Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

"muis en kelder"

Gestart door frommeltje, december 15, 2010, 10:14:45 AM

frommeltje

Hoi,

Dit zijn de dromen die ik vannacht heb gehad.

Als eerste ben ik volgens mij op mijn werk,ik kijk naar een kozijn en zie dat er nogal wat stof op ligt (kozijn is oranje van kleur).
Ik haal het stof weg en ineens komt er een muis tevoorschijn gesprongen.De muis is wit met beige.
Ik denk misschien heeft die muis wel honger dus ik gooi er iets te eten naartoe (stukje brood of snoepspek,ik weet niet zeker meer wat precies).
De muis pakt het stukje eten op en gooit het weer terug naar mij. ???

Bij mijn volgende droom ga ik naar de kelder,volgens mij is er ook een oud-collega.Terwijl ik de trap afloop zie ik dat de kelder erg vol is en toch wat rommelig.Ik denk bij mezelf die moet ik echt nog een keer opruimen.

Nou dat waren ze,ik kom er zelf niet echt uit,misschien heeft iemand enig idee?

Alvast bedankt,groetjes....

Laure

Hi frommeltje, met je rommeltje!

Ik ben absoluut de droom expert niet maar wilde gewoon zeggen dat het thema wel opvalt,

- stof
- muizen (in kieren en spleten: meestal in oude huizen) bovendien niet zuiver wit maar met vlekken.
- snoep (tandbederf, zelfs de muis wil er zijn tandjes niet mee op het spel zetten)
- "oud"-collega
- rommel

de titel van je droom had bvb. "versleten werkplek" kunnen zijn.

verder ken ik niets van droom-spykolopie, sorrryyy frommeltjen!

doosje

frommeltje

Hoi doosje,

Toch bedankt dat je de moeite hebt genomen.
Zoals jij de punten nog eens op een rijtje hebt gezet is het inderdaad een rommeltje.
Het zal er misschien wel mee te maken hebben dat ik teveel in mijn hoofd zit.Me overal druk om maak.
Als iemand anders nog een aanvulling heeft dan hoor ik het graag.

Laure

als je in het Dromen-forumdeel staat en je voegt rechtsboven een zoekterm in kan je vast andere dromen vinden die gaan over
-ramen
-werkplek
-kelder

want die hebben meestal wel eenzelfde betekenis in verschilende dromen

dit alvast om je wachtperiode op slimme antwoorden te overbruggen

frommeltje

Palomino

Hey Frommeltje,

Het gaat hier over je werk en je kijkt door een stoffig kozijn. Dat geeft aan dat er dingen zijn die je niet helemaal duidelijk zijn, dat er wellicht sprake is van onbegrip, dat jij dingren niet begrijpt of dat je het gevoel hebt dat andere mensen jou niet begrijpen. Waar je niet helemaal tevreden over bent, waar zich misschien dingen afspelen waar je je het niet mee eens bent, of die weerstand bij je oproepen, maar je voelt je te klein (muis) om dat werkelijk te doen veranderen; je komt niet voor jezelf op. De muis gheeft echter duidelijk aan dat het ghaat over je eigen perspectief; het is is hoe jíj tegen dingen en tegen mensen aankijkt en de wiselwerking daarin... Daarom gooit de het stukje voedsel weer terug en daarmee geeft jouw onbewuste jou aan dat je de confrontatie met je zelf en je omgeving aan mag gaan, aan kúnt gaan. Vertrouw op jezelf, vraag niet altijd om bevestiging aan anderen,geef niet anderen de schuld van jouw ongerief want daarom gooit de muis het stukje brood naar jou terug...het brood is de voeding die je nodg hebt...de voeding die jij jezelf kunt/moet geven.
De vervolgdroom geeft eigenlijk hetzelfde aan: Probeer je niet te fixeren op één ding , probeer overzicht te houden en zie dat alles met elkaar in verbinding is, verband houdt met elkaar. De manier waarop jij omgaat met de mensen om je heen; dat kan familie zin, vrienden en/of colega's, uiteindelijk gaat het over de manier waarop je met je zelf omgaat en de muis vertelt jou dat het tijd is om verder te kijken , om een ruimtelijk inzicht te verwerven om zodoende uiteindelijk dichter bij jezelf te komen i.p.v. je problemen op anderen te projecteren.

Liefs,
Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

frommeltje

Hoi Palomino,

Sorry dat ik zo laat reageer,had niet nog een reaktie verwacht!!!
Ik vind je antwoord heel erg mooi omschreven en ik kan me er helemaal in vinden.Ik vind het inderdaad moeilijk om soms voor mezelf op te komen.Heb ook het gevoel dat mensen mij niet begrijpen.
Ook vind ik het mooi dat je op schrijft dat ik meer vertrouwen in mezelf moet hebben,dit is mij al heel wat keren verteld.
Het is echt een stukje om aan te gaan werken en ik weet dat het probleem bij mezelf ligt en niet bij andere.
Heel erg bedankt voor dit stukje inzicht.Goed dat je dit allemaal in deze droom hebt gezien. ;)

Groetjes.