Auteur Topic: Keltische kruis: eigen bedrijf deel 2  (gelezen 2067 keer)

janice

• Master lid
Keltische kruis: eigen bedrijf deel 2
« Gepost op: april 25, 2011, 23:59:03 pm »
Een maand geleden vroeg ik me in een KK legging nog af hoe het met mn webshopje zal lopen.
Het loopt al een beetje :)
Ik maak met van alles nieuwe sieraadjes.
Nu wil ik me wat meer verdiepen op iets specifieks binnen mn shopje (nl. minischilderijtjes) en zien hoe dat uit zou kunnen pakken.
Dus ik heb een nieuwe KK gelegt:

De keltisch kruis:
1 uitgangspositie)Zwaarden Koning
2 doorkruising )Bekers 10
3 bewuste niveau )Staven Koningin omgekeerd
4 onbewuste niveau )Staven 4 omgekeerd omgekeerd
5 recente verleden )Zwaarden 3
6 nabije toekomst )Keizer omgekeerd
7)Pentakels Koningin
8)Staven Ridder
9 hoop en angst )De zegewagen - doet me denken aan mn pas ingezonden droom, geanalyseerd door o.a.  Ricca
10 uitkomst )Zwaarden 8 omgekeerd
« Laatst bewerkt op: april 26, 2011, 09:31:31 am door janice »
Intuitie is verstand dat haast heeft

doosje

• Master lid
Re:Keltische kruis: eigen bedrijf deel 2
« Reactie #1 Gepost op: mei 03, 2011, 16:01:15 pm »
Hi Janice,

Mijn excuses, ik weet dat je het graag kort en bondig hebt maar nu lukte het me niet, ik vond het een moeilijke KK maar eens ik eraan begon dacht ik het stapje voor stapje meer en meer te begrijpen! Ik hoop dat het je iets zegt wat ik zeg, en zoniet, dat het je alleszins aanmoedigt om verder te gaan.
Ook excuses voor de overdosis aan de woorden “droom” en “obstakels” ;-)

Ik denk dat vuur iets goeds kan zijn en iets slechts. In de lagere school moesten wij daar  een tekening over maken, ik tekende een veroordeelde op de brandstapel. En nu doet de omgekeerde Staven Koningin me daaraan denken. Misschien kijk ik teveel naar mijn eigen situatie, maar… zit jij jezelf misschien te straffen? Omdat de verhoopte resultaten niet meteen komen? Zie je de strijd die je nu moet leveren om aan de bak te komen misschien als een lijdensweg, een sta-in-de-weg tussen jou en jouw droom? Deze moeilijkheden zijn geen verdiende loon, het is geen boetedoening, geen straf. De weg naar het einddoel is namelijk ook belangrijk, het is immers de weg naar het waarmaken van je droom! De droom is het waard. Dromen zijn geen gratuite cadeaus (prent ik mezelf tegenwoordig in).

Aan je creatieve ideeën zal het niet gelegen hebben (Staven Ridder als continue leverancier van inspiratie)! Maar zoals ik ook al tot scha en schande ondervonden heb: administratie is geen overbodig k**woord, het is de manier om je dromen in realiteit om te zetten. Bij mij vormt administratie een struikelblok, ik weet niet hoe het bij jou zit. Maar punt is, die mooie droom verdient het om waargemaakt te worden, ik las onlangs ”Je krijgt nooit een droom zonder ook de kracht te ontvangen die nodig is om hem waar te maken”. Gun het jezelf en gun het de mooie droom om hem waar te maken.

Ik denk ook dat vuur zuiverend is, en natuurlijk maak jij deze  problemen in de werkelijkheid mee voor een hele goeie reden, en ga jij hier werkelijk de lessen uit trekken die je gaan helpen bij het waarmaken van jouw droom. De zwaarden koning zorgt trouwens voor de nodige nuchterheid om je dromen te realiseren. In dit geval zou ik zelfs zeggen dat je bewust en doelgericht hebt zitten nadenken over welke creaties je gaat ontwerpen, in plaats van te wachten op inspiratie.

Ook ongeduld meen ik bij je te herkennen, alsook frustratie: wij zien het voor ons, ons einddoel, maar waarom is die weg ernaar toe nou noooodig???? Doch, dat het stapje voor stapje gaat heeft ook zijn redenen. Rome is ook niet op een dag gebouwd.
Wij zijn ook reizigers, Janice, ik hoop voor ons dat wij allebei het doorzettingsvermogen, én het vertrouwen en geduld hebben om ons pad in blijdschap te bewandelen, en te genieten van het pad, inclusief elke stap, elk rustpunt en elke zogeheten 'blokkade'. En wie weet wat wij voor onverwachte dingen nog gaan tegenkomen, dingen die niet in onze oorspronkelijke visie zaten maar er wel zo mooi bij passen. Zoals de miniatuur-schilderijtjes, God weet hoe dat idee in jou is opgekomen? Misschien vond dat idee de weg naar jouw hart op het moment dat je hart helemaal openstond toen je je laatst heel droevig voelde? Net als het vuur werken tranen dus zuiverend.

En nu ga jij op jouw beurt dat nieuwe idee vorm geven, dan ben je de Koningin van Pentagrammen, en je creëert en je schaaft je idee bij en je schildert het idee en blinkt het idee op en dan schenk je het terug aan God en de wereld. Zo werkt deze Koningin. En als ze weer begint te twijfelen hoeft ze maar diep in haar zelf te kijken naar die twijfels en treft ze een schatkamer van inspiratie voor nieuwe projecten die de oude twijfels incorporeren en vergulden.

De Zegewagen beaamt dat jij moet blijven doorgaan en blijven proberen, dat je je door de obstakels heen moet werken, dat je daarbij vuur noch water mag schuwen, maar net balanceert, dat je de obstakels niet ondoordringbaar acht, maar dat je dit alles aanwendt bij het volgen van je weg. De obstakels op je weg zijn geen tegenpolen van je droom, laat deze obstakels je dus niet afleiden van je eind-ideaal, dat te allen tijde voor ogen moet gehouden worden, maar dat wel kan worden bijgestuurd naarmate de reis vordert.

Staven 4 omgekeerd vult aan: Laat je niet ontmoedigen door de problemen en blokkades (ook de  blokkades binnenin jezelf, voorgesteld door Zwaarden 3), wees niet ongeduldig of kwaad. "Wie leider wil worden moet eerst dienaar zijn!" las ik eens, wat wil zeggen dat er een volgorde is in het waarmaken van je droom: de droom is het eindbeeld, het ideaal, maar het moet zelf waargemaakt worden, ingebed in de realiteit van hier en nu.
De omgekeerde Keizer maant je aan om op DAT vlak een beetje strenger voor jezelf te worden: wees eerst een dienaar! Ook al ben je in je eind-ideaal inderdaad de leider van je creativiteit, in het hier en nu is er eerst nog werk aan de winkel.

De dame op de omgekeerde Zwaarden 8 kaart is erin geslaagd deze verantwoordelijkheid op te nemen, zij heeft zichzelf op dramatische wijze uit het verblindende en verlammende wereldbeeld bevrijd, korte metten gemaakt met haar beperkende visie, zij richt haar aandacht niet langer uitsluitend op de blokkades op de weg, zij fixeert zich niet meer op al wat er verkeerd, maar zij richt zich voortaan weer op het hier en nu, tackelt alle blokkades een voor een, blijft geduldig trouw aan de droom diep in zichzelf, ze is niet langer ontmoedigd door de verre reis die ze nog moet maken maar blijft niet langer stilstaan, ze wordt aangemoedigd door de visioenen aan de einder om stapje voor stapje haar eigen werkelijkheid te scheppen naar de vorm van haar mooiste wensen.

janice

• Master lid
« Reactie #2 Gepost op: mei 09, 2011, 22:16:14 pm »
dank je wel Δάφνη , sorrie voor de belachlijk late reactie, zoo druk, ik kan me over het algemeen in je analyse vinden, ik kom er nog op terug!!
Intuitie is verstand dat haast heeft

stroiken

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 30, 2011, 19:29:36 pm »
mag ik iets vragen leg je keltishe kruis  met grote   en kleine   arcana of enkel
« Laatst bewerkt op: mei 30, 2011, 19:39:55 pm door stroiken »

Ricca

• Moderator
  • Master lid
  • :: SAMEN ::
« Reactie #4 Gepost op: mei 31, 2011, 10:30:03 am »
Met Grote + Kleine arcana. :)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

stroiken