Relatie legging

Gestart door Basic, februari 05, 2011, 23:08:14 PM

Basic

Dag iedereen,

Ik ben hier nieuw op het forum. Ik heb eens lang geleden mij eens bezig gehouden met de tarot maar ik begreep er toen niet zoveel van. Nu wil ik er mij echt in verdiepen en het begrijpen. Ondertussen heb ik mij een boek ook aangeschaft van Hajo Banzhaf om de kaarten te leren kennen. Op zijn site kan je ook online leggingen doen. Hij heeft een artikel geschreven over online leggingen en ik kan bij zijn zienswijze aansluiten. Voor de geïnteresseerden vind je hier de link: http://www.tarot.de/img/buch/normal/nl/artikel_5.php

Ik heb een relatielegging gedaan daar ik geïnteresseerd ben relaties. En ik bedoel met relatie op velerlei vlak (vriendschapsrelatie, liefdesrelaties, zakelijke relaties,...) De relaties die je hebt met mensen kan veel over je vertellen omdat zij de spiegel zijn van uw schaduw. Dit zijn zowel positieve als negatieve eigenschappen.
Iets wat je haat in anderen, haat je in jezelf. Iets waar je van houdt bij een andere, is waar jij in jezelf ook van houdt. Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben. Nu de relatielegging die ik online heb gedaan is het volgende

K staat voor Kaart

(Ik)                                                        (De Ander)

K7= 12. De gehangene                                     K2=   Pentakels 7                    = Denken
       K6= Staven 10                     K1= Staven 2        K3=  Zwaarden 9                     = Voelen
        K5= Zwaarden 2                                             K4= Bekers Schildknaap            = Lichaam/Handelen

Mijn eigen interpretatie zal morgen erbij staan vooraleer ik advies en bijkomende uitleg vraag aan de leden van dit forum.

Vele groeten,
Basic

Laure

Beste Basic,

Welkom op het forum.

Mijn eerste indruk, wat viel me op:
Citaat van: Basic op februari 05, 2011, 23:08:14 PM
De relaties die je hebt met mensen kan veel over je vertellen omdat zij de spiegel zijn van uw schaduw.
En
Citaat van: Basic
Ben je niet blij met de oogst, zaai dan iets anders.
En dan die Gehangene + Pent. 7 --> Ik dacht meteen "doe je niets, dan gebeurt er ook niets". Maar deze kaarten kwamen voor in het rijtje "Denken", dus staan jullie misschien weigerachtig t.o.v. het herzien van je eigen standpunt? Of wachten jullie gewoon op een Goddelijke ingreep of op de Tijd en zijn consoliderende en inspirerende werking? Is de andere persoon nog bezig met de verwerking van iets dat in het verleden is gebeurd?
"Voelen" dan, oeps, een boel. Het gevoel van de Staven 10 kaart kan ik niet beter verklaren dan dat Ricca dat ooit gedaan heeft, zie http://www.catharinaweb.nl/cathforum/index.php?board=4;action=display;threadid=1457
Ik denk dat jij voelt dat je al heel wat van je Latijn in deze relatie gestoken hebt en je kijkt met lede ogen naar de situatie. De ander is blijkbaar meer in zichzelf gekeerd met zijn/haar verdriet, door een schuldgevoel of uit gekwetstheid misschien.
Overeenkomstig de Denken-kaarten wordt er dan ook weinig gehandeld, ook al is de wens voor een reünie er wel denk ik. Jullie stellen je allebei voorzichtig en afwachtend op.

Ik wens jullie het allerbeste
Daphne

Leeuwin

Omdat Staven 2 hier de centrale kaart is, denk ik dat er toch een sterke behoefte is aan met elkaar samen zijn.

De Gehangene op Basics plaats kan betekenen dat het misschien wat eng is om te praten, uit angst om die ander kwijt te raken.
Het kan zijn dat Pentakels 7 de houding van Basic niet begrijpt en zich van nature moeilijk kan uiten. Er worden interpretaties gegeven aan Basics handelen die helemaal niet terecht hoeven te zijn. Zo krijg je dus misverstand op misverstand. Ik denk dat die ander juist behoefte heeft aan iemand die zich makkelijk(er) uit.
Ik sluit me volledig aan bij hetgeen Daphne over de Staven 10 kaart schrijft. Zwaarden 9 zegt mij dat het noodzakelijk is om samen te praten, daar die ander al flink wanhopig is. Ook al vind je dat misschien nog zo eng, straks gebeurt hetgeen wat je juist wilt voorkomen: het gaat heel misschien dan wel uit tussen jullie.

Uit Bekers Schildknaap maak ik op dat die ander niet zo gauw een gesprek met jou zal beginnen maar eerder teruggetrokken in zichzelf blijft. Wel is de liefde en aantrekkingskracht er nog.
Zwaarden 2 zegt mij dat uiteindelijk jij degene bent die initiatief gaat tonen ter verbetering van je relatie.

Heel veel sterke allebei en liefs van Leeuwin.

Doesje

Wat ik hieruit haal aangezien je vraag

De relaties die je hebt met mensen kan veel over je vertellen omdat zij de spiegel zijn van uw schaduw. Dit zijn zowel positieve als negatieve eigenschappen.

Ik zie duidelijk dat er verschil zit in omgang met de mensen waarmee je een relatie hebt (in welke omgang ook).

Je probeert dingen te overbruggen (staven 2).
In lezing haal ik uit dat je liever mensen helpt..ook bij dingen die ze zelf niet zien of bewust van zijn. (Gehangene + pentakels 7). Ze denken het al goed te doen maar denken dat er iets ontbreekt.
Jij doet al het zware werk, je helpt ze door jezelf helemaal te geven en op te offeren (staven 10) en hun zijn een ervaring rijker, ze worden zich bewust (zwaarden 9).
Later twijfel je of het aan jezelf ligt of aan de ander (zwaarden 2), je blijft achter met een gevoel heb ik het nu goed gedaan, heb ik er alles aan gedaan..enz..hun: hebben iets nieuws ontdekt (een gevoel) waar ze mee verder kunnen..sommige doen er iets mee en sommige niets...

Ik krijg dus sterk het gevoel door dat je mensen continue wilt helpen maar uiteindelijk krijg je ontevreden gevoel waarbij je aan jezelf twijfelt. Staven 2 geeft je ook raad....wacht de dingen eens af...kijk om je heen naar de personen die je hulp echt waarderen of naar jou toe komen...zo hoef je zelf niet te twijfelen. Dat mensen zelf piekeren is ook een vooruitgang in hun ontwikkeling.

Zelf ervaring: Je kunt mensen niet forceren om verder te groeien...kijk en leer...

Liefs Doesje  :-*

Basic

Dank u Daphne, leeuwin & doesje voor de reacties op mijn post.

Misschien een klein beetje uitleg over wie de ander is in de relatielegging.
Zij is een ex (de relatie heeft ongeveer 6 maanden geduurd
en zij heeft de relatie stopgezet) die nu een "harts"vriendin is geworden.
Inderdaad zij heeft veel verdriet te verwerken
door haar vorige (zeer destructieve) relatie & verleden (=Zwaarden 9).
Ik heb veel begrip voor haar situatie en wie zij is. Ze is zeer gevoelig, trouwens ik ook.
Ik ben ook de enige (echte) vriend in haar leven op dit moment waar ze haar ei aan kwijt kan. 
In de relatie ben ik diegene die het initiatief neem (=Bekers Schildknaap).
Het is begint mij teveel te worden omdat het teveel van mijn kant komt (=Staven 10)
Er is geen evenwicht. Ik twijfel dan ook om nog energie in de relatie te steken (=Zwaarden 2)
Ik sta haar met raad en daad bij dat ze niet in haar eigen valkuil zou lopen.
Ze begrijpt het maar toch loopt ze er elke keer weer in. (Ze blijft naar haar ex terugkeren)
Als vriend is het pijnlijk om dat te zien dat ze steeds haar zelf pijnigt.
Ik ben verre van jaloers of bezitterig. Daarom zit ik ook vast (= De Gehangene).

Hoe ik Pentakels 7 moet interpreteren daar heb ik geen flauw benul van.

Het thema van de relatie is dan ook een afwisseling tussen
dominantie, onderworpenheid en spanning.

De Kwitenssens is - 6. De geliefden
De online uitleg is - Maak een hartsbeslissing

Wil de kwitenssens dan zeggen dat ik dan een keuze moet maken tussen de relatie beindigen
of er blijven voor gaan?

Vele groeten
Basic

PS: Zeg maar als je meer uitleg nodig hebt om een beter beeld te krijgen van de legging.

Doesje

Hi Basic,

Mijn levensmotto is: Maak geen beslissing in een emotie, dus mijn advies bij staven 2...wacht af..kijk het aan, stop er even niets in, dan komt het antwoord vanzelf naar je toe.
Zij zal dan ook inzien dat jij er anders mee omgaat en dat ze het uiteindelijk zelf moet doen...

Liefs Doesje  :-*

p.s. Is er wel sprake van vriendschap als het alsmaar eenzijdig is?
Is de vriendschap alleen gebaseerd op hoe zij leeft of delen jullie meer samen?

Basic

Ik heb ondertussen nog een online legging gedaan.
Legmethode - Het kruis.
Vraag - Hoe verloopt mijn relatie met haar?

K staat voor kaart

K3= Pentakels 4
K1= Staven Aas               K2= Het Oordeel
         K2= De Zon

De Kwintessens = 1 + 4 + 19 + 20 = 8 (Gerechtigheid)

Mijn interpretatie over de legging komt nog.
En Doesje, je vragen zal ik nog spoedig beantwoorden

Vele groeten,
Basic

Laure

1. essentie: staven aas: je levensenergie tijdelijk weer even door je eigen kanalen en langs je eigen wegen laten stromen?
2. niet doen: oordeel - niet ingrijpen, het even overlaten aan God?
3. wel doen: pent.4 - de grip op de situatie (op haar op elkaar) een beetje loslaten?
4. gevolg: zon: je wint je eigen leven terug

vond ik een moeilijke
pent 7 zag ik toch als "ze is nog met iets uit het verleden bezig voor ze verder kan"

dunno..
daphne