kaartleggen

Gestart door sas, juni 14, 2011, 20:45:42 PM

sas

hallo,
is er iemand die voor mij een keer de kaarten wil leggen? ik heb zelf twee soorten (rider waite en lenormand) met de boeken erbij maar ik vind het nog heel moeilijk. kan wel de uitleg van elke kaart lezen maar weet ze zeker niet te combineren. trek ook wel kaarten op internet maar das toch anders denk ik dan... ik dacht ik probeer het hier eens. alvast bedankt sas.

Angel

Aangezien je zelf kaartjes heb kun je misschien de kaarten zelf trekken.  Je schrijft dat in een berichtje welke kaartjes je getrokken hebt.  Je haalt bv de PK uit (dus de persoonskaart kaart 28 voor een man; 29 voor een vrouw)  Dan denk je aan je vraag en je trekt 5 kaarten.  Je noteert deze 5 kaarten en dan kunnen wij de combinaties wel maken voor je. 
De uitleg die ik hier nu neerpen heeft te maken met de Lenormandkaarten. 
Groetjes
Angel

Henny

Ik weet niet hoe het werkt met de Lenormand kaarten. Ben meer thuis met de Tarotkaarten. Als je een beginner bent is het combineren van de kaarten sowieso heel lastig. Ook ervaren tarotisten vinden dat soms nog weleens ingewikkeld. Ik zou beginnen met iedere dag een kaart te trekken en deze dan goed te bekijken of ergens neer te zetten waar je hem geregeld ziet. Kijk gewoon eens of je direct al iets opvalt in de kaart. Dat kan een kleur zijn, een houding of een voorwerp. Dus eigenlijk gewoon kijken en voelen wat het met je doet. Vaak zul je zien dat je veel meer over een kaart weet te vertellen, dan je dacht. Het komt bij de tarot heel erg aan op intuïtie. We hebben het allemaal, maar we doen er vaak weinig mee. Deel gewoon eens mee wat je opgevallen is bij een kaart en dan zullen er vast mensen zijn, zoals ik, die het leuk vinden met jou van gedachten te wisselen hierover.
Groetjes, Henny

Leeuwin

@Henny,

Dit is een hele goede tip van jou. Al sinds zeven jaar trek ik iedere dag een tarotkaart voor mezelf en het valt me op dat ik de kaarten steeds beter ben gaan spiegelen aan de dag en mede daarom ook in leggingen. Je zult zien hoe verrassend mooi die kaarten aansluiten op je dagelijks leven.

Groet van Leeuwin

dameblanche

aan sas,
of je nu kaartjes trekt op internet of dat je zelf kaartjes thuis trekt, maakt helemaal niks uit.
het gaat zich erom hoe je je kaarten uitleget, dus het komt op je intuitie aan.
bij lenormand gaat het om het maken van combinaties.
allereerst moet je de betekenis van de kaart kennen.
later leer je dan via je eigen intuitie de combinaties te maken.
wat dat betreft is het bij tarot duidelijker.
het zijn ook meerdere kaarten die een situatie aangeven.
maar idd de raad om iedere dag een dagkaartje te trekken, er goed naar te kijken en te zien wat er bij die betreffende kaart bij je naar boven komt is al een goede start om de dag mee te beginnen.
succes ermee, en bedenk: keulen en aken zijn ook niet op een dag gebouwd....
liefs marianne