Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Enge Droom

Gestart door LadyStamper, maart 10, 2011, 12:36:03 PM

LadyStamper

Ik hoop hier meer duidelijkheid te krijgen over de 2 dromen van mijn dochter (7 jaar)

Droom 1

Ze loopt over straat en komt dan iemand tegen die op haar af loopt.
Als dit persoon (waarschijnlijk man) vlak bij is vliegt zijn haar in brand en komt er vlammen uit de ogen en mond en schrikt ze wakker.

Deze droom heeft ze meerdere keren gehad en durfde haast niet te gaan slapen
Nu een week of 2 verder

Droom 2

Ze ziet een groep mensen in zwemkleren die het water in lopen om te gaan zwemmen. Alleen het water is heel erg heet en prikt en doet pijn aan de benen. ALs die mensen in het water staan begint het te borrelen (koken?)

Ik weet niet of de dromen met elkaar te maken hebben mar vind het wel heftige dromen voor een kind van 7.

Julia

Lieve Ivonne,

Welkom op het forum  :)!

Wat naar voor je dochtertje. En ook voor jou, want een kindje met angst, daar breekt je moederhart van.
Ik heb de dromen gelezen, en laat het op me inwerken. Ik heb nog nooit een kinderdroom geduid en zit mij nu te bedenken dat we moeten zoeken naar "voor de hand liggende associates". Nu probeer ik het symbool "vuur" en "angst" te duiden, maar ik weet natuurlijk niet wat jouw dochtertje associeert met vuur. Jij weet als geen ander hoe haar (belevings)wereld er zo'n beetje eruit ziet. Daarom wil ik je vragen (schoot bij mij te binnen) of ze de film "De klokkenluider van Notre Dame" heeft gezien? En ik wil je vragen of je dochtertje moeite heeft, of geen moeite heeft met emotionele uitbarstingen?

Lieve groet, Julia

LadyStamper

Hoi Julia

Het is idd heel lastig.
De film van de klokkenluider heeft ze niet gezien en wat betreft emotionele uitbarstingen....daar heeft ze in die zin geen moeite mee omdat er veel over gepraat word mocht zoiets voorkomen.

Vuur is ze niet bang voor en vind ze mooi om te zien als vuurkorf of kaarsen. Maar wat ze in droom 1 zag vond ze heel eng en wou ze echt niet meer slapen de volgende dag wou ze alleen slapen met al haar knuffels om haar heen om te beschermen maar toen is de droom ook gekomen alleen heb ik haar met praten op een andere droom gebracht en kon ze wel weer slapen

Julia

Citaat van: LadyStamper op maart 10, 2011, 12:36:03 PM
Droom 1

Ze loopt over straat en komt dan iemand tegen die op haar af loopt.
Als dit persoon (waarschijnlijk man) vlak bij is vliegt zijn haar in brand en komt er vlammen uit de ogen en mond en schrikt ze wakker.

Voor je dochter is het een extreme en beangstigende droom. Daarbij is het voor een kind ook moeilijk om te relativeren en het onderscheid te zien tussen werkelijkheid en droom. Het voelt immers wel heel echt aan. Toch is het een normale reactie op de stress en de spanningen van het opgroeien. Ze wordt ouder en krijgt te maken met nieuwe ervaringen, nieuwe leefsituaties en ook de daarbij behorende nieuwe levensproblemen (school, clubjes, vriendinnetjes, familiesituaties e.d.). Ook haar verbeeldingskracht en haar gevoelsleven is aan het ontwikkelen. Als je dat allemaal samenvoegt dan krijg je de meest gekke/bizarre dromen. Ik vind het moeilijk met zo weinig informatie haar angst te duiden. Daarom een paar gedachten van mij, in de hoop dat het bij jou en/of andere forumleden iets oproept en we het “puzzeltje” rond krijgen.

Voor kinderen betekent vuur, hitte, brand, vlammen en heet in de eerste plaats dreiging, gevaar en pijn. Het wordt met de paplepel ingegoten (“Kijk uit, de verwarming is heet, pas op bij de open haard het vuur kan opspatten, niet in de keuken komen als Mamma aan het koken is”, enz...). Nu heeft “vuur” in de volwassen droomsymboliek vele betekenissen. Maar voor zover ik kan bedenken kan haar droom betekenen dat iets ouds in haar leven plaats maakt voor iets (ingrijpend) nieuws en waar ze niet echt happy mee is. En dat mede daardoor haar manier van denken aan het veranderen is.  Een soort innerlijke transformatie. Alleen weet ze niet hoe ze met die gevoelens om kan (moet) gaan. Als iets drastisch/ingrijpend gebeurt en ze kan er emotioneel niet mee omgaan, kan dat bij een kind een onveilig gevoel geven.

Of:

Een ander mens in brand zien staan,wijst erop dat ze intense gevoelens ervaart. Misschien gaat het om een probleem/situatie/persoon die ze niet langer kan negeren, en ze het op die manier, via haar droom, uit. Misschien is er iemand in haar omgeving die verbaal agressief is en kijkt (streng is, dominant is). Een persoon die bij haar onprettige gevoelens oproept. Maar, aan de andere kant, misschien is er wel iemand in haar omgeving op wie ze boos is, of is er een situatie waar ze totaal niet mee uit de voeten kan, en weet ze niet of durft ze deze gevoelens niet te uiten..

CiteerDroom 2

Ze ziet een groep mensen in zwemkleren die het water in lopen om te gaan zwemmen. Alleen het water is heel erg heet en prikt en doet pijn aan de benen. ALs die mensen in het water staan begint het te borrelen (koken?)

De kokende groep mensen duidt op heftige emoties van haar onbewuste geest (koken van woede...). De emoties(het hete water) prikken (irriteren/steken) en doen pijn aan de benen. De benen staan symbool voor haar zelfvertrouwen, haar zelfstandigheid, de controle over haar leven.

Tot zover mijn gedachten.

Lieve groet, Julia

Laure

Citaat van: Julia op maart 10, 2011, 15:09:29 PM
Daarom wil ik je vragen (schoot bij mij te binnen) of ze de film "De klokkenluider van Notre Dame" heeft gezien?

hey das toevallig, ik had vorige week een droom die ik probeerde te verklaren mbv de klokkenluider van de notre dame!

ps zal deze post wel wissen later hoor

Julia

Nou Daf, dan moet het gewoon zo zijn....  :)

Toen ik de droom las, kwam het ineens, out of nowhere, in me op. In het kader van “ken u zellef” doe ik een poging (lees: durf ik) meer met ingevingen te doen. En misschien is de droom van de dochter van Yvonne, waarop mijn ingeving, ook een seintje/bevestiging van het Universum voor jou. Opdat jij het op de juiste tijd en plaats zal lezen. ’t Is net een treintje  :).

Ik ben er over na gaan denken, waarom dat dan gebeurt, want ik heb de film nooit gezien. Wellicht heb ik ooit een voorstukje ervan gezien op andere disneyfilms. Ik ben daarom even gaan googlen en het gaat mij om het liedje: Heaven’s light/Hell fire. Ik heb de Engelse en De Nederlandse tekst van het liedje bekeken, maar ik vind het té lang om hier te plaatsen. Maar waar het liedje (van internet geplukt) over gaat:

In het eerste deel van het lied getuigt een vertederende Quasimodo over het Heaven’s Light: een warme gloed die over verliefde koppeltjes hangt. Door zijn ontmoeting met de zigeunerin Esmeralda heeft hij eindelijk datzelfde gevoel kunnen ervaren.
Esmeralda maakt echter niet alleen bij de klokkenluider gevoelens los, ook de puriteinse rechter Frollo kan haar schoonheid niet weerstaan. Verscheurd tussen zijn religieuze kuisheid en een brandend verlangen, bidt hij tot Maria om hem te verlossen uit deze strijd. De muziek wordt dramatischer en een dansende Esmeralda in het haardvuur is een perfecte visualisatie van zijn vurige verlangens. Hij bidt tot Maria om haar eeuwig de zijne te laten zijn of als ze niet wil … haar te vernietigen.

Controverse
Menken creëert in deze soundtrack een succesvolle mix van zware orgels, lage violen en Gregoriaanse gezangen. Hij slaagde er in niet alleen kinderen angst aan te jagen, ook bepaalde volwassenen bleven weg uit de bioscoop. Religieuze, conservatieve Amerikanen hadden de grootste moeite met het in twijfel trekken van hun puriteinse gedachtegoed en de volwassen thematiek was volgens hen niet naar Disney normen. Ook de MPAA (Motion Pictures Association of America) liet zich niet onbetuigd en droeg de makers op om de kleding van Esmeralda in het haardvuur meer te definiëren omdat ze anders naakt leek.

Lieve groet, Julia

Laure

Ha Julia,

Ja het moest inderdaad zo zijn, dat dacht ik ook toen ik jou de Notre Dame zag vermelden, om vervolgens die gedachte aan de Notre Dame weer te vergeten. En toen kwam je af met de 2de post zo van "joehoe niet vergeten", en toen vergat ik het weer. En toen zat ik op de trein en liet het meisje naast me een foldertje van een concertgebouw achter, en toen ik erin bladerde (wetende dat ik iets belangrijks ging tegenkomen), toen zag ik een advertentie voor een optreden geheten "Notre Dame" van het meerstemmige "Huelgas Ensemble".

Ik zal er dus echt eens op moeten broeden, ik heb wel ideetjes, die zal ik later eens posten. In de droom over een zelfgemaakte Tarotkaart kwam deze kathedraal trouwens niet voor, maar de Eiffeltoren. Geen idee hoe ik bij de Notre Dame terecht kwam, maar ze vroeg alleszins m'n aandacht zoveel is zeker.

Groeten,
Daffodil  ;)