Verkeerde legging voor vraag?

Gestart door Anna, maart 03, 2011, 17:33:48 PM

Anna

Hallo allemaal,

Ik heb een Keltisch Kruis legging gedaan voor de volgende vraag:

Geef inzicht waarom het zo moeilijk nu is om een baan te vinden voor mij?

De uitkomst van de legging vind ik vaag, misschien kunnen jullie helpen?

1. thema: GEMATIGHEID (ik zoek naar balans of ben in balans? --is even niet duidelijk?)
2. dit komt erbij: 5 PENTACLES (armoede, klopt ik heb een baan nodig om meer geld te verdienen)
3. verleden: 2 BEKERS (niet helemaal duidelijk, misschien ook minder relevant)
4. recente verleden: AAS PENTACLES (heb een aanbod gekregen voor een baan - maar die heb ik toen niet aangenomen omdat die baan absoluut niet bij mij paste..misschien om het geld had ik het wel moeten doen?)
5. nu: KONING STAVEN - zelfontplooiing (ben daarmee bezig)..
6. wat er binnenkort komt - KONING PENTACLES (zekerheid - komt er een baan?)
7. mijzelf: 9 STAVEN
8. omgeving: WERELD
9. mijn angst of juist verlangen: 8 STAVEN (ik wacht op nieuws of een boodschap voor werk waarschijnlijk?)
10. wat er starks komt: RIDDER STAVEN / KEIZER (ik heb per ongeluk 2 kaarten getrokken en heb ze beiden bekeken. Ridder Staven betekent conflict, misschien of ik d ebaan wel of niet moet aannemen. Keizer is structuur. Zal de baan waarshcijnlijk aannemen.

Klopt dit een beetje...kan iemand hlepen. Dank alvast. Anna

Mikal

Hai Anna,

Wat ik er in de gauwigheid even van kan maken is het volgende:
Als thema gematigdheid wordt mijn aandacht naar de naam van de kaart getrokken; je matigd jezelf. Enerzijds moet je jezelf met geld steeds meer matigen. Dat verteld de volgende kaart (pentakels 5). Anderzijds denk ik dat jij jezelf matigd met de kwaliteiten die je in huis hebt. De staven 7 mist. Daardoor lijkt het voor mij of je de concurentie niet aangaat en door de 2 koningen en keizer krijg ik het gevoel dat je  last hebt van machtsverhoudingen; je houdt niet van hiĆ«rarchie en het beconcureren van elkaar. Als advies moet ik denken aan het zoeken naar sollicitatie tips op internet hoe je jezelf goed kunt presenteren.

Verder ontbreekt de staven koningin, houd hoop en een positieve instelling helpt ook bij het vinden van een baan. Daardoor straal je iets uit waardoor mensen je eerder aan zouden willen nemen. Als je dat uitstraalt hoef je niet eens de concurentie aan te gaan. Zo'n instelling helpt tegenover de 2 koningen + keizer die de neiging hebben zwaar aan de dingen te tillen en een wat zwart-witte instelling hebben.

Nog even verder op je legging: bij bekers 2 heb ik het idee dat je een baan wilde die goed voelde daarom heb je dus die andere baan bij pentakels aas niet aangenomen. Dat maakt dat je nu wel alle kansen wilt aangrijpen en ook naar banen uitkijkt die je eigenlijk niet ziet zitten (de wereld + staven 9).

Vermoedelijk krijg jij binnenkort weer een kans om in actie te komen: ridder staven, waardoor je je situatie kunt verbeteren: de keizer. Ik vraag me af of dit wel helemaal een baan is die bij je past en die je eigenlijk wilt. Als dit niet het geval is onthoud dan dat dit een opstap is naar iets beter. Zie het als een opbouw. Ook kan hetgeen eraan komt je helpen beter met hiƫrarchie/machtsverhoudingen leren omgaan.
Ik moet ook denken aan het iets zelf van de grond opbouwen: voor jezelf werken?

Tot zover, ik hoop dat je er iets aan hebt en verder mee kunt.
Liefs