Methode van 3 met Lenormand, wie helpt interpreteren?

Gestart door Tiny, januari 19, 2011, 14:14:52 PM

Tiny

Hallo,

Ik ben nog maar net gestart met het leren van de kaarten.
Ik heb vandaag een legging gedaan met de methode van 3, met de Lenormand kaarten.

Ik trok de volgende kaarten:
Op plaats 1: 33: Sleutel
Op plaats 2: 17: Ooievaar
Op plaats 3: 3: Schip

Mag ik daaruit concluderen dat ik zal veranderen van werk; Sleutel en Ooievaar
Of zal het eerder verhuizen naar het buitenland zijn: Schip en Ooievaar?
Of mss zwanger worden en daardoor moeten verhuizen: Ooievaar en Schip??

Het kan zoveel zijn, veranderen van werk en verhuizen naar het buitenland zijn niet echt mogelijkheden die ik overweeg, maar om zwanger te zijn/worden, zou het kind er ook moeten bijliggen denk ik??

Zijn er nog interpretatie mogelijkheden??

Groeten, Tiny

Mira

Hoi Tiny,

Dit heb ik op het forum gevonden....maar of dit het ook daadwerkelijk is, kan ik je niet zeggen.

Wel uiterst interessant als je het mij vraagt  ;D

17. DE OOIEVAAR (verandering)

Verhuizing, eventueel verandering van werkkring. De Ooievaar wordt sinds lange tijd verbonden met de geboorte van een kind. Tevens geeft de ooievaar mogelijk aan een totale omwenteling van de omstandigheden (huiselijke en/of werksituatie) waarin men nu leeft. Dit zou eveneens kunnen betekenen verandering van inrichting van huis of kantoor.
Uiteraard speelt (spelen) hier de kaart(en), die het dichtst bij nr. 17 ligt of liggen weer een rol. Bijvoorbeeld kaart nr. 4 (Het Huis), dan zal het zeker een verhuizing betekenen. Indien echter kaart nr. 13 (Het Kind) dicht bij de kaart nr. 17 ligt en bij de kaart van de consuitant(e), dan geeft dit een geboorte aan. Kaart nr. 3 (Het Schip) naast de kaart nr. 17 (De Ooievaar) geeft een verhuizing naar verre streken aan.
Hartenvrouw is hier de spil waar alles om draait. Zij bezit een talent om huizen perfect in te richten en is een goede moeder.
Zij bezit tevens een praktisch, zonnig karakter, zodat zij bij een eventuele grote verandering in haar leven (verhuizing naar het buitenland) dit goed zal kunnen hanteren.

Ben erg benieuwd wat er voor jou hiervan zal uitkomen :)

Liefs
Mira

Tiny

Dag Mira!

Het kan dus alle kanten uitgaan hé!!

Ben eens benieuwd!

Groeten, Tiny

Mira

Hoi Tiny!!

Het kan zeer zeker alle kanten op uit gaan, tijd zal het leren zijn altijd de wijze woorden van mijn moeder.

Mijn ervaring met 'toekomst voorspellen' is  dat het zelden uit komt. En hoe erg ik hoop en verwacht dat het er aan zal komen, negen van de tien keer loopt het geheel anders uit.

Dus echt iets nuttigs zeggen kan ik helaas niet  :(

Hopelijk kan er iemand anders wel meer mee uit de voeten  :D

Liefs
Mira

Angel

Tiny,

Toen je de kaarten gelegd hebt.  Hield je toen een bepaalde vraag in gedachten of niet?  Je moet de kaarten interpreteren volgens je vraagstelling.   
De eerste kaart is het heden, 2e kaart is de evolutie, 3e is de uitkomst
Dus 1e kaart = sleutel, de sleutel van het geluk, het opent bepaalde deuren, je krijgt alle kansen
2e kaart = ooievaar, is een verandering, dus er zijn veranderingen op til
3e kaart = het schip, dit kan staan voor een reis, voor winsten maar ook voor een omwenteling van je levenskoers

Maar de sleutel kan ook staan voor een financiële verbetering, voor het welslagen van een ondernemen
Dus in wezen kan de legging gewoon betekenen dat er een omwenteling je in financiële situatie komt. 
Een positieve omwenteling.  Daarom dat je oorspronkelijke vraag wel een belangrijke aanduiding kan zijn.

Maar ik ben ook maar een beginneling hoor :)

Tiny

Dag Angel,

Neen, ik had eigenlijk geen vraag in gedachten.

Moet je steeds een vraag stellen als je zo'n legging doet?  Of is het dan achteraf gemakkelijker om te interpreteren?

Groetjes, Tiny

Angel

Hi Tiny,

Je hoeft niet altijd een vraag in gedachten te hebben.  De ene legging is al wat meer vraaggebonden dan de andere.  De legging met de 3 kaarten is een vrij rudimentaire legging die gebruikt wordt om snel een antwoord te krijgen. 
Als je een vraag in gedachten houdt, dan is het soms gemakkelijker om de kaarten te verklaren; je hebt tenminste een context.

Liefs
Angel

Tiny

Angel,

Ik zal in de toekomst een vraag stellen. 
Dat zal me hopelijk wat beter op weg zetten om het antwoord te interpreteren.

Het is in ieder geval moeilijker dan ik dacht  :-[

Gr, Tiny