Toch weer ongerust over kaart

Gestart door Keizerin, april 15, 2011, 12:51:37 PM

Keizerin

Hallo iedereen,

Ik heb dit een paar maanden geleden ook aangekaart maar ben er nog steeds niet uit. Vanmorgen als dagkaart een Bekers 5 getrokken en daardoor voel ik me toch weer ongerust. Ik vind zo'n kaart prima als ik hem kan plaatsen maar ik weet helemaal niet waar ik verdrietig over zou zijn op dit moment. Dan zit ik de hele dag eigenlijk met op de achtergrond een ongerustheid, wat zal er gebeuren dat me verdrietig gaat maken? Dat kan ik dan wel loslaten maar het drijft steeds weer boven. Ik hoorde bijvoorbeeld net een ambulance, ga ik meteen denken o jee, misschien iemand die ik ken.  :-\

Herkennen jullie dit als je eerlijk bent? Of haalt echt iedereen zijn schouders op over een 'negatieve' kaart die ze/hij niet kan plaatsen.

Een dagkaart kan natuurlijk ook iets kleins betekenen, misschien laat ik wel iets vallen, dat is de meest letterlijke betekenis van de RW kaart. Toch helpt deze gedachte niet echt.

Goed mogelijk dat ik tijdelijk off ben in het trekken, had vanmorgen het gevoel dat ik off was, gisteren ook en de (positieve) kaart van gisteren kan ik ook nu nog niet plaatsen. Dan ben ik helemaal dom dat ik me laat opnaaien.  ::) Dit is echt een punt waar ik nog heel wat kan leren, maar helaas zie ik weinig vooruitgang bij mezelf. Vandaar dat ik het nog een keer aankaart, misschien schrijft iemand iets waar ik verder mee kom.

Bedankt alvast!

Laure

Hey Keizerin,

Ja dat herken ik wel bij dagkaarten, dat ik verwachtingen schep.
Maar de kaart Bokalen 5 is wel in 2 gedeeld hé, je hebt die bekers die zijn omgevallen en dan heb je die bekers die achter de man staan blinken in de zon, wachtend om opgemerkt te worden. Misschien zie je iets uit de hoeken van je ogen, iets moois, maar twijfel je nog of je het wel kan en mag verwachten (uit angst teleurgesteld te worden, want dat is eens zo geweest in het verleden).

Liefs
Daphne

Tarot75

Dagkaarten kan ik ook moeilijk aanduiden..
Misschien wil het zeggen dat je verder kan komen door de problemen uit het verleden de rug toe te keren.
Is er vandaag een onderwerp waarvan je denkt, "he gatver, dat alweer" probeer dan met datgene juist een te breken?
De kaart is ook tweeledig.. in de verte zie je een brug wat je kan leiden naar de stad (nieuwe ontwikkelingen) zoek je de brug op deze dag die je verder kan helpen.

Keizerin

Hartelijk bedankt voor jullie reacties, Daphne en Tarot75! De ongerustheid is weer weg.   :)

Wat een prachtige uitleg, Daphne, en hij kan zo maar heel erg van toepassing zijn op dit moment. Die hou ik in gedachten!

Tarot75, haha paradoxaal genoeg, dat dacht ik over mijn reactie vandaag op die kaart... Grappig, kan best dat die kaart daarop slaat. Ik zal opletten of ik het nog over iets anders denk vandaag!

Mogelijk zegt de kaart ook: je kijkt teveel naar wat je niet hebt, richt je meer op wat je wél hebt. Ik ga ook eens nadenken of dat op dit moment het geval is.

Tot slot: ik heb al 2x thee gemorst vandaag!  ;D Kijken of ik het nog een 3e keer doe.  ;)

Leeuwin

Trek je deze kaart vaak als je een dagkaart voor jezelf trekt? Als ik deze kaart niet zo vaak voor mezelf trek dan kan het een dagje worden waarop je kleine tegenvallertjes krijgt. Trek je hem vaker dan kan het om iets groters gaan.

Groetjes van Leeuwin

Keizerin

Dank je, Leeuwin, dat kan ik ook in de gaten houden. Nee, ik heb deze kaart nu 3x ongeveer om de 2 weken getrokken.

Laure

Citaat van: Keizerin op april 15, 2011, 15:40:55 PM
Tot slot: ik heb al 2x thee gemorst vandaag!  ;D Kijken of ik het nog een 3e keer doe.  ;)

Hehe, goed gevonden!
♥
Als ik naar de Engelstalige websites ga voor de verklaring van Five of Cups zie ik staan "there's no use in crying over spilled milk" en wellicht heeft iemand ooit wel het Nederlandse gezegde "is het glas halfleeg of halfvol" aan deze kaart toegekend. Je bent alleszins voorbij de Bokalen 4 kaart met het personage dat blind was voor opportuniteiten; de man op bokalen 5 is zo goed als klààr om opportuniteiten (in welke vorm dan ook) te zien, ook al weegt het hart nog zwaar. Er is emotionele beweging, het water op de kaart, de thee, stroomt, en dat is goed voor water! "Sprankeltjes hoop" misschien?

In ieder geval, Keizerin, ik ben blij dat je je hebt kunnen losmaken van de negatieve betekenis van de kaart en meer de positieve ingesteldheid van jezelf hebt durven aanvaarden!

Daphne

Keizerin

Je schrijft echt hele rake dingen, Daphne, dank je!  :-* Ja je hebt helemaal gelijk, ik was door de kaart even afgeleid van mezelf, moest mezelf en degene die ik ben weer even terugvinden... Overigens is het wel begrijpelijk als je in een heel onzekere situatie in de stress schiet van een 'negatieve' kaart (van de kaart raakt hahaha wat kun je veel dubbelzinnige dingen zeggen op dit vlak). Ik mag mezelf wel toestaan om niet voortdurend helemaal goed met dingen om te gaan.  ;)

Citaat van: Î"άφνη op april 16, 2011, 08:31:10 AM
Er is emotionele beweging, het water op de kaart, de thee, stroomt, en dat is goed voor water! "Sprankeltjes hoop" misschien?
Ik moest zo lachen toen ik dat las, omdat mijn (prachtige, en heel toepasselijk bij bovenstaande gedachten) dagkaart vandaag Matigheid is!  :D Mooi!!! Vooral als ik bedenk dat het stromende water op de kaart in engelenhanden is....

dameblanche

er zijn idd 3 bekers omgevallen en leeggelopen, maar die andere 2 zijn overeind gebleven, ook al concentreert de figuur op de kaart zich op die 3 omgevallen bekers, die 2 bekers staan ook voor aanvaarding.
de 2 niet omgevallen bekers verwijzen ook weer naar de kaart bekers 2, in dat geval kan het steun zijn van een vriend een minnaar, in ieder geval iemand die achter je staat.
liefs marianne

Keizerin

Dank je Marianne! Ja de kaart geeft een mooie troost wat dat betreft hè. Maar als je je op het moment dat je hem trekt helemaal niet herkent in de verdrietige figuur dan lijkt de kaart een voorspelling en dan is het toch een erg schrale troost...  :-\ Gelukkig ben ik gisteren heelhuids doorgekomen en heb ik weer wat geleerd.  ;D

dameblanche

en dat dankzij die 2 rechtopstaande bekers...... :-*