Keltisch kruis - Graag jullie mening over mijn legging en verklarin

Gestart door Angel, december 26, 2010, 17:30:40 PM

Leeuwin

@Angel,

Als X het moeilijk heeft gehad met de scheiding van zijn ouders dan is dat heel erg voor hem. Vooral als blijkt dat hij daar heel veel last van heeft. Toch vind ik dat hij zijn kwaadheid op zijn ma niet op jou mag projecteren. Wat er tussen hem en zijn ouders is gebeurd daar sta jij volledig buiten! Hij moet dit met zijn ma uitvechten en niet met jou.
Hij is en blijft zelf verantwoordelijk voor hoe hij met zijn nare gevoelens omgaat. Om te beginnen hoort hij met jou een stevig gesprek aan te gaan en niet voor de problemen weg te lopen.

Je zegt dat hij een moeilijk karakter heeft. Kan het misschien ook zo zijn dat dit een staaltje van zijn karakter is? Is hij alleen in dit geval zo kwaad of heeft hij dat in meer situaties?

Liefs van Leeuwin



Angel

Hij is inderdaad zo.  Als hij kwaad is op iemand dan wil hij er niets meer mee te maken hebben.  Soms is dat gewoon voor een futuliteit.  Ipv het uit te babbelen verkiest hij van te zwijgen en vies te blijven doen.  Op zo'n moment moet je hem dus kunnen bijsturen.  Maar nu is het dus inderdaad zo dat hij geen reactie geeft en vlucht.  Ik ben (een paar maand geleden) eens tot bij hem thuis gereden, gewoon met de bedoeling om een gesprek met hem te hebben.  Ik had hem niet verwittigd.  Ik heb aangebeld maar hij deed niet open.  Ik was echter niet zeker of hij thuis was.  Dus ik besluit om nog een wandeling te maken en op de terugweg terug aan te bellen.  Toen ik z'n straat inliep zag ik een vriend van hem op me toestappen.  X had hem opgebeld (dus X had me wel degelijk gezien).  Die vriend zei dat ik best wegging want dat X me anders iets ging aandoen.  Ik zei dat ik niet bang was van X (ik heb hem nog nooit gewelddadig gezien, dusja ...) en dat X me dit gewoon face tot face moest zeggen.  Die vriend kon er niet op antwoorden en ik zag dat hij wat met de situatie verveeld zat.  Maar die vriend gaf me wel een bolwassing ivm wat ik gedaan had; X zo laten vallen, hij wou iets serieus met me beginnen, zag me doodgraag, ...  ik heb X belachelijk gemaakt, ... enz. enz.  Terechte verwijten.  Ik heb dat ook toegegeven.  Maar ik heb hem ook gezegd dat ik een gesprek op prijs zou stellen, dat dit zo niet verder kan.  Die vriend heeft me een boze blik toegeworpen en is weggelopen.
Bij X is alles wit of zwart.  Hij kent geen grijs.  En hij zal alleen z'n eigen standpunt in rekening brengen. 
Ik begrijp waarom hij me zo behandelt.  Ik heb het ergens wel verdient.  Maar het moet niet tot in de eeuwigheid duren toch? 

Ik wil een gesprek waarin we een standpunt innemen.  Goed of slecht, ...  Ik wil verder met m'n leven.  Ik zou ook foert kunnen zeggen tegen X maar dan ga ik in tegen m'n hart en al m'n gevoelens.  Dat kan ik niet, ... dus ik vecht en vecht en vecht, ....

2011 moet gewoon beter zijn :)  Het kan zo niet verder. 

Prettig Oudejaar en een spetterend begin van 2011
Knuffie

x
 

Angel

Lieverdjes,
Ik heb nog eens zelf een tarotlegging gedaan.  Jullie zijn niet verbaasd waarschijnlijk  :P
Ik heb nu eens een hogepriestereslegging gedaan (cfr ander item uit deze rubriek).  Ik had 2 vragen nl. Hoe evolueert de situatie met X en Worden X en ik een koppel?
Dit zijn m'n leggingen

1e vraag : Hoe evolueert de situatie met X?
   1e kaart : Duivel  -> Ik doe vanalles om m'n doel te bereiken
   2e kaart : 4 munten -> Ik probeer het beste uit de situatie te halen
   3e kaart : Matiging -> Er is communicatie en onderhandeling op komst
   4e kaart : 5 staven -> Er is een hoopvolle evolutie naar de toekomst toe maar die verloopt niet zonder de
                                  nodige obstakels
   5e kaart : Keizer -> Inspanningen om het overwicht te behouden zullen verminderen
   6e kaart : 9 staven -> Vooruitgang en verbetering van de situatie, voet bij stuk houden
   7e kaart : 2 munten -> Financiële overeenkomst?  Dit snap ik niet direct.  Zou dit te maken kunnen hebben
                                   met m'n man?
   8e kaart : Wereld -> Succes  :D
   9e kaart : Magier -> Nieuwe periode in het leven, handelen?

Klopt dit een beetje?  Ik kijk natuurlijk naar het eindresultaat en die zegt me (net zoals het Keltisch Kruis) dat het terug ok wordt tussen X en ik.  Is dit correct?

2e vraag : Worden X en ik een koppel?
   1e kaart : bekers koningin -> Sterke emotionele ervaringen,
   2e kaart : Matiging -> Communicatie, onderhandelingen
   3e kaart : Oordeel -> Er komt verandering in de situatie
   4e kaart : staven ridder -> nieuwe emotionele ontwikkelingen
   5e kaart : 2 staven  -> Wachten op het resultaat, de confrontatie
   6e kaart : aas munten -> Voorspoed en geluk, plannen worden werkelijkheid
   7e kaart : de ster -> Vereniging, vertrouwen, verandering ten goede
   8e kaart : 9 bekers -> Tevredenheid, zich goed voelen op ieder gebied
   9e kaart : 2 munten -> niet van toepassing kleine arcana

Dus ik concludeer dat X en ik een koppel worden.
Woaw, zou ik dit echt mogen meemaken?  :D

Bedankt voor jullie visie hierop? 
x




Leeuwin

En als X nou eens zelf een fout maakt met een of ander? Dan verwacht hij van jouw kant wel vergevingsgezindheid? Dat hij kwaad is nogmaals, tot daar aan toe maar een vriend op jou afsturen alsof je een misdadiger bent vind ik wel heel erg ver gaan :o Of je een moord hebt gepleegd ofzo! HIJ is degene die een gesprek met jou moet hebben en niet de vriend van hem. Zeg dit in het vervolg ook tegen die vriend van hem: ik praat niet met jou, als X iets te zeggen heeft dan komt hij zelf maar! "Duw" die vriend desnoods van je af.
Zelfs de grootste boeven verdienen een eerlijk proces dus jij verdient een eerlijk gesprek!! Kwaad worden is menselijk maar kwaad blijven is duivels :o

De Duivel: voorlopig blijft de situatie tussen jou en X vastzitten.

Munten 4: hij blijft koppig bij zijn standpunt terwijl jij probeert de situatie te redden. Deze kaart zegt mij dat je het op deze manier niet gaat redden met hem.

Matigheid: laat eens een tijdje niks van je horen. Koppige mensen moet je eerst een tijd laten bokken, op een gegeven moment komen ze vanzelf wel weer, is mijn ervaring tenminste.

Staven 5: moeilijke communicatie

De Keizer: verlies van koppigheid

Staven 9: hij wil voorzichtig weer toenaderen, hij is bang dat jij hem net zo hard zal vallen als dat hij bij jou heeft gedaan.

Munten 2: het kan zijn dat jouw man de liefde met X niet meer serieus neemt, denkt misschien wel dat het uit is/gaat maar ik vind dit ook een vage kaart.

De Wereld: Succes!

De Magier: een realistischere kijk op zijn karakter. Hoe ga jij met zijn koppigheid om is hier de vraag.



Bekers Koningin: flexibiliteit neemt toe, vooral die van jou! ;)

Matigheid: de communicatie komt op gang, verlies van koppigheid

Het Oordeel: X wordt uitgedaagd om niet alleen van zichzelf uit te gaan maar ook eens van een ander. Komt dit op gang na een telefoongesprek?

Staven Ridder: voorzichtig begin. X wil nog even geen te serieuze relatie maar het begin is er.

Staven 2: het wordt duidelijk waar zijn kwaadheid nou precies vandaan kwam. Ik heb echter het idee dat dit niet alleen vanuit zijn moeilijke jeugd komt. Openheid neemt toe.

Pentakels Aas: hoop wordt werkelijkheid

De STer: veranderingen ten goede

Bekers 9: goede relatie, ook een goede relatie hebben met jezelf.



Liefs van Leeuwin






Angel

Inderdaad Leeuwin, ik volg volledig je redenering.  De grootste misdadiger krijgt een kans om z'n daden uit te leggen.  Ik krijg die kans niet.  Gewoon onmenselijk.  Maarja, ik kan er niet zoveel aan veranderen zolang hij de muur rond zich handhaaft. 

Bedankt voor je uitleg van m'n 2 leggingen.  Gisteren was het z'n verjaardag.  Ik heb nog een sms gestuurd om hem te feliciteren.  Niets teruggekregen natuurlijk.  Normaal gezien zou ik vandaag een sms sturen om hem gelukkig nieuwjaar te wensen.  Ik heb het niet gedaan.  Ik ga eventjes niets van me laten horen.  Het zal me nog zenuwachtiger maken dan anders maar ik ga eventjes op m'n tanden bijten. 
Hoe zou ik kunnen te weten komen wat ik het best moet doen?  Kan de tarot mij daar in leiden?  Bestaat er een manier om de uitkomst van de verschillende pistes te weten te komen.  Ik denk aan volgende opties :
Optie 1 : Verder doen zoals ik bezig ben dus regelmatig (1x week) bericht of sms sturen
Optie 2 : Niets doen en wachten tot hij zelf in actie schiet
Optie 3 : Z'n zus benaderen en op bemiddeling aandringen

Ik heb zo'n beslissingslegging gedaan maar ik weet niet of dit echt doeltreffend is en of ik de juiste vragen gesteld heb.
Vraag : Hoe moet ik de situatie met X aanpakken om pos evolutie te krijgen
Resultaat was :
Basiskaart : 3 staven -> Welke zijn de ontwikkelingsmogelijkheden
Piste 1 (optie 1) 7 bekers - staven ridder - pentakels koning -> Besluitloosheid hoe X te benaderen, er zijn nieuwe mogelijkheden die succes garanderen?
Piste 2 (optie 2) staven koningin - keizerin - 7 staven -> Vereniging maar eerst nog tegenwerking?
Piste 3 (optie 3) 9 staven - staven page - 4 bekers -> Ik ga door de verdediging van z'n zus moeten geraken om nieuws te laten overdragen maar dit zorgt voor geslotenheid, onvrede?
Kan iemand anders die legging voor mij ook uitvoeren?

Ik heb ook nog een 2e vraag.  Ivm m'n 2 hogepriesteresleggingen.  Daarin komt er naar voor dat X terug toenadering zal zoeken.  Bestaat er een mogelijkheid om te weten wanneer dit zal gebeuren?  Moet ik nog 1 jaar geduld hebben of spreken we over weken/maanden? 

Alvast bedankt voor de feedback
x





 

Leeuwin

Hoi Angel,

Ik heb het gevoel dat je er goed aan hebt gedaan om hem geen sms meer te sturen. Het is zeker moeilijk maar bijt maar even op je tanden want je hebt nu lang genoeg je goede wil getoond.

Staven 3: het is goed om eerst een poosje alleen verder te gaan, al was het alleen maar om in jezelf meer rust te vinden. Toon je juist onafhankelijk, ik heb het gevoel dat hij dan op een gegeven moment bijdraait.

Optie 1: Ik heb niet het idee dat je met regelmatig smsen iets bereikt. Pentakels Koning geeft vaak koppige mannen aan. In combinatie met Bekers 7 lijkt het wel of jouw vasthoudendheid naar hem zijn koppigheid versterkt. Dit is even hoe ik erover denk.

Van Piste 2 heb ik een veel beter gevoel. Bij deze piste laat je namelijk zien dat je weliswaar zorgzaam en lief kunt zijn maar ook dat er niet met jou te spotten valt. Als hij jou weer benadert dus niet gelijk toegeven maar desnoods zeggen: je moest mij toch niet meer na mijn onoverkomelijke fout? Het is misschien een beetje gemeen maar kun je op de een of andere manier niet doen alsof je een ander hebt, dat hij dat dan via via aan de weet komt?  ;D :o Ik weet, het is gemeen maar wie weet gaat hij zich dan wel realiseren wat hij genegeeerd heeft.

Piste 3: ik denk dat zijn zus diezelfde emotionele verwonding heeft als hij, gelet op Staven 9. Daarbij de Bekers 4 gelegd en ook nog de Staven Page, denk ik niet dat je met zijn zus veel opschiet.

Gevoelsmatig denk ik dat optie 2 nog het beste is.

Ik vind het moeilijk om te zeggen wanneer X toenadering zal zoeken.


Liefs van Leeuwin

Marilu

Lieve Angel, ik lees steeds dat X elk contact met je vermijdt en al jouw pogingen onbeantwoord laat. Is het dan wel wijs om steeds weer te proberen hem naar je toe te trekken? Je laat niets onverlet: tarot, astrologie, familie inschakelen...Lijkt dat niet op, koste wat het kost, willen forceren en dwingen? Uit het feit dat X nergens op in gaat blijkt toch duidelijk dat hij geen contact met je wil?Misschien is het beter hem helemaal los te laten, dus niets meer in zijn richting te ondernemen en te focussen op je eigen leven en alles wat daar speelt. X weet je heus wel te vinden als hij dat wil. Ik wens je heel veel wijsheid toe, want wie van ons weet wat wijsheid is? We zoeken allemaal met vallen en opstaan onze weg.
Eén van de hoogste vormen van liefde is: kunnen loslaten....

Veel liefs van Marilu.   

Xuma

Just a closer walk with Thee...........

Leeuwin

@Marilu,

Lees maar wat ik bij Staven 3 en optie 2 heb geschreven. Dat is zo ongeveer dezelfde boodschap. Ik wens je verder een heel prettige virtuele mailvriendschap met Xuma :)

Marilu

Ik dacht niet dat dit helemaal dezelfde boodschap is, lieve Leeuwin. "Niets doen en wachten tot hij zelf in actie schiet" en "toon je onafhankelijk, ik heb het gevoel dat hij dan op een gegeven moment bijdraait" voelt voor mij anders dan zowel de persoon als de vragen rond die persoon echt helemaal loslaten, en dat is wat ik persoonlijk de beste optie zou vinden. 

Angel

@Marilu & Xuma
ik begrijp jullie zienswijze ten volle.  Moest ik geen betrokken partij zijn dan zou ik juist hetzelfde zeggen.  Laat hem sudderen en hij komt wel terug indien je echt iets voor hem betekent.
Maar als je er zelf bij betrokken bent dan zie je bepaalde zaken toch anders.  Ik heb hem al meerdere keren gevraagd : "Wil je dat ik geen contact meer met je neem?  Zeg het gewoon (of stuur me een bericht) en je zal me nooit meer horen".  Maar hij heeft het nog nooit gezegd/gestuurd. 
Jullie goede raad is "Focus je op je eigen leven".  Dit doe ik ook hoor.  Ik probeer m'n leven helemaal bij te sturen; de relatie met m'n dochter op te krikken (met vallen en opstaan ;) ); m'n werk zit goed; familie en vrienden ook ...  het enige minpunt op vandaag is m'n huwelijk en X.
Bye the way.  Ik heb tot op heden enkel de tarotkaarten gebruikt om een paar situaties te verduidelijken; astrologie heb ik nog nooit gebruikt; z'n familie benader ik ook niet.  Ik heb een paar maand geleden toevallig een gesprek gehad met z'n zus (met als resultaat een boel verwijten aan m'n adres en het standpunt dat haar broer voor 100% gelijk had).  Maar dit is alles.  Ik bestook hem ook niet met liefdessmsen of liefdesmails.  Dat is echt niet m'n stijl.  Ik vertel hem soms iets ivm hetgeen ik meegemaakt heb, maar ik stuur hem geen smeekbedes of zo.  Ik heb nog een beetje fierheid in me :)  Deze contacten dienen enkel om te zorgen dat hij af en toe nog eens aan me denkt.  En wees gerust, ik voel me absoluut niet goed bij deze situatie. 

@Leeuwin
Bedankt voor je goede raad.  Moest de situatie zo eenvoudig liggen als Marilu en Xuma denken dan had ik X al lang opgegeven.  Moesten ze echter weten welke band X en ik hadden dan denk ik dat dit hun zienswijze enigzins beïnvloeden.  Nuja, ik kan moeilijk alle details uit de doeken doen.  Dit forum is ook niet echt bedoeld om als "hartsrubriek" te fungeren.  Ik heb de situatie enkel wat willen verduidelijken omdat de leggingen dan misschien wat beter kunnen geplaatst worden.     
Ik heb hem m'n onafhankelijkheid al getoond; hij weet best dat ik onafhankelijk ben.  En niets sturen betekent voor mij hem ook een stukje loslaten. 
Maar ik hou in het achterhoofd wat de tarot zegt.  Wat de toekomst brengt en wanneer?  Dat zullen we wel beetje per beetje te weten komen denk ik.  Ik hoop dat de tarot gelijk krijgt.  Maar ik zal m'n waardigheid behouden.  Hij zal me niet helemaal op m'n kniëen krijgen.  Wees daar maar zeker van. 
X is koppig maar ik ook ;).  Maar ik blijf altijd wel redelijk.  Mensen spreken mensen en zo kan men veel problemen uitklaren.  Dat is uiteindelijk voor iedereen het beste.
In de tarot heb ik de bevestiging gezocht die ik via X niet bekom.  Gewoon om te weten of ik op moet geven of niet.  En de leggingen zijn duidelijk.  Of niet?  :)
Eén van je voorstellen (in optie 2) is dat hem laat weten dat ik iemand anders heb.  Wel, ik denk dat dit echt het averechtse effect zal hebben.  Hij zal denken dat ik inderdaad een vrouw ben die niet zonder "bijzit" kan.  Ik denk dat hij dan nog een slechter idee van me zal krijgen dan nu.  Hij zal denken, "Ah, ik ben niet belangrijk voor haar want ze heeft al een vervanging gevonden".
Je denkt dat z'n zus kampt met dezelfde problemen als X.  Het zou kunnen maar ik denk dat het toch minder bij haar aanwezig is.  Maar ze is ook heel koppig (het zit in hun bloed denk ik :) ).  En ze heeft ook al enkele relaties achter de rug die iedere keer verkeerd afgelopen zijn.  Heeft 2 kinderen van 2 papa's waar ze allebei van gescheiden is.  Haar laatste vriend is van de ene dag op de andere dag vertrokken en zij wist van niets (zegt ze).  Dusja, ik denk dat ze ook al wat problemen te verwerken gekregen heeft.  Verder heeft X nog een oudere broer.  Die broer heeft een relatie (z'n vriendin is nu in verwachting) en ik heb de indruk dat het daar goed loopt.

Liefs
x



Marilu

Hoi Angel, bedankt voor je reactie. Ik begrijp heus heel goed dat de situatie niet simpel is en met één enkele handelwijze of zienswijze is op te lossen. Ik hoop dat je verder komt met alles waar je mee bezig bent. Sterkte en veel liefs van Marilu.


Leeuwin

@Angel,

Laat dan in ieder geval zien dat zijn koppigheid je niet meer raak (uiterlijk dan). Het lijkt wel of hij steeds koppiger wordt als jij erachteraan gaat.
Ben je al van plan om op jezelf te gaan wonen of niet? Wie weet als je snel apart gaat wonen, krijgt hij steeds minder het idee dat hij wordt íngeruild' voor jouw huidige man.
Is hij eerlijk geweest over zijn jeugd? Heeft hij je alles verteld? Is het eerlijk om je jeugdfrustraties op wie dan ook te projecteren? Vraag hem dat eens zodra je hem tegenkomt.

Liefs van Leeuwin

Angel

@Leeuwin
Hij ziet me niet meer.  Ik ging wel de solden gaan doen en dan zou ik z'n zus wel tegenkomen (die bestelt in een winkel waar ik al dingen gekocht heb).  Maar misschien moet ik maar ergens anders naartoe gaan. De kans zit er immers ook in dat ik hem dan tegenkom want hij woont in dezelfde stad en ik zou het niet over m'n hart krijgen om niet even langs z'n appartement te passeren.
Ik heb nog geen beslissing genomen om alleen te gaan wonen.  Ik heb hem wel verteld dat de situatie tussen m'n man en ik onveranderd is en ik een steuntje in de rug nodig heb en dat ik hoopte dat hij me dat steuntje kon geven. 
Ik weet niet alles van z'n jeugd.  Ik vermoed dat hij me een boel dingen niet verteld heeft.  Ik heb zo de indruk dat het voornamelijk competitie was bij hen thuis.  Competitie om de aandacht te krijgen.  Hij zei me dat hij ooit kampioen karate was (in z'n jeugdjaren).  Een ongeval heeft ervoor gezorgd dat hij niet meer door kon doen.  Ik weet bij god niet of dat waar is of niet.  Z'n pa heeft zich helemaal omhoog gewerkt en is vrij gekend in z'n domein (als ik z'n zus en X mag geloven).  Persoonlijk heb ik er weinig van gemerkt maar ik ken z'n pa dus niet zo goed.  X laat altijd uitschijnen dat hij centen heeft maar zelfs daar heb ik m'n twijfels over.  Iedere vriend die ik hoorde zei dat X goed bij kas zat.  Waarom moesten ze dit zeggen?  Dit zijn nu absoluut dingen die bij mij geen rol spelen.  Ik kom zelf niets te kort en ik heb een goeie job.  En ik vind niet dat er daar door iemand die ik maar half ken allusie op moet gemaakt worden. 
Z'n verleden begint me meer en meer te intrigeren.  Ik denk dat er daar inderdaad iets gebeurd is die een grote indruk op hem gemaakt heeft.  Maar wat he?
Z'n vriend zei me de laatste keer (die keer toen hij me op stond te wachten).  X is gek.  Wij kennen hem maar hij is gek.  Hij zal je iets aandoen. 
In al de tijd dat ik hem ken heb ik nooit geweten dat hij z'n ma ging bezoeken.  Eén keer heeft hij er iets over gezegd maar ik had de indruk dat het al een poos geleden was.  Z'n zus zei dat hij geen familiemens is en oppervlakkig.  Ik vind hem niet oppervlakkig maar ik ken hem anders dan z'n zus. 
Door er hier dieper op in te gaan besef ik dat je denkt dat je iemand door en door kent maar dat iedereen toch verborgen kantjes heeft.  Ik kan z'n karakter perfect beschrijven en het zal juist zijn maar wat er allemaal in z'n jeugdjaren gebeurd is, ... dat is koffiedik kijken.

Ik hou je op de hoogte leeuwin.  2 weten meer dan 1 :)
Liefs
x