Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

opgeborgen lijken ...

Gestart door Michel, maart 17, 2011, 10:17:20 AM

Michel

Hallo iedereen,

Onlangs had ik na lange tijd terug een duidelijke droom.
Ik bevond me tezamen met laten we zeggen een wetsdokter in een beneden verdieping of kelder.
Het was ergens komisch, hij deed zijn werk gewoon in een privé woning. Hij opende een paar keukenkasten een 4 tal. Bij de 5de haalde hij een vrouwelijk lijk uit de kast dat opgeplooid lag en legde haar op de keuken tafel. Gedurende het onderzoek stond ik er gewoon bij. Wat me hiervan nog bijgebleven is, was de gedachte, dat we straks nogal een geurtje gingen hebben.
Hij borg haar terug op en zette haar in de kast bij de anderen. We kuisten alles grondig en dat was het.

Het getal 5 kwam heel duidelijk naar voor in de droom.
De lijken waren opgeplooid;
En de grondige poetsbeurt nadien.

Iemand een idee? verandering (getal 5), ... afwerken van blokkades ...

alle dank

Ricca

Lieve Michel,

In zeer symbolische dromen als deze, staat elk element in de droom voor een aspect van jouzelf. Het begint al met de woning. De droom speelt zich af in een privé-woning = jouw persoon, je aardse zelf. In de kelder of benedenverdieping (het onderbewuste of halfbewuste) liggen lijken opgeborgen in keukenkasten. Een lijk in de kelder staat meestal voor iets in jezelf dat je verborgen hebt of weggestopt of verdrongen. Omdat het lijk vrouwelijk is, zou je hierbij kunnen denken aan weggestopte gevoelens (gevoel = vrouwelijke energie), aan het afsterven of loslaten van bepaalde gevoelens of aan het verwaarlozen van een van je vrouwelijke kanten. Of aan alledrie de mogelijkheden. Het lijk kan ook de herinnering aan een oud zelf zijn, dat niet meer als zodanig in jou leeft, omdat het inmiddels al veranderd is.

De wetsdokter is dat deel van jou dat het als zijn taak beschouwt om het lijk te onderzoeken, te ontleden, sectie te verrichten. Dit past bij het getal 5 van de Hiërofant: de mannelijke manier van onderzoeken, verstandelijk, analyserend, ontledend. Sectie wordt gewoonlijk verricht om te onderzoeken wat er in het verleden misgegaan is. Verder kan het getal 5 inderdaad op verandering wijzen en in combinatie met een keuken (5e keukenkast en keukentafel) op transformatie, bijvoorbeeld van de weggestopte gevoelens. Het zou me niet verbazen als er schaamte- of schuldgevoelens meespelen, want ook die zijn verbonden met het getal 5 en worden vaak verdrongen. Een keuken is daarnaast ook verbonden met het gevoel van thuiskomen.

Na het onderzoek (in feite dus een zelfanalyse) wordt alles grondig gereinigd en het lijk in de kast teruggezet. Maar of dat nou het beste is...? Als een lijk inderdaad dood is, zou je het niet moeten bewaren, maar begraven. Zand erover. Maar je kunt iets pas echt loslaten als je je ermee verzoend hebt. Je verwachtte echter dat het onderzoek voor een onfrisse geur zou zorgen, dus die verzoening is er nog niet helemaal - al zit er wel iets van vergeving in het schoonmaken na het onderzoek.

Nou zijn lijken in dromen niet altijd helemaal dood. Soms is een droom over een lijk juist een aansporing om iets nieuw leven in te blazen. Het hangt er maar net van af waar het lijk precies voor staat. Het is dus ofwel tijd om iets definitief los te laten óf tijd om iets nieuw leven in te blazen. In ieder geval is het beter om geen lijken in de kelder te hebben. :) In de droom heb je er bij staan kijken en dat is een goed begin: onder ogen zien wat je in jezelf je meedraagt.

Er is iets aan het veranderen in je leven en het is een verandering ten goede: het lijk was geplooid, dus het biedt een mooie kans op ont-plooiing. Het is misschien een goed idee om hierbij de hulp van engelen in te roepen (nóg een betekenis van het getal 5). Engelen willen ons altijd graag helpen, maar we moeten wel zélf om die hulp vragen. Zonder onze vragen kunnen ze niets doen, omdat ze onze keuzevrijheid diep respecteren.

Ik wil je met name attent maken op de engelen van transmutatie. Dat zijn engelen met een speciale taak. Ze kunnen duisternis en negatieve gevoelens bij de mensen wegnemen. Ze deponeren het allemaal in een soort groot meer van donkere materie die ze geleidelijk zuiveren en licht maken, zodat diezelfde materie dan gebruikt kan worden voor de genezing van mensen, van volkeren en van de aarde zelf. Ook deze engelen kunnen je negatieve emoties pas wegnemen wanneer je deze uit vrije wil en met overgave aan hen overdraagt.

Wanneer je met negatieve emoties te maken hebt, komt daar bijna altijd een schuldgevoel bij. Schuldgevoel is er de oorzaak van dat je aan negativiteit vasthoudt, dat je de pijn en de gevoelens van spijt steeds weer beleeft. Vasthouden van negatieve gevoelens blokkeert de spirituele groei omdat het je opsluit in het verleden. Het kan zelfvergeving en verzoening met jezelf vertragen. Op die momenten heb je de engelen van transmutatie nodig. Roep ze eenvoudig naar je toe en overhandig hen al je pijn of spijt. Ze zullen je geschenk met liefde ontvangen. De zwaarte zullen ze verweven tot een nieuwe substantie van licht, die ze vervolgens misschien wel gebruiken om de mensen in Japan te helpen. Stel je eens voor... waar zo'n 'lijk' al niet goed voor kan zijn... als je het tenminste herkent en dan weggeeft voor een prachtig menslievend doel. :)

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

Opti-Mystique

Prachtige uitleg weer, Ricca! :)