Waarschuwen of niet?

Gestart door Keizerin, december 13, 2010, 15:10:49 PM

Keizerin

Vorige week deed ik een legging die ik niet begreep, maar die later precies bleek te slaan op de situatie van iemand anders. Onbewust heb ik dus voor haar gelegd. Nu heb ik weer een legging gedaan, en het lijkt erop dat het weer op haar slaat. Alleen is de legging niet positief. Ik heb haar voorzichtig gewaarschuwd dat ik een naar gevoel heb over iets. Maar zodra ik dat gedaan had kreeg ik spijt dat ik haar misschien voor niets ongerust maak. Dus heb ik gezegd dat ik het best verkeerd kan aanvoelen en dergelijke.

Hm, niet echt handig aangepakt deze eerste keer...  ::)  :-[ Hoe gaan jullie hiermee om? Laten jullie het maar zitten of waarschuwen jullie? Als je niet waarschuwt en datgene dat je hebt zien aankomen gebeurt, hou je daar toch een rotgevoel aan over...?

roro

ik doe noooit ongevraagd een legging voor iemand.
Maar stel, er zou iets komen dat ik onbewust voor iemand zou doen, dat is me nooit vergekomen.
Want wanneer ik leg, dan is mijn onbewustheid en ook bewustheid gewoon puur op mezelf gefocust.

Je kan uitleggen maar vergeet niet, dat het voor die persoon niet fijn kan zijn.
Maar andere kant kan ze het wel fijn vinden uiteraard, dat je haar waarschuwt maar ik zou als ik jou was, niet meer ongevraagd dat doen.
Ik geloof en leef in de wet van vrije wil maar dat is mijn mening.

Maar ik heb veel voorspellende dromen daar kan ik helaas niks aan doen haha, mijn antenne gaat alle kanten op, en als in mijn droom soms dingen komen over anderen, dan hou ik vaak wel mijn mond,s oms niet maar je weet wel wnaneer je mond moet houden om maar zo te zeggen, je voelt dat echt wel als je objectief bekijkt.

Soms kan je niet alles tegen houden of iets dergelijks, mensen moeten soms gewoon bepaalde wegen door gaan om juist iets van te leren.


Liefs en succes!

Leeuwin

Als je iemand voor iets naars wilt waarschuwen, moet wel duidelijk zijn waarvoor je wilt waarschuwen. Anders dan blijft de persoon in kwestie zich suf tobben over hetgeen je gezegd hebt en misschien hebben je woorden dan niet eens zo veel nut.
Zolas Roro ook al zei: ongevraagd leggen voor iemand is niet zuiver dus kun je daar veel kanten mee op. De persoon in kwestie kan zich bovendien niet verdedigen.

Liefs van Leeuwin

Keizerin

#3
Ik denk er nog over, hoop misschien ook meer reacties te krijgen, maar even tussendoor: nee ik ben wel specifiek geweest hoor. Wilde alleen niet hier schrijven wat het precies was.  ;D

(En ik bedoelde ook gewoon voor mezelf te leggen, maar ik pik vaak onbewust dingen van anderen op, zeker als ze in mijn gedachten zijn).

Keizerin

Ik ben intussen al uitgedacht: nee ik moet dit dus niet meer doen. Ik weet dat mijn verantwoordelijkheidsgevoel teveel is ontwikkeld. En sowieso moet je niet waarschuwen als je het niet zeker weet. Vaak heb je gelijk als je iets aanvoelt, maar je kunt je ook makkelijk vergissen. Dan denk je dat je iets aanvoelt maar dat blijkt dan toch vertroebeld te zijn door andere gevoelens, gedachten en/of verwachtingen. Dat zie ik regelmatig, zowel bij anderen als bij mezelf.

Ik ga in ieder geval kijken hoe ik (nog meer dan ik al deed) kan voorkomen dat ik voor een ander leg ipv voor mezelf.

Marilu

Lieve Keizerin, het is misschien goed om te lezen wat Ricca geschreven heeft over het stellen van een vraag bij een legging. Je kunt het vinden onder Inhoudsopgave Arcana - forum. Iedereen die met de Tarot werkt zou er baat hebben om dit te lezen! Ik heb er zelf veel aan gehad, in ieder geval.
Veel liefs van Marilu.

Luna

#6
Hai Keizerin,


Ik zou het zelf ook niet doen! Ik ben er soms al mee aan als ik voor mezelf wat lastiger leg.
Mijn beste vriendin had dingen die speelde op haar werk. Ze vroeg mij om te leggen en zelfs toen stond het mij tegen. Ik heb het wel voor haar gedaan en er kwam een vertrek-kaart uit; kelken 5 (?) geloof ik met die man in het rood die met zijn staf verder trekt…
Dus ik zei haar dat ik een vertrek-kaart had getrokken. Weken lang gebeurde er niets en toen hoorde ze dat er een bedrijf ging sluiten...(haar werk) Zij krijgt gelukkig nog anderhalf jaar uitbetaald, maar de vertrek-kaart klopte dus precies! Ze nam met een weeig gevoel afscheid, om verder te trekken…
Zij vroeg mij er zelf naar, gek genoeg trok ze later precies dezelfde kaart in een legging en dat is eigenlijk niet gek, dat is gewoon tarot ;D

Maar ja, ik ben ook soms weer de persoon die me schuldig zou voelen als ik voorspellingen zou doen die niet positief zijn. Ik kies daar niet voor! Ik zou alle kaarten altijd naar een positieve kant willen trekken om er een leerproces in te zien.

Maar Keizerin, wat bedoel je dan met dat je dacht...?? het is nog vaag. ik bedoel welke kaart zou je zo interpreteren dan? Zou dit de bedoeling van tarot zijn? Ik ken geen kaart die onheilspellend is. Ik trok vaker de toren en hoe zwaar het ook was, mijn wereld verging echt niet. ook wel de dood, nou niets onheilspellends hoor. of zwaarden 9 (oeii) of 10 heavyyy,... Nee, zelfs die kaarten hebben de grond niet onder mijn voeten vandaan geslagen. Maar heb jij voor jezelf al duidelijk uit welke ethische redenen jij tarot voor anderen legt?

Ik denk dat iedereen op zijn pad krijgt wat hij/zij krijgen moet. Persoonlijk geloof ik absoluut niet in waarschuwen! Ik vind het zelfs naar de meer zwarte kant van voorspellen neigen…
Ik zou Ricca vragen als je wilt, ik vind haar antwoorden vaak wel nuttig en wijs… :)
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Keizerin

#7
Dank je, Marilu, ik ga het eens lezen!

Luna, Kelken 8 is dat, ja ik herken het helemaal, vind dat ook moeilijk, voor een ander trekken/leggen, heeft weleens iemand me gevraagd maar ik was ook bang dat ik geen mooie trekking zou doen. Gelukkig was het een prachtige kaart, maar dat gaf voor mij weer de twijfel of ik onbewust niet getrokken had wat ik wilde ipv de juiste kaart. Het is allemaal niet zo eenvoudig vind ik...  ;D

De kaarten die ik trok konden vanalles betekenen maar ik had het sterke gevoel dat ze op die situatie van die ander sloegen en dat die zich negatief zou ontwikkelen. Vandaag gebeurde iets wat precies in die legging paste en dat versterkte dat gevoel natuurlijk heel erg.

Nee ik heb niet expres voor haar gelegd, dus met ethiek heeft het niet te maken. Als ik eventueel kaarten leg wb een ander, dan is dat in een situatie die direct met mij te maken heeft. Ben helemaal niet op die manier nieuwsgierig aangelegd.

lucifall

#8
@Keizerin
Mensen waar je de kaart voor legt, en een waarschuwing geeft, onthouden dit lang.
Vaak zullen die waarschuwingin jarenlang in hun hoofd doorklinken.
Langer dan jij dit ooit bedoelt hebt, maar zeker ook langer dan heilzaam is voor degene waar de waarschuwing voor gold..
Tarot is een prachtig middel, mensen te versterken, te laten groeien. (ook met negatief nieuws)
Onheil, ontij en waarschuwingen blijven te abstract en te belastend voor de mensen waar je de kaart voor legt,dan wel, ze onbewust voor gelegd denkt te hebben.
Als je een waarschuwing geeft (wat ik zelf achterwege tracht te laten) reik dan een oplossing erbij aan (of benader het probleem juist met een oplossing), anders laat je de ander doelloos zwemmen, en dat is zeker niet je bedoeling.

Liefs Luus

Keizerin

#9
Bedankt, Lucifall. Ik heb mijn waarschuwing ook meteen weer afgezwakt, gezegd dat ik het misschien verkeerd voel en dat het vast gewoon goed komt, meer kon ik niet meer doen. En ze is niet echt meer een jong beïnvloedbaar meisje zonder veel levenservaring hoor...

Hm, ik had hier beter goed over na kunnen denken voordat ik diegene waarschuwde, maar panieken is een te sterk woord maar ik dacht toch niet helemaal helder, wilde zo graag voorkómen wat ik dacht dat kon gebeuren. Nou ja, nu kan ik het niet meer veranderen, het was iig weer een goede les, ik heb weer wat geleerd, ben weer een rijker mens...  ;)