Explosies en maansikkels in ogen

Gestart door janice, april 09, 2011, 21:34:13 PM

janice

Ik droom dat ik tegenover een flatgebouw sta waar op de (ik denk) derde verdieping een enorme explosie gaande is.
Er zijn mensen in de woning aanwezig , ze doen een lichte poging om wat aan de rook,vuur en knallen te doen maar het haalt
nix uit.
De deur- en ramkozijnen van de woning op de began grond staat hierdoor helemaal scheef, naar rechts.
Ik loop van het gebied.
Ik sta tegenover een man met snor en wanneer ik in zijn ogen kijk zie ik in elk van zijn ogen een gele maansikkel met 3 kinderen spelend op elke sikkel.
Ik vind het prachtig om te zien
Intuitie is verstand dat haast heeft

Ricca

Lieve Janice,

Een korte droom, maar niet eenvoudig uit te leggen. Heftig en vurig begin, vaag en waterig einde... Ik zie verschillende mogelijkheden, dus je mag zelf kiezen (en misschien is het niet of/of maar en/en).

Een flatgebouw waarin meerdere gezinnen wonen, zou symbolisch kunnen zijn voor je familie en dan is de droom zeer emotioneel geladen, want de enorme explosie wijst erop dat emotionele spanningen een uitweg vinden. Er is een grote verandering gaande die rust brengt en de wetenschap dat het wel 'snor' zit (man met snor). De explosie leidt tot een heel nieuw gebruik van energie, meer water (manen-in-ogen) en minder vuur.

Het flatgebouw kan ook een symbool zijn voor jouzelf. De verdiepingen van de flat kun je dan opvatten als de chakraniveaus. De explosie is op de derde verdieping, dus op het niveau van het 3e chakra (zonnevlecht) en dat kan een 'explosie' van wilskracht, gedrevenheid, ondernemingslust e.d. zijn (misschien in verband met je eigen bedrijfje). De aanwezige bewoners (subpersonen in jouzelf) doen slechts lichte pogingen om de explosie te stoppen, ze laten het min of meer gewoon gebeuren. En waarom ook niet? Vuur voelt immers goed... Maar op de begane grond (niveau van chakra 1) is de boel ontregeld geraakt (kozijnen scheef). Je loopt toch niet te hard van stapel? Het 1e chakra heeft met de aardse zaken te maken, met werk, financiën, zekerheden, uithoudingsvermogen, draagkracht, je staande houden enz. En ook met goed voor je lichaam zorgen, goed eten, regelmatig ontspannen, voldoende slapen. Dat is toch niet in het gedrang gekomen?

De man met de snor zie ik in dit geval als jouw mannelijke energie (wilskracht / daadkracht / ego). Het ego (bewustzijn van het 3e chakra) zal zijn energie meestal gebruiken om de verlangens van chakra 1 en chakra 2 te bevredigen. In de droom is dat bij chakra 1 niet helemaal goed gegaan. Daarvoor had hij misschien beter dollartekens in zijn ogen kunnen hebben in plaats van maansikkels. Maar op de schouders van de man in de Zegewagen zitten ook maansikkels en als het om zaken of webshops gaat, is dat wél een gunstige kaart...

Eigenlijk passen de maansikkels beter bij chakra 2, en dat brengt me bij nog een andere verklaring voor de droom. Misschien staan de maansikkels voor romantiek... moonlight in your eyes... de spelende kinderen voor speels plezier. Er zijn in totaal 6 kinderen - het getal van de geliefden. Er is een explosie van hartstocht en je wordt van je sokken (chakra 1) geblazen. ::)

Chakra 2 heeft trouwens ook te maken met gehechtheid aan familie (mogelijkheid 1).

Nou, het is een allegaartje geworden. Ik hoop dat je er toch iets uit kunt halen waar je wat aan hebt. Zorg in ieder geval goed voor jezelf. De benedenverdieping is belangrijk hoor. :)

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

Laure

Hey Janice,

Citeer
ik in elk van zijn ogen een gele maansikkel met 3 kinderen spelend op elke sikkel.
Ik vind het prachtig om te zien

een mooi ideetje voor je juweeltjes, dat zijn toch allemaal zo van die mooie "bokalen"/mini-gevoelswereldjes onder een stolp/ogen? Beauty is in the eye of the beholder? Het geheel lijkt ook op een wip voor kindjes (met de neusbrug als draaipunt), en geven alleszins je speelsheid weer. Ik moet ook denken aan 'visie', jij hébt een visie, een wens, je ziet het voor je en je weet wat je gelukkig maakt: Maak je droom waar.
Die maansikkel heet ook "luna crescens". Het Latijnse woord "crescere" betekent groeien, toenemen. Daar kan je vast iets mee!

Maar de ramen (de ogen) op de benedenverdieping van het huis staan scheef, naar rechts, je verstand wil nog niet mee met het gevoel, en daarom is je bouwsel nog wat onstabiel en irrationeel.

Ik moet ook denken aan blussen, dat de brand geblust moet worden, en dat daar water voor nodig is. Maar het hoofdpersonage van de droom ziet eerst "het vuur" en dan het "water" en moet deze 2 in contact brengen om de overmaat aan vuur te blussen en de mensen te sussen.

Hoe zag die snor eruit? Was het een grote? In sikkel zit ook sik.
Ik ben maar wat aan het freestyle-droomverklaren hoor, daarom de losse flarden ;-)

janice

Dank jullie wel beiden :)

@Ricca, ik kan me zoals gewoonlijk weer erg goed in je allergaartje vinden.
Ik las je analyse en dacht:"Heeee dat ben ik idd" ondanks dat je het lastig uit te leggen vond ;D
En ja ik loop te hard van stapel  ;D en er is geen romatiek in het spel maar een eigen webshop runnen is wel erg leuk om te doen  :)

@Î"άφνη, het is idd een leuke ketting-idee :D
toen ik wakker werd moest ik heel erg denken aan dat jongetje dat hengelend en vissend op de maan zit uit de voorstukjes van Dreamworks filmproductie (?)
Maar de kinderen in mn droom speelden alleen maar.
De snor was niet groot, bovenlipbedekkend eerder.
Intuitie is verstand dat haast heeft