Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

droom over kraai

Gestart door raven67, maart 13, 2011, 16:16:56 PM

raven67

Ik had een droom,
er was een kraai gevangen door een groepje mensen die dachten dat hij slecht was.

ik nam de kraai in mn armen om hem te beschermen en om aan de mensen uit te leggen dat hij niets slechts in zich heeft, maar gewoon een vogel, een deel van de natuur is.

Daarna was al weer rustig en in balans, en de kraai mocht blijven tijdens het eten.

Deze droom had ik midden in de nacht, edoch herinner ik me de hele dag al.

Groet, Raven.

Leeuwin

Heb je met een groepje of groepen mensen te maken gehad die jouw ideeén niet erg vertrouwden? Heb je jezelf vaak moeten verantwoorden voor je ideeén?
Ik heb het idee dat je met mensen te maken hebt gehad die zelf ver van hun eigen ik en/of van hun/de essentie af stonden.
Was dat groepje mensen er ook bij toen jij met die kraai ging eten?

Groetjes van Leeuwin

raven67

Ja, ik heb dagelijks te maken met mensen die verre van `verlicht`zijn.
En die probeer ik ook bijna dagelijks te wijzen op wat beter kan, en hoe er zo meer balans en goodwill kan zijn.
In de droom was het een boerenfamilie in het buitenland, in het buitengebied in de USA.
Toen we gingen eten in de droom zat de kraai op het afdakje naast ons, en was voor mn gevoel toen geaccepteerd als lid van de `groep`.

Afgelopen nacht heb ik weer een droom gehad over een kraai.

Deze keer liep ik op een zandpad en de kraai kwam op mn rechterarm zitten.
Hij liet me onder zn vleugel zien dat hij een pakketje bijhad met daarin een sinaasappel en een boterham, om lekker van te eten.
Ik gaf hem wat hulp bij het opstijgen zodat hij in een mooi en leeg weiland zn lunchpakketje op kon eten.
Ook bij deze droom had ik er een goed gevoel bij.

Groeten en bedankt voor de reactie.

Leeuwin

Hoi Raven,

Het feit dat die kraai op jouw rechterarm gaat zitten, zegt mij dat hij jou heeft geaccepteerd in die droom. Overdag betekent dit voor jou dat jij jezelf veel meer hebt geaccepteerd hebt dan eerst.
Het feit dat die kraai in zijn eentje in een weiland brood wil eten betekent dat jij je een poosje wilt terugtrekken en weer (meer)feeling wil krijgen met je eigen elementaire behoefte.
Misschien heb je op je werk wat problemen maar ook die zul je te boven komen, als je een beter contact hebt met jezelf.

Liefs van Leeuwin

raven67

Ja, als ik het zo bekijk denk ik inderdaad, ja dat kan wel eens kloppen.
Ik voel me nu ook wel rustiger als vorige week.
Afgelopen nacht ook normaal gedroomd, en goed geslapen.
Bedankt voor het stukje inzicht,
Groeten , Ad.

Ricca

Lieve Raven,

Welkom op het forum. :) Je bent in de droom erg begaan met de kraai, die natuurlijk een mooi en goed schepsel is, en deel van de natuur, van jóuw natuur.

Over het buitengebied in de USA gesproken... Ken je de Indiaanse Medicijnkaarten van Jamie Sams? Dit is wat de medicijnkaart Kraai zegt:
http://www.eostresworld.be/medicijnkaarten/24.htm

Dat 'roepende in de woestijn' zul je misschien wel herkennen, maar merk ook op dat het weiland in de droom juist een vruchtbaar gebied is. Door in je dromen goed voor de kraai te zorgen, voed je (letterlijk, met voedsel) deze kracht in jouzelf. :)

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

raven67

Dank je.
Ik ben ook geinteresseerd in de amerikaanse native gewoonten en legendes.
Daar heb ik wel wat van gelezen, en soms is het zeer verwant aan onze eigen saga en legendes.

Als ik droom is het meestal in een paar dagen dat ik "onrustig" ben. Daarna heb ik het niet, of niet bewust.
in de droomdagen herinner ik ze ook duidelijk als ik wakker ben, wat bij een gewone droom vaak niet zo is.

Groeten, en bedankt voor het welkom.