeloof, ontkenning, onmacht, onderwaardering, compenseren, schijndoelen, macht, vluchten, verwrongenheden, perversiteiten.

Er wordt een ander 'beest' ontdekt. Dit Vermogen huist diep in het zijn als oorspronkelijke, non-conceptuele en ongeconditioneerde kracht. Ze komt direct en ongefilterd uit de creatieve oerbron. Die pure dynamiek van leven wordt ook wel Kundalini genoemd.

Kracht heeft het hart en de liefdevolle beheersing nodig om tot verfijnde en bewuste expressie te komen. Dit komt in de evolutie van vormen en lichamen tot uiting. Dat vertegenwoordigt de gang van het bewust worden door al die vormen en ervaringen, en de inwerking erop van de tijd.

Het getal 11 drukt dat zo mooi uit: twee enen tegenover elkaar. Laten we ze even benoemen als Hoger- en Lager-zelf. De mens is zich bewust van die twee aspecten vàn en ìn zichzelf. Zijn lagere (begeerte) zelf tracht zich te handhaven en zijn oude gang te gaan, terwijl het hogere zelf toekijkt en soms afkeurend denkt: ‘Daar moet ik vanaf’. Omgekeerd heeft het lagere zelf last van het controlerende hogere, want dat belemmert hem in zijn doen en laten. Kortom, een beetje een schizofrene situatie. Het ene ik versus het andere ik. Tot we ons gaan realiseren dat beide ikken slechts tegendelen zijn die op kunnen lossen in hun verschil.

Kraai


Kaart 10: staven koning.

Enthousiasme, vitaliteit, geestdrift, seksualiteit, blijmoedigheid, gedrevenheid, kracht, levenskracht, hype, schijn-enthousiasme, voorwenden

Meegesleurd worden in opwinding en quasi begrip, wat later een vlucht blijkt, weg van ontkende pijn. Verwrongen (seksuele) identiteit, die voortkomt uit weggedrongen pijn. Perversiteit, als middel om vervreemding te overbruggen.

Het zijnsbesef ervaart een innerlijk enthousiasme dat vrijkomt als zijn zichzelf bevestigt in de natuurlijke aard en de verbinding met het lichaam en het geslacht.

Het wordt bewust van een uiterst vitale en creatieve energie: levenskracht, of de Bron waar leven uit put. Dit
openbaart dat seksualiteit in essentie pure levenskracht en de creativiteit van de Bron is.

Seksualiteit is geen ding of voorwerp, doch het besef in een mannelijk of vrouwelijk lichaam te zijn. Bewust met dat besef in een omgeving zijn geeft een zekere dynamiek aan de ervaring van dat zijn.
Vanuit die bezieling kunnen de begrippen seksualiteit of identiteit bijgesteld en in hun waarachtigheid ervaren worden. Het denkbeeldige personage, dat zich vormde uit vele ideeën met betrekking tot die begrippen, kan los gehaald worden uit de vaste verkramping.
In de beleving van er zijn komt daardoor ontspanning; het denkbeeldige personage is niet meer nodig om veiligheid te suggereren of verkrijgen in de omgang met anderen. Het is ook niet meer nodig om er een plek in de wereld mee te bevechten.
De identiteit wordt van haar verwarring ontdaan, zodat inbeelding niet meer een hindering in de communicatie vormt. Dit maakt duidelijk dat opwinding, die door hechting aan gedachten wordt veroorzaakt, iets anders is dan het innerlijke enthousiasme.


Opwinding is oordeel over het hier en nu en gericht op de toekomst, op klaarkomen, bereiken, voldoen en volbrengen. Innerlijk enthousiasme ís het hier en nu dat zijn in het heden ervaart en er van geniet. Opwinding maakt dat het ego een identiteit van zichzelf vastzet, daar van alles van vindt en van daaruit allerlei misvattingen op de wereld projecteert.

Innerlijk enthousiasme is de genegenheid in het heden van zijn dat in contact is met zijn om zich heen.

De verschuiving van opwinding en hype naar innerlijk enthousiasme maakt dat doelen niet meer uit bewijsdrift of vergeldingsdrang voortkomen, doch uit een heldere bezieling. Het wezen wordt dan in het zijnsbesef ontvangen; dominantie van karmische lading en de identificatie ermee is daardoor niet meer aan de orde.

Het zijn wordt niet meer door het verleden bepaald, het werd door de aanvaarding ervan boven het karma uitgetild. Vanuit het heden is er gewaar zijn.

hatsjepsoet

Wow Kraai, bedankt voor je uitgebreide beschrijving en uitleg uitleg. Ik moest zeggen dat ik er dingen van snap maar bij sommige kaarten is het wel Tarotisme van de hoger orde voor mij. Je beschrijving Kaart 1,3  snap ik en herken ik. Je beschrijft 2 keer de 6de kaart en de 1ste beschrijving en uitleg begrijp ik ook. De uitleg bij 7 snap ik misschien ook wel maar is nog wat ingewikkeld. Slaat je beschrijving van 11 op de kwintesse kaart van deze legging? Overigens ook wel een begrijpelijke en herkenbare uitleg.
De uitleg bij de andere kaarten vind ik best ingewikkeld. Kan je het meer concreet maken?

Groetjes, Hatsjepsoet.

hatsjepsoet

En ik wil ook nog even reageren op Leeuwin.
Niet zo lang geleden zat ik te denken dat de lieve geduldige man misschien juist wel mijn type man is omdat ik altijd langdurige relaties met zulke mannen heb. Zou ik met een andere type man juist niet onzeker worden en zou ik mezelf wel kunnen zijn met al mijn gekkigheid (zoals kriebels/verliefdheden)? Ik weet wel dat ik geregeld denk en zeg dat mijn vriend wel eens wat vaker boos zou mogen zijn op mij. Ik geloof dat ik wel van een beetje vuurwerk hou. Tegelijk ben ik inderdaad bang dat ik bij iemand die zo is in mijn schulp ga kruipen en mezelf niet meer durf te zijn. Misschien kan ik inderdaad alleen maar in extremen denken. Mijn ouders zijn allebei anders en ik heb ook wel eens gedacht dat ik misschien op mannen val die of op mijn vader lijken (moeilijk, niet te vatten) of mijn moeder (lief en geduldig, zichzelf weg cijferen).
Lastig of ik misschien moeilijk kan toegeven aan mijn wens en eigenlijk of brutale mannen val. Ik heb dan inderdaad de angst dat ik dan maar moet stoppen met mijn huidige relatie want dat wil ik toch niet.
Er zijn een aantal punten in mijn huidige relatie die goed zitten en die ik belangrijk vind in een relatie en de liefde zit nog goed bij mij ondanks alles.
Het is wel een teken dat ik kriebels krijg voor een ander, dat wel maar ik weet niet of het iets over mijn relatie zegt of puur over mij. Ik denk in ieder geval wel dat ik me minder afhankelijk moet opstellen in een relatie. En me minder moet weg cijferen, mijn mening telt ook.
Verhuizen heb ik ook aan gedacht en dat is iets wat ik wel nader wil gaan onderzoeken.

Kaart 11 (rechtvaardigheid bij mij) is de kwintesse kaart. Zegt dat jou iets?

Groetjes, Hatsjepsoet.

Kraai

Citaat van: hatsjepsoet op juni 22, 2011, 18:49:59 PM
Wow Kraai, bedankt voor je uitgebreide beschrijving en uitleg uitleg. Ik moest zeggen dat ik er dingen van snap maar bij sommige kaarten is het wel Tarotisme van de hoger orde voor mij. Je beschrijving Kaart 1,3  snap ik en herken ik. Je beschrijft 2 keer de 6de kaart en de 1ste beschrijving en uitleg begrijp ik ook. De uitleg bij 7 snap ik misschien ook wel maar is nog wat ingewikkeld. Slaat je beschrijving van 11 op de kwintesse kaart van deze legging? Overigens ook wel een begrijpelijke en herkenbare uitleg.
De uitleg bij de andere kaarten vind ik best ingewikkeld. Kan je het meer concreet maken?

Groetjes, Hatsjepsoet.

Sorry voor de onduidelijkheid met de zesde kaart bij geliefden, hiermee bedoel ik de zesde kaart van de grote arcana, 6. de geliefden.

Kaart 1

Ik heb een Verlies, dat mij brengt bij een Depressie door gebrek aan geestelijk inzicht

Kaart 2

Mijn relatie waarbij sprake is van keuze of beproeving

Kaart 3

Laat mij Leren uit zintuiglijke beleving. Zoekend naar praktische kennis en vaardigheden. Onderzoekend en. Risico's nemend op materieel gebied. Op zoek naar zekerheid. Het verstevigen van mijn banden met mensen, dieren en dingen. Mijn plaats in de wereld bepalen.

Kaart 4

Ik denk aan een Gelukkig gezinsleven en hoop op een Blijde verandering. Een Nieuw begin op een hoger plan. Ik zoek Bescherming in Duurzaam geluk en harmonie. Kaart van zegen laat mij

Kaart 5

Liefdevol en verbeeldingsrijk emotioneel betrokken voelen. Ik mis Emotionele stabiliteit en kan me n(i)et in bedwang houden. Zie ik het Objectief of juist erg subjectief. Is er sprak van Jaloezie of is het een illusie.

Kaart 6

Verruiming van geest helpt mijn Besluitvaardigheid. Een concrete beslissing (snijdt door). Kracht en onderscheidingsvermogen. Zelf-vertrouwen (het zelf vertrouwen) door

Kaart 7

Het einde van een probleem. Is het een Mislukking? Mijn Ondergang? Kan ik dit Aanvaarde nen berusting voelen in mijn keuze. Komt er een Einde van een waanidee. Zwaarmoedigheid drukt op mij, het uiterste dat een mens kan verdragen. Geestelijk en gevoelsmatig volkomen van de kaart.

Kaart 8

Ik zal er zijn voor de Confrontatie. Tegenstanden aannemen. Nog meer Moed. Verzand in Standvastigheid. Eindeloos Een standpunt innemen. Wil ik nog Opkomen voor mezelf.

Kaart 9

Ik verlang naar Moed. Dit moet Welslagen. Ik zal mezelf overwinnen. Hoe vindt ik Geestelijke en lichamelijke kracht en gezondheid. Kan ik vertrouwen op mijn Intuïtie.

Kaart 10

Door Zelfbewust  creatief te zijn zoek ik of ben ik Een goedwillende leider. Kan ik Beslissingen nemen op grond van intuïtief weten? Of ben ik Dominant en prestatiegericht.

Probeer het hier eens mee...

hatsjepsoet

Bedankt. Hier kan ik zeker wat mee. Ik leg het bij je andere uitleg, dan heb ik een totaal plaatje.