RICCA, JULIA, JANICE, 7 JARIG jubileum...op 14 januari 2011.!!!

Gestart door Luna, januari 09, 2011, 11:24:16 AM

Luna

Lieve Mensen,

Mogelijk ben ik nog iemand vergeten, help mij herinneren dan ajb... ook DOLF en PALOMINO  draaien ook al ruim 6 jaar mee op dit forum...!!!

Wat is nu het geval?

Een aantal forum leden draaien een flink aantal jaartjes mee op dit forum, nl 7 jaar (SPIRITUEEL GETAL !!!)

Hoe gaan wij hen een beetje in de schijnwerpers zetten :D   ?? IDEEEN?

We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Doesje

Alvast iedereen gefeliciteerd!
Ik ken natuurlijk nog niemand echt, zie wel dat vele wijzen onder ons zitten, mooi!

Wat zouden ze zelf willen?

Groet doesje.

* Vrees niet om te vragen wat je wilt, vrees van wat je niet wilt.

Luna

#2
;
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Luna

Hoe gaat het met Julia, Janice, Medusa, Dolf??

Wat is het gekste of mooiste wat jullie ooit hebben meegemaakt op dit forum? :P
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Laure

Haha Luna,

zotte doos!


ik heb door de jaren heen veel (niet-smeuïge) details bijeengespaard over deze oude garde,
wie zoekt die vindt!
en hier staat een beetje over de geschiedenis van Catharinaweb: http://www.catharinaweb.nl/catharina.htm

uw nieuwe vriendin,
Daphne

Maar anyway: Hoera voor de oude garde!

Julia

Citaat van: Luna op januari 12, 2011, 11:25:30 AM
Hoe gaat het met Julia, Janice, Medusa, Dolf??

Met Julia gaat het goed  ;D

Wow, deze oude wijze gast is vereerd en blij (complimentje), verrast (je gebiedende directheid ) en bloost (schijnwerper).

De reden dat ik me nooit heb voorgesteld is omdat er eigenlijk niet veel bijzonders te vertellen is. Morgen ben ik weer anders dan vandaag, en soms ook weer niet. Verder denk ik dat privé details over mezelf of over andere forumleden (al dan niet smeuiig) niet bijdraagt aan een beeldvorming van de oude garde of het forum.

Ik denk dat "mijn verhaal" niet veel anders is dan die van anderen. Vanaf het begin neem ik deel aan het forum. (En het forum ervoor. De website van Catharina verhuisde en wij, de oude garde, verhuisden mee). Ik heb heel wat leden zien gaan en komen, voor langere en/of kortere perioden, met en zonder "pauzes". Iedere in- en uitstroom, en soms ook terugkomst, maak je dan mee. En dan "ken" je elkaar. Maar omdat ik tegenwoordig niet meer actief deelneem aan het forum (ik lees wel regelmatig mee), kan ik me voorstellen dat je bij jezelf zou kunnen denken "wie is ú dan? "als ik "ineens" om de hoek kom kijken.

Nou, ik ben een meisje van 41. Gedreven door tarot-inzichten en ietwat geluk/toeval (ik was zoekende naar een toen voor mij ondefinieerbaar"iets") ben ik op dit forum gekomen. Op een voor mij Goddelijk moment, want ik was behoorlijk zum klote. Dat "iets" vond ik hier. Dat "iets" bleek heel veel grote en kleine dingen te zijn. Vol bewondering, vol verwondering heb ik eerst een tijdje meegelezen. Een heel nieuwe wereld ging voor mij open. Het werd m'n tweede huiskamer, waar ik me ontzettend welkom voelde. Het niet be/veroordeeld worden, de warmte en liefde, vriendelijkheid, begrip, steun, hulp, geduld, aanmoediging en zóveel inzichten. Vooral de inzichten. Als een soort Spongebob huppelde ik op het forum en zoog alles op. De roots van mijn spirituele ontwikkeling liggen hier. Hier heb ik mijn eerste stappen gezet in mijn bewustwordingsproces. En ik ben nog steeds aan het lopen. Verantwoordelijkheid nemen voor mezelf, onderscheid maken tussen gedachten en gevoel, meedogend zijn, het principe spiegelen, van mezelf houden, niet oordelen, wat (mijn) schaduwkanten zijn, loslaten usw, het is allemaal aan bod gekomen, en zo gebeurt het eigenlijk nog steeds. Ook dromen duiden en tarotlezen hebben voor mij een heel nieuwe dimensie gekregen.

Het mooiste wat ik ooit heb meegemaakt? Dat zijn heel veel momenten eigenlijk. Maar om een paar stuiter-momenten te noemen...

Het moment waarop iemands kwartje valt. Zich iets realiseert, inziet, of begrijpt in zijn/haar situatie, en daardoor groeit. Dat geluk dat iemand dan ervaart, of de opluchting, hoe groot of klein ook, nou, dat vind ik écht Goud.

Het familie-gevoel. (bijv. als een forumlid "even" weg is om zijn/haar eigen pad te volgen, en na een tijdje weer terugkomt. Of dat je "gewoon" weet hoe iemand eruit ziet, terwijl je haar/hem nog nooit hebt gezien. Zo heb ik twee keer over het forum gedroomd, en herkende ik een aantal forumleden. En verder, gewoon, dat je hier met alles terecht kunt).

Als de tranen over mijn wangen lopen van ontroering, van herkenning in bepaalde topics/posts.

Dromen of leggingen waarop we soms met 4 man tegelijk op zaten te broeden en allemaal een inbreng hadden en het zo sluitend kregen.

Een mooi gedicht, een mooi boek (bijv. De Alchemist)

Dat ik nog steeds leer, ook van "de nieuwe garde". En als ik zo bescheiden mag zijn......, wanneer ik iets wezenlijks kan bijdragen voor een ander.

Lieve groet, Julia


medusa

Ik heb helaas niet de masters behaald   ;D  ;D  ;D
Ergens onderweg een keer opnieuw begonnen.

Voor mij blijft Catharinaweb in mijn geschiedenisboek staan als 'is daar de Liefde tegen het lijf gelopen'  :)  Nog steeds is Phi, die ik hier heb leren kennen, in mijn leven  :)

medusa

En ook nog ooit in een ver verleden een tarotweekend gehad bij ons thuis met 'Vladimir'.
Met Pink, Palomino, Linda, Carmelita
Ook een hele mooie levendige herinnering  ;D  ;D  ;D

Luna

#8
Citaat van: Julia op januari 15, 2011, 10:40:10 AM

Als de tranen over mijn wangen lopen van ontroering, van herkenning in bepaalde topics/posts.

Dromen of leggingen waarop we soms met 4 man tegelijk op zaten te broeden en allemaal een inbreng hadden en het zo sluitend kregen.

Een mooi gedicht, een mooi boek (bijv. De Alchemist)

Dat ik nog steeds leer, ook van "de nieuwe garde". En als ik zo bescheiden mag zijn......, wanneer ik iets wezenlijks kan bijdragen voor een ander.

Lieve groet, Julia

Lieve Julia,

Wat leuk om te lezen! Mooi geformuleert, zo'n forum als dit zie ik ook als bijzonder! Dat je er ooit over droomde, wat grappig! Ik zie het ook zo dat je ook dingen onthoudt. Zoals hoe jouw nickname tot stand is gekomen. Dat zieletje ontroerde me op een of andere manier. Ik herken ook die tranen die soms over je wangen rollen. De interactie met anderen, maar ook het spiegelen zoals jij beschreef. Ik schrijf ook soms best een hoop neer op dit forum en je merkt toch bepaalde processen. Ook de contacten met anderen zijn zo bijzonder! Met eentje voel ik zelfs een soort vriendschap, we schrijven elkaar nu brieven! Dat je dus ook bijzondere mensen kunt "ontmoeten" hier, gelijkgestemden!
Ook de tarot leggingen zijn zo ontzettend gaaf en geven zoveel inzicht. dat andere mee kijken en dat ik na maanden eens terug las op leggingen en hele processen daarin zag.
Julia ik weet dat jij je ook met dromen bezig houdt! Ik moet zeggen dat je destijds geweldig mooi voor me duidde. En lachen ook de herinneringen aan snie-sna-snappie de babykrokodil die toch behoorlijk verliefd op me was :P
Ik droom alleen nu helemaal niet meer, ik vraag me af waarom ik destijds de ene na de andere droom had en nu helemaal niet meer..........

Lieve Julia, ik vond het leuk om te lezen hoe jij terug kijkt op die 7 jaar forum! liefs, luna :)
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Luna

#9
Citaat van: medusa op januari 15, 2011, 17:32:12 PM
Ik heb helaas niet de masters behaald   ;D  ;D  ;D
Ergens onderweg een keer opnieuw begonnen.

Voor mij blijft Catharinaweb in mijn geschiedenisboek staan als 'is daar de Liefde tegen het lijf gelopen'  :)  Nog steeds is Phi, die ik hier heb leren kennen, in mijn leven  :)

he wat gaaaaffff Medusa,
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Opti-Mystique

Citeer...Hoe gaat het met Julia, Janice, Medusa, Dolf??...

Met Dolf gaat het ook goed! :D

In oktober 2004 kwam ik aanwaaien op het forum. Ik was net begonnen met een cursus Tarot-leggen en kwam hier de uitleg van de kaarten elders op CathWeb lezen.
Toen ik het forum aanklikte ging daar weer een andere wereld voor me open. Er werd druk gekletst over allerhande 'spirituele' onderwerpen die mij bijzonder interesseren. 1 van de leuke dingen was de openheid en de warmte waarmee een ieder, en ik ook, ontvangen werd.
Het briljante Arcana-forum stond nog in de kinderschoenen en heb ik in de tussentijd tot volwassenheid mogen zien komen.

Ik ging actief deelnemen aan forumdiscussies.... UREN en UREN heb ik hier zitten tikken, gelachen, soms ook een traan weggepinkt wanneer ik of een ander geraakt werd als een ander forumlid met aandacht, betrokkenheid en nauwkeurigheid de vinger op de zere plek wist te liggen. Vaak gingen gesprekken, gedachten en filosofieën nog door achter de schermen, met PB'tjes die het forum niet haalden omdat ze net een tikkeltje té privé waren.
Pink en Julia zijn de enigen van het forum die ik irl heb mogen ontmoeten, bij Pink heb ik nog eens meegedaan aan haar passie Chi Neng Qigong en Julia stond voor mijn neus, toen ze wist dat ik op de Paranormaal Beurs in Leiden kaarten zou leggen. Tot op de dag van vandaag zou ik Ricca graag nog eens persoonlijk de hand willen schudden... ;)

Mijn hoogtepunten zijn alle inzichten die ik verkregen heb, door over mezelf te vertellen en feedback te krijgen, of dat proces bij anderen te volgen. En de periode nadat ik op het idee kwam om openbare kaartleggingen met de tarot te doen voor forumleden. Daar zijn HEEL wat uurtjes in gaan zitten en ik heb er zoveel van geleerd en zoveel voor terug gekregen.
Veel heb ik ook geleerd van de droominterpretaties, in het bijzonder van Ricca, Pink en Julia, van degenen die meer bedreven waren in de astrologie of de LeNormand. Eigenlijk vind ik veel interessant en er zijn perioden geweest dat ik elke dag alle posts las.
Opgevreten heb ik me over de relletjes die van tijd tot tijd ontstonden, wanneer topics volledig ontspoorden door iets dat tussen een misvatting en een gebrek aan respect kon liggen, GTST kon er 3 seizoenen op vooruit!
En altijd daalde het stof wel weer neer.

Alle posts lezen doe ik allang niet meer. Mijn weg heeft een tijd intensief parallel gelopen met CathWeb, ik ben er tijden van weggeweest om dan af en toe weer wat te posten en vaak ga ik gewoon mijn eigen weg, met alles wat me op dit moment bezighoud. Tarot bracht me bij CathWeb, CathWeb bracht me bij Reiki en Chi Neng, Chi Neng bracht me bij Yoga en Yoga bracht me bij Regressietherapie...
En ook nu kom ik af en toe nog terug om eens wat te lezen of wat te melden.

Net als met de overige 'oude' garde, waarvan het meeste eigenlijk niet meer zichtbaar is omdat ze een heel andere weg gegaan zijn: ik denk met plezier aan ze terug, ik ben dankbaar voor hetgeen waarmee ze me verrijkt heeft en soms... soms heb ik gewoon de behoefte om ze nog eens even vast te houden.

Ieder een eigen weg, uiteindelijk allemaal naar hetzelfde station. Ondanks sneeuw, gladde rails, vastgevroren wissels of weer een vernieuwde dienstregeling... C U when we get there!

Liefs van Dolf

Laure

brilliant!
ben zo blij voor je Luna dat je oproep werd beantwoord, en zo uitvoerig
en zo leuk om te lezen!

Palomino

#12
Hi Luna,


Het is denk ik al weer zo’n acht jaar geleden dat ik me voor het eerst aanmelde op dit forum en dat kwam omdat ik een tarotdeck wilde maken naar aanleiding van een boek dat ik had gelezen: ‘De droom dansen’, van Jamie Sams.
Aangezien ik me eerst  een beetje in de tarot wilde verdiepen ben ik al googlend bij
Catharina Web terecht gekomen en ontdekte dat er ook een forum aanwezig was...
Ik melde me aan en werd heel warm welkom geheten, ik voelde me al snel thuis en was al spoedig bijna 24-7 ingelogd.
Het forum zag er destijds heel anders uit als vandaag de dag: De achtergrond was heel donker en de dromen, kaarten, leggingen en alle andere berichten stonden gewoon door elkaar.
Ik leerde geweldige mensen kennen zoals Pink (die toen nog Pinky heette), Ricca, Medusa, Phi, Julia, Carmelita, Limlach, Dolf, Quadique, Sunchild, Blackbird, Alituiyere, DNA, Snowdrop, Visje en anderen waarvan ik de namen niet eens meer weet.                                                          
Het was ook bijzonder om soms heel intensief contact te hebben met mensen die een korte periode constant aanwezig waren om vervolgens weer te vertrekken
Het voelde zo heerlijk om elkaar bij te kunnen staan en te helpen waar ik maar kon met tarot, dromen, intuïtief, gevoelsmatig, en af en toe zelfs verstandig m’n inzichten te kunnen delen, en om bijgestaan en geholpen te worden en zelf tot nieuwe inzichten te komen... Ik kon me zelf en mijn ei  ;) hier helemaal kwijt en dit is dan ook wat ik als het meest bijzondere ervaar op dit forum: het bijna voelbare contact, de liefdevolle en respectvolle omgang met elkaar.
Alhoewel er ook wel degelijk op zijn tijd iets minder respectvol werd gedaan en de frustraties je via je beeldscherm om de oren kwamen vliegen. Maar goed, dat waren eigenlijk ook allemaal lessen die gaan over mensen in hun waarde laten, vergevensgezindheid etc.
Het was vaak zo vreselijk gezellig in de huiskamer bij Cath en we hebben heel wat gelachen en ook wel gehuild. Spitituele zaken werden afgewisseld door koetjes en kalfjes en er wat dat betreft is er eigenlijk gelukkig niet veel veranderd op het forum, behalve de samenstelling van de mensen.
Op een gegeven moment kon ik niet meer inloggen, het lukte gewoon niet meer, er blokkeerde iets. Ik mailde Catharina en vertelde haar van mijn probleem. Na een tijdje kwamen we er achter wat er aan de hand was... de oorzaak bleek het feit dat er meer dan 400 p.m.’s in mijn mailbox stonden...ik had er nog nooit één gewist !!!
Catharina vertelde me dat er niets anders op zat dan mijn registratie ongedaan te maken en me opnieuw te aan te melden...:( Zo gezegd, zo gedaan maar ik moet toegeven dat ik het best jammer vond dat ik nu weer officieel bij post 1 moest beginnen terwijl ik al over de 1000 berichten had geschreven...
Pink heb ik voor het eerst in real life ontmoet op station Amersfoort, toen we samen naar Gent zijn gereden waar Phi en Medusa ons (en andere forumleden) ons hadden uitgenodigd voor een Tarotweekend. Nou dat was me het weekendje wel kan ik zeggen...Behalve de tarot kwam er ook meer dan heerlijk eten en drinken op tafel, ik denk er nog regelmatig met een warm gevoel aan terug !
Later heb ik ook, een Chi Neng Qigong les van Pink mogen meemaken.
Net zoals Julia heb ik destijds ook een aantal keren een droom gehad over het forum, waarin ik bepaalde mensen heb gezien...Het was een droom waarin ik met een aantal forumleden (Medusa, Pink, Phi en Julia geloof ik...), aan de rand van een soort akker stond waarop zich grote hompen klei bevonden.
Tegenwoordig ben ik er nog wel dagelijks om mee te lezen maar bijna niet meer om een actieve bijdrage te leveren...

Liefs van Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Laure

he Palo
Ik heb ook eens "gedroomd" over het forum en daar kwam een ook een gelige, lemige/kleiige omgeving in voor (het decor van Bokalen 6)... We zijn allemaal uit hoopjes klei ontstaan, uit dezelfde klei nietwaar.
Hier heeft de mens gewonnen
De arme grond verrijkt
Hier heeft de mens met zwoegen
Zijn hoogste doel bereikt

Daphne

janice

wat grappig om mn naam zo koeiegroot te zien  ;D mmm, maar ben wel 4 dagen te laat voor het jubileum  :-[
Intuitie is verstand dat haast heeft